Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 november 2015, 10:20   #1
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard De Gaulle wist het al in 1959

Onderstaand tekstje kwam ik gisteren per toeval tegen. Meer dan 50 jaar geleden kon men dus al perfect voorspellen waar het naar toe ging. Jammer dat er niet naar deze kennis gehandeld is, het had veel leed en problemen kunnen voorkomen.

Citaat:
Par Charles de Gaulle (rapporté par Alain Peyrefitte) / Le 5 mars 1959

« C'est très bien qu'il y ait des Français jaunes, des Français noirs, des Français bruns. Ils montrent que la France est ouverte �* toutes les races et qu'elle a une vocation universelle. Mais �* condition qu'ils restent une petite minorité. Sinon, la France ne serait plus la France.

Nous sommes quand même avant tout un peuple européen de race blanche, de culture grecque et latine et de religion chrétienne. Qu'on ne se raconte pas d'histoire! Les musulmans, vous êtes allés les voir? Vous les avez regardés avec leurs turbans et leurs djellabas? Vous voyez bien que ce ne sont pas des Français. Ceux qui prônent l'intégration ont une cervelle de colibri, même s'ils sont très savants.

Essayez d'intégrer de l'huile et du vinaigre. Agitez la bouteille. Au bout d'un moment, ils se sépareront de nouveau. Les Arabes sont des Arabes, les Français sont des Français. Vous croyez que le corps français peut absorber dix millions de musulmans, qui demain seront vingt millions et après-demain quarante? Si nous faisions l'intégration, si tous les Arabes et les Berbères d'Algérie étaient considérés comme Français, comment les empêcherez-vous de venir s'installer en métropole, alors que le niveau de vie y est tellement plus élevé? Mon village ne s'appellerait plus Colombey-les-Deux-Églises, mais Colombey-les-Deux-Mosquées. »
http://www.pointsdereperes.com/artic...rles-de-gaulle

En in het Nederlands:

Citaat:
Het is heel goed dat er gele Fransen zijn, zwarte Fransen en bruine Fransen. Dit toont aan dat Frankrijk open staat voor alle rassen en dat wij een universele roeping hebben. Maar op voorwaarde dat zij een kleine minderheid blijven; zoniet zou Frankrijk geen Frankrijk meer zijn.

Vooreerst zijn wij toch een Europees volk en van het blanke ras, van Griekse en Latijnse cultuur en met een christelijke godsdienst. Dat men ons geen onzin voorhoudt. De moslims, heb je ze al goed gezien? Met hun tulbanden en djellaba's? Je ziet toch duidelijk dat het geen Fransen zijn. Diegenen die de integratie voorhouden hebben kolibrie hersenen, zelfs al zijn ze erg geleerd.

Probeer maar olie en azijn te mengen, schud de fles, na een tijdje gaat alles weer uit elkaar. Arabieren zijn Arabieren, Fransen zijn Fransen. Probeer maar olie en azijn te mengen, schud de fles, na een tijdje gaat alles weer uit elkaar. Denkt u dat het Franse volk tien miljoen moslims kan opnemen? Die morgen met twintig miljoen zullen zijn en overmorgen met veertig? Indien wij de integratie toelieten, indien alle Arabieren en Algerijnse Berbers als Fransen aanvaard worden, hoe zul je dan beletten dat zij zich in de metropool vestigen waar de levensstandaard zoveel hoger is? Mijn dorp zou dan niet meer Colombey-les-Deux-Églises heten, maar Colombey-les-Deux-Mosquées .
http://www.diversiteit.be/kettingmai...�ral-de-gaulle

Laatst gewijzigd door Thomas- : 17 november 2015 om 10:34.
Thomas- is offline  
Oud 17 november 2015, 10:25   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Onderstaand tekstje kwam ik gisteren per toeval tegen. Meer dan 50 jaar geleden kon men dus al perfect voorspellen waar het naar toe ging. Jammer dat er niet naar deze kennis gehandeld is, het had veel leed en problemen kunnen voorkomen.



