Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2020, 23:55   #21
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Heeft Koen Geens dan enig eergevoel?

Ik kan me vergissen, maar ik zie hem als een emotieloze intellectueel zonder morele principes
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 00:02   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
a la guerre comme ?* la guerre.

NVA en PS zijn ermee begonnen. Niet komen zagen dat anderen het nu ook doen.
Als jij het zegt weten we op voorhand dat het dikke, vette dadeemel zemel is.

Er wordt al negen maanden geprobeerd om de N-VA aan de PS te koppelen. Ook op dit forum.
Er zijn dit nu toe acht boeren door Flip het belzleke mijnenveld ingestuurd, maar De Wever was daar niet bij.
Nu hoeft het niet meer want Magnette heeft er schoon genoeg van. Hij wilde vanaf het begin Vivaldi, en zal uiteindelijk iets in die aard krijgen. Zonder de N-VA, zonder de CD&V en zonder meerderheid van de Vlaamse meerderheid. Maar daar liggen de belgicistische onderkruipers van de Franstaligen niet van wakker. Wat Di Rupo lukte zal Magnette uiteindelijk ook wel lukken.
Met hetzelfde resultaat als in 2014 voor de N-VA én het Vlaams Belang.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 07:52   #23
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
a la guerre comme ?* la guerre.

NVA en PS zijn ermee begonnen. Niet komen zagen dat anderen het nu ook doen.
Wáár precies hoor je mij zagen ?

10/10 voor N-VA en P$ dus

blocage totale
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 09:34   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die Geens is ook rap in zijn kont gebeten, wat een drama queen.
+ Hij had een elegante sortie verwacht.
Hijzelf gaf een tijd geleden de cipiers een ezelsstamp nadat die mensen al 4 jaar probeerden met hem te "onderhandelen".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 09:36   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
'T was alsof hij uit eigen zak de ARCO gedupeerden zou moeten betalen, het gedacht
In de 7de dag was hij "een beetje" ontgoocheld".
Hypocrisie ten top.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 09:39   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Geens zegt dat ze geen dweil wllen zijn, hetgeen impliceert dat ze eventueel nog wel willen meedoen op voorwaarde dat een aantal van hun partijpunten onverkort worden opgenomen.
En hij maakt ook duidelijk dat Magnette beter kan dimmen met zijn dictatoriale stijl.
Dus lijken er nog openingen voor Vivaldi, vraag is of de PS ze heeft begrepen.
Vivaldi vindt je zelfs niet meer in den Aldi.
Als je het daar niet vindt, vindt je het nergens meer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 09:51   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Vivaldi-muziek op de maat van de PS, en op het einde het belziekske zien sterven op de laatste klanken van het concert.
Prachtig en onvergetelijk beeld!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 10:26   #28
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Go Magnette ,go go.

Die mens brengt de Vlaamse onafhankelijkheid altijd wat dichter bij.
Eenzijdige afscheuring dan?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 10:31   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Geens voelt zich inderdaad door de Waalse PS, in de persoon van de zich lomp gedragende Magnette, geschoffeerd. Voor CD&V is die Waalse houding op een koude steen gevallen. En in feite stemt dit vrij goed overeen met de ervaring die Bart De Wever reeds eerder met die arrogante francofone sossen heeft opgedaan.

Ik denk dat de kloof tussen Vlaanderen en het belgo-francofone wereldje alweer een stuk dieper is geworden. Mij niet gelaten...
De canyon is niet dieper. Er is er alleen een meer die nu snapt hoe diep die is. En met hem ook zijn partij.

Nog meer: zijn boosheid om zijn kwetsuur zal hem stemmenwinst opleveren. De vld weet dit al en zit te tandenknarsen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:20   #30
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Ik zie het zo : Geens deed misschien alsof, maar het gaat erom dat de toon die hij gebruikte erop wijst dat de CD&v niet zal plooien zonder een vette vis. Er is geen "staatsdragende" partij meer aan Vlaamse kant.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:50   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik zie het zo : Geens deed misschien alsof, maar het gaat erom dat de toon die hij gebruikte erop wijst dat de CD&v niet zal plooien zonder een vette vis. Er is geen "staatsdragende" partij meer aan Vlaamse kant.
Vermits de vette vissen klaar liggen om gefileerd te worden kan het geen probleem zijn om als vette Vlaamse tsjevenvis te dienen voor de Waalse feesttafel van Magnette.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:54   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Hoezo staatsdragend? ..... ter herinnering!

14 juli 2011

De aangehaalde maatregelen van de afgelopen jaren zijn allemaal het werk van de staatsdragende PS, SP, MR, Open VLD, CD&V, CDH, Groen! en Ecolo.

En laat die partijen nu net beschikken over een ruime tweederdemeerderheid en een meerderheid in elke taalgroep. Staatsdragender dan deze coalitie is toch niet denkbaar?

Het zal wat zelfopoffering vergen – wat eigen is aan staatsdragende partijen – maar een dergelijke regering kan voort zonder de Vlaams-nationalistische N-VA die, zo beweren de meeste onderhandelaars, toch geen akkoord wil.

Die wondercoalitie beschikt over de kant-en-klare nota van koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte die zo klaar is als een bergbeekje. Ex-premier Mark Eyskens kan zelfs zonder de nota te hebben gelezen – dat beweert zijn partijgenoot en minister van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere – verkondigen dat Vande Lanotte fantastisch werk heeft geleverd.

