Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Mag het Vlaams Belang andere middelen gebruiken om het cordon te doorbreken ?
ja 16 38,10%
neen 26 61,90%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2006, 10:32   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard Moet het Vlaams Belang via andere middelen het cordon breken ?

In de topic over het schandaal in Wielsbeke heb ik voorgesteld om na de verkiezingen van 2009, indien dialoog met het regime dan nog altijd niet kan, om andere middelen aan te wenden om het schandalige cordon te doorbreken.

Want het Vlaams Belang kan zich toch niet blijvend laten doen. De laster een haatcampagne van het regime tegen de mandatarissen, de uitsluiting van Vlaams Belangers in het maatschappelijke en culturele leven, de pesterijen zelfs tegen de kinderen van mandatarissen. Ik vind dat dat niet langer meer kan. Als katholiek ben ik absoluut tegen geweld, laat dit duidelijk zijn. Maar ik vind dat we geweld als laatste optie helaas niet meer kunnen uitsluiten.

Indien we wachten tot 2012, dan vrees ik dat de partij veel zwakker zal staan gezien de demografische ontwikkelingen en het feit dat vele mensen de druk van het regime niet meer aankunnen om kandidaat te zijn voor het Vlaams Belang en dat ook vele kiezers niet meer zullen stemmen voor een partij die toch nooit aande macht zal komen. Daarom vind ik het belangrijk voor de kiezers van het Vlaams Belang dat onze partij zich engageert om desnoods via alle mogelijke middelen het programma probeert te realiseren.

Meedoen het met bestuur kan weldelgelijk gemakkelijk, maar dan moeten we net zoals de vrijheidspartij van Haider, een groot deel van ons goed nationalistisch programma overboort gooien en dat is voor mij en voor Vlaanderen onaanvaardbaar. Want dan is alle hoop verloren...

Mijn vraag is dan ook aan de andere Vlaams Belangers. Wat vinden jullie van mijn voorstel ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 10:57   #2
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de topic over het schandaal in Wielsbeke heb ik voorgesteld om na de verkiezingen van 2009, indien dialoog met het regime dan nog altijd niet kan, om andere middelen aan te wenden om het schandalige cordon te doorbreken.

Want het Vlaams Belang kan zich toch niet blijvend laten doen. De laster een haatcampagne van het regime tegen de mandatarissen, de uitsluiting van Vlaams Belangers in het maatschappelijke en culturele leven, de pesterijen zelfs tegen de kinderen van mandatarissen. Ik vind dat dat niet langer meer kan. Als katholiek ben ik absoluut tegen geweld, laat dit duidelijk zijn. Maar ik vind dat we geweld als laatste optie helaas niet meer kunnen uitsluiten.

Indien we wachten tot 2012, dan vrees ik dat de partij veel zwakker zal staan gezien de demografische ontwikkelingen en het feit dat vele mensen de druk van het regime niet meer aankunnen om kandidaat te zijn voor het Vlaams Belang en dat ook vele kiezers niet meer zullen stemmen voor een partij die toch nooit aande macht zal komen. Daarom vind ik het belangrijk voor de kiezers van het Vlaams Belang dat onze partij zich engageert om desnoods via alle mogelijke middelen het programma probeert te realiseren.

Meedoen het met bestuur kan weldelgelijk gemakkelijk, maar dan moeten we net zoals de vrijheidspartij van Haider, een groot deel van ons goed nationalistisch programma overboort gooien en dat is voor mij en voor Vlaanderen onaanvaardbaar. Want dan is alle hoop verloren...

