Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2011, 15:02   #41
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoe zit het nu met die Westermoskee in rotterdam waar het gemeentebestuur de helft van ging bijbetalen? is dat nu helemaal van de kaart geveegd wegens de standaard-muzelmaanse-corruptie of is het allemaal betaald door dingeske... Aboutaleb?
Die megalomane westermoskeet zou in de Amsterdamse wijk De Baarsjes moeten komen. Vooralsnog is dit, o.a. door de bekende muzelcorruptie inderdaad, er gelukking nog niet van gekomen. Stand van zaken.

De boerkameester van Rotterdam, Aboediklip, heeft hier dus geen uitstaans mee. In zijn stad echter, is de nog megalomanere essalammoskeet er inmiddels wél:

Citaat:
De moskee is de grootste moskee van Nederland en van Europa. De bouw van 2003 tot 2010 de moskee is met veel problemen gepaard gegaan, waarbij de bouw regelmatig stil viel. De moskee is door zijn omvang sterk gezichtsbepalend voor de wijk. De koepel is 25 meter hoog en de minaretten zijn 50 meter hoog.

De Essalammoskee is op 17 december 2010 in gebruik genomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Essalammoskee
Oftewel hoe een oorspronkelijke Rotterdamse volkswijk helemaal verkankerd is.

Overigens, zoals uit het artikel hierboven blijkt, zou ook deze jihaathut vanuit het buitenland gefinanciëerd zijn geweest.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 15:49   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, hoor. Ik zie niet in waarom de mensen terug zouden 'lijden' bij het neerzetten van religieuze gebouwen. Dit land bestaat nu eenmaal uit verschillende gelovigen. Hebt u er dan zo een probleem mee dat deze gelovigen hun gebouwen neerzetten om in alle rust hun gebeden daar te gaan uitvoeren?
Mee eens. Die gebouwen zijn er nu eenmaal om eensgezinden tot rust te laten komen. Er is nu eenmaal de behoefte.
Kerken hebben het imago als beschermde ruimte, in stilte zelfs. Die stilte is niet onbelangrijk. Een kerk waar geen stilte heerst wordt niet bezocht. Vandaar de dikke muren en gemoderniseerde vensterramen.

Meer zelfs. Ik vermoed sterk dat een moderne moskee ook een locatie is waar kan worden gecommuniceerd, als het moet. Moet over worden nagedacht.

Kerken hebben geenszins deze functie. Tenzij top-down wat communicatie betreft. Kerken hebben het voordeel van financiële steun. En daar blijft het bij.

Voor de rest is er geen kat - pilarenbijters bestaan er niet meer - die ook maar een zier geeft om een katholieke geloofsgemeenschap. Niet dat ik er op zit te wachten, daarom vind ik de individuele keuze te belangrijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 april 2011 om 15:54.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 15:52   #43
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

En in de moskee zijn winkeltjes hoor rudy! en zaaltjes zoals het gildenhuis(*). En een koffiehuis zoals het gildenhuis. Alleen de winkeltjes heb je niet bij de christelijken. Waarschijnlijk een gevolg van de colère van Jezeke in de tempel.

(*) maar in het gildenhuis kan je een pint drinken en mag je je schoenen aanhouden.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 15:53.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:02   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En in de moskee zijn winkeltjes hoor rudy! en zaaltjes zoals het gildenhuis(*). En een koffiehuis zoals het gildenhuis. Alleen de winkeltjes heb je niet bij de christelijken. Waarschijnlijk een gevolg van de colère van Jezeke in de tempel.

(*) maar in het gildenhuis kan je een pint drinken en mag je je schoenen aanhouden.
Mee eens Cynara. Het klinkt aantrekkelijk. Een pint drinken na de zondagsviering van 10 uur kennen we al jaren. Om 11 uur vollen bak op café. Niets op tegen, voor alle duidelijkheid. De traditie geraakt wel voorbij. Ik heb toen ook meer pinten gedronken dan wat het WHO als gezond beschouwt.

Die traditie bestaat bij de moslims niet. Laten we daar duidelijk en eerlijk over zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:11   #45
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die traditie bestaat bij de moslims niet. Laten we daar duidelijk en eerlijk over zijn.
nee, moslims kauwen QAT, dat is veel gezonder
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:17   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nee, moslims kauwen QAT, dat is veel gezonder
Sorry Cynara. Dit is een simplistisch argument. Einde discussie wat mij betreft.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:24   #47
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Overigens, zoals uit het artikel hierboven blijkt, zou ook deze jihaathut vanuit het buitenland gefinanciëerd zijn geweest.
So?

Erger is dat bepaalde gelovigen zich hier tegen verzetten en hun de toegang tot de moskee ontzegd werd.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:26   #48
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sorry Cynara. Dit is een simplistisch argument. Einde discussie wat mij betreft.
hoezo? jij had het toch over het gebruik van alcohol en het feit dat moslims zo flink zijn om dat niet te doen?

Einde discussie dan maar!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:27   #49
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
So?

