Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2016, 13:25   #5301
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De afgevaardigd begreep het wel want de afgevaardigde heeft naar het station van Hasselt gebeld en het antwoord op zijn vraag gekregen.
Het antwoord was...de NMBS medewerkers van Infrabel hebben een roltrap hersteld en de rest van de roltrappen komen deze week aan de beurt.
U bent slim genoeg om te weten welke vraag de afgevaardigde heeft gesteld.
En als u de vraag echt niet weet dan moet u het gewoon vragen.
En natuurlijk schieten op die privé firma, waarom niet?
U schiet ook op de NMBS medewerkers en de spoorbonden.
Die privé firma die instaat voor het onderhoud van die roltrappen krijgt de roltrappen niet hersteld maar wordt wel betaald voor het onderhoud van die roltrappen.
Maar zo iets noemen jullie efficiëntie.


Je reinste leugens.
Ik ken zelfs de naam van de firma die de roltrappen hersteld heeft, ik mag deze om reden van privacy niet doorgeven.
De firma werkt regelmatig samen met de firma van mijn baas.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 september 2016 om 13:31.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 13:37   #5302
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De afgevaardigd begreep het wel want de afgevaardigde heeft naar het station van Hasselt gebeld en het antwoord op zijn vraag gekregen.
Het antwoord was...de NMBS medewerkers van Infrabel hebben een roltrap hersteld en de rest van de roltrappen komen deze week aan de beurt.
U bent slim genoeg om te weten welke vraag de afgevaardigde heeft gesteld.
En als u de vraag echt niet weet dan moet u het gewoon vragen.
En natuurlijk schieten op die privé firma, waarom niet?
U schiet ook op de NMBS medewerkers en de spoorbonden.
Die privé firma die instaat voor het onderhoud van die roltrappen krijgt de roltrappen niet hersteld maar wordt wel betaald voor het onderhoud van die roltrappen.
Maar zo iets noemen jullie efficiëntie.
Dat is nieuw de NMBS medewerkers van Infrabel. Dat zijn twee afzonderlijke bedrijven en dus spreekt u zichzelf volledig tegen. U kent u eigen bedrijf niet eens, laat me daar toch eens hartelijk mee lachen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 13:59   #5303
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat is nieuw de NMBS medewerkers van Infrabel. Dat zijn twee afzonderlijke bedrijven en dus spreekt u zichzelf volledig tegen. U kent u eigen bedrijf niet eens, laat me daar toch eens hartelijk mee lachen.
Hij valt, voor de zoveelste keer, door de mand.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 14:10   #5304
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Zwitser

Citaat:
48 Dollar dat was toen 2400 BEF. Zoveel meer was het gemiddelde maandloon in België toen ook niet. (Rond de 3500 als ik mij goed herinner, maar kan zo direct geen bron vinden.)
Overigens, het gemiddelde maandloon is nu in Cuba zo een 30$... Leve het communisme...
Maar de levensstandaard is wel fel gestegen, zoals ik hier aangetoond heb.
Cuba heeft de hoogste levensstandaard van heel Latijns-Amerika met uitzondering van Argentinië en Chili. Dat was in 1959 niet zo, heb ik aangetoond, toen was er erg veel armoede en slechts een kleine ultra-corrupte elite had het goed. Toen had maar een derde toegang tot stromend water, nu iedereen.
Huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg (van hoog niveau), sport, electriciteit, water, etc. zijn volledig gratis. Ze krijgen voedselbonnen, zelfs een fles rum per 2 weken.
Openbaar vervoer is belachelijk goedkoop voor de lokale bevolking (niet voor toeristen), net als de bars en restaurants waar je in de lokale munt kunt betalen. (anders dan de bars en restaurants voor toeristen of Amerikaanse Cubanen, die moeten geld opbrengen). Elk nieuw gezin krijgt een televisie, koelkast, etc.
Die 30 euro (ondertussen is het meer, en veel Cubanen vullen dit aan met een bijjob in de toeristische sector of de recent geliberaliseerde horeca en kleinhandel) hebben ze enkel nodig voor luxe-uitgaven, zoals bvb. uitgaan, merkkledij, etc.
En de nationale bezigheden zoals dansen en sport zijn gratis, terwijl rum en sigaren spotgoedkoop zijn.



