Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2023, 16:54   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Integendeel jij zegt dat de 50% niet-stemmers tegen Erdogan zijn om het het percentage naar 37% te kunnen brengen.
Dan kan je evengoed zeggen dat de niet-stemmers voor Erdogan zijn, en dan heb je 87%.
Of misschien ervan uitgaan dat de stemmers gewoon representatief zijn voor de Turken hier, en dat 72,5% als uitslag dicht bij de waarheid zit.
Meer duimzuigerij.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 16:56   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat niet om het aantal Turken dat NIET is gaan stemmen, maar om het aantal dat WEL zijn stem uitbracht.

Versta je DIT beter, og moet ik er een tekeningetje bij maken?



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...gische-turken/

7 op 10 = 70 op 100. RUIM zeven op tien is BIJNA 3/4de.

Ik herhaal: Behalve de rekenkunde is er blijkbaar ook een probleem met de taal. Draadtitel heeft het ontegensprekelijk over ALLE Turkse Belgen. Het gebruik van 'alle' impliceert zowel de stemmers als de niet-stemmers.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 16:58   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Behalve de rekenkunde is er blijkbaar ook een probleem met de taal. Draadtitel heeft het ontegensprekelijk over ALLE Belgische Turken.
Wat versta je HIER niet aan, Erdoganfan?

Citaat:
Behoorlijk ontnuchterende cijfers: liefst 72,31 procent van alle Turken die vanuit België stemden voor de Turkse verkiezingen stemden voor sterke man Recep Tayyip Erdogan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:00   #24
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mee eens!

Ke nan en Aynerandgeval kunnen beter naar Turkije emigreren als ze het beleid van Erdogan prefereren.
Gij denkt dat ik bij de minderheid van Erdogan-stemmers hoor?
Toon mij eens een bericht van mij op dit forum met mijn liefdesbetuigingen aan Erdogan. Gij houdt zo een zaken toch bij.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:08   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Van de Turken die hun kat naar de stembus stuurden kan niemand achterhalen aan wiens kant ze staat. Zij tellen dus evenmin mee als de Belgen die hun gat vegen aan de kiesdwang.

Waar jij je gat aan veegt zijn de ontnuchterende cijfers over jouw volkske dat ging lopen uit Turkije, maar dat evengoed het gat van de man likt die er de oorzaak van is dat steeds meer Turken hun heil zoeken in NIET-ISLAMITISCHE landen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:09   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van de Turken die hun kat naar de stembus stuurden kan niemand achterhalen aan wiens kant ze staat. Zij tellen dus evenmin mee als de Belgen die hun gat vegen aan de kiesdwang.

Waar jij je gat aan veegt zijn de ontnuchterende cijfers over jouw volkske dat ging lopen uit Turkije, maar dat evengoed het gat van de man likt die er de oorzaak van is dat steeds meer Turken hun heil zoeken in NIET-ISLAMITISCHE landen.
Duimzuigerij is volksverlakkerij.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:14   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Gij denkt dat ik bij de minderheid van Erdogan-stemmers hoor?
Toon mij eens een bericht van mij op dit forum met mijn liefdesbetuigingen aan Erdogan. Gij houdt zo een zaken toch bij.
Sorry hoor kerel, maar jouw gelul is mij nauwelijks of geen aandacht waard.

Jouw standpunt in deze draad maakt trouwens duidelijk genoeg aan wiens kant jij staat. NIET aan de kant van de bijna 1/4de Turken (de minderheid van de Turkse stemmers in België dus), die niet voor de Turkse dictator stemden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:15   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Duimzuigerij is volksverlakkerij.
Idd, duimzuiger.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:23   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sorry hoor kerel, maar jouw gelul is mij nauwelijks of geen aandacht waard.

Jouw standpunt in deze draad maakt trouwens duidelijk genoeg aan wiens kant jij staat. NIET aan de kant van de bijna 1/4de Turken (de minderheid van de Turkse stemmers in België dus), die niet voor de Turkse dictator stemden.
Dat zijn wel heel rare hersenkronkels die jou dat doen besluiten. Omdat ik de slechtste nog niet ben zal ik je wat helpen en een oude post van mij over Erdogan opduikelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ke Nan zal niet knokken voor Turkije noch voor Europa. Vechten laat ik over aan idioten. Ke Nan reageert in deze draad, als hij daar goesting in heeft, voor wat balans in de zever die hier verkocht wordt.

