Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2020, 00:19   #81
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mensen ontslaan is nooit aangenaam en al zeker niet preventief en vooral niet als die mensen goede werkkrachten of bedienden zijn wat in praktijk evident is als ze zich soms langer dan 20 of 30 jaar ingezet hebben. Helaas vormen ze een zware hypotheek op een bedrijf als het bedrijf in slechtere economische toestand komt. Of als ik persoonlijk zou beslissen dat het genoeg is geweest en er mee stop. Dan zit je daar ineens met een lastenberg die in de miljoenen kan oplopen om een aantal mensen met een zéér hoge anciënniteit te ontslaan.

België bengelt als laatste of voorlaatste in de EU wat arbeidsflexibilileit van betreft. Het is dan ook geen toeval dat ze aan het einde bengelen wat werkzaamheid percentage van de bevolking betreft.
Als de overheid niets verandert en als er uit politieke of vakbondshoek geroepen word dat men het ontslaan nog duurder moet maken "te straffen!" dan neem ik ik geleidelijk mijn voorzorgen.
Kortom u hebt issues met het sociaal passief.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 05:33   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Overtuig mij...

Aankoop: registratierechten.
Verhuur: onroerende voorheffing (grondbelasting)
Inkomstenbelasting, KI.xong. 1.8x1.4= fictief belastbaar inkomen.
Niet verhuurd: idd belasting als verhuurd.
Tweede verblijf: idem als verhuurd+ taks op tweede verblijven.

Enkel landbouwgrond is weinig belasting te betalen. Maar ge ontvangt dan ook maar een aalmoes als pacht.

Kosten voor immo, onderhoud, wanbetalers enz... niet aftrekbaar.

Wie praat van heel softe fiscale behandeling heeft weinig kennis van het onderwerp. Moest dat zijn zoals gij voorstelt, dan zou iedereen zijn spaarcenten in vastgoed steken. Maar door de hoge eisen, en vele belastingen zijn als maar minder privépersonen die willen immo kopen om te verhuren.
Dat diegenen die zitten te zagen over 'te lage belasting op immo' later de rekening gepresenteerd gaan krijgen door middel van immens hoge huurprijzen dringt blijkbaar niet tot hun door.

Btw het is omdat mijn pensioen na 45 jaar werken nog maar een aalmoes is dat ik heb moetenzorgen voor andere inkomsten. Dat mijn vrouw niet gedopt heeft toen ze parttime werkte als de kinderen klein waren speelt natuurlijk ook een rol voor haar niet zo hoog pensioen.

Een ambtenaar met 2.000euro pensioen hoeft natuurlijk geen bijkomend inkomen te voorzien voor de oude dag.

Ik denk dat als men al die taksen zou laten vallen en gewoon het inkomen verhuur(- de onkosten) zou belasten, de netto opbrengst das) dat ik voordeliger zou uitkomen.

PS ook een inkomen van een verzekering wordt gespreid over jaren
belast.



Pajoske, het allerlaatste dat ik ooit zo doen, zelfs in quasi radeloze toestand en in blinde paniek, is veel geld stoppen in vastgoed...
Registratierecht + notariskost is zo excessief in België dat het (volgens mij) als investering niet interessant is. Dat bovenop een vastgoedmarkt die structureel veel te duur is. (ligt natuurlijk heel anders voor iemand die een opbrengst eigendom reeds jaren in bezit heeft)

Mijn eigen vastgoed (eigen woning) = de zekerheid van een oude dag zonder financiële zorgen, mijn beleggingsportefeuille = die brengt geld op.

Alles in gemengde fondsen of pure aandelenfondsen, kapitalisatie uiteraard om geen 30% roerende voorheffing te betalen en enkel bij verkoop heb ik 1,32% Taks op Beursverrichting aan mijne rekker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 05:49   #83
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan is het daar dat de oplossing moet worden gezocht, niet?
Dat zeg ik toch reeds lang .....
Het overheidsbeslag in België is per inwoner ca 33% duurder dan 25 ons omringende landen. (OEZO)
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 06:11   #84
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hoeveel hebben tegenwoordig nog de kans om een volledige loopbaan op te bouwen?
Mensen die studies hebben gevolgd, of een stiel kennen, die nuttig is voor andere mensen.

Als ge anderzijds kunstgeschiedenis hebt gevolgd, of interpretatieve precolumbiaanse dans, dan hebt ge het inderdaad vlaggen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 06:57   #85
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Mensen die studies hebben gevolgd, of een stiel kennen, die nuttig is voor andere mensen.