Citaat:
Jawel hoor. Voor de 1959 had Guatedmala in sommige jaren een hoger, in andere een lager GDP per catpita dan Cuba. In feite kan je stellen dat ze statistisch ongeveer even welvarend waren. Cuba presteerde wel beter op gebied van onderwijs, kultuur en gezondheid dan Guatemala toen (Cuba presteerde zelfs beter dan alle Zuid Europese landen toen).
Kijken we na 1959 dan doet Guatemala het beter dan Cuba in elk afzonderlijk jaar.
Nu in Guatemala kan de helft van de bevolking niet lezen of schrijven en zijn er regelmatig hongernoden. Niet iedereen heeft toegang tot elektriciteit, laat staan gezondheidszorg.
De levensstandaard is gemiddeld veel lager dan op Cuba. De gemiddelde Guatemalteek wordt 15 jaar minder oud dan de gemiddelde Cubaan.




Citaat:
Kijken we naar heel Latijns Amerika dan zien we dat op 23 landen Cuba in de jaren 50 op plaats 9 of 10 stond, terwijl het na 1959 al heel snel in de staart terecht kwam, op plaats 20 of 21.
Volgens de VN heeft Cuba nu de hoogste levensstandaard van Latijns-Amerika na Chili en Argentinië.


Citaat:
Vergelijken we met de Dominicaanse Republiek dan zien we iets interessants: in 1950 was het GDP per capita aldaar de helft van dat in Cuba. Nu is het hoger...
Daar zit het decennialange embargo voor iets tussen. Nu het zo goed als afgeschaft is zul je zien dat Cuba de DR snel zal inhalen. Maar GDP zegt niet alles, zeker niet in communistische landen met een heel ander soort economie, het is interessanter naar levensstandaard te kijken en dan zie je dat Cuba het veel beter doet dan de DR.

Citaat:
Maar ik denk dat je Cuba beter met Puerto Rico kan vergelijken.
Puerto Rico hoort bij de VS, al eeuwen een van de rijkste landen ter wereld, nogal logisch dat het welvarender is. Maar bijna alle Puertorikanen werken in de VS en het land is failliet, zonder de band met de VS zou Puerto Rico het niet doen dan Cuba of DR.





Citaat:
Wat heeft de Afrikaanse origine er mee te maken?
Wel landen waar de meerderheid van Afrikaanse origine is zijn meestal niet bijzonder welvarend, ik denk dat Cuba een van de beste is. (net als in de DR zijn de meeste mensen gemengd, tussen zwart en blank met lichte Indiaanse invloeden) Maar de Afrikaanse invloed is toch doorslaggevend, naast de Spaanse.
https://www.youtube.com/watch?v=VXXDioyudGo



Citaat:
Niet zo slim van Cuba dan van dat embargo over zich af te roepen...
Ze werden gewoon gestraft omdat ze de bevelen van Washington "het rijk" genoemd in Latijns-Amerika, niet slaafs opvolgden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 15:43   #5305
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je reinste leugens.
Ik ken zelfs de naam van de firma die de roltrappen hersteld heeft, ik mag deze om reden van privacy niet doorgeven.
De firma werkt regelmatig samen met de firma van mijn baas.
Natuurlijk kun je de naam van die firma niet zeggen, natuurlijk.
Ik heb gebeld naar het station van Hasselt en ik kan alleen maar schrijven wat zij mij verteld hebben.
Of heeft u het aan uw schoonbroer gevraagd?
U zogezegde goede contact binnen de NMBS.
Maar waar het hier over gaat is dat de privé firma die instaat voor het onderhoud van de roltrappen de roltrappen in het station van Hasselt niet hersteld krijgt.
Wel het geld optrekken voor het onderhoud maar herstellen is iets anders.
Maar dat is efficiëntie.
Maar de reiziger is daarbij niet geholpen maar daar trekt die privé firma zich niks van aan.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 september 2016 om 15:50.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 15:46   #5306
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij valt, voor de zoveelste keer, door de mand.
Neen, u denkt dat ik door de mand ben gevallen.
Bij de NMBS medewerkers van Infrabel bedoel ik de werknemers van Infrabel.
Maar als u denkt dat ik door de mand ben gevallen dan is dat uw goed recht.
Iedereen zijn of haar gedacht.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 15:59   #5307
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Oei, weer geen hete herfst.

Algemene staking van 7 oktober gaat niet door, wel "gerichte acties"...

Wat is dat toch met die vakboungden ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 16:31   #5308
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Oei, weer geen hete herfst.

Algemene staking van 7 oktober gaat niet door, wel "gerichte acties"...

