Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2019, 17:53   #21
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het ging over deze omschrijving van jou :
Deze legislatuur is inclusief n-va hoor.
Al de rest is fake nieuws
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 18:15   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Deze legislatuur is inclusief n-va hoor.
Al de rest is fake nieuws
ah zo? wie zijn dan de N-VA ministers in lopende zaken mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 19:41   #23
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah zo? wie zijn dan de N-VA ministers in lopende zaken mss?
Weggelopen van hun verantwoordelijkheid

Broekschijters zijn het
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 23:45   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gezien het NL systeem een lening is, kost het de gemeenschap alleen de intrest van de uitstaande schuld, en zoals je weet is die vandaag nul of negatief.
De kost van de studie is 10-15k per jaar, als het niet al meer is. Die wordt gedragen door de belastingbetaler. Des te langer ze over hun studie doen, des te meer kosten. Deze kost zijn bvb de lonen van docenten, de infrastructuur, enz...


Citaat:
en mijn ervaring is dat er in VL net meer vakken uitgesteld en meegenomen worden, er is in Vlaanderen geen student die nog het modeltraject aflegt.
Welke ervaring is dat ?

Ik heb exact de omgekeerde ervaring en ik heb in beide systemen gewerkt.


Citaat:
maar in NL is diegene die de put maakt wel diegene die de schuld terugbetaalt, in tegenstelling tot in BE.
Incorrect. Het is de belastingbetaler in Nederland die alles betaalt. In Belgie is er gelukkig nog een concept van verantwoordelijkheid: wij sponsoren de levenskosten van een student niet via een beurs en/of OV kaart.


Citaat:
een heel asociaal systeem is dat BE systeem uiteraard, welke student gaat dit immers zijn ouders aandoen (15k per jaar schreef jij) als die denkt dat zij dat niet of moeilijk kunnen dragen??? vandaar ook dat BE de sociale kloof niet kan overbruggen en studeren in BE een klassenstrijd blijft. Wat uiteraard zonde is van al het talent dat zo weggepist wordt, want ik meen te mogen veronderstellen dat we daar toch al uit zijn? dat talent om te studeren niks te maken heeft met de economische status van je ouders???
Niemand verplicht u op kot te gaan. Er zijn voldoende universiteiten op pendelafstand. Zelfs hoogstaande. Een limburger kan kiezen: Hasselt, Maastricht en zelfs Aachen.

En als eens gekeken naar de collegegelden in Nederland ?

Citaat:
hopla, Paulus kan mij weer neoliberaal noemen.
Je werkt met foute informatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 05:03   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier betaalt in 95% vd gevallen papa en mama bedoel je.
in NL betaalt die student zelf zijn studielening terug, en die is hoog of laag, afhankelijk van zijn traject.
bovendien wordt die student ook verplicht een minimum aantal uur bij te klussen of zijn voordelen vallen weg... de juiste persoon responsabiliseren is dat.
Bij ons gebeurt het ook zoals in NL. De twee oudsten hier hebben daar nooit een probleem mee gehad en vonden dat normaal. De jongste (net gestart) trekt een gezicht van hier tot linkeroever.

P.S. Voorzichtig met die eerste zin van jou hierboven: Dat ligt heel gevoelig voor Tavek zijn ego; Hotel Mama Syndroom, weet je wel...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 05:12   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De kost van ../...

../... Niemand verplicht u op kot te gaan. Er zijn voldoende universiteiten op pendelafstand. Zelfs hoogstaande. Een limburger kan kiezen: Hasselt, Maastricht en zelfs Aachen.
Da's het moederkloek syndroom, zoals om de jonge militaire mama-doetjes niet verplichten in de kazerne te slapen maar onder de vers gewassen lakens in Hotel Mama, de kweekvijver voor loezers!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 05:54   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bij ons gebeurt het ook zoals in NL. De twee oudsten hier hebben daar nooit een probleem mee gehad en vonden dat normaal. De jongste (net gestart) trekt een gezicht van hier tot linkeroever.

