Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2019, 13:02   #61
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"verhip" ???
zeker dat jij geen Nederlander bent, Tavek? of ben je gewoon een stripfiguur?
Zelfs tot in Fryslân...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 13:02   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zelfs tot in Fryslân...
haha, ge weet, ik ben fan van de Friezen hé !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 16:47   #63
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juli 2019 om 16:47.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 16:49   #64
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als er zoveel Vlamingen zijn die de Hollanders neerhalen en haten, moet er toch ergens een probleem zijn.
De Vlamingen zijn trouwens niet de enige Europeanen die de Hollanders liever zien gaan dan komen.
Er moet een reden zijn waarom Nederlanders mannen en vrouwen liever een Vlaamse partner hebben dan een Hollandse partner.
Er moet een reden zijn waarom veel Nederlanders liever in België wonen en werken dan in Nederland.
Er moet een reden zijn waarom zoveel Nederlandse grensbewoners hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen.

Dus hoog tijd dat de Hollanders eens in eigen boezem kijken om te achterhalen waarom ze zo gehaat zijn.



Wees niet bang, van 85% van de Belgen mag de EU uit Brussel vertrekken, zou ons een hoop geld en ellende besparen.
Ok, dit keer wordt de hele wereld er bij gehaald. Prachtig staaltje haatproza!

Klein detail, heb zelf voorouders uit wat nu België is. Dus zit in een rare positie. Men haat mij omdat ik toevallig hier geboren ben..zou ik in België zijn geboren dan is alles ok? Echt bizar, veel Nederlanders hebben voorouders uit wat nu België is...
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juli 2019 om 16:57.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:00   #65
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mochten de Vlamingen vragen om verregaande samenwerking of hereniging dan zal ik in een referendum altijd ja zeggen.

Maar feit blijft dat ook veel Vlamingen Nederlanders haten. Dat hou ik altijd in gedachten.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:02   #66
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
verhip, edwin is juist...mijn excuses.
Maakt niet uit, had misschien wel gekunt...
Ik weet ook niet altijd alles, gelukkig maar...
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juli 2019 om 17:06.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:17   #67
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Pas maar op, uw Ollanders daar weten tegenwoordig van de Ollanderhaat in België.
Ik huurde altijd een kamer bij mevrouw Vis die me een nette jongen vond (ja echt, hoe de mensen zich kunnen vergissen) maar mevrouw Vis wilde me koppelen aan haar dochter en dat zag ik niet zitten. Na een tijd was ik plots niet meer welkom. Moest dan maar een andere kamer zoeken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:40   #68
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik huurde altijd een kamer bij mevrouw Vis die me een nette jongen vond (ja echt, hoe de mensen zich kunnen vergissen) maar mevrouw Vis wilde me koppelen aan haar dochter en dat zag ik niet zitten. Na een tijd was ik plots niet meer welkom. Moest dan maar een andere kamer zoeken.
Gevraagd waarom u weg moer?
Misschien zag mevrouw Vis zelf wel wat in u?
Krijg er wel fantasieën bij...
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:43   #69
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zelfs tot in Fryslân...
Vera Groningen uit Friesland, dat is bijna vloeken in de kerk....Nedersaksisch (Groningen) en Fries vloekt een heel klein beetje....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 18:02   #70
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"verhip" ???

zeker dat jij geen Nederlander bent, Tavek?


of ben je gewoon een stripfiguur?
Hemeltje
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:04   #71
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Gevraagd waarom u weg moer?
Misschien zag mevrouw Vis zelf wel wat in u?
Krijg er wel fantasieën bij...
ik was amper 21-22.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:19   #72
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
ik was amper 21-22.
Redelijk volwassen dus...
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:31   #73
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Redelijk volwassen dus...
Dat wel, ik was al actief van mijn 13de.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 20:27   #74
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat wel, ik was al actief van mijn 13de.
Zo, goedemorgen!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 06:27   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ok, dit keer wordt de hele wereld er bij gehaald. Prachtig staaltje haatproza!
't Ja, jj beweerd dat enkele de Belgen iets tegen Hollanders hebben, ik zeg je dat het niet enkel België is waar ze de Hollanders niet graag zien komen.
Was laatst net Tresebees ergens in een Oostblokland, waar Tresebees, met haar Nederlandse ID-kaart, eerst 500€ borg moest betalen voor ze in het hotel een kamer kreeg. En dat voor 1 nacht met een kostprijs van nog geen 30€ voor kamer met ontbijt.
Borg moest niet meer toen ik ons inschreef met mijn Belgische ID-kaart

Citaat:
Klein detail, heb zelf voorouders uit wat nu België is. Dus zit in een rare positie. Men haat mij omdat ik toevallig hier geboren ben..zou ik in België zijn geboren dan is alles ok? Echt bizar, veel Nederlanders hebben voorouders uit wat nu België is...
Het klopt inderdaad dat veel Nederlanders voorouders hebben die uit het huidige België komen.

