Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2021, 19:45   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Voor mensen zoals ik is België een fiscaal paradijs. Inkomsten verwerven uit bezit is veel aantrekkelijker dan inkomsten uit arbeid.
Ja dat moet waar zijn. Toen ik mijn beklag maakte over de gigantische fiscale druk in Belgie, zegde een Fransman mij dat hij dacht dat Belgie gekend stond als fiscaal paradijs, want bekende Franse rijke mensen "vluchten" naar Belgie.

Ik betaal(de) veel minder belasting op arbeid in Frankrijk dan in Belgie. Hollande heeft een beetje een einde gesteld aan dat feest, maar het is juist dat kapitaalsinkomsten in Frankrijk veel duurder zijn dan in Belgie. Daarentegen, in Belgie moet je niet proberen te werken en een loon te verdienen (tenzij in 't zwart).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:47   #182
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

België is een paradijs voor wie niet werkt. Zowel voor de rijken als de armen. Dat weet iedereen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 30 april 2021 om 19:53.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 09:57   #183
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja dat moet waar zijn. Toen ik mijn beklag maakte over de gigantische fiscale druk in Belgie, zegde een Fransman mij dat hij dacht dat Belgie gekend stond als fiscaal paradijs, want bekende Franse rijke mensen "vluchten" naar Belgie.

Ik betaal(de) veel minder belasting op arbeid in Frankrijk dan in Belgie. Hollande heeft een beetje een einde gesteld aan dat feest, maar het is juist dat kapitaalsinkomsten in Frankrijk veel duurder zijn dan in Belgie. Daarentegen, in Belgie moet je niet proberen te werken en een loon te verdienen (tenzij in 't zwart).
Dat was toen ze daar ook eens de "rijken" wilden belasten met "te gekke aanslagen".
België durfde ze niet binnenlaten onder druk van de Fransen en ze zochten dan maar andere oorden op zoals Rusland.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 10:04   #184
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Misschien zullen de regering en de "sociale idioten "(voormalig gekend als "sociale partners") uiteindelijk wel erkennen waar het probleem,dat ze mee gecreerd hebben ,ECHT zit....(ja,OOK de vertegenwoordigers van de werkGEVERS hoor,al even erg als de vakbonden....niemand is onschuldig in die "overlegmiddens!)

Het loonbeslag....daar staat ie...de olifant in de kamer ! Zo immens dat toppolitici en "de partners" doen alsof ze hem niet zien (als je ze de laatste tijd bezig hoort)

NIET een zogenaamd gebrek aan loonsverhogingen.Zlefs een loonslaaf als ondergetekende begrijpt al lang dat het probleem bij onze overheidsuitgaven zit en mijn werkgever mij bijna prompt 10% opslag zou kunnen geven zonder meerkost voor hemzelf,gewoon met HETZELFDE loon,moest de "overheidsmaffia" eens stoppen met afromen voor het onderhoud van allerlei f*cking onnozelheden en epibreerders.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2021 om 10:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 15:56   #185
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
België is een paradijs voor wie niet werkt. Zowel voor de rijken als de armen. Dat weet iedereen.
Wat iedereen blijkbaar nog niet weet is dat Belgie zich ondanks alles, aan het opwerken is om ook tot de top van belastingen op vermogen te behoren. Als ze ondertussen die top nog niet hebben bereikt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:02   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien zullen de regering en de "sociale idioten "(voormalig gekend als "sociale partners") uiteindelijk wel erkennen waar het probleem,dat ze mee gecreerd hebben ,ECHT zit....(ja,OOK de vertegenwoordigers van de werkGEVERS hoor,al even erg als de vakbonden....niemand is onschuldig in die "overlegmiddens!)

Het loonbeslag....daar staat ie...de olifant in de kamer ! Zo immens dat toppolitici en "de partners" doen alsof ze hem niet zien (als je ze de laatste tijd bezig hoort)

NIET een zogenaamd gebrek aan loonsverhogingen.Zlefs een loonslaaf als ondergetekende begrijpt al lang dat het probleem bij onze overheidsuitgaven zit en mijn werkgever mij bijna prompt 10% opslag zou kunnen geven zonder meerkost voor hemzelf,gewoon met HETZELFDE loon,moest de "overheidsmaffia" eens stoppen met afromen voor het onderhoud van allerlei f*cking onnozelheden en epibreerders.
Alhoewel het fenomeen van hoge loonbelastingen reeds een paar decennia oud is. Zo waren de loonbelastingen 25 jaar geleden hoger dan den dag van vandaag, en hier zijn dan de leuke dingen zoals bedrijfswagens, optieplannen, winstdeelnemingen... nog niet mee in rekening gebracht.
Als ge het mij vraagt is het grote probleem hier de te kleine spanning tussen sociale uitkeringen en de laagste lonen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:21   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Voor mensen zoals ik is België een fiscaal paradijs. Inkomsten verwerven uit bezit is veel aantrekkelijker dan inkomsten uit arbeid.

