Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2012, 11:51   #61
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat jij dus straal negeert is dat er behalve dat het sneller en duurder is er eigenlijk niet zoveel verandert is.
-duurder
-minder stopplaatsen
-minder flexibiliteit (oa reserveren met een maximale buffer van 3u)

terwijl mensen die deze optie wilden al konden terggrijpen op de thalys
die mensen hun behoefte was al maw al afgedekt.

jouw zitplaatsreservatie is een idee fix want daar gaat het niet om.
da's niet de essentie vh probleem en de kritiek.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:01   #62
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het "pak meer betalen" is niet een gevolg van de inbegrepen reservatie. Wanneer ga jij dat eens snappen. Of dacht je dat een uur sneller niks kost?
De 'reden' is het niet, het EXCUUS wel. Je moet namelijk veel meer betalen als je de mogelijkheid wil hebben om een vroegere of latere trein te nemen. Omwille van die plaatsreservering.

Citaat:
En welke verminderde flexibiliteit? Men doet alsof men opeens niet meer spontaan kan reizen, wat pertinent niet waar is.
Welke verminderde flexibiliteit? Zoals al een keer of tig aangehaald: OF je ticket is duurder, OF je verliest alle flexibiliteit. Over het verminderde aantal treinen zwijg ik dan nog.

Citaat:
Wat jij dus straal negeert is dat er behalve dat het sneller en duurder is er eigenlijk niet zoveel verandert is.
En waarom (een vraag die jij maar blijft negeren trouwens) moest de tragere en goedkopere optie verdwijnen?

Waarom moest er, naast de Thalys, een in essentie zeer gelijkaardig tweede product bijkomen, dat dezelfde markt bedient, ten koste van een zeer succesvol bestaand product dat een andere markt bediende? Waarom was het noodzakelijk om een groot gedeelte van de gebruikers van dat tweede product terug in hun auto te jagen? Kan je mij dat eens uitleggen?

Citaat:
Benelux laten bestaan naast de Fyra zou er toe geleid hebben dat beiden met verlies zouden gaan rijden zijn.
Leuk dat je toegeeft dat de Fyra dan toch niet het geweldig fantastische product is dat je er hier al een tijdje van probeert te maken, dat het zonder het afschaffen van het alternatief een succes zou zijn.

Citaat:
De Benelux zou veel reizigers aan de Fyra verliezen, omdat de goedkoopste Fyra biljetten goedkoper zijn dan een Benelux biljet.
Sta me toe sterk te betwijfelen dat de Fyra veel reizigers zou afsnoepen van de Benelux. De meeste van die reizigers namen voordien namelijk al de Thalys.

Citaat:
Maar het wordt tijd dat men van die aversie voor zitplaatsreservaties af geraakt. (Zwitserland is hier overigens in hetzelfde bedje ziek, met alle gevolgen van dien).

Er is een hoop dat voor verbetering vatbaar is. Maar iedereen valt over de reservatie...
Ik kan bijna niet geloven dat je dat hier nu weer maar eens herhaalt. Nog maar eens, en da's echt wel de laatste keer: waar mensen over vallen is NIET (lees dat nog eens goed: NIET) die reservatie, maar WEL de hogere prijs, het gebrek aan flexibiliteit (wat o.a. een gevolg is van die reservatieplicht), en het feit dat voor een hele hoop mensen het een pak moeilijker (en in vele gevallen niet alleen moeilijker en duurder, maar zelfs TRAGER) is geworden om in Nederland te geraken per trein, terwijl het voor zowat niemand makkelijker wordt. DAT is wat mensen stoort.

Vertel mij eens, Zwitser: als zowel de Benelux als de Fyra zouden bestaan, welke trein zou dan het meeste succes hebben?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:18   #63
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

O ja, en het verhaaltje gaat ondertussen gezellig door. Van een ander forum, en dit gaat enkel over vandaag:

Citaat:
Fyra 9216 (07:41 Amsterdam - 09:42 Brussel-Zuid) - opgeheven te Rotterdam ivm een veiligheidsstoring met de deuren, reizigers stappen over op 9220
Fyra 9220 (08:41 Amsterdam - 10:42 Brussel-Zuid) - onderweg defect gegaan. Wijkt uit naar Breda, reizigers worden met een bus verder vervoerd naar Antwerpen
Fyra 9221 (Brussel-Zuid 11:16 - Amsterdam 13:17) rijdt niet vanwege de defecte 9220
Fyra 9209 (Brussel-Zuid 08:16 - Amsterdam 10:17) heeft +55 gekregen tussen Antwerpen en Rotterdam door een defect, en heeft binnenlands treinverkeer op de HSL in Nederland gehinderd
Fyra 9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek
Dat zijn er vandaag dus al DRIE die in panne gevallen zijn...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:28   #64
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Kees Smilde, woordvoerder van de Belgische reizigersvereniging TreinTramBus, vindt de Fyra maar niks. Hij noemt de door de Italiaanse firma AnsaldoBreda gebouwde treinen 'een hogesnelheidstrein van de Aldi'.

Smilde stelt: "Als je een zo goedkoop mogelijke trein bestelt, dan krijg je die ook." Hij reageert daarmee op de aanhoudende problemen met de treinen die voor de verbinding tussen Amsterdam en Brussel moeten zorgen, schrijft de Volkskrant.

Sinds zondag is de Fyra in reguliere dienst gekomen, na maar liefst vijf jaar vertraging. De als betrouwbare hogesnelheidstrein aangeprezen spaghettiboemels kampen echter al dagen op rij met onder andere ernstige technische mankementen waardoor treinen fors vertraagd raken of zelfs uitvallen.

Volgens de Vlaamse krant De Morgen heeft de producent van de treinen een zeer slechte reputatie. Maar ja, bij de aanbesteding bleek AnsaldoBreda goedkoper te kunnen leveren dan de drie grote treinenbouwers Siemens, Alstom en Bombardier. "We hebben toen bewust voor een uitdager gekozen", aldus Michel Jadot, topman van de internationale tak van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, die samen met NS Hispeed de Fyra exploiteert.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/57620...eidstrein.html
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 05:47   #65
HakB
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 18
Standaard

Als dagelijkse treingebruiker van de lijn Essen-Roosendaal kan ik je alvast melden dat deze vervangende Fyra ook voor de trouwe nmbs klanten die enkel in het Belgische deel een ware ramp is.

De boemel Essen-Roosendaal wordt overspoeld door Nederlanders die naar R'daal of A'pen moeten. Onze boemeltreintoestellen zijn namelijk niet groter geworden terwijl het aantal te vervoeren passagiers wel verdubbeld is. 'S ochtends is het menstergend als je niet kan opstappen omdat de trein in NL al volzit. Ook 's avonds is het elke keer weer drummen voor een plaatsje (staand) op de trein, hoelang de NMBS dit probleem laat verder gaan is maar de vraag...
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 08:04   #66
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dat zijn er vandaag dus al DRIE die in panne gevallen zijn...
Dat zijn dus tot hiertoe pannes, waarbij de reizigers zelf niet in gevaar kwamen. Voor wanneer een panne die een ongeluk veroorzaakt. Iedereen is toch nog indachtig hoe het toen in Duitsland gegaan is een paar jaar geleden ? Nee ik redeneer dat als er met die trein panne's zijn dat die evengoed op een ogenblik een ernstig ongeluk kunnen veroorzaken. Maar dan zal 't weer zijn "wir haben es nicht gewusst" en verantwoordelijkheden afschuiven zeker ? Ik zou voor geen geld van de wereld, zelfs gratis met zo'n goedkoop vehikel willen meerijden.

Ik stel voor om de Fyra te herdopen naar "El Cheapo"

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 13 december 2012 om 08:07.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 12:31   #67
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Het lijkt er op dat hoe harder treinen kunnen rijden, hoe gauwer er iets aan ze kapot gaat.
Vanochtend kwam de Thalys uit Parijs rokend tot stilstand in Mortsel.
250 mensen moesten uitstappen. Achterop komende treinen konden geen kant meer op (80 minuten vertraging).
Met een gewone trein zijn ze naar Antwerpen gereden en daar mochten ze op een Fyra verder. Wat en opluchting! Een Fyra!
http://www.standaard.be/artikel/deta...21213_00400986
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 21:59   #68
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Het lijkt er op dat hoe harder treinen kunnen rijden, hoe gauwer er iets aan ze kapot gaat.
Vanochtend kwam de Thalys uit Parijs rokend tot stilstand in Mortsel.
250 mensen moesten uitstappen. Achterop komende treinen konden geen kant meer op (80 minuten vertraging).
Met een gewone trein zijn ze naar Antwerpen gereden en daar mochten ze op een Fyra verder. Wat en opluchting! Een Fyra!
http://www.standaard.be/artikel/deta...21213_00400986
en dan weet je nog niet alles de fyra is ook in pan gevallen in rotterdam,

