Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 27 mei 2005, 12:16   #1
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard Aids-negerin

[size=3]Brenda (10) heeft aids
[/size]„JE MAG ME KNUFFELEN”



[size=1]Door DAPHNE VAN DIJK, woensdag 25 2005[/size]
Pleegmoeder zorgt al acht jaar voor weesje




STOLWIJK – Op het eerste gezicht is de vrolijke Brenda een heel normaal meisje dat naar groep zeven van de basisschool gaat en op balletles zit. Maar Brenda is een van de naar schatting 86 kinderen in Nederland die hiv-geïnfecteerd zijn. Haar pleegmoeder Hijltje Vink probeert haar niet anders te behandelen dan haar andere kinderen. „Ik wil me niet onnodig zorgen maken en ik kijk niet te veel naar de toekomst; dat is verloren energie. God heeft de kinderen hier gebracht, dan zal Hij toch ook een beetje voor ze zorgen?” zegt Hijltje. Morgen zendt de EO het tv-programma ’Ziekenhuisspecial Aids’ uit dat over Brenda gaat.

Pas na een half uur hebben we door dat er in de antieke wieg in de woonkamer een vier weken oud meisje ligt te slapen. Naast twee eigen kinderen, twee geadopteerde en vijf permanente pleegkinderen – onder wie een gehandicapt jongetje – is deze tiende plek in huize Vink voor de crisisopvang. „We vinden het geweldig zo’n lief baby’tje in huis, maar soms word ik er ook moedeloos van. Zoveel kinderen uit zoveel gebroken gezinnen aan de rand van de samenleving waar vaak de vader afwezig is, moeder verslaafd of psychiatrisch patiënt. Dan denk ik: houdt het nooit op?”

Brenda kwam in 1996 op 2-jarige leeftijd bij het gezin Vink. „Een jaar daarvoor was zij met haar moeder uit Rwanda gevlucht. Beiden hadden toen aids. Brenda lag lang onnodig in het ziekenhuis omdat haar moeder daar moest blijven. Dat is niet goed voor een kind. Toen werden wij benaderd of we niet voor Brenda wilden zorgen”, vertelt Hijltje, terwijl ze de baby de fles geeft. „Haar moeder overleed een paar maanden later. Brenda’s vader was al overleden aan aids. Ze had niemand meer.” Brenda: „We gaan vaak naar het graf van mama Mary. Wat ik me van haar kan herinneren? Dat we samen in het ziekenhuisbed lagen en sterretjes aanstaken. En dat ik een roze ballon van haar kreeg.”

Brenda bleef bij Hijltje, haar man Piet en de rest van de kinderen wonen en werd zonder moeite in het grote gezin opgenomen. Alleen werd Hijltje meteen met een paar essentiële vragen geconfronteerd. „In het ziekenhuis zeiden ze al: ben je van plan het aan de omgeving te vertellen? Zij vonden het beter van niet en ik ken ook ouders van HIV-geinfecteerden die het voor zich houden, maar wij hebben daar niet voor gekozen. Ik wilde niet mijn andere kinderen met een geheim opzadelen, medicijnen bij de apotheek laten inpakken en daardoor argwanend en angstig worden. Stel dat men erachter zou komen? Hoe kon ik dan nog zeggen dat er niets aan de hand is? En ik dacht: ik kan Brenda niet aan de ene kant leren met opgeheven hoofd door het leven te gaan, maar aan de andere kant haar ziekte te verzwijgen. Wij geloven dat goede informatie de acceptatie bevordert.”


Pleister

Hijltje schreef het toegankelijke boekje ’Brenda heeft een draakje in haar bloed’, dat inmiddels in 22 talen vertaald is en op kinderniveau uitlegt wat hiv is. En er werden informatieavonden gehouden voor ouders toen Brenda naar de peuterspeelzaal ging, later de kleuterschool en de basisschool. Geen enkele ouder maakte bezwaar, want de kans dat Brenda andere kinderen zou infecteren, is zeer gering. „Je mag me knuffelen en kusjes geven, behalve als ik bloed heb”, zegt Brenda terwijl ze haar lolly met haar moeder deelt. Hijltje lachend: „Dan plakken we er een pleister op. Daar zijn de andere kinderen heel streng in. Zelfs voor tutwondjes halen ze een pleister!”