Ikzelf bezit bijvoorbeeld een beleggingsportefeuille in beursgenoteerde aandelen waaruit ik een consistente bron van inkomen genereer, dit doe ik d.m.v. opties te schrijven.

Ik schrijf maandelijks out of the money covered calls op onderliggende aandelen zoals Melexis, Umicore .... Met de ontvangen premies schrijf ik dan weer put opties om rente op rente te creeëren.

Dagelijks verdien ik theta, dit is tijdswaarde die uit een optie vervaagt. Soms gebruik ik optie constructies om een nadeel na te bootsen en de beurstaks te omzeilen. Ik bedoel hierbij dan de strategie van het synthetische aandeel; nl. het schrijven van een put optie en het kopen van een call optie op dezelfde onderliggende waarde.

De fiscaliteit voor beleggingen is als volgt:

Meerwaarde op aandelen: 0 % taxatie (enkel beurstaks van 0.27 %)
Ontvangen premies van geschreven opties: 0 % taxatie

Dit loont gewoon meer dan werken.
Bent ge zeker dat dit nog onder het beheer van vemogen, volgens de regels van de goede huisvader valt ? Zoniet is hier wel 30% winstbelasting op.
Maar heb ook al wel wat covered calls geschreven. En heb toch het idee dat het een tweesnijdend mes is. Maw dat uw gemiddelde winst met of zonder geschreven calls ongeveer gelijk is (tenzij ge ze misschien consequent opvolgt, en op tijd doorrolt of terugkoopt).
Maar synthetische aandelen hebben wel hun voordelen, zeker als ge in tijden van negatieve intresten, een constructie ver out of the money maakt. Alleen heb ik sterk den indruk dat de handelaars de te ontvangen intresten niet volledig doorrekenen in de optieprijzen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:24   #188
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja dat moet waar zijn. Toen ik mijn beklag maakte over de gigantische fiscale druk in Belgie, zegde een Fransman mij dat hij dacht dat Belgie gekend stond als fiscaal paradijs, want bekende Franse rijke mensen "vluchten" naar Belgie.

Ik betaal(de) veel minder belasting op arbeid in Frankrijk dan in Belgie. Hollande heeft een beetje een einde gesteld aan dat feest, maar het is juist dat kapitaalsinkomsten in Frankrijk veel duurder zijn dan in Belgie. Daarentegen, in Belgie moet je niet proberen te werken en een loon te verdienen (tenzij in 't zwart).
Maar dat neemt niet weg dat Belgen, met de uitkering van hun pensioenkapitaal in het vooruitzicht, (tijdelijk) uitwijken naar Frankrijk, om zo de Belgische belasting hierop te vermijden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:36   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar dat neemt niet weg dat Belgen, met de uitkering van hun pensioenkapitaal in het vooruitzicht, (tijdelijk) uitwijken naar Frankrijk, om zo de Belgische belasting hierop te vermijden.
Zelfs de Rolling Stones vestigden zich tijdelijk in Frankrijk begin jaren 70. Maakten daar zelfs een van hun beste platen met de toepasselijke titel Exile on main street
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:50   #190
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfs de Rolling Stones vestigden zich tijdelijk in Frankrijk begin jaren 70. Maakten daar zelfs een van hun beste platen met de toepasselijke titel Exile on main street
Mick Jagger heeft de corona crisis in zijn Chateau de Fourchette doorgebracht!!



https://www.leparisien.fr/culture-lo...20-8309763.php

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 3 mei 2021 om 16:51.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 16:54   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar dat neemt niet weg dat Belgen, met de uitkering van hun pensioenkapitaal in het vooruitzicht, (tijdelijk) uitwijken naar Frankrijk, om zo de Belgische belasting hierop te vermijden.
Hoeveel doen er dat ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 17:23   #192
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel doen er dat ?

Heel moeilijk om daar een cijfer op te plakken. Er zijn iets meer dan 90.000 Belgen die in Frankrijk een tweede verblijf hebben. Maar dat aantal wil niets zeggen over de Belgen die grotendeels in Frankrijk wonen, daar zijn heel moeilijk cijfers voor te vinden. Het zijn cijfers over een tweede verblijf, niet over een eerste en nog minder over Belgen die er huren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 22:43   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel doen er dat ?

Heb het nog eens nagekeken, en Frankrijk heeft ondertussen zijn wetgeving wel gewijzigd, zodat het alleen nog maar voor kleinere pensioenkapitalen interessant is. Momenteel heeft men Portugal nog, tot wanneer daar, onder druk, de wetgeving ook wijzigt.
Maar in mijn tijd (+/-2005) heb ik er toch verschillende in de firma (tijdelijk) naar Frankrijk weten uitwijken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be