En in het Nederlands:
te laat, we zitten nu volop in de 'mayonaise'.
Anna List is offline  
Oud 17 november 2015, 10:27   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.800
Standaard

En waarom zet je er niet van de eerste keer een link bij ?
Of moeten we daarvoor betalen misschien ?

Inhoudelijk: ja, mooi.

Persoonlijk hou ik het bij mijn dada: de immigratie is te massaal/snel gebeurd.
Immigratie per druppel: nooit problemen. Maar zo grootschalig: de immigrant kan zich gewoonweg niet aanpassen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 november 2015, 10:36   #4
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zet je er niet van de eerste keer een link bij ?
Of moeten we daarvoor betalen misschien ?
Ik heb er wat links bijgezet maar de echte bron zijn de memoires van Frans politicus Alain Peyrefitte.
Thomas- is offline  
Oud 17 november 2015, 11:35   #5
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

... in 1959 ? Toen dachten ze nog dat Noord-Afrika en Indochina Frans was , context , context , ...
Charlie don't Surf is offline  
Oud 17 november 2015, 11:45   #6
Knights Templar
Burger
 
Knights Templar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2015
Berichten: 142
Standaard

De Romeinen wisten het nog veel eerder: "Een laf en verraderlijk volk".
Knights Templar is offline  
Oud 17 november 2015, 15:34   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zet je er niet van de eerste keer een link bij ?
Of moeten we daarvoor betalen misschien ?

Inhoudelijk: ja, mooi.

Persoonlijk hou ik het bij mijn dada: de immigratie is te massaal/snel gebeurd.
Immigratie per druppel: nooit problemen. Maar zo grootschalig: de immigrant kan zich gewoonweg niet aanpassen.

.
Dat is naar mijn mening ook het grote probleem. Het is allemaal veel te snel en veel te massaal gebeurd. Op amper een kleine generatie leven mensen in de grootsteden nu in een totaal andere wereld.
Als ik nog maar de jaren 70 vergelijk met nu lijkt het wel of ik van een andere planeet kom
fred vanhove is offline  
Oud 17 november 2015, 16:03   #8
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Onderstaand tekstje kwam ik gisteren per toeval tegen. Meer dan 50 jaar geleden kon men dus al perfect voorspellen waar het naar toe ging. Jammer dat er niet naar deze kennis gehandeld is, het had veel leed en problemen kunnen voorkomen.


http://www.pointsdereperes.com/artic...rles-de-gaulle

En in het Nederlands:



http://www.diversiteit.be/kettingmai...�ral-de-gaulle
Dit is geen citaat van Charles De Gaulle, dit is een citaat van Peyrefitte over wat De Gaulle zou gezegd hebben. De Gaulle was heel duidelijk in zijn memoires: over mijn persoon en mijn ideeën, alles wat IK ZELF niet geschreven heb, heeft geen enkele waarde.
DucDEnghien is offline  
Oud 17 november 2015, 20:08   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.551
Standaard

Landen als Polen en Roemenië hebben vanaf nu geen argumenten meer nodig om hun deuren gesloten te houden voor Arabieren.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 november 2015 om 20:21.
Nr.10 is offline  
Oud 17 november 2015, 20:25   #10
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zet je er niet van de eerste keer een link bij ?
Of moeten we daarvoor betalen misschien ?

Inhoudelijk: ja, mooi.

Persoonlijk hou ik het bij mijn dada: de immigratie is te massaal/snel gebeurd.
Immigratie per druppel: nooit problemen. Maar zo grootschalig: de immigrant kan zich gewoonweg niet aanpassen.