„Soms vraag ik me wel eens af hoe het straks gaat op de middelbare school met vriendjes”, zegt Hijltje, die deze dagen druk in de weer is met de voorbereidingen van de bruiloft van haar oudste dochter. „En wat als ze een bijbaantje in de horeca wil? Mensen zijn toch bang voor besmetting. Hoe gaat ze met het stigma om? Ze vroeg laatst of ze ook kinderen kon krijgen. Brenda is een heel wijs grietje. Ik heb eerlijk geantwoord dat een hiv-infectie tegenwoordig niet meer een belemmering hoeft te zijn en dat je gewoon een gezond kind kunt baren.”

Het Aids Fonds is deze week begonnen met de campagne ’Waarom hij niet? Waarom hij wel?’ om aandacht te vragen voor het gebrek aan aids-remmers in ontwikkelingslanden. In Nederland kan iedereen aanspraak maken op deze medicijnen, maar in de rest van de wereld is dat nauwelijks het geval. Dat betekent dat jaarlijks drie miljoen mensen onnodig overlijden aan de gevolgen van aids. „Brenda heeft dat heel goed in de gaten”, zegt Hijltje. „Maar ik wil haar geen schuldcomplex of gevoel van dankbaarheid aanpraten omdat ze hier woont. Ik denk dat iedereen in Nederland zich moet realiseren dat we geluk hebben. Michael, ons gehandicapte kind, kan elke dag naar school en heeft een speciale loopstoel. Zoiets zou in Roemenië ondenkbaar zijn.”

Vroeger moest Brenda vier keer per dag op vaste tijden medicijnen nemen. Hijltje: „En daar moest ze ook wat bij eten. Dus maakte ik haar om twaalf uur ’s nachts wakker en probeerde haar slaapdronken vla en pap te geven. Dat ging er soms heel heftig aan toe. Brenda was ook nog zo klein. Ze snapte het niet.” Inmiddels hoeft Brenda nog maar één keer per dag medicijnen te slikken. „Het gaat nooit meer over en ik moet ermee leren leven”, zegt Brenda, die later kraamverzorgster wil worden. „Maar ik voel me gezond. Laatst was ik het zo zat dat ik zei dat ik geen medicijnen meer wil slikken. Toen vertelde mama dat dan het draakje in mijn bloed wakker zou worden. Dus ik blijf ze gewoon slikken.”

Bron: De Telegraaf



Linkerzijde hippie met haar aids-negerin

Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Ragnarok is offline  
Oud 27 mei 2005, 12:26   #2
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

En hoe komt het dat er zoveel aids is in Afrika? Zou dat niet iets te maken hebben met dure voorbehoedsmiddelen en medicatie, of iets met de collectieve verkrachtingen in het kader van conflicten, bijv. in Ruanda?

Wat kan die vrouw ('aidsnegerin') daar aan doen?

Je kunt de miserie in de wereld niet buitensluiten, mijn beste, wees daar maar zeker van. Geluk hebben dat ge hier geboren zijt en niet in Afrika en gewoon uw leventje verder leiden, terwijl ge de echte sukkelaars als vuiligheid aan de kant zet, dat gaat nu eenmaal niet. Toch niet voor lang. Vroeg of laat worden we altijd voor onze verantwoordelijkheid gesteld.
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 12:49   #3
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.



Man, man man. hier zijn geen woorden voor....
__________________
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size]
Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme.
"How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name."
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline  
Oud 27 mei 2005, 13:06   #4
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand


Man, man man. hier zijn geen woorden voor....
Kon het ook nauwelijks geloven...
Ragnarok is offline  
Oud 27 mei 2005, 13:14   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand


Man, man man. hier zijn geen woorden voor....
Woorden? Zum kotzen is het...
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 27 mei 2005, 13:17   #6
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Linkerzijde hippie met haar aids-negerin

Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
En wat hebt gij dan in uw leven al gedaan dat zo nobel is dat ge uzelf beter moet voelen dan die mensen? Waarschijnlijk geen zak! Verbazingwekkend dat mensen zoals U kinderen hebben, dat bewijst alleen maar dat er naast erg domme mannen ook erg domme vrouwen zijn...