Citaat:
Hoe Antwerpenaren Amsterdam mee groot maakten


In 1568 waren er 30.000 Amsterdammers. Een halve eeuw later 100.000. Die extra inwoners naast en rond het Damrak kwamen van overal, maar toch vooral uit het zuiden. Het niet eens zo heel verre zuiden. Tienduizenden nieuwkomers waren Antwerpenaars. Zij maakten de stad mee groot, ook al vond niet iedereen dat even prettig.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180702_0...-groot-maakten

Citaat:
Mechelaar was ooit rijkste man van Rotterdam


Rotterdam is ondertussen al lang de grootste haven van Europa, maar het stond nog veel langer in de schaduw van Antwerpen. En overal in de Zuid-Hollandse stad aan de Nieuwe Maas lieten Antwerpenaars (van stad en provincie) hun sporen achter.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180705_0...-van-rotterdam
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 06:33   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Mochten de Vlamingen vragen om verregaande samenwerking of hereniging dan zal ik in een referendum altijd ja zeggen.
Gelukkig zijn het slechts uitzonderingen die dromen van een hereniging met Nederland.


Citaat:
Maar feit blijft dat ook veel Vlamingen Nederlanders haten. Dat hou ik altijd in gedachten.
En waar zou die haat toch vandaan komen?
Erg hé, dat de meeste Vlamingen liever de Walen dan de Hollanders hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 09:36   #77
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, jj beweerd dat enkele de Belgen iets tegen Hollanders hebben, ik zeg je dat het niet enkel België is waar ze de Hollanders niet graag zien komen.
Was laatst net Tresebees ergens in een Oostblokland, waar Tresebees, met haar Nederlandse ID-kaart, eerst 500€ borg moest betalen voor ze in het hotel een kamer kreeg. En dat voor 1 nacht met een kostprijs van nog geen 30€ voor kamer met ontbijt.
Borg moest niet meer toen ik ons inschreef met mijn Belgische ID-kaart



Het klopt inderdaad dat veel Nederlanders voorouders hebben die uit het huidige België komen.


https://www.gva.be/cnt/dmf20180702_0...-groot-maakten



https://www.gva.be/cnt/dmf20180705_0...-van-rotterdam
Denk niet dat in het algemeen men iets heeft tegen Nederlanders buiten België om. Niet politiek, niet juridisch en mensen nog minder. Trouwens, bij mensen moet je dit ook nog statistisch onderbouwen, dus zomaar wat losse flodders, zoals u schetst, is onzinnig. Ik ken tot dusverre geen enkel volk in west europa dat mensen uitsluitend vanwege familie verwantschap. uitsluit, anders dan de Belgen. Dat is dus juridische haat.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 10:16   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk niet dat in het algemeen men iets heeft tegen Nederlanders buiten België om. Niet politiek, niet juridisch en mensen nog minder. Trouwens, bij mensen moet je dit ook nog statistisch onderbouwen, dus zomaar wat losse flodders, zoals u schetst, is onzinnig. Ik ken tot dusverre geen enkel volk in west europa dat mensen uitsluitend vanwege familie verwantschap. uitsluit, anders dan de Belgen. Dat is dus juridische haat.
Juridische haat?
Citaat:

De historica Beatrice de Graaf toonde in 2018 aan dat koningin Wilhelmina op eigen initiatief een belangrijke rol had gespeeld in de komst van de keizer naar Nederland en dat bij haar leven en nog decennia daarna altijd verborgen heeft weten te houden voor het grote publiek.[23]

Wilhelm bleef anderhalf jaar in Amerongen, tot het moment dat hij het door hem in 1919 aangekochte kasteeltje Huis Doorn[24] kon gaan bewonen. In de tussenliggende periode werd Huis Doorn fors verbouwd en van moderne gemakken voorzien zoals elektriciteit, verwarming en goed sanitair.[21] Hij bleef in Doorn tot aan zijn dood.[25]

De Nederlandse regering weigerde hem uit te leveren aan de geallieerden, ondanks herhaalde verzoeken daartoe, en hield vast aan haar neutraliteitspolitiek. De geallieerden waren te oorlogsmoe om een conflict hierover op de spits te drijven en uiteindelijk drongen ze niet verder aan op uitlevering. Overigens wilde koningin Wilhelmina niets met de ex-keizer te maken hebben en heeft hem (voor zover bekend) nooit bezocht in zijn ballingsoord. Haar echtgenoot prins Hendrik en dochter Juliana en haar echtgenoot prins Bernhard bezochten hem wel enige malen. Dit waren geen officiële ontvangsten door Wilhelm, maar 'familiebezoeken': de Oranjes en Hohenzollerns zijn aan elkaar verwant




Wilhelms titels luidden volledig:

