Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2004, 18:33   #1
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Beste forummer, ik zit met een vraag...
Op TV zie ik het Vlaams Kartel uitgebreid de overwinning vieren. Wanneer ik vervolgens naar de uitslagen kijk, merk ik dat het kartel op dit moment(nog niet alle stemmen zijn geteld) in Vlaanderen 26,2% van de stemmen haalt. Dat is ongeveer de som van de percentages van NVA en CD&V bij de vorige verkiezingen, percentages die door zowel CD&V als NVA als zeer slecht beschouwd werden...
Vergeef me mijn domheid, maar kan iemand me uitleggen wat mijn CD&V-gezinde medemens precies aan het vieren is?
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:35   #2
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

ze zijn een regeringspartij geworden, makkelijk hé
lustige lezer is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:35   #3
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Correctie: CD&V/N-VA is de winnaar van deze verkiezingen! En ook Groen!
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:35   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Beste forummer, ik zit met een vraag...
Op TV zie ik het Vlaams Kartel uitgebreid de overwinning vieren. Wanneer ik vervolgens naar de uitslagen kijk, merk ik dat het kartel op dit moment(nog niet alle stemmen zijn geteld) in Vlaanderen 26,2% van de stemmen haalt. Dat is ongeveer de som van de percentages van NVA en CD&V bij de vorige verkiezingen, percentages die door zowel CD&V als NVA als zeer slecht beschouwd werden...
Vergeef me mijn domheid, maar kan iemand me uitleggen wat mijn CD&V-gezinde medemens precies aan het vieren is?

De nederlaag van de VLD, ten voordele van het Blok.
Patriot! is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:36   #5
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

in % scheelt het niet zoveel, maar in zetels wel. Immers, het apart n-va percentage was niet genoeg voor zetels (kiesdrempel, weet je wel) en nu zorgen die wel voor zetels. Plus het feit dat als je stemmen samenvoegt, blijkbaar een betere zetelverdeling uit de wacht kan slepen.
vrijevlaming is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:37   #6
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
in % scheelt het niet zoveel, maar in zetels wel. Immers, het apart n-va percentage was niet genoeg voor zetels (kiesdrempel, weet je wel) en nu zorgen die wel voor zetels. Plus het feit dat als je stemmen samenvoegt, blijkbaar een betere zetelverdeling uit de wacht kan slepen.
Idd!

Komt daarbij dat doordat ze samen de grootste zijn, ze zeker in de regering zitten, en dus regeringsfuncties krijgen, waardoor opvolgers in het parlement komen.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:45   #7
Zorro
Burger
 
Zorro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 167
Standaard

groen wordt weer het 5de wiel aan de kar, met hun extreem domme en vooral DURE ideeën...


Damn, waarom halen die pipo's de 5%???


Anders MOEST het wel CDV-VB worden....

maar des te beter...

in 2006 verliest de CDV weer 1%, de spa 4%; vld blijft of zakt nog wat als de federale aanblijft, groen is dan ook moegehoord en again.....
Vlaams Blok wordt EINDELIJK de grootste partij van Vlaanderen, nipt meer dan CDV..


Let op mijn woorden...

Dit is de kans om het VB een kans te geven, en als ze het zo slecht doen, dan sterft de partij vanzelf.

Zo simpel is't, maar jullie zijn gewoon dikke schrikschijters voor jullie reputatie bij de oudere mensen, want dat is een super-publiek.....
Zorro is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:46   #8
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Beste forummer, ik zit met een vraag...
Op TV zie ik het Vlaams Kartel uitgebreid de overwinning vieren. Wanneer ik vervolgens naar de uitslagen kijk, merk ik dat het kartel op dit moment(nog niet alle stemmen zijn geteld) in Vlaanderen 26,2% van de stemmen haalt. Dat is ongeveer de som van de percentages van NVA en CD&V bij de vorige verkiezingen, percentages die door zowel CD&V als NVA als zeer slecht beschouwd werden...
Vergeef me mijn domheid, maar kan iemand me uitleggen wat mijn CD&V-gezinde medemens precies aan het vieren is?
Inderdaad: het is niets anders dan de perceptie dat het vlaams kartel gewonnen heeft.