Ik heb medelijden met die kinderen van U die opgevoed worden in paranoia angst voor "linkse hippies", "aidsnegerinnen" en andere dwaze racistische en gefrustreerde zatlappenpraat.
headinajar is offline  
Oud 27 mei 2005, 13:23   #7
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand


Man, man man. hier zijn geen woorden voor....
Inderdaad, dit is ziekelijk; ik weet niet waar deze potentaat politiek zit, maar neem aub van mij aan dat hij in ieder geval NIET representatief is voor het VB.
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 13:28   #8
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Inderdaad, dit is ziekelijk; ik weet niet waar deze potentaat politiek zit, maar neem aub van mij aan dat hij in ieder geval NIET representatief is voor het VB.
Is het VB geen voorstander van de "grote kuis" ???
headinajar is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:01   #9
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Is het VB geen voorstander van de "grote kuis" ???
Het VB is oa. voorstander om problemen binnen de vreemdelingenpopulatie aan te pakken, net zoals de andere partijen dat zeggen. Het verschil is alleen dat het VB dat ook daadwerkelijk zal doen omdat het geen stemmen nodig heeft van een bepaalde bevolkingsgroep, die nochtans heel wat problemen levert...
Het VB is er ook voorstander van dat alle allochtonen gelijk behandeld worden, iets wat nu niet gebeurt. Oosteuropeanen bijvoorbeeld worden veel harder aangepakt dan Marokkanen, omdat eerstgenoemden nu eenmaal politiek niks voorstellen en meestal echte sukkelaars zijn. Voorbeeldje: aktieplan 'Marokkaanse straatcriminaliteit' afgeblazen door Stad Antwerpen, vanwege... juist ja; anderzijds allerlei akties (bijv. codenaam 'Tirana') om de Oosteuropese dievenbendes aan te pakken. Dit laatste is natuulijk terecht en goed, maar waarom kan dit dan niet tegenover Marokkaanse drugsbendes, autodieven en overlastjongeren?
Verder in het nieuwe veiligheidsplan van Antwerpen: de expliciete vermelding van 'Balkankinderen', maar geen woord over Marokkanen...
Nochtans hebben wij hier meer last van Marokkanen dan van 'Balkankinderen'.
Er is natuurlijk nog iets dat meespeelt: Oosteuropeanen gaan meestal in de rijkere buurten en gemeenten stelen; rijkelui hebben nu eenmaal meer invloed op de politiek via via, dan burgers die in een achterbuurt wonen.
Het VB is er dan ook voorstander van (als ik hun teksten goed begrepen heb), dat iedere crimineel van waar hij ook komt (dus ook autochtonen) even hard achter de kladden wordt gezeten.
Geen voorkeursbehandeling voor groepen die politiek goed liggen, of voor slachtoffers van rijken huize...
Hoe kunt ge daar nu tegen zijn...
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:12   #10
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het VB is voorstander van het vreemdelingenprobleem aan te pakken, maar niet om het probleem van de criminaliteit aan te pakken : het principe "eigen volk eerst" dat verfijnt wordt tot eigen partijleden eerst, streeft naar een immuniteit van de eigen partijleden die zelfs boven de wet zouden moeten staan.

