Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2020, 11:52   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vanaf hoeveel dragen ze voldoende bij?
Hoeveel werken aan minimumloon, dragen bij, maar halen daardoor amper 1100 € netto pensioen.
Het minimumpensioen is 1.291.69 euro per maand voor een volledige loopbaan. Ook als je aan minimumloon gewerkt hebt.

bron: https://www.wikifin.be/nl/levensmome...Lw_wcB#faq-918

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 oktober 2020 om 11:52.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 11:54   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het minimumpensioen is 1.291.69 euro per maand voor een volledige loopbaan. Ook als je aan minimumloon gewerkt hebt.

bron: https://www.wikifin.be/nl/levensmome...Lw_wcB#faq-918
daar moet toch wel 200 € bij kunnen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 12:56   #63
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
daar moet toch wel 200 € bij kunnen.
Klopt...maar.

Wat doe je dan met de minimumlonen?

Die dien je ook op te trekken, anders ga je met een minimumloon op het einde van uw loopbaan, voor een habbekrats nog werken.

En zo krijg je een sneeuwbaleffect. Want dan moeten alle lonen een beetje omhoog zodat er naar 'inzet en kunnen' evenredig betaalt wordt.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 16:11   #64
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Proficiat !
Mensen ontslaan is nooit aangenaam en al zeker niet preventief en vooral niet als die mensen goede werkkrachten of bedienden zijn wat in praktijk evident is als ze zich soms langer dan 20 of 30 jaar ingezet hebben. Helaas vormen ze een zware hypotheek op een bedrijf als het bedrijf in slechtere economische toestand komt. Of als ik persoonlijk zou beslissen dat het genoeg is geweest en er mee stop. Dan zit je daar ineens met een lastenberg die in de miljoenen kan oplopen om een aantal mensen met een zéér hoge anciënniteit te ontslaan.

België bengelt als laatste of voorlaatste in de EU wat arbeidsflexibilileit van betreft. Het is dan ook geen toeval dat ze aan het einde bengelen wat werkzaamheid percentage van de bevolking betreft.
Als de overheid niets verandert en als er uit politieke of vakbondshoek geroepen word dat men het ontslaan nog duurder moet maken "te straffen!" dan neem ik ik geleidelijk mijn voorzorgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 16:58   #65
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het minimumpensioen is 1.291.69 euro per maand voor een volledige loopbaan. Ook als je aan minimumloon gewerkt hebt.

bron: https://www.wikifin.be/nl/levensmome...Lw_wcB#faq-918
Ken je het verschil tussen netto en bruto?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 17:00   #66
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ken je het verschil tussen netto en bruto?
Spreken over minimum nettopensioenen is sowieso onzin.

Hoeveel u netto overhoudt hangt immers af van tal van factoren (aftrekposten, andere inkomsten,...)
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 17:38   #67
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ken je het verschil tussen netto en bruto?
Tarra?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 17:56   #68
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ken je het verschil tussen netto en bruto?
Maar al te goed.

Citaat:

Voor pensioenen en andere vervangingsinkomsten is er altijd een basisbelastingvermindering van 1.802,44 euro. Dat bedrag wordt afgetrokken van de verschuldigde belasting. Tegelijk kan een aanvullende vermindering tot maximaal 371,06 euro worden toegekend, afhankelijk van uw inkomen.

Dankzij die verminderingen betaalt een gepensioneerde die alleen een pensioen ontvangt dat niet hoger is dan 15.940 euro helemaal geen belastingen. De laagste pensioenen zijn dus volledig vrijgesteld van belastingen. Bij een hoger pensioen of de combinatie van een pensioen met andere inkomsten daalt de aanvullende vermindering in verhouding tot de hoogte van uw inkomen.
bron: https://www.tijd.be/netto/belastinge.../10226825.html

Voor mij is de maandelijkse uitkering pensioen netto=bruto. Maar op het einde van het jaar krijgen wij een aanslag van duizenden euro's vanwege andere inkomsten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 18:11   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar al te goed.



bron: https://www.tijd.be/netto/belastinge.../10226825.html

Voor mij is de maandelijkse uitkering pensioen netto=bruto. Maar op het einde van het jaar krijgen wij een aanslag van duizenden euro's vanwege andere inkomsten.



Onroerende voorheffing op het vastgoed die je hebt en verhuurt neem ik aan ?

Geef toe dat vastgoed-inkomsten nog altijd een heeeeel softe fiscale behandeling krijgen hee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 18:12   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Onroerende voorheffing op het vastgoed die je hebt en verhuurt neem ik aan ?

Geef toe dat vastgoed-inkomsten nog altijd een heeeeel softe fiscale behandeling krijgen hee.
Daar valt nog veel te halen.