P.S. Voorzichtig met die eerste zin van jou hierboven: Dat ligt heel gevoelig voor Tavek zijn ego; Hotel Mama Syndroom, weet je wel...
blijkbaar

wat kan er nu zuiverder zijn dan

-iedereen kan studeren want iedereen krijgt een studielening
-elke student betaalt na zijn studie zijn eigen studielening terug tegen bijzonder gunstige voorwaarden, maar betaalt heel het traject dat hij/zij aflegde?

maar blijkbaar is in B zeggen dat iets (gelijk wat) in NL beter georganiseerd is, not done.

vannacht om 4u nog voor een rood licht gestaan in BE, twee minuten, aan alle kanten geen voertuig gezien. dit moet je anno 2019 eens aan een Nederlander vertellen, die lacht u vierkant uit want in NL zijn alle verkeerslichten intelligent i.e. die staan op groen als je aan komt rijden en er is geen verkeer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:56   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
...
vannacht om 4u nog voor een rood licht gestaan in BE, twee minuten, aan alle kanten geen voertuig gezien. dit moet je anno 2019 eens aan een Nederlander vertellen, die lacht u vierkant uit ...


Azo...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 13:43   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijkbaar

wat kan er nu zuiverder zijn dan

-iedereen kan studeren want iedereen krijgt een studielening
-elke student betaalt na zijn studie zijn eigen studielening terug tegen bijzonder gunstige voorwaarden, maar betaalt heel het traject dat hij/zij aflegde?

maar blijkbaar is in B zeggen dat iets (gelijk wat) in NL beter georganiseerd is, not done.

vannacht om 4u nog voor een rood licht gestaan in BE, twee minuten, aan alle kanten geen voertuig gezien. dit moet je anno 2019 eens aan een Nederlander vertellen, die lacht u vierkant uit want in NL zijn alle verkeerslichten intelligent i.e. die staan op groen als je aan komt rijden en er is geen verkeer.
Omdat dat systeem duurder is voor de maatschappij.

Belgen die in Nederland studeren, hebben een opmerkelijk snellere studievoortgang dan hun Nederlandse collegas. Omdat ze zelf moeten opdraaien voor hun studie: iemand moet in die maand de centen verdienen. Meestal de ouders. Dus er zit druk op om de vakken te halen in het jaar dat ze gehaald moeten worden.

De Nederlanders wentelden alles af op de lening en de beurs, met als gevolg dat ze niet direct het gevolg voelen van een langere studieduur. Dat ze later minder hypotheek kunnen pakken, dat is een zaak voor later....

Ieder jaar dat een student langer studeert kost de maatschappij een aardig pak geld. Dus de Nederlandse student die pakweg 7 jaar over een studie doet van 5 jaar, kost de belastingbetaler dus 30k euro meer.

Het beste systeem is nog steeds het Duitse. Geen collegegelden, hoog niveau en sterke studiedoorstroming. Geen "ik ga werken, studieclub & studeren samen doen" en dan 8 jaar "studentje spelen met 35 sp per jaar".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 13:44   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ik vraag mij gewoon af hoe zij de prijs van de tattoo's bepalen om in rekening te nemen...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 13:52   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vraag mij gewoon af hoe zij de prijs van de tattoo's bepalen om in rekening te nemen...
dat begint bij 6 ambtenaren (drie Walen en drie Vlamingen) die alle foto's vh internet bekijken waar tattoo's op staan.

daarna zal er een commissie opgericht worden om te beoordelen hoe dat verwerkt gaat worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 januari 2019 om 13:53.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 13:54   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat dat systeem duurder is voor de maatschappij.

Belgen die in Nederland studeren, hebben een opmerkelijk snellere studievoortgang dan hun Nederlandse collegas. Omdat ze zelf moeten opdraaien voor hun studie: iemand moet in die maand de centen verdienen. Meestal de ouders. Dus er zit druk op om de vakken te halen in het jaar dat ze gehaald moeten worden.

De Nederlanders wentelden alles af op de lening en de beurs, met als gevolg dat ze niet direct het gevolg voelen van een langere studieduur. Dat ze later minder hypotheek kunnen pakken, dat is een zaak voor later....