Dat dit typisch is voor nazistische en fascistische maatschappij-ordening hoeft verder geen betoog. De "Ragnarok" die een panische angst blijkt te hebben voor "vreemdelingen" die besmet zouden kunnen zijn door exotische ziektes moet wel bedenken dat al diegenen die hij niet kent eigenlijk "vreemdelingen" zijn -
hij kan een met ziekte besmet vreemdeling niet aan zijn/haar uiterlijk herkennen.
Eigenlijk leidt hij aan een psychische aandoending ook bekend als "smetvrees"
ik zou hem ten stelligste aanraden psychiatrische hulp te zoeken - deze aandoening kan namelijk genezen worden.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:24   #11
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Het VB is oa. voorstander om problemen binnen de vreemdelingenpopulatie aan te pakken, net zoals de andere partijen dat zeggen. Het verschil is alleen dat het VB dat ook daadwerkelijk zal doen omdat het geen stemmen nodig heeft van een bepaalde bevolkingsgroep, die nochtans heel wat problemen levert...
Het VB is er ook voorstander van dat alle allochtonen gelijk behandeld worden, iets wat nu niet gebeurt. Oosteuropeanen bijvoorbeeld worden veel harder aangepakt dan Marokkanen, omdat eerstgenoemden nu eenmaal politiek niks voorstellen en meestal echte sukkelaars zijn. Voorbeeldje: aktieplan 'Marokkaanse straatcriminaliteit' afgeblazen door Stad Antwerpen, vanwege... juist ja; anderzijds allerlei akties (bijv. codenaam 'Tirana') om de Oosteuropese dievenbendes aan te pakken. Dit laatste is natuulijk terecht en goed, maar waarom kan dit dan niet tegenover Marokkaanse drugsbendes, autodieven en overlastjongeren?
Verder in het nieuwe veiligheidsplan van Antwerpen: de expliciete vermelding van 'Balkankinderen', maar geen woord over Marokkanen...
Nochtans hebben wij hier meer last van Marokkanen dan van 'Balkankinderen'.
Er is natuurlijk nog iets dat meespeelt: Oosteuropeanen gaan meestal in de rijkere buurten en gemeenten stelen; rijkelui hebben nu eenmaal meer invloed op de politiek via via, dan burgers die in een achterbuurt wonen.
Het VB is er dan ook voorstander van (als ik hun teksten goed begrepen heb), dat iedere crimineel van waar hij ook komt (dus ook autochtonen) even hard achter de kladden wordt gezeten.
Geen voorkeursbehandeling voor groepen die politiek goed liggen, of voor slachtoffers van rijken huize...
Hoe kunt ge daar nu tegen zijn...

Klinkt allemaal prachtig, joskewiet, maar ik vrees dat bedoelingen van het VB niet zo nobel zijn dan U hier verklaard. Ik denk dat de doelstelling van het VB ipv. "de problemen binnen de allochtone gemeenschappen wegwerken" eerder is "de allochtonen wegwerken"
headinajar is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:27   #12
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Eigenlijk leidt hij aan een psychische aandoending ook bekend als "smetvrees"
ik zou hem ten stelligste aanraden psychiatrische hulp te zoeken - deze aandoening kan namelijk genezen worden.
Om nog niet te spreken van schizofrenie (=het niet kunnen onderscheiden van realiteit en eigen fantasie)
headinajar is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:29   #13
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
En hoe komt het dat er zoveel aids is in Afrika? Zou dat niet iets te maken hebben met dure voorbehoedsmiddelen en medicatie, of iets met de collectieve verkrachtingen in het kader van conflicten, bijv. in Ruanda?

Wat kan die vrouw ('aidsnegerin') daar aan doen?
In een groot deel van Afrika is er sprake van de christelijke invloed.
het is ook gekend dat het geloof in Afrika zich veel sterker manifesteerd dan hier in europa. En wat heb je dan met een Paus die tegen het voorbehoedsmiddel is? Right, groot probleem dus.

Oorlogen dragen altijd bij tot sexuele misbruiken en hebben ongetwijfeld bijgedragen in de snellere verspreiding van HIV op het Afrikaanse kontinent.
Maar we mogen natuurlijk niet vergeten dat de cultuur daar ook radicaal anders is en dat een kroostrijk gezin daar eerder normaal is.
Enne, wie zegt dat al de kinderen binnen een gezin dan van die ene vader
komen?
Het grote probleem nu is dat zelfs kinderen reeds besmet zijn en dat mag je
op lange termijn zeker niet onderschatten.
Sergei is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:32   #14
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Precies alsof er geen blanken met aids zijn...
__________________
De Nachtuil is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:42   #15
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het VB is voorstander van het vreemdelingenprobleem aan te pakken, maar niet om het probleem van de criminaliteit aan te pakken : het principe "eigen volk eerst" dat verfijnt wordt tot eigen partijleden eerst, streeft naar een immuniteit van de eigen partijleden die zelfs boven de wet zouden moeten staan.