Mijn vraag is dan ook aan de andere Vlaams Belangers. Wat vinden jullie van mijn voorstel ?
Ik ben zeker niet voor het CS. Ik ben er evenwel van overtuigd dat ook het VB er een beetje schuld aan heeft dat het CS blijft bestaan. Een programma kan je niet doordrukken zonder aan de gevoeligheden aan de andere kant van de tafel te denken. M.a.w. er moeten, hoe je het ook draait of keert, compromis gesloten worden. Een programma kan evenwel in meerdere stappen verwezenlijkt worden. Trouwens dat moddergooien komt van beide kanten. Tussen ons gezegd en gezwegen stel ik me de vraag of het VB wel wilt dat het CS gebroken wordt in Wielsbeke. Gezien het beroep van de plaatselijke VB-militant? Mogelijk zou het een goed politicus zijn maar ik vrees dat zijn beroep als internationaal chauffeur roet in het eten gooit.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 12:14   #3
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de topic over het schandaal in Wielsbeke heb ik voorgesteld om na de verkiezingen van 2009, indien dialoog met het regime dan nog altijd niet kan, om andere middelen aan te wenden om het schandalige cordon te doorbreken.

Want het Vlaams Belang kan zich toch niet blijvend laten doen. De laster een haatcampagne van het regime tegen de mandatarissen, de uitsluiting van Vlaams Belangers in het maatschappelijke en culturele leven, de pesterijen zelfs tegen de kinderen van mandatarissen. Ik vind dat dat niet langer meer kan. Als katholiek ben ik absoluut tegen geweld, laat dit duidelijk zijn. Maar ik vind dat we geweld als laatste optie helaas niet meer kunnen uitsluiten.

Indien we wachten tot 2012, dan vrees ik dat de partij veel zwakker zal staan gezien de demografische ontwikkelingen en het feit dat vele mensen de druk van het regime niet meer aankunnen om kandidaat te zijn voor het Vlaams Belang en dat ook vele kiezers niet meer zullen stemmen voor een partij die toch nooit aande macht zal komen. Daarom vind ik het belangrijk voor de kiezers van het Vlaams Belang dat onze partij zich engageert om desnoods via alle mogelijke middelen het programma probeert te realiseren.

Meedoen het met bestuur kan weldelgelijk gemakkelijk, maar dan moeten we net zoals de vrijheidspartij van Haider, een groot deel van ons goed nationalistisch programma overboort gooien en dat is voor mij en voor Vlaanderen onaanvaardbaar. Want dan is alle hoop verloren...

Mijn vraag is dan ook aan de andere Vlaams Belangers. Wat vinden jullie van mijn voorstel ?
er moeten geen andere middelen worden gebruikt, men heeft het al veel gezegd en herhaalt, als vlaams belang zijn TOON (de manier waarop ze iets brengen) LICHTJES zou wijzigen en dan vooral de manier waarop filip de winter dikwijls uitpakt, dan zou vlaams belang wel degelijk veel aanvaardbaarder zijn voor velen, het programma en vooral de toon moet dus iets gewijzigd worden, niet de vlaamse onafhankelijkheid
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 13:11   #4
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Meedoen het met bestuur kan weldelgelijk gemakkelijk, maar dan moeten we net zoals de vrijheidspartij van Haider, een groot deel van ons goed nationalistisch programma overboort gooien en dat is voor mij en voor Vlaanderen onaanvaardbaar.
Zo werk je het CS natuurlijk in de hand, als je op voorhand al weigert om water bij de wijn te doen...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 13:44   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zo werk je het CS natuurlijk in de hand, als je op voorhand al weigert om water bij de wijn te doen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Neen, ik steun het prinicipe die nu door de Vlaams Belang leiding wordt toegepast. Dialoog en een daaropvolgende coalitie is zeker mogelijk mits een aantal fundamentele eisen van het Vlaams Belang programma worden uitgevoerd. Wij gaan geen 95 % van ons goed nationalistisch programma weggooien om aan de macht te geraken, zoals Haider en zijn Vrijheidspartij indertijd gedaan hebben. Betekent dit dat er geen toegevingen gedaan kunnen worden. Duidelijk NEEN ! Op een aantal vlakken kunnen er inderdaad een aantal toegevingen gedaan worden, maar toch zal het beleid een totale breuk moeten zijn met het huidige wanbeleid.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=42

Niet meer dan normaal mijn inziens.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 13:54   #6
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zo werk je het CS natuurlijk in de hand, als je op voorhand al weigert om water bij de wijn te doen...
Het VuilB wilde zélf het CS, nu ze 't hebben zouden zelfs geweld gebruiken (cfr.Guderian, , max4westland) Voor het geval iemand zou denken dat de oude VNV-geest er niet meer is... mensen als deze tonen het belang van het CS aan (Spijtig dat het leeuwenkot in de Zoo in Antwerpen niet meer bestaat!)
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=51