Pajoske weet dat wel, eigendom is diefstal.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 oktober 2020 om 18:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 18:13   #71
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tarra?

Just !
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 18:17   #72
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Walen zijn links, Vlamingen rechts.
CD&V heeft een rechtse koers in geslagen,de laatste keer hadden ze nog 15%
De NV-A had er nog 25 en de OPEN-VLD 13%.Samen 53 % voor rechts.Volgens de peilingen komen ze nu nog aan 40 maximum 45%.
Dat Vlaanderen rechts zou zijn lijkt me een beetje kort door de bocht,en als de CD&V naar rechts blijft sturen eindigen ze volgens mij binnen 10 jaar onder de verkiezingsdrempel.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 19:20   #73
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
CD&V heeft een rechtse koers in geslagen,de laatste keer hadden ze nog 15%
De NV-A had er nog 25 en de OPEN-VLD 13%.Samen 53 % voor rechts.Volgens de peilingen komen ze nu nog aan 40 maximum 45%.
Dat Vlaanderen rechts zou zijn lijkt me een beetje kort door de bocht,en als de CD&V naar rechts blijft sturen eindigen ze volgens mij binnen 10 jaar onder de verkiezingsdrempel.


O-VLD is een links liberale partij.
CD&V is een centrum partij.

Daarbij de peiling geeft aan dat VB en NVA samen 49 en procent halen.

Zijn dat linkse partijen?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 19:34   #74
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Onroerende voorheffing op het vastgoed die je hebt en verhuurt neem ik aan ?

Geef toe dat vastgoed-inkomsten nog altijd een heeeeel softe fiscale behandeling krijgen hee.
Overtuig mij...

Aankoop: registratierechten.
Verhuur: onroerende voorheffing (grondbelasting)
Inkomstenbelasting, KI.xong. 1.8x1.4= fictief belastbaar inkomen.
Niet verhuurd: idd belasting als verhuurd.
Tweede verblijf: idem als verhuurd+ taks op tweede verblijven.

Enkel landbouwgrond is weinig belasting te betalen. Maar ge ontvangt dan ook maar een aalmoes als pacht.

Kosten voor immo, onderhoud, wanbetalers enz... niet aftrekbaar.

Wie praat van heel softe fiscale behandeling heeft weinig kennis van het onderwerp. Moest dat zijn zoals gij voorstelt, dan zou iedereen zijn spaarcenten in vastgoed steken. Maar door de hoge eisen, en vele belastingen zijn als maar minder privépersonen die willen immo kopen om te verhuren.
Dat diegenen die zitten te zagen over 'te lage belasting op immo' later de rekening gepresenteerd gaan krijgen door middel van immens hoge huurprijzen dringt blijkbaar niet tot hun door.

Btw het is omdat mijn pensioen na 45 jaar werken nog maar een aalmoes is dat ik heb moetenzorgen voor andere inkomsten. Dat mijn vrouw niet gedopt heeft toen ze parttime werkte als de kinderen klein waren speelt natuurlijk ook een rol voor haar niet zo hoog pensioen.

Een ambtenaar met 2.000euro pensioen hoeft natuurlijk geen bijkomend inkomen te voorzien voor de oude dag.

Ik denk dat als men al die taksen zou laten vallen en gewoon het inkomen verhuur(- de onkosten) zou belasten, de netto opbrengst das) dat ik voordeliger zou uitkomen.

PS ook een inkomen van een verzekering wordt gespreid over jaren
belast.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 oktober 2020 om 19:36.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 19:50   #75
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Onroerende voorheffing op het vastgoed die je hebt en verhuurt neem ik aan ?

Geef toe dat vastgoed-inkomsten nog altijd een heeeeel softe fiscale behandeling krijgen hee.
geef toe dat ge niks vastgoed hebt
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 19:51   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar valt nog veel te halen.

Pajoske weet dat wel, eigendom is diefstal.

Met de slogans van de commie bastards van pvda heeft het niets te maken, wel met een fiscaal regime voor vastgoed inkomsten dat nog dateert van toen jij in je korte broek rondliep.

En Europa heeft daarover België serieus op de vingers getikt : dus vroeg of laat gaan die forfaitaire systemen met onroerende voorheffing op de schop, en gaat men de echte huuropbrengst belasten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 19:57   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met de slogans van de commie bastards van pvda heeft het niets te maken, wel met een fiscaal regime voor vastgoed inkomsten dat nog dateert van toen jij in je korte broek rondliep.

