Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2008, 20:22   #61
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Wordt die 600 miljoen ook gebruikt voor het onderhoud en restauratie van kerken? Dat zou toch al een groot verschil maken. De Sint-Salvators in Brugge ziet er na een lange, en wellicht heel kostelijke restauratie fantastisch uit en is een mooie toeristische trekpleister. Er kan dus wel sprake zijn van een 'return on investment'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:30   #62
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
En museum, daar ben ik al tevreden mee. Alhoewel je mij nooit in een kerk zal zien.
Ik woonde (zonder er een sikkepit in te geloven !) toch 3 missen bij in 12 maanden, gewoon omdat ik juist in de kerk was toen die pastoor zijn "werk" begon en blijven juist iets beleefder was dan 't direct afstappen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:30   #63
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daar zit iets in. Maar vraag is hoe consequent je gaat zijn in zulke zaken.

Er zijn namelijk ook subsidies voor allerhande holebibewegingen die het "wij"-gevoel moeten promoten, terwijl ik geen holebi ben en daar toch ook voor meebetaal. Die verenigingen hebben hun bestaansrecht, daar niet van, maar in die zin kan je ook zeggen dat ze maar 5-10% van de bevolking bedienen, nietwaar?

En zo zijn er vele voorbeelden.

Maar misschien moet ik dit antwoord maar geven omdat Preusse eigenlijk de themathiek van subsidies altijd maar heel eenzijdig aankaart, nl. enkel vanuit de kerkfabrieken.
1 Holebi's zijn geen lege gebouwen.
2 Hebben geen subsidie van +600 miljoen euro
3 Maken hetero's niet zwart voor bv; abnormaal, pedofiel, bestialiteit, het kwaad en nog meer van dat moois.

Je kan nu toch best wel begrijpen dat ik geen 600 miljoen euro subsidies gun aan haatzaaiende organisaties ?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:31   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kan zijn... maar kerken zijn erfgoed. Ze zijn mooi. Dat je pastoors en hun kerkfabrieken niet meer betaald... daar vind ik wel wat voor te vinden. Dat moet het vaticaan maar doen. Maar die gebouwen zijn prachtig.
Dat heb ik ook nooit ontkend. In het buitenland gebeurt het trouwens regelmatig dat ik een kerk binnenga, maar dan louter als "museum-bezoek". Een aanrader is trouwens de kathedraal in Pisa (naast "de toren") : de fresco's van Giotto en beschilderingen van Michelangelo zijn van een nooit geziene schoonheid.



Maar het personeel (pastoors, bischoppen e.d.) kan dus idd best door het vaticaan "opgehoest" worden. Met hun aandelen bij Fiat, tot zelfs aandelen in wapenfabrieken moet dat lukken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:36   #65
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jouw zin... ik ben een jaartje of twee terug nog in de kathedraal van Santiago geweest en dat is een machtig mooi gebouw. Dat verkopen als moskee of zo zou gewoon een monsterlijke daad zijn.
We gaan niet de ene zot buitengooien om een andere zot weer binnen te pakken he ?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:41   #66
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ach zo, onze linkse mei-'68-er vindt dat alles moet opbrengen en rendabel moet zijn. Weer wat bijgeleerd.
Zeg, mocht je ooit een café of restaurant beginnen vergeet je adres niet te vermelden, mits het toch niet persé moet opbrengen of rendabel zijn...
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 21:57   #67
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Zeg, mocht je ooit een café of restaurant beginnen vergeet je adres niet te vermelden, mits het toch niet persé moet opbrengen of rendabel zijn...
Café's en restaurants zijn voor u gelijk aan 'alles'?

Wat een mongolenredenering.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 22:10   #68
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Lap, weer een gefrustreerde erbij.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 01:36   #69
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daar zit iets in. Maar vraag is hoe consequent je gaat zijn in zulke zaken.

Er zijn namelijk ook subsidies voor allerhande holebibewegingen die het "wij"-gevoel moeten promoten, terwijl ik geen holebi ben en daar toch ook voor meebetaal. Die verenigingen hebben hun bestaansrecht, daar niet van, maar in die zin kan je ook zeggen dat ze maar 5-10% van de bevolking bedienen, nietwaar?

En zo zijn er vele voorbeelden.

