Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 22:49   #21
DJ Amiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 58
Standaard

het volgende propagandafilmpje voor het vb is reeds gemaakt

zeker wanneer hij zegt om beschaamd te zijn en dat hij niet snapt dat een kwart van de Vlamingen daar op stemt. Dit nog een aantal keer laten zien en ge hebt kiezers bij....
DJ Amiga is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:51   #22
Pablex
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Locatie: Overijse
Berichten: 208
Standaard

breng ze niet op ideeen
Pablex is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:57   #23
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Jules schreef:
Weerleg dan wat hij gezegd heeft.
haal aan waar hij onwaarheden heeft verteld.
Ach wat, alsof ik hier ooit antwoord op krijg

Vermeersch haalt oude kadavers uit de sloot.
Dan moet je dadelijk ook nog wat F16 naar Duitsland sturen om de 2de wereldoorlog te wreken.
ik heb géén enkele Duitse parlementslid al ooit een Hitlergroet zien brengen. Vlaams Blok parlementarleden daarentegen ...

ik heb geen weet van Duitse parlementariërs die de holocaust minimaliseren. Bij het Vlaams Blok daarentegen ...
jules is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:01   #24
aapje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 29
Standaard

Oude kadavers rotten nog altijd...

Als een partij in 1-2-3 de racistische punten uit zijn programma kan strepen, kan ze die er ook weer evensnel terug inzetten. Het is pure hypocrisie als men anders zou beweren. En het gaat ook niet alleen om dat partijprogramma. De mensen die dat racistische programma 10 jaar geleden steunden, steunen het Vlaams Blok nog altijd. Het is die achterban die het echte gevaar betekent.

En mag ik er even op wijzen dat communisme iets anders is als racisme. Het is een politiek systeem gebaseerd op corporatisme, zonder klassenverschillen of enige andere discriminatie. Het bleek echter onwerkbaar.

En mag ik er ook nog op wijzen dat er geen enkele respectabele intellectueel zich achter het Vlaams Blok heeft geschaard. Doet het jullie echt niet soms nadenken dat zovele intelligente mensen met heel veel kennis van zaken allemaal het Blok veroordelen? Waarmee ik niet wil zeggen dat Vlaams Blokkers dom zijn. Het is gewoon een vaststelling.
aapje is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:20   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aapje
Oude kadavers rotten nog altijd...

Als een partij in 1-2-3 de racistische punten uit zijn programma kan strepen, kan ze die er ook weer evensnel terug inzetten. Het is pure hypocrisie als men anders zou beweren. En het gaat ook niet alleen om dat partijprogramma. De mensen die dat racistische programma 10 jaar geleden steunden, steunen het Vlaams Blok nog altijd. Het is die achterban die het echte gevaar betekent.

En mag ik er even op wijzen dat communisme iets anders is als racisme. Het is een politiek systeem gebaseerd op corporatisme, zonder klassenverschillen of enige andere discriminatie. Het bleek echter onwerkbaar.

En mag ik er ook nog op wijzen dat er geen enkele respectabele intellectueel zich achter het Vlaams Blok heeft geschaard. Doet het jullie echt niet soms nadenken dat zovele intelligente mensen met heel veel kennis van zaken allemaal het Blok veroordelen? Waarmee ik niet wil zeggen dat Vlaams Blokkers dom zijn. Het is gewoon een vaststelling.
Storme is nochthans intellectueel. Respectabel is een ander paar mouwen...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:02   #26
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

aapje schreef:
En mag ik er even op wijzen dat communisme iets anders is als racisme. Het is een politiek systeem gebaseerd op corporatisme, zonder klassenverschillen of enige andere discriminatie. Het bleek echter onwerkbaar.