Wat is dat toch met die vakboungden ?
Loopt al een andere post over.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 16:58   #5309
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, u denkt dat ik door de mand ben gevallen.
Bij de NMBS medewerkers van Infrabel bedoel ik de werknemers van Infrabel.
Maar als u denkt dat ik door de mand ben gevallen dan is dat uw goed recht.
Iedereen zijn of haar gedacht.
Het onderhoud van de roltrappen werd door Infrabel ook al uitbesteed aan een privé firma, net als van de liften in de stations. U blijft maar zwemmen...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 17:44   #5310
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, u denkt dat ik door de mand ben gevallen.
Bij de NMBS medewerkers van Infrabel bedoel ik de werknemers van Infrabel.
Maar als u denkt dat ik door de mand ben gevallen dan is dat uw goed recht.
Iedereen zijn of haar gedacht.
U kent uw eigen bedrijf niet.
En van Hasselt kan u niets weten want ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 20:18   #5311
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U kent uw eigen bedrijf niet.
En van Hasselt kan u niets weten want ...
Het is mijn eigen bedrijf niet, het is de plaats waar ik werk.
Het bedrijf van uw baas waar u werkt is ook niet uw bedrijf, het is het bedrijf waar u werkt.
En u weet van Hasselt wel alles want...
Ik heb nochtans in een ander topic geschreven dat ik dacht dat u van Hasselt bent en u heb toen geschreven dat het niet waar is.
Ik heb mijn excuses nog gegeven.
Dus u kunt het ook niet weten over Hasselt want...
Dus u bent toch van Hasselt want anders kan u het niet weten.
Wat u toen geschreven hebt is dus een leugen.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 september 2016 om 20:36.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 20:29   #5312
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het onderhoud van de roltrappen werd door Infrabel ook al uitbesteed aan een privé firma, net als van de liften in de stations. U blijft maar zwemmen...
Maar daar gaat het juist over.
Het onderhoud is inderdaad uitbesteed aan die privé firma maar die privé firma krijgt de roltrappen niet hersteld in Hasselt.
De medewerkers van de Belgische spoorwegen krijgen het wel opgelost.
De privé firma trekt wel het geld op voor het onderhoud van die roltrappen in Hasselt maar krijgt echte problemen aan de roltrappen in Hasselt niet opgelost.
Maar dat noemen jullie vooruitgang en efficiëntie.
Vroeger toen het onderhoud nog in handen was van de medewerkers van de Belgische spoorwegen waren de problemen aan die roltrappen dadelijk opgelost.
Dat is efficiëntie.
Nu prijsoffertes aanvragen en dat duurt weken.
En ondertussen staan de roltrappen in Hasselt er werkeloos bij.
Ik dacht dat Hasselt toch de hoofdstad van Limburg was en dat Hasselt de stad van de smaak was?
Wat zei Stefan T'Jolyn ook alweer over het station van Hasselt?
Afrikaanse toestanden.
Onderhoud van het station door een privé firma.
Wat vertelden ze ook alweer op TV Limburg?
Het station van Hasselt hangt aan elkaar met spuw en behangpapier.
Dat zegt genoeg over het onderhoud door die privé firma.
En dan die beelden bij TV Limburg over het station van Hasselt.
Overal tegels los, in de tunnel en aan de roltrappen, inderdaad Afrikaanse toestanden en die privé firma doet er niks aan.
Maar dat is efficiëntie volgens jullie.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 04:32   #5313
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar daar gaat het juist over.
Het onderhoud is inderdaad uitbesteed aan die privé firma maar die privé firma krijgt de roltrappen niet hersteld in Hasselt.
De medewerkers van de Belgische spoorwegen krijgen het wel opgelost.
De privé firma trekt wel het geld op voor het onderhoud van die roltrappen in Hasselt maar krijgt echte problemen aan de roltrappen in Hasselt niet opgelost.
Maar dat noemen jullie vooruitgang en efficiëntie.
Vroeger toen het onderhoud nog in handen was van de medewerkers van de Belgische spoorwegen waren de problemen aan die roltrappen dadelijk opgelost.
Dat is efficiëntie.
Nu prijsoffertes aanvragen en dat duurt weken.
En ondertussen staan de roltrappen in Hasselt er werkeloos bij.
Ik dacht dat Hasselt toch de hoofdstad van Limburg was en dat Hasselt de stad van de smaak was?
Wat zei Stefan T'Jolyn ook alweer over het station van Hasselt?
Afrikaanse toestanden.
Onderhoud van het station door een privé firma.
Wat vertelden ze ook alweer op TV Limburg?
Het station van Hasselt hangt aan elkaar met spuw en behangpapier.
Dat zegt genoeg over het onderhoud door die privé firma.
En dan die beelden bij TV Limburg over het station van Hasselt.
Overal tegels los, in de tunnel en aan de roltrappen, inderdaad Afrikaanse toestanden en die privé firma doet er niks aan.
Maar dat is efficiëntie volgens jullie.
Stefaan T'Jolyn is dus een racist...

