Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2010, 10:58   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Edegem wil autobestuurders van buiten gemeente laten betalen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tml#reageerTag

Omdat al die automobilisten door de woonwijken rijden en zo het sluipverkeer tegen te gaan!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:07   #2
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Knettergek. Binnenkort krijg je nog een klikker op de gps om te bepalen dat je enkel van punt A naar punt B mag rijden via bepaalde tolwegen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:45   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik stel voor dat alle gemeenteraadsleden van Edegem voortaan moeten betalen om alle andere wegen dan hun eigen te gebruiken, zelfs als het bijvoorbeeld een provinciale weg op hun grondgebied betreft.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:59   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Het meest verontrustende vind ik dat zo een geit het ooit geschopt heeft tot parlementslid.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:03   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

ik vraag mij af of tolheffing op belgische wegen door stadsbesturen wettelijk is ?

dat is nog van de middeleeuwen geleden dat we zo'n dingen gezien hebben ?

een CO2 tol in Edegem city.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2010 om 12:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:09   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Knettergek. Binnenkort krijg je nog een klikker op de gps om te bepalen dat je enkel van punt A naar punt B mag rijden via bepaalde tolwegen.
Wat is er "knettergek" aan? Als je immers vaststelt dat door er tijdens de ochtend- als avondspit een enorme verkeersstroom door een woonwijk rijdt die niet beantwoordt aan de bevolkingsdichtheid, dan is er weldegelijk een probleem die de leefbaarheid van een woonwijk in gevaar brengt. Dan lijkt het me meer dan normaal dat een gemeente een oplossing zoekt om die grote stroom in te dijken.

Onlangs was ik in Tielt. De straat waar ik vroeger doorreed om vrienden van me te bezoeken, bleek nu ook tot woonstraat omgevormd te zijn. Er stond een heel duidelijk wordt dat enkel bewonersverkeer was toegelaten en dat overtreders beboet werden. Ik heb dus een andere weg genomen. Probleem? Neen, toch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:12   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

jan, en uw ecofootprint jongen ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2010 om 12:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:15   #8
Alfred
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 91
Standaard

8.000 bestuurders per dag rijden niet voor hun plezier door een zone 30 zijnde woonwijk. Zorg voor een degelijk alternatief en dat probleem lost zichzelf op.
Alfred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:18   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Al dat sluipverkeer mijdt de andere wegen voor een goede reden. Misschien daar eens iets aan doen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:42   #10
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Gemeentebesturen hebben toch hun inspraak in projectontwikkeling .. dus dat ze in eigen rang gaan zoeken naar het probleem
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 13:10   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er "knettergek" aan? Als je immers vaststelt dat door er tijdens de ochtend- als avondspit een enorme verkeersstroom door een woonwijk rijdt die niet beantwoordt aan de bevolkingsdichtheid, dan is er weldegelijk een probleem die de leefbaarheid van een woonwijk in gevaar brengt. Dan lijkt het me meer dan normaal dat een gemeente een oplossing zoekt om die grote stroom in te dijken.

Onlangs was ik in Tielt. De straat waar ik vroeger doorreed om vrienden van me te bezoeken, bleek nu ook tot woonstraat omgevormd te zijn. Er stond een heel duidelijk wordt dat enkel bewonersverkeer was toegelaten en dat overtreders beboet werden. Ik heb dus een andere weg genomen. Probleem? Neen, toch.
De auto is een heilige koe.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:11   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De auto is een heilige koe.
Al lang niet meer. Tegenwoordig is de auto een pispaal.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:18   #13
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

In Ekeren mogen ze het sluipverkeer ook eens gaan belasten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:18   #14
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

zo moeilijk is dat toch niet: ge maakt daar wat éénrichtingstraten van, creert wat doodlopende straten met betonblokken en hoppa, klaar is kees.

Dat heeft het sluipverkeer uit mijn wijk geweerd.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:20   #15
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zo moeilijk is dat toch niet: ge maakt daar wat éénrichtingstraten van, creert wat doodlopende straten met betonblokken en hoppa, klaar is kees.