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2006 om 14:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 13:57   #7
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
er moeten geen andere middelen worden gebruikt, men heeft het al veel gezegd en herhaalt, als vlaams belang zijn TOON (de manier waarop ze iets brengen) LICHTJES zou wijzigen en dan vooral de manier waarop filip de winter dikwijls uitpakt, dan zou vlaams belang wel degelijk veel aanvaardbaarder zijn voor velen, het programma en vooral de toon moet dus iets gewijzigd worden, niet de vlaamse onafhankelijkheid
Daar heeft u een punt. Trouwens we zijn nog geen 2009 hé. Ik vind dat we de dialoog met partijen die inhoudelijk dichter bij ons staan alle kans moeten geven en die partijen zijn het kartel CD&V-NVA. Ik heb al meerdere malen gepleit om de oproep van de IJzerwake na te volgen om een soort godsvrede in te stellen. Dit kunnen we doen door ondermeer de Welkomstgroep af te schaffen en samen met het Vlaams kartel campagne te voeren tegen de verderfelijke paarse regering.

Ik vind wel niet dat we paars moeten sparen. Deze partijen hebben immers voluit de haatconcerten en de hetse tegen het Vlaams Belang gesteund na de moorden in Antwerpen. De VLD en SPA staan ook inhoudelijk zeer ver van het Vlaams Belang vandaan.

Door de toon te wijzigen tegen het Vlaams Kartel, zal de druk toenemen binnen het kartel om eventueel in 2009 serieuze gesprekken te voeren. Maar indien het Vlaams Belang in 2009 ondanks serieuze inspanningen voor meer dialoog toch op een koude manier naar de oppositie wordt verwezen, dan vind ik dat wij de mogelijkheid moeten openhouden om op een andere manier aan de macht te komen. Maar laat het duidelijk zijn dat ik voorrang geef op dialoog.

Trouwens ik ben als nationaal solidarist radicaler dan menig Vlaams Belang lid maar ik slaag er wel in om op een beleefde manier te communiceren en heb dan ook heel wat vrienden in NVA en CD&V middens. Met de basis praten gaat ook veel makkelijker dan met de partijtop, ook dat heb ik ervaren.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2006 om 14:00.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:04   #8
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Als ik zo'n dingen lees eens te meer een reden om het CS héél stevig te behouden; zou het VB dan toch een partij zijn die niet schuw is van geweld??
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:14   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik heb al meerdere malen gepleit om de oproep van de IJzerwake na te volgen om een soort godsvrede in te stellen. Dit kunnen we doen door ondermeer de Welkomstgroep af te schaffen en samen met het Vlaams kartel campagne te voeren tegen de verderfelijke paarse regering.

Ik vind wel niet dat we paars moeten sparen. Deze partijen hebben immers voluit de haatconcerten en de hetse tegen het Vlaams Belang gesteund na de moorden in Antwerpen. De VLD en SPA staan ook inhoudelijk zeer ver van het Vlaams Belang vandaan.

Door de toon te wijzigen tegen het Vlaams Kartel, zal de druk toenemen binnen het kartel om eventueel in 2009 serieuze gesprekken te voeren.
Wijze woorden. En het is 5 voor 12.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:37   #10
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Daar heeft u een punt. Trouwens we zijn nog geen 2009 hé. Ik vind dat we de dialoog met partijen die inhoudelijk dichter bij ons staan alle kans moeten geven en die partijen zijn het kartel CD&V-NVA. Ik heb al meerdere malen gepleit om de oproep van de IJzerwake na te volgen om een soort godsvrede in te stellen. Dit kunnen we doen door ondermeer de Welkomstgroep af te schaffen en samen met het Vlaams kartel campagne te voeren tegen de verderfelijke paarse regering.