Het onderhoud wordt al jarenlang uitbesteed aan een privé firma, ook toen Infrabel nog verantwoordelijk was. De herstellingen nu in Hasselt worden ook uitgevoerd door een privé firma en niet door personeel van de NMBS. De NMBS wilt geen geld investeren in Hasselt of Limburg bij uitbreiding, daar zit het probleem. Er is miljoenen vergooid aan spoorwegkathedralen in Luik, Mons,... geld dat in andere stations zoals Hasselt of Vilvoorde veel nuttiger was geweest.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 06:19   #5314
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar daar gaat het juist over.
Het onderhoud is inderdaad uitbesteed aan die privé firma maar die privé firma krijgt de roltrappen niet hersteld in Hasselt.
De medewerkers van de Belgische spoorwegen krijgen het wel opgelost.
De privé firma trekt wel het geld op voor het onderhoud van die roltrappen in Hasselt maar krijgt echte problemen aan de roltrappen in Hasselt niet opgelost.
Maar dat noemen jullie vooruitgang en efficiëntie.
Vroeger toen het onderhoud nog in handen was van de medewerkers van de Belgische spoorwegen waren de problemen aan die roltrappen dadelijk opgelost.
Dat is efficiëntie.
Nu prijsoffertes aanvragen en dat duurt weken.
En ondertussen staan de roltrappen in Hasselt er werkeloos bij.
Ik dacht dat Hasselt toch de hoofdstad van Limburg was en dat Hasselt de stad van de smaak was?
Wat zei Stefan T'Jolyn ook alweer over het station van Hasselt?
Afrikaanse toestanden.
Onderhoud van het station door een privé firma.
Wat vertelden ze ook alweer op TV Limburg?
Het station van Hasselt hangt aan elkaar met spuw en behangpapier.
Dat zegt genoeg over het onderhoud door die privé firma.
En dan die beelden bij TV Limburg over het station van Hasselt.
Overal tegels los, in de tunnel en aan de roltrappen, inderdaad Afrikaanse toestanden en die privé firma doet er niks aan.
Maar dat is efficiëntie volgens jullie.

Zelfs de ploeg van Infrabel (toen ze nog bestond) deed niets zonder opdracht.
Een privé firma doet dat ook niet, het zou nogal dom overkomen, herstellingen uitvoeren zonder ervoor betaald te worden.

U moet misschien eens, via de telefoon, aan uw Hasselts contact vragen hoe de overeenkomst is met de privé firma.

En nee, ik woon niet in Hasselt en heb nooit in Hasselt gewoond. Maar dat is ook niet nodig om het één en ander te weten te komen.

Via onze firma hebben wij heel veel contacten met onderhoudsfirma's allerhande.
PS: Poetsen en dergelijke behoort ook tot onderhoud!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 08:02   #5315
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze werden gewoon gestraft omdat ze de bevelen van Washington "het rijk" genoemd in Latijns-Amerika, niet slaafs opvolgden.
Je kent je geschiedenis slecht.

De VS was de eerste om het nieuwe regime van Castro te erkennen. Onmiddellijk werden de economische sancties tegen Cuba opgeheven. Er zijn geruchten dat de CIA Castro zelfs heeft geholpen aan de macht te komen.

Batista was een zwarte, een proletariër, de man van Moskou, van de vakbonden, de man die de communistische partij in ere herstelde en in zijn regering opnam.

Castro een blanke bourgeois. Hij verklaarde dat hij de grondwet van Cuba in ere wilde herstellen, en vrije verkiezingen wou organiseren...
Castro zijn steun kwam vooral van de middenklasse, en de studenten die hoopten op een terugkeer naar een liberale democratie.

Kort na zijn machtsovername reisde Castro naar de VS om er met de president te praten.
Echter meteen bekoelden de relaties tussen beide landen. De eerste aanleiding was het beestachtig gedrag van Ché Guevara, die in een maand meer mensen liet terechtstellen (meestal zonder proces) dan Batista in zijn hele carrière.
Dan was er natuurlijk de toenadering tot Moskou, en de diefstal van buitenlandse bezittingen.

