Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 12:39   #1
Vanman
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: Ranst
Berichten: 46
Standaard

Zowat de hele godganse dag heb ik bovenstaande zin gehoord. De 'mensen' zijn blijkbaar onwetend, te dom om zich te informeren. Ze hebben maar wat gestemd omdat ze het niet meer weten. Aldus hooggeleerde professoren, politieke analysten en pers.
Ik geef toe, er zijn maar weinig mensen die alle programma's lezen & vergelijken, maar dit is toch té. Wel, hoe komt het dan dat de kiezer het niet meer weet? Wat er volgens mij is misgelopen de laatste jaren:
- Zowat alle partijen willen de grootste worden, en niet meer 'hun' kliek verdedigen. De verschillen vervagen. Nogal wiedes dat je niet meer kunt kiezen als er geen verschillen meer zijn.
- De enorm lauwe strijdpunten van dit jaar:zwakke nationale punten, en dit voor Vlaamse & Europese verkiezingen! De pers had mogen/moeten duidelijk maken dat men op nationaal niet veel kan/mag veranderen als men op andere niveau's zit. In plaats daarvan volgen ze Ceyssens die uit een vliegtuig springt (ik heb niets tegen die persoon of partij, ze is de eerste die me te binnen schiet)??? Of nog zoiets, zowat iedere dag was een 'Clash der titaten',euh?!, zijn we bij de WWF in de USA beland? Waar men vervolgens een debat begon of de laatste prognose's wel juist waren afgenomen?
- Nog zoiets: De 'mensen' zijn onwetend over Europa, dus daar zweeg iedereen in alle talen over. (buiten Groen en een moedige CD&V'ster) Hoe denken mijne heren perslui & politici dat dat komt? Omdat er helemaal niets over gezegd wordt tiens! Ik geef maar al te graag toe dat ik niet alles weet & volg, maar, beste heren & dames, ik wil, nee eis een minimum aan info van een parlement dat de meerderheid van de wetten stemt. Toch minstens op de nationale radio & tv, zo brengt u nog eens iets nieuws op de buis i.p.v. de constante herhalingen.
----De nationale tv & radio aanpassen? Zou het democratischer zijn ALLE partijen, hoe klein ook, een even groot forum te geven? (dus evenveel spreektijd voor 'populaire' als 'onpopulaire' programma's/politici)
Ik denk het wel.
Want wat is het nut, de ontstaansreden van democratie?
Een loon geven aan leuke, toffe, symphatieke mensen,
of het verdedigen van oude of nieuwe ideeën die de maatschappij vorm geven, zodat toch tenminste de meerderheid van het volk een voor hun idealer leven kan leiden?
__________________
An eye for an eye makes the whole world blind
Vanman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be