Maar misschien moet ik dit antwoord maar geven omdat Preusse eigenlijk de themathiek van subsidies altijd maar heel eenzijdig aankaart, nl. enkel vanuit de kerkfabrieken.
Euh, die 5 �* 10 % van de bevolking betalen ook wel belastingen, hé. En er gaan zeker geen 5 % van de belastingen naar de holebibeweging.
In 2006 kreeg de Holebifederatie € 708.652 subsidies (http://http://www.holebifederatie.be...ag2006_bis.pdf , p. 63 ; die middelen gaan trouwens niet enkel naar holebi's, maar ook om de ouders van holebi-jongeren te helpen, en zo...). Das ongeveer 900 keer minder dan de organisatie die er grotendeels verantwoordelijk voor is dat er een holebibeweging nodig is.

Hetero's betalen dus helemaal niet mee aan de subsidies van de holebibeweging, het is zelfs omgekeerd, holebi's betalen mee aan de subsidies van de "anti-holebi-beweging".
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 01:43   #70
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk niet dat je de "snoepjes" die bijvoorbeeld holebibewegingen krijgen, kunt vergelijken met de plus/minus 600.000.000€ die de kerkfabriek hier jaarlijks binnenrijft. Maar bon, zelfs als rabiate religie-tegenstander zou ik met zo'n solide dotatie nog kunnen leven indien, laat ons zeggen 30 �* 35% vd bevolking actieve kerkgangers zouden zijn. Maar 24 miljard oude Bef. om 7% vd bevolking hun eredienst gratis aan te bieden, vind ik toch lichtjes overdreven. En nee, ook van mij moeten die kerken niet worden gesloopt, maar geef ze, zoals Andro reeds aangaf, een "andere nuttige bestemming". Het katholiscisme is "hier" op sterven na dood (en niet alleen hier). Het wordt tijd dat men dat eens gaat inzien.
Misschien kunnen ze die leegstaande kerken cadeau doen aan de vrouwenverenigingen, holebibeweging, vrijzinnigen, protestantse kerken, enz... ter compensatie voor de eeuwen van onderdrukking? Tja, als het enige argument van de Kerk "de Belgische burgers moeten ons 600.000.000 per jaar geven omdat de Fransen meer dan 200 jaar geleden onze rijkdom - op zich ook al gekregen door misleiding en diefstal - heeft afgepakt", dan mogen die bevolkingsgroepen ook wel de mistoestanden uit de geschiedenis aan grijpen om geld en gebouwen terug te nemen van de Kerk.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 19:15   #71
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Inderdaad, het wordt tijd dat de religieuze parasieten op droog zaad gezet worden. De tijd dat de maatschappij alle kerkgebouwen moest onderhouden, moet afgesloten worden.

Idd ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 11:40   #72
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Natuurlijk komt de kerk geld tekort, wat wil je, als je overal ter wereld zwijggeld moet betalen voor al de criminelen in eigen rangen die je al die jaren de hand boven het hoofd gehouden hebt.

Een instituut dat homohaat predikt, maar pedofilie vergoelijkt heeft zijn moreel gezag verspeeld.
Laat ze maar zelf in eigen onderhoud voorzien.

Ik denk dat het zo wat tijd wordt voor een soort witte mars tegen de kerk.
Misschien gaan ze dan eens zien wat hun misdadige handelingen teweeg gebracht hebben.
Ik spuug op de rooms-pedofielen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 september 2010 om 11:41.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 11:45   #73
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Geachte heer,

Ik hoop dat de NVA niet van plan is om te tornen aan de werkingsmiddelen van de H. Kerk in België, met andere woorden haar geld afnemen zoals de extreem-egoïstische populisten van LDD en Open-VLD en voorstelden?
Ik hoop dat de NVA dat wél doet, maar ze zullen helaas liever besparen op onderwijs (as usual) of sociale zekerheid of/en meer belastingen heffen eerder dan te besparen op die folkloristische hobby van een klein deel van de bevolking.
Pedo Vangheluwe kondigde aan dat hij aan zijn royaal pensioen zou verzaken maar deed het niet. Hij trekt dus 2.800 € netto /maand:

"Roger Vangheluwe behoudt pensioen van 2.800 euro"


http://www.humo.be/tws/deze-week/208...de-kerk-1.html
http://www.humo.be/tws/deze-week/208...-bisschop.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2010 om 11:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be