Eigenlijk is de hele Cubaanse revolutie nogal bizar. Castro was eigenlijk een fan van Mussolini, maar die was er in 1959 niet meer om steun bij te zoeken, misschien daarom dat hij bij Moskou is gaan aankloppen. Dictator zijn is leuk, en de openlijke steun van de VS zou hij toen nooit gekregen hebben zolang hij geen vrije verkiezingen organiseerde.
Toen in Spanje Franco stierf beval Castro dat in heel Cuba de vlaggen een week lang halfstok dienden te hangen.

Castro is dus uit pragmatische overwegingen communist geworden. Uiteindelijk is communisme en fascisme toch hetzelfde. Mussolini is ten slotte als communist begonnen.

Guevara, die was een idealist, maar die is dan ook het land uit gestuurd. Hij vond immers dat een revolutie maar geslaagd te noemen is als ze gedrenkt is in bloed. En dat was zelfs Castro te veel.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 08:03   #5316
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel landen waar de meerderheid van Afrikaanse origine is zijn meestal niet bijzonder welvarend, ik denk dat Cuba een van de beste is.
Cuba heeft een bevolking die voor 3/4 Europees is. Dus je excuus gaat hier niet op.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 08:20   #5317
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Stefaan T'Jolyn is dus een racist...

Het onderhoud wordt al jarenlang uitbesteed aan een privé firma, ook toen Infrabel nog verantwoordelijk was. De herstellingen nu in Hasselt worden ook uitgevoerd door een privé firma en niet door personeel van de NMBS. De NMBS wilt geen geld investeren in Hasselt of Limburg bij uitbreiding, daar zit het probleem. Er is miljoenen vergooid aan spoorwegkathedralen in Luik, Mons,... geld dat in andere stations zoals Hasselt of Vilvoorde veel nuttiger was geweest.
Onlangs was ik in Bergen. Wat voor een monster van een station wordt er daar gebouwd, en dat voor een ingedommeld provinciestadje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezettingsgraad van dat station en hoe men zoiets ook maar enigszins kan verantwoorden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 09:12   #5318
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onlangs was ik in Bergen. Wat voor een monster van een station wordt er daar gebouwd, en dat voor een ingedommeld provinciestadje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezettingsgraad van dat station en hoe men zoiets ook maar enigszins kan verantwoorden.
Aantal reizigers Mons:

Citaat:
Reizigerstellingen (2014)
-Weekdag 9.434
-Zaterdag 2.404
-Zondag 2.030
Citaat:
Het totale prijskaartje van de werken wordt geschat op 272 miljoen euro. Het nieuwe station, een ontwerp van Calatrava, kost 20.000 euro per reiziger. Dit station blijkt duurder te zijn dan het befaamde station van Luik-Guillemins, van dezelfde architect.
Terwijl in het nieuwe investeringsplan van de NMBS 2013-2025 voor heel Limburg maar 51 miljoen wordt voorzien.

En in vergelijking met bijvoorbeeld Rome:

Citaat:
De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 21 september 2016 om 09:30.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 11:47   #5319
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Zwitser
Citaat:
De VS was de eerste om het nieuwe regime van Castro te erkennen. Onmiddellijk werden de economische sancties tegen Cuba opgeheven. Er zijn geruchten dat de CIA Castro zelfs heeft geholpen aan de macht te komen.
Ze zagen in dat het hopeloos was en dus stopten ze met Batista te steunen, net als in Egypte ze op het allerlaatste moment Mubarak lieten vallen.



Citaat:
Batista was een zwarte, een proletariër, de man van Moskou, van de vakbonden, de man die de communistische partij in ere herstelde en in zijn regering opnam.
Wat een onzin toch, Batista was beste maatjes met de Amerikanen zoals ik hierboven bewezen had. Het was een corrupte despoot, zijn regime was ultra-kapitalistisch. En hij was geen zwarte maar een mulat.




Citaat:
Castro een blanke bourgeois. Hij verklaarde dat hij de grondwet van Cuba in ere wilde herstellen, en vrije verkiezingen wou organiseren...
Castro zijn steun kwam vooral van de middenklasse, en de studenten die hoopten op een terugkeer naar een liberale democratie.
Je kent er echt niets van. Castro kreeg vooral steunen van de boeren, die gaven z'n beweging te eten en boden hen onderdak aan.
Nog steeds genieten de Castro's de meeste steun op het platteland en in het oosten van het land, en de minste in Havana.