Als ge anderzijds kunstgeschiedenis hebt gevolgd, of interpretatieve precolumbiaanse dans, dan hebt ge het inderdaad vlaggen.
Mensen die kunnen voetballen, fietsje rijden, hardlopen, etc. doen niets nuttigs en verdienen pakken meer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 07:11   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mensen die kunnen voetballen, fietsje rijden, hardlopen, etc. doen niets nuttigs en verdienen pakken meer.
...omdat daar vraag naar is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 07:17   #87
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou iemand die niet voldoende bijdraagt aan de pensioenpot er wel volop van mogen genieten?
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 07:53   #88
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
CD&V heeft een rechtse koers in geslagen,de laatste keer hadden ze nog 15%
De NV-A had er nog 25 en de OPEN-VLD 13%.Samen 53 % voor rechts.Volgens de peilingen komen ze nu nog aan 40 maximum 45%.
Dat Vlaanderen rechts zou zijn lijkt me een beetje kort door de bocht,en als de CD&V naar rechts blijft sturen eindigen ze volgens mij binnen 10 jaar onder de verkiezingsdrempel.
Waarom telt u VB er niet bij?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 07:56   #89
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
Dat is zoiets als de werknemer die om 9u aankomt, een koffie gaat halen, een babbeltje met de collega's gaat doen, een filmpje kijkt, het nieuws checkt, anderhalf uur lunchpauze neemt, nog een koffietje of 4 drinkt, nog een half uur rookpauze,... en om 17u naar huis gaat zonder iets productief te hebben gedaan?

Iedereen kan met vooroordelen proberen een punt te maken hoor.

Trouwens: werknemers mogen per jaar meer dan € 4.000 kosten aftrekken zonder dat ze ook maar één kost moeten bewijzen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:06   #90
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
Heeft u al eens een vuile onderbroek afgetrokken?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:11   #91
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
wordt dan toch zelfstandig
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:14   #92
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Wanneer je met Raoul Hedebouw in de buurt van het parlement in Brussel wandelt, lijkt het alsof je met Herman De Croo door Brakel op stap bent. Straatvegers, joggers, buschauffeurs, parlementaire medewerkers, van alle kanten wordt er naar hem gezwaaid en iedereen krijgt een grote glimlach van zijn blije jongensgezicht terug.

De populaire en perfect tweetalige voorman van de PTB, zoals de PVDA over de taalgrens heet, is de schrik van Paul Magnette en zijn PS.

HLN

Hiermee wordt nog eens aangetoond, dat je de mensen niet met een kluitje het riet moet insturen.

Hij zegt zoals het is:

90% van de vrouwen zal nooit aan die 1500 pensioen komen, omdat ze geen volledige loopbaan hebben.

Deze uitspraak zorgde meteen voor een enorme sprong vooruit bij PTB in de peilingen.

Dit gaat spanningen geven in De Croo I, Magnette zal langs linkse zijde serieus gas gaan moeten bij geven.

Ik verwacht dat de PS de stekker niet uit deze regering zal uittrekken, maar wel de kabel door knippen. Anders zal de partij naar de slachtbank geleid worden door de Raoul.
Raoul Hedebouw zegt van alles en nog wat. Hij zegt vaak ook ware dingen. Dat is zo. En zoals alle volkstribunen gaat hij het beter doen want hij weet het beter, zo lijkt het. Zijn PVDA zit in de oppositie. Bart De Wever zei ook van alles en nog wat toen hij en zijn partij in de oppositie zaten. Alleen presteerde Bartje en zijn partij federaal niet zo goed toen het er op aankwam in de praktijk. Zelfs op het gebied van de Vlaamse regering was het verre van degelijk.

Schreeuwen langs de kant is gemakkelijk. Dat weet ook 't coiffeurke Van Grieken. Maar effectief iets doen, zijn handen uit de mouwen steken? Dat is andere koek!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2020 om 08:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:16   #93
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Pajoske, het allerlaatste dat ik ooit zo doen, zelfs in quasi radeloze toestand en in blinde paniek, is veel geld stoppen in vastgoed...
Registratierecht + notariskost is zo excessief in België dat het (volgens mij) als investering niet interessant is. Dat bovenop een vastgoedmarkt die structureel veel te duur is. (ligt natuurlijk heel anders voor iemand die een opbrengst eigendom reeds jaren in bezit heeft)

Mijn eigen vastgoed (eigen woning) = de zekerheid van een oude dag zonder financiële zorgen, mijn beleggingsportefeuille = die brengt geld op.

Alles in gemengde fondsen of pure aandelenfondsen, kapitalisatie uiteraard om geen 30% roerende voorheffing te betalen en enkel bij verkoop heb ik 1,32% Taks op Beursverrichting aan mijne rekker.
Zolang de spelregels niet veranderd worden door de overheid. Volgens mijn ervaring is de overheid de meest onbetrouwbare partner. Daarom geef ik u één raad: diversifieer. Wat betreft die (aandelen-)fondsen ....de opbrengst is vooral afhankelijk van het tijdstip dat je moet/wil verkopen. De banken laten je trouwens mooie groeicurven zien. Over de werkingskosten die ze innen is veel minder duidelijkheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:16   #94
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
Dan snap ik echt niet waarom gans Vlaanderen niet zelfstandige is ?
Wat ik zie is om 5.30 opstaan om zeker om 6.00 uur te kunnen beginnen werken. En 's avonds zeker nooit voor 7 uur stoppen, om dan nog administratie te moeten doen. In de meeste sectoren is de winstmarge eerder beperkt en zeker niet meer dan 3%.