Ik heb hier al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik niks van Erdogan moet hebben. Hoe sneller hij verdwijnt des te beter. Maar het moet democratisch gebeuren. Ideaal zou geweest zijn dat Turkije twintig jaar geleden al opgenomen was in de EU dan had ge die AKP-zever niet.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:30   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Ruim 7 op 10 Belgische Turken stemmen op Erdogan: nergens anders in Europa is Turkse president zo populair

Meer dan 7 op de 10 Belgische Turken hebben bij de Turkse presidentsverkiezingen gestemd op de huidige president Recep Tayyip Erdogan. Dat blijkt uit de kiesresultaten die het Turkse nieuwsagentschap Anadolu heeft vrijgegeven. Erdogan is in geen enkel ander Europees land populairder dan in België.

Erdogan doet het traditioneel goed bij de Turken in het buitenland, zeker in West-Europa. Maar nergens is hij zo populair als in België.

In al onze buurlanden haalde Erdogan een ruime meerderheid:

Nederland: 68,4 procent
Duitsland: 65,4 procent
Frankrijk: 64,2 procent
Luxemburg: 59,2 procent

De Belgische Turken konden hun stem uitbrengen in stembureaus in Brussel, Hasselt en Antwerpen. Vooral in Antwerpen (77,13 procent) en Limburg (76,10 procent) is Erdogan geliefd. In Brussel is hij met 66,41 procent net iets minder populair.

Volgens Said Bataray, een Vlaming met Turkse roots, zijn het vooral de oudere Turken "die geloviger zijn en dus traditioneler stemmen op Erdogan. Het zijn vooral zij die de zaak van Erdogan behartigen", zegt hij in "Laat".

"Je kan de Turk uit Turkije halen, maar nooit Turkije uit de Turk"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...gische-turken/

We zitten dus opgescheept met Turken die altijd Turken zullen blijven. En er staan er nog meer klaar om Erdogan een schop onder islamitische kont te geven.

De vraag is, hoeveel extra Turken Vivaldi nog lust nu geweten is wie er aan hun vaderlandslievende hart ligt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:38   #31
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.685
Standaard

"ach kom, ik ben een in België wonende turk, heb een eigendom in Turkije, door de inflatie wordt m'n eigendom meer en meer waard. Zal ik maar op Erdogan stemmen, ik zit in België en heb. Van niks last.
"
Leve die pipo die me rijk maakt.

Zo zijn er veel Turken.

Compris ?

Ps ik ben geen Turk

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 16 mei 2023 om 17:40.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 17:40   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Ik heb hier al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik niks van Erdogan moet hebben. Hoe sneller hij verdwijnt des te beter. Maar het moet democratisch gebeuren. Ideaal zou geweest zijn dat Turkije twintig jaar geleden al opgenomen was in de EU dan had ge die AKP-zever niet.
Alsof die Turken in Turkije zouden gebleven zijn als Turkije lid was van de EU.

Erdogan is er zelf de oorzaak van dat de EU hem niet lust. Dat is niet verbetert sinds hij zijn kijk op vrouwen demonstreerde door Ursula von der Leyen,
Voorzitter van de Europese Commissie, voor schut te zetten.
.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 19:41   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Duimzuigerij.
Duimzuigerij van de VRT dan toch, lees het artikel. Jij begint onmiddellijk op rechts te schieten. In hoeverre de VRT juiste informatie geeft, weet ik ook niet. Maar uw reactie is die van iemand die voor een witte muur staat, en blijft beweren dat die zwart is ondanks alle bewijzen, en uit goeie gewoonte de fout bij rechts legt.
Nog eens uit het VRT-artikel:
Citaat:
Meer dan 7 op de 10 Belgische Turken hebben bij de Turkse presidentsverkiezingen gestemd op de huidige president Recep Tayyip Erdogan. Dat blijkt uit de kiesresultaten die het Turkse nieuwsagentschap Anadolu heeft vrijgegeven. Erdogan is in geen enkel ander Europees land populairder dan in België.
Als je dan toch een hevige tegenstander van Erdogan bent, vanwaar die felle hatelijke reactie tegenover 'rechts'? Het is moeilijk te zeggen dat de VRT een rechtse zender is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 mei 2023 om 19:47.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 20:35   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maken alleen de "rechtsen" zich hier zorgen over? Of zwijgt de rest alleen omdat de Vlaams-nationalisten dit verontrustend vinden?