Erger is dat bepaalde gelovigen zich hier tegen verzetten en hun de toegang tot de moskee ontzegd werd.
hoezo? willen die ook hun schoenen niet uitdoen dan? Hop hop! naar het CGKR hoor! schadevergoeding eisen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:34   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
So?

Erger is dat bepaalde gelovigen zich hier tegen verzetten en hun de toegang tot de moskee ontzegd werd.
Sugar. Let op de klassieke valstrik.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:39   #51
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sugar. Let op de klassieke valstrik.
Hoe noemde men sommige mensen nu weer in 1940?

U bent zo grappig.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 16:42.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 16:46   #52
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoe noemde men sommige mensen nu weer in 1940?
Iets met 'col-' toch? Efkes denken... Colbertdragers? Colporteurs? Colruytklanten? Colonels? Colchozefetisjisten?

Of toch maar gewoon collaborateurs?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:02   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoe noemde men sommige mensen nu weer in 1940?

U bent zo grappig.
Cynara. Je zoekt het toch zo ver. Neen, ik wil niet grappig zijn. Verre van. Mij gaat het om geloofwaardigheid. Fulmineren heeft geen zin.
Je blijft toch een mysterie hoor.

En. Als ik zo beleefd mag vragen. Wat is de link tussen pakweg een goedogende moskee enerzijds, en 1940 anderzijds ?

Terzijde. Ik ben nooit grappig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:04   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Iets met 'col-' toch? Efkes denken... Colbertdragers? Colporteurs? Colruytklanten? Colonels? Colchozefetisjisten?

Of toch maar gewoon collaborateurs?
Als meeloper doe je wel goed je best.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:05   #55
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als meeloper doe je wel goed je best.
Meeloper met wie of wat precies?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 06:00   #56
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Misschien moet jij maar eens overwegen van uw schrijfsel te staven met degelijke argumenten.
Grappig. Ik heb al genoeg van jouw schrijfsels gelezen om te weten dat jij zelfs het zonlicht zou ontkennen teneinde kritiek op jouw geliefde geloof te counteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelukkig dat er wel nog mensen bestaan die weten dat men binnen de moskee ook een betere integratie in dit land predikt door Nederlandse lessen te organiseren, spreekavonden, ...
Yep. Mannen en vrouwen lekker gescheiden van elkaar. Lang leve de integratie, nietwaar?
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 april 2011 om 06:10.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 06:56   #57
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Tot zover de bijdrage van een bepaalde soort islam aan de wereld in de laatste 1000 jaar: moskee. Zielig eigenlijk.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 13:20   #58
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een mooie, korte reportage op den vrt 'De ene moskee is de andere niet'

Ik kan me volledig vinden in hetgeen die Turkse mevrouw verteld.
Er komen telkens meer en meer moslims bij dus is het maar normaal ook dat we korte metten maken met de 'verstopmoskeetjes' en deftige gebouwen neerzetten. Dat Duits cool moskeetje staat me wel aan.

Maar het gaat de goede kant op, zo te zien


http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14708/1.979157
Hoe meer ik jou posts lees hoe meer ik jou houding nationalistisch vind. Immers, een definitie van nationalisme is 'Het ophemelen of verdedigen van het eigene'. Nu kan ik zeker tegen een portie nationalisme, je mag daar zeker naar streven, maar dan vind ik het wel hypocriet dat je zoveel forumleden kwalijk neemt dat ze nationalistisch zijn. Zij wensen eigenlijk exact hetzelfde als jij en dat is het eigene verdedigen. Voor de rest, met een moskee op zich heb ik helemaal geen probleem.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 13:23   #59
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hoe meer ik jou posts lees hoe meer ik jou houding nationalistisch vind. Immers, een definitie van nationalisme is 'Het ophemelen of verdedigen van het eigene'. Nu kan ik zeker tegen een portie nationalisme, je mag daar zeker naar streven, maar dan vind ik het wel hypocriet dat je zoveel forumleden kwalijk neemt dat ze nationalistisch zijn. Zij wensen eigenlijk exact hetzelfde als jij en dat is het eigene verdedigen. Voor de rest, met een moskee op zich heb ik helemaal geen probleem.
Sinds wanneer neem ik het u en anderen kwalijk nationalistisch te zijn?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 13:40   #60
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Sinds wanneer neem ik het u en anderen kwalijk nationalistisch te zijn?
Dat maak ik op uit wat u zegt 'Ik weet niet wat het nationalisme nastreeft maar wat ik zie is nationalisten van alle soorten die allen 1 ding gemeen hebben 'Eigen volk eerst'. Zoiets als het Vlaamsblok maar iets gematigder.'
U noemt, in vele instanties, het nationalisme en nationalisten bekrompen.
Ok, u heeft ze niet letterlijk iets kwalijk genomen, maar wel zeer duidelijk gemaakt dat u het bekrompen, egoïstisch etc vindt. Ik ga niet alle voorbeelden opzoeken maar u weet vast wat ik bedoel.
Mijn punt is.. we are not so different you and I.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be