bron: (spijtig genoeg met reclame voor) http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...n-met-fyra-beu
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 20:08   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Blijkbaar werkt die Fyra nog altijd niet helemaal foutloos in inmiddels al de derde week van uitbating.Laat ons maar hopen dat het vooruitgaat....

Ondertussen lezen we hoe men in China de ene- na de andere hogesnelheidslijn openstelt,electromagnetisch-,of de kortste-,of de langste-,of de hoogste-,of de laagste-,enfin, de primeurs rijgen zich daar aan elkaar....

Op een dag zal ook deze "trans-benelux-express" (*kuch kuch*) foutloos doorheen de woeste uitgestrektheden tussen Brussel en Amsterdam zoeven....

ONZE primeur is in ieder geval : de SULLIGSTE

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2012 om 20:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 07:35   #70
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 09:56   #71
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen lezen we hoe men in China de ene- na de andere hogesnelheidslijn openstelt,electromagnetisch-,of de kortste-,of de langste-,of de hoogste-,of de laagste-,enfin, de primeurs rijgen zich daar aan elkaar....
In China moet je overigens ook verplicht reserveren. En zelfs een uur op voorhand op het station zijn om in te checken...

Overigens viel het mij op tijdens de kerstdagen dat bij veel mensen de reactie op de inbegrepen reservatie van de Fyra was: "waarom doen ze dat niet bij alle treinen, moeten we niet telkens weer een halve trein af lopen op zoek naar een zitplaats". Op de ICE in Duitsland was het dan weer "het is een schande dat DB het durft om meer kaartjes te verkopen dan er zitplaatsen zijn op een trein"...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:03   #72
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En waarom (een vraag die jij maar blijft negeren trouwens) moest de tragere en goedkopere optie verdwijnen?
Waarom niet? Waarom, en dat blijf jij negeren trouwens, doe jij alsof je er recht op hebt dat een bepaald product blijft aangeboden worden?

Citaat:
Waarom moest er, naast de Thalys, een in essentie zeer gelijkaardig tweede product bijkomen, dat dezelfde markt bedient, ten koste van een zeer succesvol bestaand product dat een andere markt bediende? Waarom was het noodzakelijk om een groot gedeelte van de gebruikers van dat tweede product terug in hun auto te jagen? Kan je mij dat eens uitleggen?
Stel men had gewoon de Thalys dienstregeling uitgebreid naar een halfuurdienst. Zou de Benelux dan nog lang rendabel gebleven zijn? Vergeet niet dat de Thalys bij op voorhand boeken als goedkoper was dan de Benelux.
De meeste mensen hebben eigenlijk helemaal geen behoefte aan die zo geprezen flexibiliteit waar jij altijd weer op hamert. Veel treinreizigers heben graag dat er een vertrektijd op hun ticket staat.
Ik moet het telkens weer aan toeristen uitleggen; "Ja, je mag die trein nemen, en ja, je mag zitten waar je wilt". Voor een hoop mensen, die niet vaak de trein nemen, is dat best een beetje verwarrend.

Citaat:
Vertel mij eens, Zwitser: als zowel de Benelux als de Fyra zouden bestaan, welke trein zou dan het meeste succes hebben?
Eens de kinderziektes er uit? De Fyra ongetwijfeld.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 27 december 2012 om 10:04.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:05   #73
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen lezen we hoe men in China de ene- na de andere hogesnelheidslijn openstelt,electromagnetisch-,of de kortste-,of de langste-,of de hoogste-,of de laagste-,enfin, de primeurs rijgen zich daar aan elkaar....
En dat allemaal met Europese technologie nota bene...
(Al heeft Ansaldo-Breda nog niks in China kunnen verkopen. Hoe zou dat komen?)
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 12:03   #74
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom niet?
U maakt een grapje?