Ik vind wel niet dat we paars moeten sparen. Deze partijen hebben immers voluit de haatconcerten en de hetse tegen het Vlaams Belang gesteund na de moorden in Antwerpen. De VLD en SPA staan ook inhoudelijk zeer ver van het Vlaams Belang vandaan.

Door de toon te wijzigen tegen het Vlaams Kartel, zal de druk toenemen binnen het kartel om eventueel in 2009 serieuze gesprekken te voeren. Maar indien het Vlaams Belang in 2009 ondanks serieuze inspanningen voor meer dialoog toch op een koude manier naar de oppositie wordt verwezen, dan vind ik dat wij de mogelijkheid moeten openhouden om op een andere manier aan de macht te komen. Maar laat het duidelijk zijn dat ik voorrang geef op dialoog.

Trouwens ik ben als nationaal solidarist radicaler dan menig Vlaams Belang lid maar ik slaag er wel in om op een beleefde manier te communiceren en heb dan ook heel wat vrienden in NVA en CD&V middens. Met de basis praten gaat ook veel makkelijker dan met de partijtop, ook dat heb ik ervaren.
Wat je zegt is correct, dialoog is het middel om tot een eerlijk vergelijk te komen. Maar franstalig België zal alleen het gesprek willen aangaan met Vlaanderen als er een sterk Vlaams front tegenover staat.
En dat is op het ogenblik onbestaande. CD&V is op Vlaams radicaal vlak onbetrouwbaar en de positie van N-VA is door het opblazen van de samenwerking met JMDD ook zeer verzwakt. Van de andere Vlaamse partijen nog maar gezwegen, niks van te verwachten. De situatie ziet er dus niet goed uit. We moeten dus de uitslag van de verkiezingen afwachten en dan zien welke positie de Vlaamse partijen zullen innemen. Indien Vlaanderen weer het kind van de rekening wordt, hetgeen ik verwacht, dan weet ik het ook niet meer. Liggen dan andere opties open? De meeste Vlamingen zien geweld gebruiken absoluut niet als een optie. Persoonlijk voel ik er ook niets voor. Diegene die de oplossing voor dit probleem kent, mag zijn vinger opsteken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:39   #11
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

geweld enkel als verdediging. Maar als Flahaut bij een reele dreiging voor België militaire manoeuvers gaat doen ga ik echt niet op mijn lauweren rusten.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 15:21   #12
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Andere middelen ? Ja ? Geweld ? Nee.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:01   #13
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat je zegt is correct, dialoog is het middel om tot een eerlijk vergelijk te komen. Maar franstalig België zal alleen het gesprek willen aangaan met Vlaanderen als er een sterk Vlaams front tegenover staat.
En dat is op het ogenblik onbestaande. CD&V is op Vlaams radicaal vlak onbetrouwbaar en de positie van N-VA is door het opblazen van de samenwerking met JMDD ook zeer verzwakt. Van de andere Vlaamse partijen nog maar gezwegen, niks van te verwachten. De situatie ziet er dus niet goed uit. We moeten dus de uitslag van de verkiezingen afwachten en dan zien welke positie de Vlaamse partijen zullen innemen. Indien Vlaanderen weer het kind van de rekening wordt, hetgeen ik verwacht, dan weet ik het ook niet meer. Liggen dan andere opties open? De meeste Vlamingen zien geweld gebruiken absoluut niet als een optie. Persoonlijk voel ik er ook niets voor. Diegene die de oplossing voor dit probleem kent, mag zijn vinger opsteken.
Dit zou inderdaad de domste oplossing zijn die er mogelijk is. Op die manier zou alle krediet die de Vlaamse zaak opgebouwd heeft, in één klap verloren gaan. Ik was dit weekend in Londen en heb het hier nog over gehad in een discussie tussen pot en pint met mensen van over heel Europa. Ik heb hen over de Vlaamse strijd verteld en vooral het feit dat deze nooit geëscaleerd is in geweld, in tegenstelling met bijvoorbeeld Baskenland, wisten ze te respecteren en te appreciëren. Wat dus aantoont dat men ook in het buitenland nog steeds begrip heeft voor onze zaak. Laat ons dit dus niet tenietdoen door domme en onbedachtzame beslissingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:04   #14
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dit zou inderdaad de domste oplossing zijn die er mogelijk is. Op die manier zou alle krediet die de Vlaamse zaak opgebouwd heeft, in één klap verloren gaan. Ik was dit weekend in Londen en heb het hier nog over gehad in een discussie tussen pot en pint met mensen van over heel Europa. Ik heb hen over de Vlaamse strijd verteld en vooral het feit dat deze nooit geëscaleerd is in geweld, in tegenstelling met bijvoorbeeld Baskenland, wisten ze te respecteren en te appreciëren. Wat dus aantoont dat men ook in het buitenland nog steeds begrip heeft voor onze zaak. Laat ons dit dus niet tenietdoen door domme en onbedachtzame beslissingen.
Inderdaad! De Vlaamse zaak proberen te bereiken met IRA en ETA-toestanden is echt het domste wat we kunnen doen, vreedzaam zullen we erook komen. En daarbij terrorisme zal door 99,9 procent van de vlamingen afgekeurd worden, de vlaming is een braaf volk.