Communisme.
In theorie, een politiek en economisch stelsel gebaseerd op de ideeën van Karl Marx (1818-83) en Friedrich Engels (1820-95) waarin het bezit van de productiemiddelen aan de gemeenschap toebehoort. Goederen en inkomens zouden daarin naar behoefte verdeeld moeten worden. Communistische partijen grepen de macht in o.m. Rusland (1917), Midden-Europa (na 1945) en China (1949). Er zijn vele varianten van communisme geweest in de staatspraktijk: leninisme, stalinisme, maoïsme, Cubaans communisme, eurocommunisme, enz. Behalve in de laatste variant, stonden zij geen parlementaire democratie toe. Leninisme en stalinisme streefden naar een 'dictatuur van het proletariaat'. Sommige historici hebben getracht aan te tonen dat de binnenlandse terreur van communistische staten sinds 1917 een relatief veel groter aantal dodelijke slachtoffers hebben geëist dan die in kapitalistische staten, inclusief het nazi-bewind. Alleen al in de Sovjetunie zou dit dodental zestig miljoen zijn geweest (bron: Amnesty International)

Zo vanaf nu gaan we iedereen met linkse sympathieën kunnen veroordelen als potentieel moordenaar en anti-democraat.
MaaslandLuc is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:21   #27
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
Het hakenkruis is eigenlijk een teken dat geluk moet brengen.
Hitler gebruikte de geluksbrenger dan ook heel overdreven.

Het hakenkruis is geen teken van haat of onverdraagzaamheid.
Een hakenkruis dragen is niet fout.
Het gaat em over het idee waarmee je het draagt.
Dus al die kerels met hakenkruisen in hun haar geschoren en op hun lijf getattoed zijn allemaal hippies???

Sinds het nazisme heeft dat hakenkruis een heel andere betekenis gekregen hoor. Trouwens hitler gebruikte het symbool in spiegelbeeld, dus eigenlijk als ik even mag muggenziften is het niet hetzelfde symbool als hetgeen jij bedoeld.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:24   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Dus al die kerels met hakenkruisen in hun haar geschoren en op hun lijf getattoed zijn allemaal hippies???
Zegt hij dat?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:29   #29
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Jules schreef:
Weerleg dan wat hij gezegd heeft.
haal aan waar hij onwaarheden heeft verteld.
Ach wat, alsof ik hier ooit antwoord op krijg
tja een echt antwoord krijg je van die Vlaams Blok-sekte toch nooit. Het enige dat zij kunnen is mensen ridiculiseren, uilachen, pesten en vernederen maar echt een discutie voeren kunnen ze niet. Iedereen die kritiek heeft op het Blok wordt uitgescholden voor een debiel en een halve gare, maar o wee als je hun eigen methodes tegen hen gebruikt...

Tja, wie haat zaait, zal niet echt liefde en respect oogsten.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:30   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Tja, wie haat zaait, zal niet echt liefde en respect oogsten.
Dat verklaart de verkiezingsuitslag.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:30   #31
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Dus al die kerels met hakenkruisen in hun haar geschoren en op hun lijf getattoed zijn allemaal hippies???
Zegt hij dat?
Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : over het heilige extreem-rechts mag je geen grappen maken.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:31   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Zegt hij dat?
Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : over het heilige extreem-rechts mag je geen grappen maken.
Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : aan Blokbashers mag je geen vragen stellen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:49   #33
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : over het heilige extreem-rechts mag je geen grappen maken.
Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : aan Blokbashers mag je geen vragen stellen.
Tja. Op een retorische vraag hoef ik toch geen antwoord te geven?
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:52   #34
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Jules schreef:
Weerleg dan wat hij gezegd heeft.
haal aan waar hij onwaarheden heeft verteld.
Ach wat, alsof ik hier ooit antwoord op krijg

Een antwoord op de vraag waarom iemand zich schaart achter bepaalde symbolen kan ik u jammer genoeg niet geven. Het zijn en blijven dan ook maar symbolen. Toen ik mijn, in die tijd nog verplichtte, legerdienst deed werd ik ook verplicht om te groeten voor een driekleur die de mijne niet was. Ik heb toen ook niet moord en brand geschreeuwd omdat ik moest groeten voor een vlag die een kunstmatige samenraapsel dat België heet symboliseert. Als er "SKODA" op je auto staat rij je eigenlijk met een volkswagen.
MaaslandLuc is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:54   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Oeioeioei meneer de brompot. Mijn excuses. Ik was het even vergeten : aan Blokbashers mag je geen vragen stellen.
Tja. Op een retorische vraag hoef ik toch geen antwoord te geven?
Ik zie geen retorische vraag.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:56   #36
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