Dat dit typisch is voor nazistische en fascistische maatschappij-ordening hoeft verder geen betoog. De "Ragnarok" die een panische angst blijkt te hebben voor "vreemdelingen" die besmet zouden kunnen zijn door exotische ziektes moet wel bedenken dat al diegenen die hij niet kent eigenlijk "vreemdelingen" zijn -
hij kan een met ziekte besmet vreemdeling niet aan zijn/haar uiterlijk herkennen.
Eigenlijk leidt hij aan een psychische aandoending ook bekend als "smetvrees"
ik zou hem ten stelligste aanraden psychiatrische hulp te zoeken - deze aandoening kan namelijk genezen worden.
Waar haalt u toch al die onzin over het VB, mijn beste. Het VB gelijkstellen met fascisme en nazisme is ten eerste leeghoofdig: ik zou zeggen ken uw geschiedenis...
Ten tweede is het ook schofferend voor de slachtoffers van het echte nazisme. Door die historisch zwaar beladen termen steeds maar in het rond te gooien om politieke tegenstanders te demoniseren, banaliseert ge het echte fascisme. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Wat betreft diene 'Ragnarok' geef ik u volledig gelijk, alleen 'Ragnarok' is niet het VB. Idioten heb je in iedere partij; dit in de veronderstelling dat hij VB'er zou zijn dan...
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:48   #16
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Klinkt allemaal prachtig, joskewiet, maar ik vrees dat bedoelingen van het VB niet zo nobel zijn dan U hier verklaard. Ik denk dat de doelstelling van het VB ipv. "de problemen binnen de allochtone gemeenschappen wegwerken" eerder is "de allochtonen wegwerken"
Tja, gij denkt dat, en ik denk dat niet... Wie heeft er nu gelijk? Ik vind trouwens de stelling dat het VB 'alle allochtonen' wil wegwerken absurd , geen steek houdt en ook onuitvoerbaar is. Weet u dan niet dat er nogal wat VB'ers getrouwd zijn met allochtonen? Om maar iets te zeggen. Of dat er steeds meer allochtonen op het VB gaan stemmen? Dat zouden dan allemaal idioten zijn die niet beter weten. Alleen u en nog zo wat van die VB-haters weten het allemaal wel. Ik zou zeggenroficiat en doe zo voort...8)

Trouwens: ik merk dat u niet ingaat op de discriminatie van sommige allochtonengroepen (of laten we beter zeggen de positieve discriminatie van Marokkanen) bij politionele akties. Conformeert u zich dan zo aan het regime dat u zelfs hun gesjoemel overneemt of goedkeurt of er liever niet over praat.
Treurig hoor...
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:51   #17
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok

Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe jij je kind opvoedt, besef je wel wat een handicap dat voor hem zal zijn?

(trouwens uit nieuwsgierigheid: wat als het ondenkbare toch zou gebeuren en hij met een 'kleurling' zou omgaan (wat niet mag van u zoals je net zei) wat doe je er dan aan?)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by la_Principessa on 27-05-2005 at 15:56
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok

Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe jij je kind opvoedt, besef je wel wat een handicap dat voor hem zal zijn?

(trouwens uit nieuwsgierigheid: wat als het ondenkbare toch zou gebeuren en hij met een 'kleurling' zou omgaan (wat niet mag van u zoals je net zei) wat doe je er dan aan?)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok

Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe jij je kind opvoedt, besef je wel wat een handicap dat voor hem zal zijn.

(trouwens uit nieuwsgierigheid: wat als het ondenkbare toch zou gebeuren en hij met een 'kleurling' zou omgaan (wat niet mag van u zoals je net zei) wat doe je er dan aan?)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 mei 2005 om 14:56.
la_Principessa is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:52   #18
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
In een groot deel van Afrika is er sprake van de christelijke invloed.
het is ook gekend dat het geloof in Afrika zich veel sterker manifesteerd dan hier in europa. En wat heb je dan met een Paus die tegen het voorbehoedsmiddel is? Right, groot probleem dus.

