Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2011, 13:43   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ok, u heeft ze niet letterlijk iets kwalijk genomen,
Dan is de rest van uw uitleg overbodig.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 14:32   #62
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dan is de rest van uw uitleg overbodig.
Niet echt, mijn bedoeling was om uw hypocrisie aan te tonen. Dat is me bij deze naar mijn bescheiden mening wel gelukt. Tenzij u zichzelf bekrompen vindt.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 14:46   #63
Specksnyder
Lokaal Raadslid
 
Specksnyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een gebedshuis mag best mooi zijn, en liefst niet verborgen. De christenen zijn fier op hun kerkpatrimonium. Hoewel ik niet zo echt gelovig ben bezoek ik toch tijdens citytrips, in de mate van het mogelijke, de lokale kerk(en). Niet dat ik sta te springen om er een kaarsje te laten branden.
Een moskee mag dus voor mijn part best statig zijn. De moskee is ook multifunctioneel, iets wat we binnen kerkgemeenschappen niet kennen.
Daarbij, toch liever iets wat mooi oogt, in plaats van wat verdoken blijft achter een of andere garagepoort.
Ik ben het daar niet mee eens.

Een gebedshuis dient om in te bidden, wat de facto een nederige en ego-onderdrukkende "activiteit" is.

Megalomane bouwwerken volgestouwd met kunstwerken is iets voor cargo cult volgelingen.
__________________
Liber Leviathan
Specksnyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 14:49   #64
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Niet echt, mijn bedoeling was om uw hypocrisie aan te tonen. Dat is me bij deze naar mijn bescheiden mening wel gelukt. Tenzij u zichzelf bekrompen vindt.
U hebt bij deze alleen maar aangetoond dat u geen flauw benul hebt over wat nationalisme is. Ik kom op voor mijn religie (niet voor de volgelingen ervan).
U daarentegen geilt op alles wat vlaams is.

Verder, mag u aantonen wat u wilt. Uw post hierboven bewijzen helemaal niets. Ik lees enkel dommigheden en veronderstellingen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:00   #65
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U hebt bij deze alleen maar aangetoond dat u geen flauw benul hebt over wat nationalisme is. Ik kom op voor mijn religie (niet voor de volgelingen ervan).
U daarentegen geilt op alles wat vlaams is.

Verder, mag u aantonen wat u wilt. Uw post hierboven bewijzen helemaal niets. Ik lees enkel dommigheden en veronderstellingen.
dus islam = nationalisme ????
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:02   #66
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U hebt bij deze alleen maar aangetoond dat u geen flauw benul hebt over wat nationalisme is. Ik kom op voor mijn religie (niet voor de volgelingen ervan).
U daarentegen geilt op alles wat vlaams is.

Verder, mag u aantonen wat u wilt. Uw post hierboven bewijzen helemaal niets. Ik lees enkel dommigheden en veronderstellingen.
U moet begrijpen dat uw gedachtengoed voor mij helemaal niet 'verheven' is. Ik begrijp dat dat voor u 'de absolute waarheid is' maar objectief beschouwd is het gewoon een ideologie gelijk een ander. Of je het nu religie noemt of niet. Het is niet persé beter omdat je denkt dat het van de almachtige komt. Uw manier van denken, het opkomen/verdedigen/verheerlijken van het eigene verschilt in principe niets van nationalisme.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 19 april 2011 om 15:05.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:04   #67
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
U moet begrijpen dat uw gedachtengoed voor mij helemaal niet 'verheven' is. Ik begrijp dat dat voor u 'de absolute waarheid is' maar objectief beschouwd is het gewoon een ideologie gelijk een ander. Of je het nu religie noemt of niet. Het is niet persé beter omdat je denkt dat het van de almachtige komt.
Heb ik hier ooit gepredikt dat mijn waarheid absoluut is en dat jij u aan mijn waarheid moet houden? Ik heb ook nergens gesteld dat u uw eigen waarheid niet mag bezitten. Doe toch niet onnozel, wil je?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:05   #68
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb ik hier ooit gepredikt dat mijn waarheid absoluut is en dat jij u aan mijn waarheid moet houden? Ik heb ook nergens gesteld dat u uw eigen waarheid niet mag bezitten. Doe toch niet onnozel, wil je?
Nee, maar dat zeg ik ook nergens.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:08   #69
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Nee, maar dat zeg ik ook nergens.
Hier:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
U moet begrijpen dat uw gedachtengoed voor mij helemaal niet 'verheven' is. Ik begrijp dat dat voor u 'de absolute waarheid is' maar objectief beschouwd is het gewoon een ideologie gelijk een ander.
Lees uw laatste post dan nog maar eens. U beseft blijkbaar niet wat u typt ofwel bent u kort van geheugen. Maar maak je geen zorgen hoor. U mag van mij de nationalist spelen. Ik zal daar geen problemen van maken. Ik heb mijn ideologie en jij hebt de uwe.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 19 april 2011 om 15:09.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:08   #70
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens.