Laatst gewijzigd door Pluche : 17 december 2006 om 19:05.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:15   #15
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ook ik keur alle geweld af.

We komen er langzaamaan democratisch. En we zullen er komen!
Heel de wereld tegen ons opzetten door het gebruik van geweld zou de Vlaamse onafhankelijkheid enkel vertragen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:27   #16
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

andere manieren?
toe, gun ons dat plezier.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:29   #17
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

We komen er langzaamaan democratisch. En we zullen er komen!
baneet gij.
het tij is aan 't keren.
de groei stopt + cordon blijft = nooit aan de macht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:33   #18
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
In de topic over het schandaal in Wielsbeke heb ik voorgesteld om na de verkiezingen van 2009, indien dialoog met het regime dan nog altijd niet kan, om andere middelen aan te wenden om het schandalige cordon te doorbreken.

Want het Vlaams Belang kan zich toch niet blijvend laten doen. De laster een haatcampagne van het regime tegen de mandatarissen, de uitsluiting van Vlaams Belangers in het maatschappelijke en culturele leven, de pesterijen zelfs tegen de kinderen van mandatarissen. Ik vind dat dat niet langer meer kan. Als katholiek ben ik absoluut tegen geweld, laat dit duidelijk zijn. Maar ik vind dat we geweld als laatste optie helaas niet meer kunnen uitsluiten.

Indien we wachten tot 2012, dan vrees ik dat de partij veel zwakker zal staan gezien de demografische ontwikkelingen en het feit dat vele mensen de druk van het regime niet meer aankunnen om kandidaat te zijn voor het Vlaams Belang en dat ook vele kiezers niet meer zullen stemmen voor een partij die toch nooit aande macht zal komen. Daarom vind ik het belangrijk voor de kiezers van het Vlaams Belang dat onze partij zich engageert om desnoods via alle mogelijke middelen het programma probeert te realiseren.

Meedoen het met bestuur kan weldelgelijk gemakkelijk, maar dan moeten we net zoals de vrijheidspartij van Haider, een groot deel van ons goed nationalistisch programma overboort gooien en dat is voor mij en voor Vlaanderen onaanvaardbaar. Want dan is alle hoop verloren...

Mijn vraag is dan ook aan de andere Vlaams Belangers. Wat vinden jullie van mijn voorstel ?
Over welke middelen heb je het dan? Voorstellen?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:33   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
baneet gij.
het tij is aan 't keren.
de groei stopt + cordon blijft = nooit aan de macht.
Wanneer gaan jullie eindelijk eens inzien dat België ook wel zal uiteenvallen zonder dat het VB 51% van de stemmen haalt? Dat de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte al lang geen zaak meer is van enkel het VB alleen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:35   #20
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wanneer gaan jullie eindelijk eens inzien dat België ook wel zal uiteenvallen zonder dat het VB 51% van de stemmen haalt? Dat de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte al lang geen zaak meer is van enkel het VB alleen?
Vlaamse onafhankelijkheid is maar een deel van het programma van het VB.
De reactie ging over het VB niet over de onafhankelijkheid..
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be