En inderdaad bepaalde investeringskosten kunnen in de belastingen worden ingebracht. Maar als er, zoals u beweert, een overdure BMW wordt aangekocht komt de fiscus de zaak eens grondig doorlichten.

Maar men hangt niet af van andere mensen...men is zelfstandig. En dat maakt voor de mensen van het juiste hout net heel aantrekkelijk. Men hoeft niet te zagen en te klagen over anderen of over de baas. Men heeft namelijk alles in eigen handen. En dat werkt natuurlijk jaloezie op bij de pathologische tooghangers, die dan maar hun eigen toogpraat fabuleren als ze weer eens zien dat mensen die hard werken misschien ook ietsie meer hebben dan wat hun uitkering toelaat.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:21   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
Ik mocht mijn kleding nog niet aftrekken via lijn onkosten. Enkel werkkleding werd aanvaard. Wat komt gij dan praten van onderbroeken. Uw kennis terzake is blijkbaar beneden nul.
Wat betreft die BMW: ge moet goed zot zijn om een auto te kopen met de bedoeling geen belasting te betalen. De aftrek van die wagen is beperkt tot het deel dat voor de zelfstandige activiteit nodig is. Een wagen aftrekken als onkost was zo beperkt dat ik de aankoop van mijn laatste wagens zelfs niet meer ingebracht heb als onkost. De privé-aankoop was voordeliger.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:53   #96
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Raoul Hedebouw zegt van alles en nog wat. Hij zegt vaak ook ware dingen. Dat is zo. En zoals alle volkstribunen gaat hij het beter doen want hij weet het beter, zo lijkt het. Zijn PVDA zit in de oppositie. Bart De Wever zei ook van alles en nog wat toen hij en zijn partij in de oppositie zaten. Alleen presteerde Bartje en zijn partij federaal niet zo goed toen het er op aankwam in de praktijk. Zelfs op het gebied van de Vlaamse regering was het verre van degelijk.
U beschrijft de perfecte weergave van het politiek gebeuren in België

VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGE LEVEN.

Noem mij één partij die hier niet aan mee doet?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:56   #97
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik mocht mijn kleding nog niet aftrekken via lijn onkosten. Enkel werkkleding werd aanvaard. Wat komt gij dan praten van onderbroeken. Uw kennis terzake is blijkbaar beneden nul.
Wat betreft die BMW: ge moet goed zot zijn om een auto te kopen met de bedoeling geen belasting te betalen. De aftrek van die wagen is beperkt tot het deel dat voor de zelfstandige activiteit nodig is. Een wagen aftrekken als onkost was zo beperkt dat ik de aankoop van mijn laatste wagens zelfs niet meer ingebracht heb als onkost. De privé-aankoop was voordeliger.
Klopt en men is heel streng wat betreft het concept 'beroepsspecifieke kledij'

De kostuums die ik elke dag moet dragen zijn niet aftrekbaar, ook al draag ik ze puur voor mijn job.

Het enige dat ik van kledij kan aftrekken zijn de kosten van mijn toga (zoals de tuinier zijn werkbotten kan aftrekken).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 08:58   #98
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik mocht mijn kleding nog niet aftrekken via lijn onkosten. Enkel werkkleding werd aanvaard. Wat komt gij dan praten van onderbroeken. Uw kennis terzake is blijkbaar beneden nul.
Wat betreft die BMW: ge moet goed zot zijn om een auto te kopen met de bedoeling geen belasting te betalen. De aftrek van die wagen is beperkt tot het deel dat voor de zelfstandige activiteit nodig is. Een wagen aftrekken als onkost was zo beperkt dat ik de aankoop van mijn laatste wagens zelfs niet meer ingebracht heb als onkost. De privé-aankoop was voordeliger.
En dat percentage moet men nog eens vermenigvuldigen met een aftrekbeperking die afhankelijk is van de CO2 uitstoot (in mijn geval 80%).

Zo kan ik mijn wagen die ik ongeveer voor 50% voor mijn beroep gebruik, slechts 40% aftrekken (50% X 80%).

En woonwerkverkeer valt niet onder beroepsgebruik, dus men komt niet snel aan veel kilometers.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 09:40   #99
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...omdat daar vraag naar is.
Er is ook vraag naar mensen die achter de vuilkar willen lopen en dat is nuttig werk.
Belastingen maar verhogen om hen een behoorlijk inkomen te verzekeren?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 09:57   #100
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Zoals de meute zelfstandigen die zelfs hun vuile onderbroeken kunnen aftrekken van de belastingen en elke maand een nieuwe BMW kopen om toch maar niet te hoeven bijdragen?
Grapjas, zelfstandigen dragen veel meer bij hoor. Waar halen mensen dat soort waanbeelden toch vandaan? Is het jaloezie?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be