Dat heeft het sluipverkeer uit mijn wijk geweerd.
Daar zijn enkel de fietsers blij mee. De meeste mensen uit die wijk sluipenverkeren hoogstwaarschijnlijk zelf door de en andere wijk(en).
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:34   #16
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Daar zijn enkel de fietsers blij mee. De meeste mensen uit die wijk sluipenverkeren hoogstwaarschijnlijk zelf door de en andere wijk(en).
Luister. Ik begrijp sluiprijders. Ik zie het hier al enkele jaren hoe een grote vierbaansrijksweg gereduceerd wordt tot 2-baansweg die nu alweer openligt om er fracking busbanen bij te trekken. Het verkeer schuift hier van rood licht tot rood licht, tot op het punt dat die 2baansweg terug een vierbaansweg wordt. Moest ik daar elke dag instaan, ik zocht ook alternatieven. En zolang die alternatieven mogelijk zijn, en de impressie geven dat het sneller gaat, desnoods door dorpskernen en woonwijken, zou ik die ook gebruiken.

Wat mankeert is een verkeersbeleid. Een echt dan, en niet waarmee we nu mee opgezadeld zitten (hoewel ik heel content ben om van dat sluipverkeer vanaf te zijn)
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:05   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfred Bekijk bericht
8.000 bestuurders per dag rijden niet voor hun plezier door een zone 30 zijnde woonwijk. Zorg voor een degelijk alternatief en dat probleem lost zichzelf op.
²

Alhoewel ik ooit promoter van Agalev was, baal ik tegenwoordig van hun groen! gedachtengoed.

Zorg éérst voor een alternatief en de mensen gaan inderdaad niet doelbewust tegen 30/uur al auto-wandelend naar hun werk schuiven!

Mie Vogels (kijk mama ik kan fietsen zonder handen) reed volgens mij OOK NIET met de fiets naar Brussel.
Moest het openbaar vervoer sneller zijn en aangepaster verbinding hebben dan zouden véél mensen liever via openbaar vervoer commuten dan elke dag een paar uur in de file te staan leuteren.

Als mensen niet via alternatieve wegen mogen rijden, maar stil moeten blijven staan in hun file, dat ze dan barelen zetten en enkel buurtbewoners een elektronisch doorrijkaartje geven. (als ze ooit uit hùn file geraken natuurlijk).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:06   #18
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Al lang niet meer. Tegenwoordig is de auto een pispaal.


Ik woon zelf in Edegem, in de buurt van de Buyzegemlei. Pas toen ze die straat versmald hadden, kwam er een einde aan het sluipverkeer daar. Het is ook logisch dat er veel sluipverkeer in Edegem is. Om de drukte in Mortsel te vermijden nemen veel automobilisten sluipwegen door de Edegemse woonwijken om dan via de Prins Boudewijnlaan in Antwerpen te geraken. Files in het dorpscentrum zijn een alledaags verschijnsel.

Logisch dat men het verkeer probeert in te dijken. Edegem is een woonzone en multifunctionele gemeente met 2 instellingen voor secundair onderwijs en 3 voor lager- en kleuteronderwijs.

Ik hoop dat men spoedig de tramlijnen die eindigen in Mortsel verlengt tot in Edegem. (en hopelijk ook tot in Kontich) Dat zou al veel auto's uitsparen. Het zou ook handig zijn voor, dan kan ik de tram gewoon om de hoek nemen in plaats van eerst naar Mortsel te moeten fietsen langs die uitermate lelijke Mechelse Steenweg.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:33   #19
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

De enige manier om de autoproblemen op te lossen is de externe kosten rechtstreeks te verhalen op de autogebruiker. Er zouden veel mensen schrikken als ze zouden weten hoeveel hun autogebruik de overheid echt kost.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:35   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
De enige manier om de autoproblemen op te lossen is de externe kosten rechtstreeks te verhalen op de autogebruiker. Er zouden veel mensen schrikken als ze zouden weten hoeveel hun autogebruik de overheid echt kost.
U bedoelt dat U de weggebruiker twee maal wil laten betalen? 1 maal belastingen en 1 maal belastingen voor het gebruik van de met zijn belastingen aangelegd wegen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be