Citaat:
Kort na zijn machtsovername reisde Castro naar de VS om er met de president te praten.
Echter meteen bekoelden de relaties tussen beide landen. De eerste aanleiding was het beestachtig gedrag van Ché Guevara, die in een maand meer mensen liet terechtstellen (meestal zonder proces) dan Batista in zijn hele carrière.
Ook onzin natuurlijk, de kopstukken van het Batista regime werden geëxecuteerd, deze hadden dan ook bijzondere misdaden op hun geweten.

Citaat:
Dan was er natuurlijk de toenadering tot Moskou, en de diefstal van buitenlandse bezittingen.
Zelfs Kennedy gaf toe dat de Amerikaanse overheersing op Cuba erger was dan kolonialisme.(zie boven) Vond U het dan ook diefstal toen de onafhankelijk geworden kolonies Europese bedrijven onteigenden, die in het verleden met geweld van de plaatselijke bevolking gestolen werden?
De toenadering tot Moskou kwam er slechts nadat de VS zich tegen Castro keerden.



Citaat:
Eigenlijk is de hele Cubaanse revolutie nogal bizar. Castro was eigenlijk een fan van Mussolini, maar die was er in 1959 niet meer om steun bij te zoeken, misschien daarom dat hij bij Moskou is gaan aankloppen.
Waar haal je die zever eigenlijk? Castro was in de eerste plaats een nationalist, pas later werd hij communist. Zijn grote voorbeeld was de revolutionaire Cubaanse leider en dichter José Marti, en ook wel Bolivar, de grote inspiratiebron van Chavez.



Citaat:
Dictator zijn is leuk, en de openlijke steun van de VS zou hij toen nooit gekregen hebben zolang hij geen vrije verkiezingen organiseerde.
De VS hebben Pinochet aan de macht gebracht, en de ergste dictaturen gesteund in heel Latijns-Amerika. Vrije verkiezingen zijn het laatste van hun zorgen. Het enige waar ze, de Monroe doctrine indachtig, om bezorgd waren was dat Amerikaanse bedrijven ongehinderd deze landen konden uitbuiten en dat er een regime aan de macht was dat ze konden controleren.



Citaat:
Toen in Spanje Franco stierf beval Castro dat in heel Cuba de vlaggen een week lang halfstok dienden te hangen.
Bron? Wist je dat Batista lang in Spanje woonde toen hij uit Cuba verdreven werd, hij is er ook gestorven toen Franco nog leefde. Wat U zegt is dus zever in pakskes.


Citaat:
Castro is dus uit pragmatische overwegingen communist geworden. Uiteindelijk is communisme en fascisme toch hetzelfde. Mussolini is ten slotte als communist begonnen.
Ook zuivere zever in pakskes. Het eerste wat je in "Mein Kampf" kunt lezen is hoe verderfelijk de "Judeo-bolsjevisten" wel zijn...


Citaat:
Guevara, die was een idealist, maar die is dan ook het land uit gestuurd.
Ook zever, hij was een beroepsrevolutionair, en op Cuba was de revolutie gestreden. Hij was ook geen Cubaan maar een Argentijn. Heeft zelfs nog een tijdje aan de zijde van Kabila gestreden tegen de door België en de VS in het zadel gezette dictator Mubutu, die z'n land verwoest heeft.



Citaat:
Hij vond immers dat een revolutie maar geslaagd te noemen is als ze gedrenkt is in bloed. En dat was zelfs Castro te veel.
Ook dikke zever en geschiedenisvervalsing.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 11:52   #5320
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Cuba heeft een bevolking die voor 3/4 Europees is. Dus je excuus gaat hier niet op.
Ben je er ooit geweest? Veel Cubanen die zich blank noemen zouden hier mulat of zelfs Afrikaan genoemd worden. Moest men de "one drop rule" van de VS in Cuba toepassen dan is 90% van Afrikaanse origine, zoals genetische studies ook bewijzen.

According to another study in 2008, the Native American contribution to present-day Cubans accounted for 33% of the maternal lineages, whereas Africa and Eurasia contributed 45% and 22% of the lineages.

De belangrijkste godsdienst in Cuba stamt rechtstreeks af uit Congo. https://en.wikipedia.org/wiki/Palo_(religion)

Laatst gewijzigd door tomm : 21 september 2016 om 11:58.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be