Citaat:
Waarom, en dat blijf jij negeren trouwens, doe jij alsof je er recht op hebt dat een bepaald product blijft aangeboden worden?
Ik *negeer* dat ik doe alsof ik er recht op heb dat een bepaald product blijft aangeboden worden? Naast de bizarheid van die zin, is het leuk om vast te stellen dat je, waarschijnlijk bij gebrek aan degelijke argumenten, nu al gewoon mijn argumenten voor me verzint.

Er heeft hier nooit iemand over 'recht' gesproken, noch dat geïnsinueerd. Er wordt hier (lang niet alleen door mij trouwens) gewoon aangehaald dat deze Fyra voor veel meer mensen een achteruitgang is dan een vooruitgang, en dat dit geen fatsoenlijk alternatief is voor de trein die verdwijnt.

Citaat:
Stel men had gewoon de Thalys dienstregeling uitgebreid naar een halfuurdienst.
Waarom zou die naar een halfuurdienst moeten? Elk uur een Fyra en elk uur een Thalys (dat eerste is er nog lang niet, en voor dat tweede heb ik je eerder al tevergeefs een bron gevraagd) is niet hetzelfde als elk half uur een Thalys he. Fyra en Thalys zijn twee verschillende producten, met verschillende tickets, verschillende boekingen enz. Het voordeel van een halfuurdienst valt daardoor grotendeels weg.

Citaat:
De meeste mensen hebben eigenlijk helemaal geen behoefte aan die zo geprezen flexibiliteit waar jij altijd weer op hamert. Veel treinreizigers heben graag dat er een vertrektijd op hun ticket staat.
Ik moet het telkens weer aan toeristen uitleggen; "Ja, je mag die trein nemen, en ja, je mag zitten waar je wilt".
Ja, dat verklaart het massale protest, de facebookgroepen, de 20.000 handtekeningen, de lege Fyra's en de uitpuilende stopper naar Roosendaal ja. Oogklepjes op, stopjes in de oren, en la la la la...

Citaat:
Voor een hoop mensen, die niet vaak de trein nemen, is dat best een beetje verwarrend.


Je probeert nu even daadwerkelijk als argument aan te halen dat mensen het concept 'stap op de trein en zet u ergens' ... te moeilijk vinden? Ik denk eerder dat het omgekeerd is: mensen die maar af en toe de trein nemen die gaan naar alle waarschijnlijkheid die paar eerder keren een gewone binnenlandse trein genomen hebben. Die allemaal volgens dat principe werken. Trouwens, als ze het echt zo moeilijk hebben met dat ingewikkelde 'stap op en zet u' concept, dan is er nog steeds... DE THALYS!

Citaat:
Eens de kinderziektes er uit? De Fyra ongetwijfeld.
Ik denk dat je't zelf nog gelooft ook.

Ik zie dat je trouwens weer vakkundig om die vraag heenfietst die hier al een aantal keren gesteld is: wat is de meerwaarde van de Fyra? Waarom moest er een quasi identiek product komen naast de Thalys, dat dezelfde markt bedient, ten koste van een succesvol product dat een ander marktsegment bediende, dat nu volledig verwaarloosd wordt? Beantwoord nu eindelijk die vraag eens, in plaats van ze keer op keer te negeren. En 'reservering' en 'snelheid' zijn geen argumenten, want die optie was er reeds, met de Thalys.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 14:20   #75
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

In Nederland hebben we al 3 jaar een hoge snelheid trein tussen Rotterdam en Amsterdam rijden. 25 minuten tijdwinst. Met toeslag en vooraf reserveren.
Buiten de spits was er 5% bezetting. Er moest een hoop belastingeld bij om te zorgen dat de zaak niet failliet ging.
De toeslag werd verminderd en vele intercity treinen Rotterdam, den Haag, Amsterdam gingen via Haarlem rijden (20 minuten langer) .
Dat heeft een beetje geholpen. Buiten de spits is nu 15% bezet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:14   #76
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik zie dat je trouwens weer vakkundig om die vraag heenfietst die hier al een aantal keren gesteld is: wat is de meerwaarde van de Fyra? Waarom moest er een quasi identiek product komen naast de Thalys, dat dezelfde markt bedient, ten koste van een succesvol product dat een ander marktsegment bediende, dat nu volledig verwaarloosd wordt? Beantwoord nu eindelijk die vraag eens, in plaats van ze keer op keer te negeren. En 'reservering' en 'snelheid' zijn geen argumenten, want die optie was er reeds, met de Thalys.
Vandaar dat ik peilde naar wat je zou gevonden hebben indien men gewoon de Thalys tot een halfuurdienst had uitgebreid. Wat denk je dat dan nog het nut van de Benelux zou geweest zijn?

