Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2022, 10:37   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard Valieva: Rusland permanent schorsen zonder achterpoortjes.

Ze hebben gewoon niks geleerd en bijven foefelen. Ze mogen nu nog ‘onder neutrale vlag’ meedoen, dat mag ook stoppen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220211_91232479

Citaat:
Nu blijkt dat Valieva op 25 december een positieve dopingtest heeft afgelegd tijdens het Russisch kampioenschap kunstschaatsen. In haar staal werd het middel trimetazidine aangetroffen, een medicijn dat gebruikt wordt voor de behandeling van angina maar op de verboden lijst staat omdat het het zuurstoftransport zou verbeteren.

Het resultaat van de dopingtest werd pas op 8 februari bekend, een dag nadat ze goud pakte met de Russische ploeg. Het Russisch anti-dopingagentschap RUSADA hief een dag later de voorlopige schorsing van Valieva op na beroep van de atlete. Daarop besliste het Internationaal Olympisch Comité uiteraard om in beroep te gaan bij het internationaal sporttribunaal TAS. Daardoor ging de medailleceremonie van de teamcompetitie niet door. Het duurde enkele dagen vooraleer bekend werd gemaakt wat de reden was achter die opschorting. Valieva is immers amper 15 jaar en dat maakt haar volgens de dopingregels een “beschermd persoon”, wiens identiteit niet officieel bekend moet gemaakt worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 11:42   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Als die dopingtest klopt en het waar is dat zij iets genomen (al dan niet bewust of niet bewust) zou hebben dat op de verboden lijst staat dan moet men tot actie overgaan daar het oneerlijk is naar de andere deelneemsters toe die het zonder één of ander product in hun lichaam doen wat hulp zou kunnen bieden aan uithoudingsvermogen en andere ...

Schakelde men Maria Sharapova op die manier eerder al niet uit of was het weer maar eens een slimme zet van Maria zelf om uit het tenniswereldje te stappen en verder niet al teveel tekst & uitleg meer te moeten geven.

Haar bollekes (sugrpova) zijn wel lekker, de snoepjes bedoel ik.

Toen zij verdwenen is uit het tennis volgde ik het het langs geen kanten meer juist misschien even nog voor Elise Mertens en enkele andere Belgische speelsters.

p.s.

Even zoeken naar medicijnen & hun meestal duistere bijsluiters?

Medipim

Wie leest dat ook zo een bijsluiter die meestal vééééél te klein geschreven zijn en waar bij sommige 'producten' er verwarring kan ontstaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 11:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 11:48   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als die dopingtest klopt en het waar is dat zij iets genomen (al dan niet bewust of niet bewust) zou hebben dat op de verboden lijst staat dan moet men tot actie overgaan daar het oneerlijk is naar de andere deelneemsters toe die het zonder één of ander product in hun lichaam doen wat hulp zou kunnen bieden aan uithoudingsvermogen en andere ...

Schakelde men Maria Sharapova op die manier eerder al niet uit of was het weer maar eens een slimme zet van Maria zelf om uit het tenniswereldje te stappen en verder niet al teveel tekst & uitleg meer te moeten geven.

Haar bollekes zijn wel lekker, de snoepjes bedoel ik.

p.s.

Even zoeken naar medicijnen & hun meestal duistere bijsluiters?

Medipim
Ik had uiteindelijk nog medelijden met dat kind (want dat is ze nog). En dan nog na die kür uitgescholden worden door haar ‘begeleiders’.

Zijzelf heeft er uiteraard geen schuld aan, als ze gedopeerd was dan was het uiteraard de entourage die er achter zit.

Wat echter weer wraakroepend is zijn de akties van de ‘officiële instanties’. Eerst en vooral de Russische Federatie die het wou ‘toedekken’ en dan nu het TAS dat haar tegen alle reglementen in toch liet deelnemen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 11:53   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik had uiteindelijk nog medelijden met dat kind (want dat is ze nog). En dan nog na die kür uitgescholden worden door haar ‘begeleiders’.

Zijzelf heeft er uiteraard geen schuld aan, als ze gedopeerd was dan was het uiteraard de entourage die er achter zit.

Wat echter weer wraakroepend is zijn de akties van de ‘officiële instanties’. Eerst en vooral de Russische Federatie die het wou ‘toedekken’ en dan nu het TAS dat haar tegen alle reglementen in toch liet deelnemen.
Ik had er ook medelijnen mee met dat meisje.



Waarschijnlijk speelde het ook serieus in haar hoofd want ze heeft enkele steken laten vallen op het laatst.

Diegenen (zie foto) die haar zitten te troosten zijn die in de fout gegaan?

p.s.

Nu het toch over 'het gebruik' van stimulerende middelen gaat, en wat met:

1 op 20 universiteitsstudenten gebruikt stimulerende geneesmiddelen om beter te studeren
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 12:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 18:41   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had er ook medelijnen mee met dat meisje.