Het Vlaams Blok en Groen! zijn de onbetwiste winnaaars

ik gok op oranje-rood-groen.
Spetsnaz is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:47   #9
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Allemaal goed en wel, maar globaal gezien heeft het kartel kiezers verloren! Leterme beweert dat de christen-democraten voor het eerst sinds lang terug vooruit gaan, iets wat in mijn ogen volledig onwaar is, ervan uitgaande dat toch 4a 5 procent van de kiezers NVA'ers zijn...Hun gefeest is misplaatst. De enige echte winnaars zijn Blok en Groen.
Hoe erg ik het ook vind, met deze uitslag kan men niet omheen het Vlaams Blok...
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:48   #10
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Jullie zijn gewoon jaloers, niet meer, niet minder.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:56   #11
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel, maar globaal gezien heeft het kartel kiezers verloren! Leterme beweert dat de christen-democraten voor het eerst sinds lang terug vooruit gaan, iets wat in mijn ogen volledig onwaar is, ervan uitgaande dat toch 4a 5 procent van hun kiezers NVA'ers zijn...Hun gefeest is misplaatst. De enige echte winnaars zijn Blok en Groen.
Akkoord

Citaat:
Hoe erg ik het ook vind, met deze uitslag kan men niet omheen het Vlaams Blok...
Niet akkoord, het argument is dat ze 25% van de Vlaamse bevolking vindt dat ze moeten regeren, maar ik vermoed dat er een hoger percentage van de bevolking is die absoluut niet wil dat ze regeren.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline  
Oud 13 juni 2004, 18:58   #12
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
groen wordt weer het 5de wiel aan de kar, met hun extreem domme en vooral DURE ideeën...


Damn, waarom halen die pipo's de 5%???


Anders MOEST het wel CDV-VB worden....

maar des te beter...

in 2006 verliest de CDV weer 1%, de spa 4%; vld blijft of zakt nog wat als de federale aanblijft, groen is dan ook moegehoord en again.....
Vlaams Blok wordt EINDELIJK de grootste partij van Vlaanderen, nipt meer dan CDV..


Let op mijn woorden...

Dit is de kans om het VB een kans te geven, en als ze het zo slecht doen, dan sterft de partij vanzelf.

Zo simpel is't, maar jullie zijn gewoon dikke schrikschijters voor jullie reputatie bij de oudere mensen, want dat is een super-publiek.....
alles goed en wel, maar hoorde ik het VB niet onlangs beweren dat als ze regeren vlaanderen en wallonië 2 aparte landen zijn? Want als ze dáár geen gehoor aan geven, valt er gegarandeert en rechtsere partij uit de lucht.
mad_drone is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:02   #13
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Beste forummer, ik zit met een vraag...
Op TV zie ik het Vlaams Kartel uitgebreid de overwinning vieren. Wanneer ik vervolgens naar de uitslagen kijk, merk ik dat het kartel op dit moment(nog niet alle stemmen zijn geteld) in Vlaanderen 26,2% van de stemmen haalt. Dat is ongeveer de som van de percentages van NVA en CD&V bij de vorige verkiezingen, percentages die door zowel CD&V als NVA als zeer slecht beschouwd werden...
Vergeef me mijn domheid, maar kan iemand me uitleggen wat mijn CD&V-gezinde medemens precies aan het vieren is?
Net hetzelfde als wat de SPA vorig jaar vierde.
k9 is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:02   #14
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

ik gok op oranje-rood-groen.

liever niet, das pure zelfmoord voor het vlaams kartel
vrijevlaming is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:05   #15
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske

Citaat:
Hoe erg ik het ook vind, met deze uitslag kan men niet omheen het Vlaams Blok...
Niet akkoord, het argument is dat ze 25% van de Vlaamse bevolking vindt dat ze moeten regeren, maar ik vermoed dat er een hoger percentage van de bevolking is die absoluut niet wil dat ze regeren.
Misschien. Dat wil dan wel zeggen dat minstens 2/3 van alle niet-Blokstemmers het Blok absoluut niet in een regering wilt.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:06   #16
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske



Niet akkoord, het argument is dat ze 25% van de Vlaamse bevolking vindt dat ze moeten regeren, maar ik vermoed dat er een hoger percentage van de bevolking is die absoluut niet wil dat ze regeren.
Misschien. Dat wil dan wel zeggen dat minstens 2/3 van alle niet-Blokstemmers het Blok absoluut niet in een regering wilt.
dat klinkt als een meerderheid
mad_drone is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:16   #17
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid

Misschien. Dat wil dan wel zeggen dat minstens 2/3 van alle niet-Blokstemmers het Blok absoluut niet in een regering wilt.
dat klinkt als een meerderheid
Ja, indien het zo is. Ik ben daar nog niet zo zeker van...
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:32   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wat de nieuw-Vlaamse regering ook zal zijn, het zal goed zijn voor België.

Als Guy voet bij stuk houdt en Premier blijft, zal het federale niveau niet bepaald geneigd zijn bevoegdheden aan het Vlaamse niveau, en dus waarschijnlijk aan de tsjeven, tegen geven
Patriot! is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:58   #19
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Vergeef me mijn domheid, maar kan iemand me uitleggen wat mijn CD&V-gezinde medemens precies aan het vieren is?
Aangezien zij het meeste aantal zetels behalen van alle formaties die deelnamen aan de verkiezingen zijn zij de winnaars van deze verkiezingen en het spreekt dan ook voor zich dat zij deze verkiezingsoverwinning vieren.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:59   #20
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Wel een kleine overwinning.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be