Kijk wat wil je eigenlijk?
Dat alles bij het oude blijft, dat dus die dure HSL nauwelijks gebruikt wordt, en de Benelux verder verkommert? Want de laatste jaren was de Benelux vaak huilen met de pet op. Het laatste jaar dat reed was er van een betrouwbare uurdienst ook al geen sprake...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:28   #77
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vandaar dat ik peilde naar wat je zou gevonden hebben indien men gewoon de Thalys tot een halfuurdienst had uitgebreid. Wat denk je dat dan nog het nut van de Benelux zou geweest zijn?
Precies hetzelfde wat het voordien ook was. Berichtje net voor het jouwe al gelezen? Daar in Nederland heeft men al een paar jaar wat jij hier voorstelt he: halfuurdienst met serieuze tijdswinst, met duurdere tickets en reservering, maar tegelijk ook nog de tragere service.

En die snellere, duurdere treinen met reservatieplicht rijden leeg, terwijl de tragere, goedkopere treinen zonder reservatieplicht vol zitten.

Tragere IC's maar afschaffen zeker, want da's toch duidelijk een inferieur product, niet?

Citaat:
Kijk wat wil je eigenlijk?
Dat alles bij het oude blijft, dat dus die dure HSL nauwelijks gebruikt wordt, en de Benelux verder verkommert?
Wanneer je belangrijkste argument voor het opdoeken van de Benelux, en het in de kou laten staan van duizenden reizigers, is dat anders die blinkende HSL niet genoeg gebruikt wordt, dan zijn je argumenten echt wel op. Daar had men op voorhand moeten aan denken he.

Dat de Benelux de laatste jaren wat 'verkommerd' was is geen argument om hem op te doeken, da's een argument om nieuw materieel te kopen. Als de treinen op pakweg de IR van Antwerpen naar Hasselt versleten zijn, doek je die IR dan op? Nee, je koopt nieuw materieel dat op diezelfde verbinding rijdt.

Citaat:
Het laatste jaar dat reed was er van een betrouwbare uurdienst ook al geen sprake...
En ondanks al die problemen verkozen duizenden mensen dat nog steeds boven de Thalys. Straf he?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 27 december 2012 om 20:57.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:49   #78
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat denk je dat dan nog het nut van de Benelux zou geweest zijn?
een groter aantal stopplaatsen, geen reserveringsplicht, flexibeler en goedkoper om 4 voordelen te noemen.

de benelux stopte bvb op plaats x waar thalys/fyra niet stopt.
impliceert nu overstap en extra ticket
weg tijd- en geldwinst.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kijk wat wil je eigenlijk?
Dat alles bij het oude blijft,
qua aanbod wel ja
uiteraard moet nmbs voor kwalitatief materiaal zorgen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 08:52   #79
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
qua aanbod wel ja
uiteraard moet nmbs voor kwalitatief materiaal zorgen
Kwa aanbod hoeft er niks te wijzigen? Dus die nieuwe lijn laten we gewoon voor niks liggen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 08:56   #80
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dat de Benelux de laatste jaren wat 'verkommerd' was is geen argument om hem op te doeken, da's een argument om nieuw materieel te kopen.
Maar de reiziger vragen om voor dat nieuw materiaal te betalen mag dan weer niet...

Citaat:
En ondanks al die problemen verkozen duizenden mensen dat nog steeds boven de Thalys. Straf he?
En toch nemen steeds meer mensen de Thalys. Hoe zou dat komen? Al opgevallen dat Thalys sinds 9 december van 7 keer per dag naar 11 keer per dag gegaan is op Amsterdam - Brussel? (Bijna een uurdienst dus, die enkel maar gebroken is dankzij de Franse ziekte bij Infrabel).

We hebben het overigens eerder al gezien. Toen de Thalys begon te rijden op Brussel - Parijs kregen we precies dat te horen wat we nu over de Fyra te horen krijgen. En toch is de Thalys een groot success.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be