Waarschijnlijk speelde het ook serieus in haar hoofd want ze heeft enkele steken laten vallen op het laatst.

Diegenen (zie foto) die haar zitten te troosten zijn die in de fout gegaan?

p.s.

Nu het toch over 'het gebruik' van stimulerende middelen gaat, en wat met:

1 op 20 universiteitsstudenten gebruikt stimulerende geneesmiddelen om beter te studeren
Ja

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220217_95369387

Citaat:
Bij haar coach kon ze echter niet echt op begrip rekenen. Op televisiebeelden is te horen hoe Tutberidze haar meteen streng toespreekt en daarbij weinig begrip voor de mindere vrije kür toont. “Waarom heb je alles zo weggegeven?”, werpt Tutberidze de verslagen Valieva toe. “Waarom ben je gestopt met vechten? Leg me dat eens uit! Na de Axel (onderdeel van de kür, red.) gaf je het uit handen!”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 20:34   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het gewoon walgelijk van die coach om zo uit te varen tegen Valieva want is het de fout van de coaches zelf niet, want zij moeten hun telg in het oog zien te houden houden bij trainingen en andere zaken ...

Laten wij aannemen dat de coach met haar ziekelijke verwijten aan het adres van de jonge schaatster zo haar eigen frustraties/fouten ongedaan wil maken???

Misschien is het jonge meisje er wel zo het hart van in dat zij haar schaatsen aan de kapstok hangt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 20:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 10:34   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Einde verhaal?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 13:37   #8
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

die coaches verdienen lijfstraffen wegens kindermishandeling, dat meisje is verneukt voor de rest van haar leven
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 16:09   #9
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

gewoon alle doping toelaten.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 02:44   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Zou je zo ver mogen gaan dat zij het goud nog niet meer wilde winnen met wat men haar allemaal ten laste gelegd heeft?

Had zij dat zelf in de hand?

'GOLD IS SLIPPING AWAY DRAMATICALLY' - KAMILA VALIEVA SUFFERS NIGHTMARE FALLS AT BEIJING WINTER OLYMPICS
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 23:57   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Maar meiske toch

Per ongeluk de medicijnen van bompa genomen.

De hamvraag zou daarbij kunnen zijn: wat liggen bompa's medicijnen daar te doen???

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 februari 2022 om 00:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 00:12   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Maar meiske toch

Per ongeluk de medicijnen van bompa genomen.

De hamvraag zou daarbij kunnen zijn: wat liggen bompa's medicijnen daar te doen???

Dat is het verhaal. Lachwekkend uiteraard.

Maar we moeten dat toch niet aan dat kind van 15 jaar verwijten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 08:58   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is het verhaal. Lachwekkend uiteraard.

Maar we moeten dat toch niet aan dat kind van 15 jaar verwijten.
Nee, zeker niet.

Ik blijf nog altijd van mening dat zij het er zelf voor gedaan heeft om géén goud te halen.

Ik zou het ook gedaan hebben mocht ik in zo een situatie belanden, ik trapte het gewoon af al was het maar om de anderen een 'kloot' af te trekken.

Wat onsportief Uni tssss
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 februari 2022 om 09:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 22:20   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Wat echter weer wraakroepend is zijn de akties van de ‘officiële instanties’. Eerst en vooral de Russische Federatie die het wou ‘toedekken’ en dan nu het TAS dat haar tegen alle reglementen in toch liet deelnemen.
Die organisaties hebben er geen probleem om hun eigen reglementen te verkrachten.
Zo mochten ooit geschorste renners zoals Merckx en Thurau toch starten in de ronde van Frankrijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 20:54   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
die coaches verdienen lijfstraffen wegens kindermishandeling, dat meisje is verneukt voor de rest van haar leven
mij lijkt het alleszins wenselijk om een minimumleeftijd van 18 jaar in te voeren voor deelname aan de Olympische Spelen en andere grote sportevenementen
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2023, 12:56   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Nu gaat men die beestachtige Russen toelaten!
Een herhaling van 1936 met het nazisme !
Bah en dat om de lieve centen.

Citaat:
De regering van Oekraïne reageerde met haar besluit op de aanbeveling van het IOC om Russische en Wit-Russische sporters onder neutrale vlag weer toe te laten bij internationale sportwedstrijden, ook al duurt de Russische agressie tegen Oekraïne voort.
“Dag van schaamte voor het IOC”

In het andere kamp krijgt het IOC eveneens de volle laag. Zo had een Poolse viceminister van Buitenlandse Zaken het op Twitter over een “dag van schaamte voor het IOC”.
“Wat heeft Rusland dan wel positief gedaan dat Russische sporters zouden mogen deelnemen aan competities!!!
Sinds Boetsja, Irpin, Gostomel!! Sinds de dagelijkse bombardementen op burgers!!
Het is een dag van schaamte voor het IOC!!”, schreef hij.


Uittreksels kranten.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be