Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2009, 12:59   #1
tarzanbeest
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juli 2009
Berichten: 8
Standaard Hyperinflatie

Mij vertelde vandaag iemand dat er binnen 3-4 jaar Hyperinflatie zal zijn in Belgie. Hij rade mij aan om nu geld te lenen voor bv een bouwgrond, afbetalen op 25 jaar. En dat door de Hyperinflatie, uw lening binnen 4 jaar al afbetaald kan zijn omdat het geld dat je leent, tegen dan de waarde heeft van één brood.

Klopt dat of is het overdreven?
tarzanbeest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:36   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Deze mensen denken alvast dat het tegengestelde aan het gebeuren is: http://www.argusleader.com/article/2...907160305/1003

Maar enfin, meer kredieten als oplossing voor een kredietcrisis is natuurlijk een self-fullfilling profecy als iedereen er consequent in is.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:24   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarzanbeest Bekijk bericht
Mij vertelde vandaag iemand dat er binnen 3-4 jaar Hyperinflatie zal zijn in Belgie. Hij rade mij aan om nu geld te lenen voor bv een bouwgrond, afbetalen op 25 jaar. En dat door de Hyperinflatie, uw lening binnen 4 jaar al afbetaald kan zijn omdat het geld dat je leent, tegen dan de waarde heeft van één brood.

Klopt dat of is het overdreven?
Dat dien persoon dan verdomd goei argumenten gaat mogen aanbrengen. Sterke inflatie, ja, hyperinflatie ... we shall see.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:56   #4
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarzanbeest Bekijk bericht
Mij vertelde vandaag iemand dat er binnen 3-4 jaar Hyperinflatie zal zijn in Belgie. Hij rade mij aan om nu geld te lenen voor bv een bouwgrond, afbetalen op 25 jaar. En dat door de Hyperinflatie, uw lening binnen 4 jaar al afbetaald kan zijn omdat het geld dat je leent, tegen dan de waarde heeft van één brood.

Klopt dat of is het overdreven?
En als het al gebeurt zal je grond na afloop de waarde van één brood hebben.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 08:35   #5
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat dien persoon dan verdomd goei argumenten gaat mogen aanbrengen. Sterke inflatie, ja, hyperinflatie ... we shall see.
Het valt inderdaad te vrezen dat de overheid een zekere inflatie zal willen creeren, bv 5% pa, om op die manier een verhoging van de belastingen te vermijden bij de huidige schuldopbouw. En dan kan het verschillende kanten op, want het loopt nooit zoals gedacht.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 11:13   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Het valt inderdaad te vrezen dat de overheid een zekere inflatie zal willen creeren, bv 5% pa, om op die manier een verhoging van de belastingen te vermijden bij de huidige schuldopbouw. En dan kan het verschillende kanten op, want het loopt nooit zoals gedacht.
Misschien gaat het gewoon over deflatie, een evenwaardige economische techniek die gebruikt kan worden om de balans mondiaal te herstellen. De wisselwerking tussen inflatie en deflatie vanuit een mondiaal en oprechte samenwerking biedt mogelijkheden die bijna te ongeloofwaardig zijn om enige aandacht te besteden. Het eenzijdig inflatoire denken zal het a priori verwerpen en hiermee deze crisis bekrachtigen, een crisis die op zich uit hetzelfde extreem inflatoire denken ontstaat. Tenslotte is er nergens een appel of een peer te vinden die ons vraagt om duurder te worden, de appel wil gewoon gesmaakt worden. Derhalve, een appel dient de bevolking beter dan de grafiek die we niet eens lijken te begrijpen, nog minder zij die ons hiermee, zij het onbewust, misleiden. We noemen het vervolgens onderwijs, terecht. Alsof er geen boeken geschreven werden, wereldwijde deflatie gestuurd vanuit het gezonde verstand en menswaardigheid, laat toe om alle schulden af te lossen zonder verlies van het eigen vermogen. Maar wellicht is dat te eenvoudig om te begrijpen voor het inflatoire denken dat deel II van het economische handboek heeft verworpen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:38   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En als het al gebeurt zal je grond na afloop de waarde van één brood hebben.
Grond blijft even schaars, in tegenstelling tot papieren biljetjes, die maar papieren biljetjes zijn. Met grond kan je veel doen, zoals een huis bouwen, groenten kweken (wat dan ook een heel waardevol product zal worden, kijk naar Zimbabwe waar de supermarkten leeg staan na hyperinflatie).

Mij lijkt grond nog een van de betere investeringen, zeker landbouwgrond. Dat is een sector waar volgens mij terug toekomst in gaat zitten, eenmaal de wereldeconomie in elkaar stort.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be