Duits keizer en koning van Pruisen
markgraaf van Brandenburg
burggraaf van Neurenberg
graaf van Hohenzollern
soeverein en eerste hertog van Silezië en ook het graafschap Glatz
groothertog van Beneden-Rijn en Posen
hertog van Saksen, Westfalen en Engern, van Pommeren, Lüneburg, Holstein, Sleeswijk, van Maagdeburg, Bremen, Geldern, Kleef, Gulik en Berg en ook hertog van de Wenden en Kasjoeben, hertog in Crossen an der Oder, Lauenburg en Mecklenburg
landgraaf van Hessen en Thüringen
markgraaf van de Ober- en Niederlausitz
prins van Oranje
vorst van Rügen, Oost-Friesland, Paderborn en Pyrmont, van Halberstadt, Münster, Minden, Osnabrück, Hildesheim, van Verden, Kammin, Fulda, Nassau en Moers
vorstelijk graaf van Henneberg
graaf van Mark en Ravensberg, van Hohnstein, Tecklenburg en Lingen, van Mansfeld, Sigmaringen en Veringen
Heer van Frankfurt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_II_van_Duitsland



Denk dat men dus reden genoeg heeft om de Oranjes niet te vertrouwen en van elke bestuurlijke macht weg te houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 11:01   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk niet dat in het algemeen men iets heeft tegen Nederlanders buiten België om. Niet politiek, niet juridisch en mensen nog minder. Trouwens, bij mensen moet je dit ook nog statistisch onderbouwen, dus zomaar wat losse flodders, zoals u schetst, is onzinnig. Ik ken tot dusverre geen enkel volk in west europa dat mensen uitsluitend vanwege familie verwantschap. uitsluit, anders dan de Belgen. Dat is dus juridische haat.
Ik denk dat het soort endemische "Ollanderhaat" dat bij een aantal Vlamingen wordt aangetroffen eigenlijk te verklaren is doordat Nederlanders en Vlamingen zeer nauw verwant zijn. Nogal dikwijls kunnen we vaststellen dat verdraagzaamheid tegenover familie en verwanten kleiner is dan tegenover echte vreemden. Ons beider historische bagage heeft natuurlijk ook een niet te onderschatten rol gespeeld. Toen de religie nog een belangrijke factor in de samenleving was werd in het katholieke Vlaanderen door de roomse clerus een beeld opgehangen waarbij Nederland een "gevaarlijk" land was voor het zieleheil van de Vlaming. Omgang met Calvinistische christenen was gevaarlijk. Dat een heel groot gedeelte van Nederland katholiek was, daar werd nauwelijks iets over gezegd. En ja, dan was er natuurlijk ook nog de taal nietwaar... Het feit dat Nederlanders het Nederlands met een eigen accent spreken, daar hadden nogal wat Vlamingen het een beetje moeilijk mee. Wanneer ze met een Nederlander een conversatie moesten voeren dan voelden veel Vlamingen zich altijd een beetje onwennig. De Vlaamse taal-ontvoogdingsstrijd had daar veel, zoniet alles mee te maken. De Vlaamse beweging heeft intertijd de uitsluitend dialect wauwelende Vlaming uit de klei getrokken en hem/haar op het hart gedrukt dat hij/zij "schoon Vlaamsch" moest spreken. Ganse generaties goedmenende en verdienstelijke Vlaamse onderwijzers hebben zich daarvoor opgeofferd. Maar alleen reeds door er de naam "Vlaams" en niet "Nederlands" op te kleven zat de toenmalige Vlaamse culturele bovenlaag verkeerd. Het probleem was (en is eigenlijk nog steeds) dat de formele cultureel-diplomatieke stap van de Taalunie tussen Vlaanderen en Nederland veel te laat is gekomen. Het had er reeds een eeuw vroeger moeten zijn. Maar toen zat Vlaanderen nog volledig geklemd in het unitaire en overwegend franstalige België/Belgique.

Nu, alles bij elkaar genomen ben ik niet pessimistisch hoor. Het Algemeen Nederlands is uiteindelijk steeds steviger in Vlaanderen verankerd geraakt. En de Vlamingen hebben reeds lang aanvaard dat niet iedereen dat Nederlands accentloos kan spreken en dat het ook niet hoeft.

Laatst gewijzigd door quercus : 30 juli 2019 om 11:02.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 11:19   #80
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Juridische haat?


https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_II_van_Duitsland



Denk dat men dus reden genoeg heeft om de Oranjes niet te vertrouwen en van elke bestuurlijke macht weg te houden.
Alsof ik dezelfde persoon ben als mijn voorouders 20 tot 100 generaties geleden? Complete onzin natuurlijk.

Je blijft een familie uitsluiten. Blijft discriminerend.

Dat is België, wantrouwen, haat en wrok. Wij Nederlanders zijn zo gelukkig niet. Onze democratie heeft voldoende borging dat wij geen leiders krijgen met dictator potenties. België kennelijk wel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be