Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2018, 18:45   #61
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik zit maar aan de helft en autistisch zijnde zal dat nooit veranderen. Ik moet dus een ongelofelijke loser zijn.
Vertel ons eens iets dat we nog niet weten.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:11   #62
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iemand met 2000 euro netto een loser noemen, is een uitspraak van een wereldvreemde poser die wsh geen nagel heeft om aan zijn gat te krabben.

Vergeet ook niet dat niet het hele land "350k voor een gesloten bebouwing langs een drukke weg" is zoals de Vlaamse ruit. In Limburg heb je die woning voor 160k. In Wallonie voor 100k.
idd.

Onlangs kwam aan bod dat het gemiddeld loon in dit land 3500 bruto is, en het mediaan ligt zelfs nog lager.
Zodus: het overgrote deel van de bevolking haalt zeker geen 2k netto
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:35   #63
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In de privé denk ik dat er maar een minderheid met zo'n loon naar huis wandelt. Dus neen.
2000 € netto, dat was het loon dat een Ford arbeider aan de band soms had, in veel gevallen zelfs niet.

Laatst gewijzigd door dpg : 29 oktober 2018 om 19:48.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 20:02   #64
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dan zijn er volgens mij massa's losers in dit land.

Mijn dochter werkt sinds enige tijd als uitzendconsulent bij een kantoor dat zich voornamelijk richt op de industrie. Bandwerk, inpakkers, operators, orderpikkers,...
Als daar een vacature binnenkomt met een loon van 14 euro heeft men het er over 'goedbetaald'.

Een vriend van mij is al tien jaar postbode. Komt niet aan 1800 euro netto. Postbodes zijn dus losers.

Met andere woorden; als alle losers vandaag het werk zouden neerleggen ligt morgen het land plat.

Mijn bedrijf gebruikt regelmatig interims. Ik denk eer dat het rond 12€ is voor licht inpakwerk. Ik weet het niet juist. In de verlofperiodes zijn er ook veel jobstudenten, omdat de drukke periodes samenvallen met de schoolverlofperiodes. Men kan voor simpele jobs geen riante ingenieurslonen geven. Dat wil niet zeggen dat die mensen losers zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 21:43   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is ondertussen al dubbel en dik ontkracht, het theevuur- kacheltje.

1 theevuurtje bevat 30Watt aan warmte.

Om een kleine ,normaal geïsoleerde kamer op 20°C te houden heb je een kleine 100 theelichtjes nodig.
Ergo, 600 per dag, aan €3 per 100=€18 per dag.


En dan adem je in die kamer de verbrandingsgassen van 600 theelichtjes per dag. 600 theelichtjes, da's verdorie het equivalent van een dikke 11 liter petroleum. Met 11 liter petroleum in een cheapo petrolkacheltje van 3Kw kan men bijna 2 dagen doorstoken, voor €8-11.
Mijn betrachting was/is wel niet van daar heel de kamer mee te verwarmen; een warmertje d'appoint waar men zich eens vlug plaatselijk aan verwarmt (zoals een kop thee ook best goed als opkikkertje kan dienen) schijnt precies niet in jullie woordenboek te staan. Enfin, ik trek m'n plan wel met m'n bloempot -lachen jullie maar- en andere manieren (onesie + dikke pull & fleece dekentje(s)...), en als het echt moet zet ik de verwarming aan sociaal tarief aan , nog geen uurtje en dat kot is hier dan helemaal opgewarmd & ready voor ettelijke uurtjes; Betalen jullie maar de volle pot aan chauffage, achteraf niet komen klagen dat alles zo duur is, *ween ween ik kom er niet* *ween ween huilie huilie*...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 21:53   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

T is niet veel blijkbaar zo overal.

Komt ervan als je gewoon maar werkt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 21:54   #67
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Mijn man en ik zitten samen aan 2500 netto.
Ik werk wel deeltijds.
We komen daarvan rond, ja.
En we zijn winners!

Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 oktober 2018 om 21:55.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 21:58   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn man en ik zitten samen aan 2500 netto.
Ik werk wel deeltijds.
We komen daarvan rond, ja.
En we zijn winners!
Ik geloof er niks van.
Doe dat x2 en dan geloof ik u.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 22:00   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Voor zover ik doorheb is orderpicker en dergelijke een basis-jobke voor mensen die kunnen lezen en schrijven, maar niet veel meer. Kan je moeilijk €18-20/u voor betalen nietwaar.
160u/maand @€12= €1960. Pak daar nog eens een 6% ploegentoeslag bij, en de €2K per maand Bruto is gehaald.
En dan mogen die mensen blij zijn dat ze €1400 naar huis nemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 22:03   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik geloof er niks van.
Doe dat x2 en dan geloof ik u.
Is perfect mogelijk. Als Guinevere haar uitleg klopt , is haar man een vers geïmporteerde geitenhoeder. Niet veel werk daarvoor. Dus die zit op een uitkering.
Gooi daarbij een deeltijds werkend vrouwke ergens op een bureau papier van het ene vakje naar het andere schuivende, wat kindergeld, en nog wat andere bijkomende voordeeltjes, en die €2500 netto is binnen bereik hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 oktober 2018 om 22:10.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 22:12   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn betrachting was/is wel niet van daar heel de kamer mee te verwarmen; een warmertje d'appoint waar men zich eens vlug plaatselijk aan verwarmt (zoals een kop thee ook best goed als opkikkertje kan dienen) schijnt precies niet in jullie woordenboek te staan. Enfin, ik trek m'n plan wel met m'n bloempot -lachen jullie maar- en andere manieren (onesie + dikke pull & fleece dekentje(s)...), en als het echt moet zet ik de verwarming aan sociaal tarief aan , nog geen uurtje en dat kot is hier dan helemaal opgewarmd & ready voor ettelijke uurtjes; Betalen jullie maar de volle pot aan chauffage, achteraf niet komen klagen dat alles zo duur is, *ween ween ik kom er niet* *ween ween huilie huilie*...
Hoeft ook niet. Ik wens u veel geluk met uw theelicht handverwarming.
Maar niet klagen als blijkt dat het verbranden van petroleumproducten in een gesloten ruimte niet zo gezond is.

Er is een goeie reden waarom moderne centrale verwarmingsapparaten hun lucht van buiten nemen, en de uitlaat ook naar buiten sturen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 22:49   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn betrachting was/is wel niet van daar heel de kamer mee te verwarmen; een warmertje d'appoint waar men zich eens vlug plaatselijk aan verwarmt (zoals een kop thee ook best goed als opkikkertje kan dienen) schijnt precies niet in jullie woordenboek te staan. Enfin, ik trek m'n plan wel met m'n bloempot -lachen jullie maar- en andere manieren (onesie + dikke pull & fleece dekentje(s)...), en als het echt moet zet ik de verwarming aan sociaal tarief aan , nog geen uurtje en dat kot is hier dan helemaal opgewarmd & ready voor ettelijke uurtjes; Betalen jullie maar de volle pot aan chauffage, achteraf niet komen klagen dat alles zo duur is, *ween ween ik kom er niet* *ween ween huilie huilie*...
Petroleumkachels: snel warm voor weinig geld!

Wil je een warm huis zonder de hoge energiekosten? Petroleumkachels zijn een goedkope manier om je woning snel en effectief te verwarmen. Deze klassieke kachels produceren warmte door gezuiverde petroleum te verbranden. De petroleumkachel is na 30 seconden al op temperatuur, waardoor je meteen profiteert van de vrijkomende warmte. Met 20 liter brandstof kun je wel 100 uur lang stoken. Niet alleen effectief, maar ook energiezuinig. Door hun compacte formaat zijn petroleumkachels perfect te gebruiken als bijverwarming in kamers waar geen verwarming aanwezig is. Kortom; de petroleumkachel is een ideale aanvulling op je centrale verwarming.

Laser -of kous petroleumkachel?

Wil jij een petroleumkachel kopen? Je kunt kiezen uit twee verschillende soorten: de kouskachel en de laserkachel. Het verschil tussen deze petroleumkachels zit in de functies en het verbruik. Zo werken laserkachels op stroom en zijn ze voorzien van een timer en thermostaat waarmee je de temperatuur nauwkeurig kunt instellen. Tevens is de laser petroleumkachel uitgerust met een ventilator die de warmte eenvoudig en snel door de kamer verspreid. De kous petroleumkachel is niet voorzien van een ventilator of thermostaat, maar heeft het voordeel dat hij werkt op batterijen. Hierdoor is de kouskachel zeer geschikt als mobiele verwarming en kan dit type petroleumkachel ook branden tijdens stroomstoringen. Qua verbruik scoort de laserkachel het beste. Met maar 0,20 liter brandstof per uur is dit de meest zuinige petroleumkachel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 00:26   #73
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor zover ik doorheb is orderpicker en dergelijke een basis-jobke voor mensen die kunnen lezen en schrijven, maar niet veel meer. Kan je moeilijk €18-20/u voor betalen nietwaar.
160u/maand @€12= €1960. Pak daar nog eens een 6% ploegentoeslag bij, en de €2K per maand Bruto is gehaald.
En dan mogen die mensen blij zijn dat ze €1400 naar huis nemen.
Iemand met 1960€ bruto heeft als alleenstaande 1585€ netto. Die krijgt een werkbonus van 142€

Bruto: 1960€
Persoonlijke sociale bijdrage: 276.67€
Werkbonus voor lage lonen: 142,29€
Bruto belastbaar loon: 1825.62€
Bedrijfsvoorheffing: 267,06€
Vermindering van de bedrijfsvoorheffing voor lage lonen: 39,88€
Bijzondere bijdrage sociale zekerheid: 13,03€
Nettoloon: 1585.41€

Voor een gehuwde van wie de partner niet werkt is het 1760,94€
__________________
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct.