Tja. Op een retorische vraag hoef ik toch geen antwoord te geven?
Ik zie geen retorische vraag.
Zet dan eerst uw leesbril op.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:57   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik zie geen retorische vraag.
Zet dan eerst uw leesbril op.
Ik kan best lezen zonder bril. En ik zie nog steeds geen retorische vraag.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:58   #38
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Jules schreef:
Weerleg dan wat hij gezegd heeft.
haal aan waar hij onwaarheden heeft verteld.
Ach wat, alsof ik hier ooit antwoord op krijg

Een antwoord op de vraag waarom iemand zich schaart achter bepaalde symbolen kan ik u jammer genoeg niet geven. Het zijn en blijven dan ook maar symbolen. Toen ik mijn, in die tijd nog verplichtte, legerdienst deed werd ik ook verplicht om te groeten voor een driekleur die de mijne niet was. Ik heb toen ook niet moord en brand geschreeuwd omdat ik moest groeten voor een vlag die een kunstmatige samenraapsel dat België heet symboliseert. Als er "SKODA" op je auto staat rij je eigenlijk met een volkswagen.
Wat heeft dit nu in godsnaam met Vermeersch te maken?
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:58   #39
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

Zet dan eerst uw leesbril op.
Ik kan best lezen zonder bril. En ik zie nog steeds geen retorische vraag.

Goe bezig jong.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:59   #40
jeanblanquart
Schepen
 
Geregistreerd: 22 juli 2002
Locatie: Varese (Noord-Italië) en nu weer Brussel
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker

Het hakenkruis is geen teken van haat of onverdraagzaamheid.
Een hakenkruis dragen is niet fout.
Het gaat em over het idee waarmee je het draagt.
Dit is zeker en vast juist; ik ken er de juiste achtergrond niet van,als ik me niet vergis is het in oude religies een symbool voor de ronddraaiende zon, (oude germaanse volkeren?)

Vorige zomer was ik op reis in nepal,en tot mijn grote verbazing stonden er op bepaalde (eeuwenoude) geschriften en tempels ook swastika's !
Bleek dus dat niet de nazi's tot daar geinfiltreerd waren,maar omgekeerd. Ik denk dat het om ayurvedische teksten ging.

Een eeuwenoud symbool wat lang geen enkele negatieve connotatie had is op een bepaald moment door een groep misbruikt,daar komt het ongeveer op neer.

Ergens doet me dit ook wel denken aan de goede oude Vlaamse Leeuw.

In sommige scoutsbewegingen in vlaanderen weigeren leden dit embleem op hun hemd te naaien,ondanks dat het tot de uitrusting behoort. (al dan niet verplicht) omdat het te 'extreem, of nationalistisch of rechts' zou zijn. Die connotatie is er inderdaad aan verbonden, omdat de Leeuw de laatste decennia meer en meer aan de radicalere bewegingen is gekoppeld. (vlaams blok, of het hobbyclubje van sauwens)
terwijl het gewoon een teken is van de regio waaruit je afkomstig bent.

Even ter verduidelijking;voor er hier onbedoeld een storm losbarst: ik vergelijk de swastika niet met de leeuw, en ik vergelijk nazi's niet met vlaams nationalisten !!!!

Ik wil gewoon de nadruk leggen op ander of misbruik van gekende symbolen, en de verschuiving van betekenis dat een teken kan hebben.

Peace and love,

Greetz,
Cleo
Het hakenkruis is veel meer verspreid dan dat hoor; de oorsprong ligt niet enkel bij de oud-Germaanse volkeren maar ook bij de boedhisten (sommige boedhabeelden hebben een hakenkruis), het Hindoeisme en zelfs de Maya)Indianen; blijkbaar is het een universeel symbool (je hebt trouwens links- en rechtsdraaiende swastika's) voor de eeuwigdraaiende kosmos... Hitler en zijn directe akolieten waren heus wel andere koek dan de gesjeesde en krankzinnige zondagsschilder waarvoor hij daarna versleten werd... Hitler en zijn directe akolieten hadden namelijk nauwe banden met allerlei duistere esoterische groupuscules verwant met iskam-soefies uit het midde-oosten en Turkije.. Zijn machtsverwerving werd dan ook eerder vanuit die richting gestuurd...
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be