Een gebedshuis dient om in te bidden, wat de facto een nederige en ego-onderdrukkende "activiteit" is.

Megalomane bouwwerken volgestouwd met kunstwerken is iets voor cargo cult volgelingen.
Waarbij je duidelijk toont dat je niet weet wat 'cargo cult' betekent.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:13   #71
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier:

Lees uw laatste post dan nog maar eens. U beseft blijkbaar niet wat u typt ofwel bent u kort van geheugen. Maar maak je geen zorgen hoor. U mag van mij de nationalist spelen. Ik zal daar geen problemen van maken. Ik heb mijn ideologie en jij hebt de uwe.
U bent toch zeker dat de Koran de waarheid is? Ik schrijf nergens dat jij vind dat ik me aan jou waarheid moet houden. Bedankt dat ik nationalist mag spelen, u mag dat ook. Maar noem nationalisme / Vlaams-nationalisme dan niet bekrompen want dat is gewoon hypocriet.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:15   #72
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik kan me volledig vinden in hetgeen die Turkse mevrouw verteld.
Er komen telkens meer en meer moslims bij dus is het maar normaal ook dat we korte metten maken met de 'verstopmoskeetjes' en deftige gebouwen neerzetten. Dat Duits cool moskeetje staat me wel aan.
Ik vind dat Duitse moskeetje maar niets. Als het toch Europees moet zijn, kan je dan niet opteren voor (versoberde) gotiek of classicisme?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:16   #73
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Ik probeer je niet af te breken Suqar, ik wil een punt maken. Ik heb geen probleem met hoe je denkt, ik denk net zoals jij, maar dan anders.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl...-de-staat.html
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:18   #74
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
U bent toch zeker dat de Koran de waarheid is?
Ja, absoluut.
Citaat:
Ik schrijf nergens dat jij vind dat ik me aan jou waarheid moet houden.
Het zou er nog aan moeten mankeren dat ge naast die dommigheden dit soort dingen zou typen.
Citaat:
Bedankt dat ik nationalist mag spelen, u mag dat ook.
Graag gedaan. Ik noem mezelf geen nationalist.
Citaat:
Maar noem nationalisme / Vlaams-nationalisme dan niet bekrompen want dat is gewoon hypocriet.
U hebt me geen lessen te spellen. Uw post is best wel hypocriet en onnozel. Hierboven stelt u dat ik geen probleem mag maken van uw nationalisme en anderzijds zegt u dat ik mijn waarheden mag bezitten. Nou ja, ik herhaal het dan nog maar eens. Ik vind vlaams-nationalisme bekrompen en idioot waarmee ik niet wil zeggen dat u een bekrompen idioot bent. Dat is namelijk mijn waarheid.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:20   #75
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik vind dat Duitse moskeetje maar niets. Als het toch Europees moet zijn, kan je dan niet opteren voor (versoberde) gotiek of classicisme?
Ik wil een Vlaamse blauwe moskee. Gotiek vind ik persoonlijk niet altijd mooi.
Ook vind ik dat de moskeeën geen minaretten moeten bezitten. Daar is niks islamitisch aan, dat oogt alleen maar mooier.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:21   #76
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, absoluut.