En Europa heeft daarover België serieus op de vingers getikt : dus vroeg of laat gaan die forfaitaire systemen met onroerende voorheffing op de schop, en gaat men de echte huuropbrengst belasten.
Oei, van de jaren zestig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 20:22   #78
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Wanneer je met Raoul Hedebouw in de buurt van het parlement in Brussel wandelt, lijkt het alsof je met Herman De Croo door Brakel op stap bent. Straatvegers, joggers, buschauffeurs, parlementaire medewerkers, van alle kanten wordt er naar hem gezwaaid en iedereen krijgt een grote glimlach van zijn blije jongensgezicht terug.

De populaire en perfect tweetalige voorman van de PTB, zoals de PVDA over de taalgrens heet, is de schrik van Paul Magnette en zijn PS.

HLN

Hiermee wordt nog eens aangetoond, dat je de mensen niet met een kluitje het riet moet insturen.

Hij zegt zoals het is:

90% van de vrouwen zal nooit aan die 1500 pensioen komen, omdat ze geen volledige loopbaan hebben.

Deze uitspraak zorgde meteen voor een enorme sprong vooruit bij PTB in de peilingen.

Dit gaat spanningen geven in De Croo I, Magnette zal langs linkse zijde serieus gas gaan moeten bij geven.

Ik verwacht dat de PS de stekker niet uit deze regering zal uittrekken, maar wel de kabel door knippen. Anders zal de partij naar de slachtbank geleid worden door de Raoul.
Het immense verschil is >>> als Extreem links PTB, PVDA of Bloed rood GROEN/ECOLO dit zeggen ze niet tot het cordon verbannen worden zoals VB of wat Vivaldi links nu zinnens is met NVA en zelfs met gans Vlaanderen

Omdat de particratie in dit land dus ook de Franstaligen bang zijn van de actieve anarchisten, huizenkrakers, agressieve milieu activisten, al jaren opgehitste vakbond lijders en leden door PS die zelfs tot in Vlaanderen komen de boel afbreken en in de fik steken, winkelkrakers en Molotov cocktails werpers tegen hulpdiensten en politie...en het grote aantal vreemdelingen die wettelijk niet in dit land mogen verblijven en hier toch niets te verliezen hebben Waar justitie door de door links "ingeplante" meestal niets tegen in brengt, hen vrijgeleide geven tot meer!!!!

Indien VB of NVA meer nog maar en beetje naar die sjoemel DEMO van 1500€ verwijzen dan zijn het steeds weer nazi praktijken volgens links die dan hamert hen en liefst gans Vlaanderen die vooral rechts koos in het cordon te verbannen !
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 oktober 2020 om 20:29.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 21:50   #79
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met de slogans van de commie bastards van pvda heeft het niets te maken, wel met een fiscaal regime voor vastgoed inkomsten dat nog dateert van toen jij in je korte broek rondliep.

En Europa heeft daarover België serieus op de vingers getikt : dus vroeg of laat gaan die forfaitaire systemen met onroerende voorheffing op de schop, en gaat men de echte huuropbrengst belasten.
Geef eens een bron voor uw bewering. Ik denk dat ge fout zijt. Europa heeft België op de vingers getikt omdat onroerend goed gelegen in het buitenland (waarvoor er geen KI bestaat) anders belast wordt dan onroerend goed gelegen in België. Dat is iets heel anders.


EN verder:

Citaat:
Wat betreft de belastingen op het gebruik, bezit of de overdracht van eigendom, zowel roerend als ?*onroerend, komt België op de vierde plaats, met belasting?*inkomsten die 3,5 procent van het bbp omvatten. Alleen Groot-Brittannië, Frankrijk en Canada komen uit op een hoger percentage. Het Oeso-gemiddelde ligt op 1,9 procent.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 23:47   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mensen ontslaan is nooit aangenaam en al zeker niet preventief en vooral niet als die mensen goede werkkrachten of bedienden zijn wat in praktijk evident is als ze zich soms langer dan 20 of 30 jaar ingezet hebben. Helaas vormen ze een zware hypotheek op een bedrijf als het bedrijf in slechtere economische toestand komt. Of als ik persoonlijk zou beslissen dat het genoeg is geweest en er mee stop. Dan zit je daar ineens met een lastenberg die in de miljoenen kan oplopen om een aantal mensen met een zéér hoge anciënniteit te ontslaan.

België bengelt als laatste of voorlaatste in de EU wat arbeidsflexibilileit van betreft. Het is dan ook geen toeval dat ze aan het einde bengelen wat werkzaamheid percentage van de bevolking betreft.
Als de overheid niets verandert en als er uit politieke of vakbondshoek geroepen word dat men het ontslaan nog duurder moet maken "te straffen!" dan neem ik ik geleidelijk mijn voorzorgen.
Ik begin een beetje compassie te krijgen met jou.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be