Oorlogen dragen altijd bij tot sexuele misbruiken en hebben ongetwijfeld bijgedragen in de snellere verspreiding van HIV op het Afrikaanse kontinent.
Maar we mogen natuurlijk niet vergeten dat de cultuur daar ook radicaal anders is en dat een kroostrijk gezin daar eerder normaal is.
Enne, wie zegt dat al de kinderen binnen een gezin dan van die ene vader
komen?
Het grote probleem nu is dat zelfs kinderen reeds besmet zijn en dat mag je
op lange termijn zeker niet onderschatten.
µ

Inderdaad, het Vaticaan en zijn vertegenwoordigers in Afrika dragen een verpletterende verantwoordelijk voor de aids-miserie.
Enne, ik denk dat Westerlingen in het algemeen zeker zo promiscue zijn dan Afrikanen, alleen zijn er hier meer mogelijkheden om zich te beschermen tegen SOZ.
joskewiet is offline  
Oud 27 mei 2005, 14:57   #19
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Vreemdelingen brengen gevaarlijke ziektes in onze samenleving, één van de redenen waarom mijn kinderen nooit met kleurlingen mogen omgaan. Stuur deze ziekteverspreiders terug voor ze onze samenleving nog meer verzieken.
Man, man man. hier zijn geen woorden voor....
Ik kon het ook nauwelijks geloven...
Zo onder de indruk van uzelf?
la_Principessa is offline  
Oud 27 mei 2005, 15:31   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Waar haalt u toch al die onzin over het VB, mijn beste. Het VB gelijkstellen met fascisme en nazisme is ten eerste leeghoofdig: ik zou zeggen ken uw geschiedenis...
Die geschiedenis vertelt mij dat de "voorgangers" (voorlopers dus, zeg maar het "vnv") van het hedendaagse vb duchtig samenwerkten met de nazi's.(mijn grootvader werd trouwens door een vlaamse ss-er in de rug geschoten) En dat zelfde vb huldigde en eerde verleden jaar (tot twee maal toe) oorlogsmisdadigers als S. De Clercq en I. Laplasse op de ijzerwake en begraafplaats te Gooik. Zij het door voorpost, maar het is een publiek geheim, dat datzelfde voorpost, een sattelietorganisatie vh vb is. Op die manier zal het vb nooit kunnen "loskomen" van haar "verleden" (het "vnv"). Dus wees niet zo verwonderd, dat sommigen hier het vb blijven linken aan "nazisme en fascisme". Sommigen (ook hier aanwezig), zijn er zelfs fier op.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 27-05-2005 at 16:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Waar haalt u toch al die onzin over het VB, mijn beste. Het VB gelijkstellen met fascisme en nazisme is ten eerste leeghoofdig: ik zou zeggen ken uw geschiedenis...
Die geschiedenis vertelt mij dat de "voorgangers" (voorlopers dus, zeg maar het "vnv") van het hedendaagse vb duchtig samenwerkten met de nazi's.(mijn grootvader werd trouwens door een vlaamse ss-er in de rug geschoten) En dat zelfde vb huldigde en eerde verleden jaar (tot twee maal toe) oorlogsmisdadigers als S. De Clercq en I. Laplasse op de ijzerwake en begraafplaats te Gooik. Zij het door voorpost, maar het is een publiek geheim, dat datzelfde voorpost, een sattelietorganisatie vh vb is. Op die manier zal het vb nooit kunnen "loskomen" van haar "verleden" (het "vnv"). Dus wees niet zo verwonderd, dat sommigen hier het vb blijven linken aan "nazisme en fascisme". Sommigen (ook hier aanwezig), zijn er zelfs fier op.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Waar haalt u toch al die onzin over het VB, mijn beste. Het VB gelijkstellen met fascisme en nazisme is ten eerste leeghoofdig: ik zou zeggen ken uw geschiedenis...
Die geschiedenis vertelt mij dat de "voorgangers" van het hedendaagse vb duchtig samenwerkten met de nazi's.(mijn grootvader werd trouwens door een vlaamse ss-er in de rug geschoten) En dat zelfde vb huldigde en eerde verleden jaar (tot twee maal toe) oorlogsmisdadigers als S. De Clercq en I. Laplasse op de ijzerwake en begraafplaats te Gooik. Zij het door voorpost, maar het is een publiek geheim, dat datzelfde voorpost, een sattelietorganisatie vh vb is. Op die manier zal het vb nooit kunnen "loskomen" van haar "verleden" (het "vnv"). Dus wees niet zo verwonderd, dat sommigen hier het vb blijven linken aan "nazisme en fascisme". Sommigen (ook hier aanwezig), zijn er zelfs fier op.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 mei 2005 om 15:40.
Pietje is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be