Het zou er nog aan moeten mankeren dat ge naast die dommigheden dit soort dingen zou typen.

Graag gedaan. Ik noem mezelf geen nationalist.

U hebt me geen lessen te spellen. Uw post is best wel hypocriet en onnozel. Hierboven stelt u dat ik geen probleem mag maken van uw nationalisme en anderzijds zegt u dat ik mijn waarheden mag bezitten. Nou ja, ik herhaal het dan nog maar eens. Ik vind vlaams-nationalisme bekrompen en idioot waarmee ik niet wil zeggen dat u een bekrompen idioot bent. Dat is namelijk mijn waarheid.
Zie je hoe gelijkaardig we zijn? Je kan nationalist perfect door moslim/gelovige vervangen hier en vlaams-nationisme door Islam/religie.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:22   #77
Specksnyder
Lokaal Raadslid
 
Specksnyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Waarbij je duidelijk toont dat je niet weet wat 'cargo cult' betekent.
Weet ik goed genoeg.

Het wordt, naast de oorspronkelijke betekenis, in het Engels vaak als een idioom gebruikt voor mensen die de letter van de wet kopiëren zonder een fluit te begrijpen van de geest van die wet.

Het is in die vorm dat ik de term gebruik.

Een kameel kost het minder moeite door het oog van de naald te gaan dan het een rijke kost in het Rijk Gods binnen te gaan.

Ik neem aan dat jij als goede christen bekent bent met deze uitspraak van de profeet Jezus.

Mag ik dan besluiten dat je het verder met mij eens bent en hoogst ongelukkig bent met al die ketterse pracht en praal in onze kerken?
__________________
Liber Leviathan
Specksnyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:34   #78
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik wil een Vlaamse blauwe moskee. Gotiek vind ik persoonlijk niet altijd mooi.
Ook vind ik dat de moskeeën geen minaretten moeten bezitten. Daar is niks islamitisch aan, dat oogt alleen maar mooier.
Gotiek moet (zeker qua interieur) kleurrijk zijn, niet zoals de sombere witte kerken van Vlaanderen. De Engelse kerken zijn betere voorbeelden voor gotiek. ({1}, {2}. Het zou zo ook meer gelijken op de kleurvolle Arabische stijlen, zonder het Europese karakter te verliezen.

De kleur blauw zou in de meeste gevallen wel vloeken met de rest van de stad/dorp.

En zijn minaretten niet voor de gebedsoproep?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 19 april 2011 om 15:38.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:37   #79
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Weet ik goed genoeg.

Het wordt, naast de oorspronkelijke betekenis, in het Engels vaak als een idioom gebruikt voor mensen die de letter van de wet kopiëren zonder een fluit te begrijpen van de geest van die wet.

Het is in die vorm dat ik de term gebruik.

Een kameel kost het minder moeite door het oog van de naald te gaan dan het een rijke kost in het Rijk Gods binnen te gaan.

Ik neem aan dat jij als goede christen bekent bent met deze uitspraak van de profeet Jezus.

Mag ik dan besluiten dat je het verder met mij eens bent en hoogst ongelukkig bent met al die ketterse pracht en praal in onze kerken?
Ik ben geen 'goed' christen, en ook al een hele tijd geen christen meer. Echter betekent dat niet dat ik zomaar mee ga doen met jouw vreemde redeneringen tegen ons historisch erfgoed.

Pracht en praal in kerken is er voor meerdere eer en glorie van de Christelijke god, het is geen persoonlijk bezit en heeft dus helemaal niks te maken met hetgeen jij aanhaalde.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 15:48   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Yep. Mannen en vrouwen lekker gescheiden van elkaar. Lang leve de integratie, nietwaar?
In de kerken zaten tot voor kort, en dit sinds een kleine 2000 jaar, mannen en vrouwen steeds gescheiden. Er bestonden zelfs kerkwachters tijdens de viering, achteraan de kerk, die een oogje in het zeil hielden.
Geen sprake van om gezellig met je lief de mis bij te wonen. Hoogstens met de toekomstige schoonvader, terwijl het lief naast schoonmoeder zat te lonken. Gezellig toch !
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be