Laatst gewijzigd door uwagan : 30 oktober 2018 om 00:28.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 00:30   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
2000 € netto, dat was het loon dat een Ford arbeider aan de band soms had, in veel gevallen zelfs niet.
Ford was dan ook een van de betere, zelfs de beste, betaler voor arbeiders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 01:06   #75
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ford was dan ook een van de betere, zelfs de beste, betaler voor arbeiders.
Kempense Steenkoolmijnen kon je nog meer verdienen. Ik heb eerst 2 jaar bij Ford gewerkt (1977-1978) Toen ik er wegging had ik iets van 210Bf/uur bruto. Dat was wel hard werken. 120 auto's elke 90 minuten kwamen er voorbij. Daarna begonnen in de mijnen. Het draaide toen slecht bij Ford. De helft was telkens economisch werkloos. Dat was toen nog de Ford Taunus. Tijdje later ging het weer beter met de Sierra.
__________________
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 07:32   #76
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat betwist ik.
Vergelijk dat maar eens met het buitenland.
Je mag betwisten wat je wil; veel indruk maak je daar niet mee
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 07:35   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is ondertussen al dubbel en dik ontkracht, het theevuur- kacheltje.

1 theevuurtje bevat 30Watt aan warmte.

Om een kleine ,normaal geïsoleerde kamer op 20°C te houden heb je een kleine 100 theelichtjes nodig.
Ergo, 600 per dag, aan €3 per 100=€18 per dag.


En dan adem je in die kamer de verbrandingsgassen van 600 theelichtjes per dag. 600 theelichtjes, da's verdorie het equivalent van een dikke 11 liter petroleum. Met 11 liter petroleum in een cheapo petrolkacheltje van 3Kw kan men bijna 2 dagen doorstoken, voor €8-11.
Was een schamp op Bembem
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 07:36   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Netto is een zeer moeilijk begrip.

Vb. twee kinderen ten laste, maakt dat velen al direct boven die 2000 netto zullen uiitvliegen.

Vb. je kan netto wel 2000 overhouden, maar bij de afrekening van de belastingen een hele snok mogen afstaan. Of net niet: een geut bij krijgen.

En dan nog het volgende:
voor die twee flappen je nikkel moeten afdraaien met zwaar werk, met overuren, avonden, nachten en weekends, of .... leuke kantooruren met alle mogelijkheden om je kindjes te brengen/afhalen.

Als je als koppel beiden 2000 euro netto opraapt, dan ben je geen loser.

Als je als beginneling 1500 euro netto opraapt, maar (als ambtenaar of als werknemer bij een standvastige werkgever, of in een goede omgeving als zelfstandige), dan ben je geen loser. Op voorwaarde dat je vooruitgang mag verwachten.


Maar belangrijk: als je wat ouder bent en in je eigen woning zit, en je kunt je jongvolwassen kinderen op intelligente wijze helpen bij het verwerven van hun eerste eigendom, dan ben je een god.
Netto bereken je dan ook nadat je de belastingbrief ingevuld hebt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 07:38   #79
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik geloof er niks van.
Doe dat x2 en dan geloof ik u.
I wish, daar niet van, maar werk 16u/week (sommige van m'n hoogopgeleide ambitieuze collega leeftijdsgenoten lachen daar wat mee ok, ja) en het is een boekhoudkundig/administratie job 'via via'. Zit aan 877 netto (incl hospitalisatie- en groepsverzekering). Maar ten minste niemand die op m'n vingers kijkt, toffe werkgever, enz. Als m'n kind ouder is of ik krijg er geen meer ,ik ik best voltijds werken (alez, 4/5 he )
En de eettent van m'n man betaalt hem 1800. Hij is 4 jaar in België.
Samen is dat dus 2677. Plus kinderbijslag.
We zijn gelukkige mensen, hoor, een misschien gaat dit wel eens verhogen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 08:35   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
I wish, daar niet van, maar werk 16u/week (sommige van m'n hoogopgeleide ambitieuze collega leeftijdsgenoten lachen daar wat mee ok, ja) en het is een boekhoudkundig/administratie job 'via via'. Zit aan 877 netto (incl hospitalisatie- en groepsverzekering). Maar ten minste niemand die op m'n vingers kijkt, toffe werkgever, enz. Als m'n kind ouder is of ik krijg er geen meer ,ik ik best voltijds werken (alez, 4/5 he )
En de eettent van m'n man betaalt hem 1800. Hij is 4 jaar in België.
Samen is dat dus 2677. Plus kinderbijslag.
We zijn gelukkige mensen, hoor, een misschien gaat dit wel eens verhogen.
als jij nu voltijds ging werken en hij doet 16u bij in de horeca en het huishouden, dan hebben jullie toch direct 2 of 300 € netto meer per maand?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be