Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2016, 19:32   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard Twee valse bommelders: het spek aan hun been, in Kortrijk

Twee Fransmannen, zonder dat verdere origine gespecifieerd wordt , moesten de plezante uithangen in Kortrijk.

Maar goed werk van de flikken.
Daar heb ik nu eens plezier in zie.

Er zijn hier al draden en draden gepasseerd, pro en anti camera's die de straten in 't oog houden.
Ik was (en ben) daar nog altijd grote voorstander van.

titel: Twee verdachten aangehouden voor dreigen met aanslag in station Kortrijk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160804_02411657



Citaat:
De Kortrijkse onderzoeksrechter heeft twee Noord-Fransen aangehouden voor het dreigen met een aanslag in het station van Kortrijk. Dat meldt het parket van West-Vlaanderen afdeling Kortrijk. Ondertussen hebben de verdachten ook gelijkaardige feiten in het station van Doornik bekend.

Woensdagnamiddag rond 14.30 uur riep iemand in het station van Kortrijk 'tout va péter ici'. Een andere verdachte voegde daar volgens getuigen nog 'terroriste, terroriste' aan toe. Dankzij de camerabeelden kwamen de beide mannen in het vizier van de speurders.
Advertentie

Ze ontkenden in eerste instantie de feiten. Uiteindelijk legden ze toch wazige verklaringen af over hun uitspraken. Ze beweren echter dat ze geen kwade bedoelingen hadden. Zo zegt de ene verdachte dat 'tout va péter dans ma tête' gewoon betrekking had op persoonlijke problemen met zijn vriendin.

Beide verdachten zijn ondertussen aangehouden door de onderzoeksrechter. Ze zullen dinsdag in Kortrijk voor de raadkamer moeten verschijnen. Ondertussen hebben de Noord-Fransen gelijkaardige feiten in het station van Doornik bekend. Daar zouden ze enkele weken geleden 'Allah akbar' geroepen hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 augustus 2016, 20:03   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Twee Fransmannen, zonder dat verdere origine gespecifieerd wordt , moesten de plezante uithangen in Kortrijk.

Maar goed werk van de flikken.
Daar heb ik nu eens plezier in zie.

Er zijn hier al draden en draden gepasseerd, pro en anti camera's die de straten in 't oog houden.
Ik was (en ben) daar nog altijd grote voorstander van.

titel: Twee verdachten aangehouden voor dreigen met aanslag in station Kortrijk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160804_02411657
Citaat:
Daar zouden ze enkele weken geleden 'Allah akbar' geroepen hebben.
Streng bestraffen.


...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 6 augustus 2016, 01:40   #3
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ze hebben helemaal geen" spek aan hun been". Ze worden zo snel mogelijk terug vrijgelaten.
Dat roepen ze omdat ze weten dat ze niets riskeren.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 6 augustus 2016, 12:02   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ze hebben helemaal geen" spek aan hun been". Ze worden zo snel mogelijk terug vrijgelaten.
Dat roepen ze omdat ze weten dat ze niets riskeren.
Wel inderdaad, het is toch al straf dat we content zijn met het feit dat de onderzoeksrechter ze toch al aanhoudt.
Wat betekent volgens het artikel dat ze tenminste tot dinsdag vast zitten. De raadkamer van Kortrijk zou hen kunnen lossen, dan wel verder vast zetten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 augustus 2016, 12:07   #5
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel inderdaad, het is toch al straf dat we content zijn met het feit dat de onderzoeksrechter ze toch al aanhoudt.
Wat betekent volgens het artikel dat ze tenminste tot dinsdag vast zitten. De raadkamer van Kortrijk zou hen kunnen lossen, dan wel verder vast zetten.
Maar al ik hetzelfde doe. Blijf ik dan ook tot dinsdag vastzitten?
Of moet ik dan op z'n minst vijf jaar gaan zitten omdat ik blank ben.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 6 augustus 2016 om 12:08.
Gamla is offline  
Oud 6 augustus 2016, 12:15   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Maar al ik hetzelfde doe. Blijf ik dan ook tot dinsdag vastzitten?
Of moet ik dan op z'n minst vijf jaar gaan zitten omdat ik blank ben.
Tsja, voor jouw persoonlijk zou ik er nog graag twee jaar extra aan toegevoegd zien. Wegens jouw uitzonderlijke gedachtengangen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be