Kortom, voor staatsdragende partijen ligt hier een grote, zesde staatshervorming binnen handbereik. Zo’n coalitie, met krachtige hand geleid door Elio Di Rupo, kan ook aanstonds beginnen met het door Europa gevraagde saneringswerk. Waarna de stormen op de financiële markten meteen zullen bedaren.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...n-cauwelaert/h...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:09   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Heeft Koen Geens dan enig eergevoel?

Ik kan me vergissen, maar ik zie hem als een emotieloze intellectueel zonder morele principes
Respect moet je verdienen Geens.

En voor deze heb ik al evenveel respect als voor die andere vuile natte dweil die weggewaaid tussen mijn struiken ligt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:28   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vivaldi-muziek op de maat van de PS, en op het einde het belziekske zien sterven op de laatste klanken van het concert.
Prachtig en onvergetelijk beeld!
Vivaldi-muziek op de Zinkende Titanic die botste op een Mahnetic-ijsberg.
De kapitein v.d. Titanic WIST nochtans dat er een grote ijsberg was.
Hij heeft die ijsberg minachtend onderschat want de Titanic was onzinkbaar.
Hoogmoed komt ten val.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:39   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Heeft Koen Geens dan enig eergevoel?

Ik kan me vergissen, maar ik zie hem als een emotieloze intellectueel zonder morele principes
Dat is wel grof hoor Eurosceptic !
Ik begrijp niet goed waarom je dergelijke zware uitspraak t.a.v. Geens bovenhaalt. Ik ben persoonlijk volstrekt geen CD&Ver maar ik denk dat de man zeer intelligent is en zich oprecht en met veel goede wil heeft ingespannen om er wat van terecht te brengen. Hij verdient het niet om door Magnette en zijn PS zo lomp behandeld te worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:42   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De manier waarop Geens aan zet is gekomen was totaal eerloos: via achterkamerpolitiek.
Geens moet dus niet huilen dat hij er eerloos uit is gegaan, het was al lang duidelijk dat de PS niet met NVA in een regering zou stappen want dan kunnen ze niet doen wat ze willen en de Vlamingen verder pluimen. Nogmaals proberen een regering op poten te zetten was dus een missie die tot mislukken gedoemd was en als Geens zo verstandig is zoals men overal beweert dan had hij dit moeten inzien en deze opdracht weigeren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:45   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is wel grof hoor Eurosceptic !
Ik begrijp niet goed waarom je dergelijke zware uitspraak t.a.v. Geens bovenhaalt. Ik ben persoonlijk volstrekt geen CD&Ver maar ik denk dat de man zeer intelligent is en zich oprecht en met veel goede wil heeft ingespannen om er wat van terecht te brengen. Hij verdient het niet om door Magnette en zijn PS zo lomp behandeld te worden.
Geens' oren zijn groot genoeg om te horen maar hij LUISTERT niet.
De cipiers weten dat al meer dan 4 jaren.
Hij zou er ook goed aan doen de Waalse media meer te volgen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:46   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De manier waarop Geens aan zet is gekomen was totaal eerloos: via achterkamerpolitiek.
Geens moet dus niet huilen dat hij er eerloos uit is gegaan, het was al lang duidelijk dat de PS niet met NVA in een regering zou stappen want dan kunnen ze niet doen wat ze willen en de Vlamingen verder pluimen. Nogmaals proberen een regering op poten te zetten was dus een missie die tot mislukken gedoemd was en als Geens zo verstandig is zoals men overal beweert dan had hij dit moeten inzien en deze opdracht weigeren.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:52   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De manier waarop Geens aan zet is gekomen was totaal eerloos: via achterkamerpolitiek.
Geens moet dus niet huilen dat hij er eerloos uit is gegaan, het was al lang duidelijk dat de PS niet met NVA in een regering zou stappen want dan kunnen ze niet doen wat ze willen en de Vlamingen verder pluimen. Nogmaals proberen een regering op poten te zetten was dus een missie die tot mislukken gedoemd was en als Geens zo verstandig is zoals men overal beweert dan had hij dit moeten inzien en deze opdracht weigeren.
Ik geloof niet dat Geens er "eerloos" uit te voorschijn komt, integendeel zelfs. De eerloosheid zal eerder Magnette ten deel vallen omdat hij een gesprekspartner achteraf zo schofterig heeft aangepakt. Mochten er verkiezingen aankomen dan denk ik dat het hele incident uiteindelijk electoraal in het voordeel van Geens en zijn partij zal uitdraaien.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:55   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik geloof niet dat Geens er "eerloos" uit te voorschijn komt, integendeel zelfs. De eerloosheid zal eerder Magnette ten deel vallen omdat hij een gesprekspartner achteraf zo schofterig heeft aangepakt. Mochten er verkiezingen aankomen dan denk ik dat het hele incident uiteindelijk electoraal in het voordeel van Geens en zijn partij zal uitdraaien.
Wat de Vlaamse kiezer denkt interesseert Magnette uiteraard niet. Hij hoopt Waalse stemmen te winnen door zijn gedrag.

Aan Vlaamse kant zal vooral de NVA een zucht van opluchting slaken omdat zij de knoop niet hoefden door te hakken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be