Ieder jaar dat een student langer studeert kost de maatschappij een aardig pak geld. Dus de Nederlandse student die pakweg 7 jaar over een studie doet van 5 jaar, kost de belastingbetaler dus 30k euro meer.

Het beste systeem is nog steeds het Duitse. Geen collegegelden, hoog niveau en sterke studiedoorstroming. Geen "ik ga werken, studieclub & studeren samen doen" en dan 8 jaar "studentje spelen met 35 sp per jaar".
nee, mits een domicilie in NL hebben Belgen exact dezelfde rechten dan Nederlanders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:09   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, mits een domicilie in NL hebben Belgen exact dezelfde rechten dan Nederlanders.
Mits ze voldoende inkomen uit werk halen, hebben ze recht op studiebeurs, studielening en OV kaart.

Indien ze dat niet doen, en niet een van hun ouders in NL werkt, krijgen ze niks.

Vroeger was er via IB groep nog een beurs van +- 1000 euro per jaar, maar die is ook weg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:13   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mits ze voldoende inkomen uit werk halen, hebben ze recht op studiebeurs, studielening en OV kaart.

Indien ze dat niet doen, en niet een van hun ouders in NL werkt, krijgen ze niks.

Vroeger was er via IB groep nog een beurs van +- 1000 euro per jaar, maar die is ook weg.
ja, net als de Nederlanders zijn ze verplicht een minimum aantal uren te werken om eigen middelen te genereren. geen ongezond principe, me dunkt.

voor de rest hebben ze mits domicilie wel dezelfde rechten.

IB groep?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:24   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, net als de Nederlanders zijn ze verplicht een minimum aantal uren te werken om eigen middelen te genereren. geen ongezond principe, me dunkt.

voor de rest hebben ze mits domicilie wel dezelfde rechten.

IB groep?
IB groep is blijkbaar van naam veranderd:

https://duo.nl/particulier/

Nederlandse studenten worden niet verplicht om te werken. Waar haal je dat idee vandaan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:19   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijkbaar

wat kan er nu zuiverder zijn dan

-iedereen kan studeren want iedereen krijgt een studielening
-elke student betaalt na zijn studie zijn eigen studielening terug tegen bijzonder gunstige voorwaarden, maar betaalt heel het traject dat hij/zij aflegde?

maar blijkbaar is in B zeggen dat iets (gelijk wat) in NL beter georganiseerd is, not done.

vannacht om 4u nog voor een rood licht gestaan in BE, twee minuten, aan alle kanten geen voertuig gezien. dit moet je anno 2019 eens aan een Nederlander vertellen, die lacht u vierkant uit want in NL zijn alle verkeerslichten intelligent i.e. die staan op groen als je aan komt rijden en er is geen verkeer.

Je staat hier zelfs om 4 uur voor de rode lichten van de parking uitgang van de IKEA.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:36   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En Anna, ik dacht dat uw zoon niet moest studeren van u ?

Werken was beter. What gives ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:52   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En Anna, ik dacht dat uw zoon niet moest studeren van u ?

Werken was beter. What gives ?
ik heb er twee hé

en die tweede die kan maar beter studeren, want daar staan twee linker handen aan
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 16:59   #39
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Maar begrijp ik het verkeerd, of is een index korf bedoeld om een idee te geven van hoe de kosten voor mensen reëel gezien stijgen?

Want als dat zo is is het toch terecht dat daar niet alleen maar droog brood en water in staan? Zou jij dat accepteren, als je niet meer rond kon komen maar de overheid maar stond te beweren dat je nog net zoveel droog brood kon kopen als vroeger? Tattoos zijn een luxeproduct zoals een wat duurdere auto, een iets groter huis of een leunstoel, en tattoos zijn een dienst (of iets in die richting toch), zoals een taxirit, een voetballes of een beurt bij de hoeren. Dat je zelf geen tattoos wil hebben maakt het voor jou niet minder interessant om deze sectoren vertegenwoordigd te zien.

Misschien waren er betere keuzes, maar strikt belachelijk vind ik het niet.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 januari 2019 om 17:00.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 18:19   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb er twee hé

en die tweede die kan maar beter studeren, want daar staan twee linker handen aan
Hij kan toch ook in de politiek gaan?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be