Ik vind dat Demir gelijk heeft. Wijzelf hebben maar één nationaliteit. Het is niet alleen discriminerend dat buitenlanders er twee mogen hebben. Wij mogen ook niet stemmen in Turkije. Waarom mogen Turken hier én daar stemmen?
Is dit een Belgisch of een Turks probleem ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 20:47   #35
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Duimzuigerij van de VRT dan toch, lees het artikel. Jij begint onmiddellijk op rechts te schieten. In hoeverre de VRT juiste informatie geeft, weet ik ook niet. Maar uw reactie is die van iemand die voor een witte muur staat, en blijft beweren dat die zwart is ondanks alle bewijzen, en uit goeie gewoonte de fout bij rechts legt.
Nog eens uit het VRT-artikel:
Als je dan toch een hevige tegenstander van Erdogan bent, vanwaar die felle hatelijke reactie tegenover 'rechts'? Het is moeilijk te zeggen dat de VRT een rechtse zender is.
Draadstarter is rechts. In het artikel in de openingspost(zonder link naar de bron waardoor we niet weten hoe volledig het artikel is) suggereren Zuhal Demir(rechts) en Tom Van Grieken(rechts) alsook de draadstarter zonder enige nuance dat 7 op 10 Belgische Turken op Erdogan stemt. Forumgenoot Djimi verwijst in deze draad naar de uitleg van forumgenoot TheFourHorsemen waarin deze zeer helder uitlegt waarom het gekakel van hogerop genoemde rechtse figuren geen fluit waard is.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 21:10   #36
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maken alleen de "rechtsen" zich hier zorgen over? Of zwijgt de rest alleen omdat de Vlaams-nationalisten dit verontrustend vinden?

Ik vind dat Demir gelijk heeft. Wijzelf hebben maar één nationaliteit. Het is niet alleen discriminerend dat buitenlanders er twee mogen hebben. Wij mogen ook niet stemmen in Turkije. Waarom mogen Turken hier én daar stemmen?
Ikke butenland, ikke niet verstaan. Ikke geen verantwoordelijkheid.



Neen, euh ben hier alleen voor de centjes. De politiek van dit onland?

Het Belgische sociale overleg model.

Citaat:
Corporatisme als maatschappijsysteem is een model waar wetgevende macht aan burgervergaderingen wordt toegekend die economische, industriële, agrarische en professionele groepen vertegenwoordigen. In tegenstelling tot pluralisme, waar vele groepen strijden voor de controle van de staat, nemen in het corporatisme verscheidene onverkozen lichamen een beslissende rol aan in het besluitmakingsproces. Het is een politiek-economische leer, die probeert een middenweg te vormen tussen het marxisme en het kapitalisme, en die verwant is aan het solidarisme.
Nog niet van gehoord? Ja, blijf dan maar onder je steen hé. Butenland.

"Ze zijn hier voor onze rijke cultuur, proest...."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 21:58   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van de Turken die hun kat naar de stembus stuurden kan niemand achterhalen aan wiens kant ze staat. Zij tellen dus evenmin mee als de Belgen die hun gat vegen aan de kiesdwang.

Waar jij je gat aan veegt zijn de ontnuchterende cijfers over jouw volkske dat ging lopen uit Turkije, maar dat evengoed het gat van de man likt die er de oorzaak van is dat steeds meer Turken hun heil zoeken in NIET-ISLAMITISCHE landen.
En eens ze hier zijn willen ze de islam nog meer kracht en invloed geven.
Begrijpe wie kan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 22:09   #38
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Als de stemmers van de eerste ronde niet representatief waren voor alle Turken in België, dan zal de tweede ronde wel een veel lager percentage opleveren nietwaar ?
Want wie nu zwijgt stemt toe.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 22:51   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maken alleen de "rechtsen" zich hier zorgen over? Of zwijgt de rest alleen omdat de Vlaams-nationalisten dit verontrustend vinden?

Ik vind dat Demir gelijk heeft. Wijzelf hebben maar één nationaliteit. Het is niet alleen discriminerend dat buitenlanders er twee mogen hebben. Wij mogen ook niet stemmen in Turkije. Waarom mogen Turken hier én daar stemmen?
Waarom ben je niet tevreden? 70% van de Turkse stemmers stemmen extreemrechts?

Erdogan en VB delen dezelfde idealen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 mei 2023 om 22:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 22:58   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die dubbele nationaliteit en het behoud van het stemrecht voor de geëmigreerde Turken is voor mij onverteerbaar. Dat Turks systeem heeft gevolg dat een geëmigreerde Turk in feite met een been in het nieuwe land en een tweede been in Turkije blijft. ...
De vier kinderen van BDW hebben (door de Nederlandse vrouw van de Grote Leider) ook de dubbele nationaliteit. BE + NL. Zij mogen daardoor ook in NL stemmen (de Hollandse kieswet voorziet daarin).

Heb ik jou, of andere NVA'ers nog nooit over horen mekkeren.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 mei 2023 om 22:59.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be