.
Ik denk eerder dat hij zich dan niet wil aanpassen, vooral de moslims niet. In hun ogen zijn wij een hoop vuil, omdat wij niet tot hun geloof behoren. Mensen uit de christelijke wereld gaan zich hier meestal snel aanpassen. De vriend van mijn dochter is van Filipijnse afkomst, langs moederskant. Wel, deze jongen is compleet geïntegreerd, ondanks de 'grootschalige immigratie'. De islam staat iedere normale integratie in de weg. Landen zoals Turkije en Marokko, verbieden zelfs dat hun onderdanen verzaken aan hun oorspronkelijke nationaliteit. Daarom werd de dubbele nationaliteit ingevoerd.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 november 2015 om 20:26.
Lukkas is offline  
Oud 17 november 2015, 21:04   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De linksen hebben ons de multicul door de strot geramd en willen of niet, we moesten en zouden het slikken want zij wisten wat goed was voor ons. Links draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, en daarom zijn ze nu oorverdovend stil.
Hypochonder is offline  
Oud 17 november 2015, 21:39   #12
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De linksen hebben ons de multicul door de strot geramd en willen of niet, we moesten en zouden het slikken want zij wisten wat goed was voor ons. Links draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, en daarom zijn ze nu oorverdovend stil.
De vijand, de islam, is niet links. De islam vernietigt al wat op haar weg ligt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 17 november 2015, 21:52   #13
steventje
Burger
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Landen als Polen en Roemenië hebben vanaf nu geen argumenten meer nodig om hun deuren gesloten te houden voor Arabieren.
Amerika wil ook al afstappen om hun beloofde 10.000 vluchtelingen op te vangen. Ze hebben het lont aangestoken in het Midden-Oosten en Europa zit met de problemen. Ik zeg: Goed gespeeld van de Yankees !
steventje is offline  
Oud 18 november 2015, 01:11   #14
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Gele Fransen, blauwe Fransen, violette Fransen, bruine Fransen, zwarte Fransen. Enfin, de regenboog. We kennen het.
De Gaulle vond het best. Zolang hij ze niet als buren had natuurlijk.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 18 november 2015 om 01:20.
Gamla is offline  
Oud 18 november 2015, 03:08   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De linksen hebben ons de multicul door de strot geramd en willen of niet, we moesten en zouden het slikken want zij wisten wat goed was voor ons. Links draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, en daarom zijn ze nu oorverdovend stil.
In de Parijsse Banlieus en achterbuurten in de VS zijn er geen "linksen die alles in het honderd laten lopen". Maar hier, hier is alles de schuld van links.
Bhairav is offline  
Oud 18 november 2015, 04:43   #16
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
In de Parijsse Banlieus en achterbuurten in de VS zijn er geen "linksen die alles in het honderd laten lopen". Maar hier, hier is alles de schuld van links.
Het allemaal is de schuld van jullie. Waren jullie er niet geweest dan was dat allemaal niet gebeurd.
Ga weg.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 18 november 2015, 05:54   #17
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

"One by one, the lands of the free world fell to the power of the Islam. But there were some who resisted. A last alliance of non-Muslims marched against the armies of Islam, and on the slopes of Mount Blanc they fought for the freedom of the free world."

Snerror is offline  
Oud 18 november 2015, 06:00   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het allemaal is de schuld van jullie. Waren jullie er niet geweest dan was dat allemaal niet gebeurd.
Ga weg.
"Jullie"? Tot wie rekent u mij?
Bhairav is offline  
Oud 18 november 2015, 06:33   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
In de Parijsse Banlieus en achterbuurten in de VS zijn er geen "linksen die alles in het honderd laten lopen". Maar hier, hier is alles de schuld van links.
Frankrijk is nog veel meer 'multicultureel' dan België. En mocht je het nog niet weten: Hollande is een linkse. Onder zijn bewind werd Frankrijk door de zwaarste aanslagen sinds WO II getroffen.
Hypochonder is offline  
Oud 18 november 2015, 06:45   #20
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Frankrijk is nog veel meer 'multicultureel' dan België. En mocht je het nog niet weten: Hollande is een linkse. Onder zijn bewind werd Frankrijk door de zwaarste aanslagen sinds WO II getroffen.
En Aznar tijdens Madrileense aanslagen?
Bush tijdens 11 september?
Bhairav is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be