Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2020, 19:35   #21
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zo is het maar net.
Vwala
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:35   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over dat laatste ben ik zeker. Enkele jaren geleden las ik een reeks over beruchte Franse moordenaars. Daar was echt wel sprake van gruwelijke moorden.
Er bestaat altijd wel iets ergers...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:16   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of we over moord kunnen spreken, zal het onderzoek uitwijzen. De basisregel van ons systeem is toch onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Of geldt dat hier plotseling niet meer?
't Ja, als er beelden bestaan van de actie, dan kan je nog moeilijk ontkennen dat het met opzet is.
En iemand met opzet de keel toe knijpen is volgens mij nog steeds een moord.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:33   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet-blanken hebben daar weinig tot geen last van en terecht trouwens.
Ik heb ook geen weet dat mijn voorouders slaven hebben gehad en ik heb ook nooit slaven gehad, dus ook geen schuldgevoel over wat er vroeger allemaal gebeurd zou zijn.
't Ja, ik heb ook geen schuldgevoelens.
Vooral niet, omdat het in dezelfde periodes als die waarin de daden in andere gebieden gebeurd, de gewone bevolking het hier niet beter had dan de rest van de wereld.

De mensen stierven hier ook van de nger, van ontbering, van ziekte,door uitbuiting.
Kinderen werkte zich dood in fabrieken en mijnen.
Jonge meisjes en vrouwen werden hier even goed verkracht.
Stakers en betogers werden door de rijkswacht gedood.
En de plaatselijke bevolkingen van buiten Europa waren ook geen lievertjes.
Ze zijn dat vandaag trouwens nog niet.




Citaat:



Die blanken mogen dan hun hele hebben en houden weggeven aan die kleurlingen, niemand houdt hen tegen.
Kortom, als puntje bij paaltje komt zijn veel van die multi-blanken hypocrieten, met een aangepraat schuldgevoel door het cultuurmarxistische sprookje.
Nee, zij reizen liever op kosten van andere en gaan dan aan andere vertellen dat ze de fouten van hun voorvaderen moeten goed maken.

Dat de ellende daar werd en word veroorzaakt door mensen van daar, dat vertellen ze er niet bij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 21:46   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Geef me even de tijd en ik verzin er wel eentje.

Ik vindt dat de bewuste agent zwaar moet veroordeeld worden begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de gevolgen van de mensen die het conflict willen importeren naar hier behoorlijk zwaar kunnen zijn.

Waar moeien blanken zich trouwens mee? Zij weten er niks van maar moeten toch maar ff protesteren in naam van?
Ik vind dat dit de zoveelste complottheorie is. Niet meer dan dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 23:16   #26
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben ook in dat geval, en daar heb ik juist een enorm schuldgevoel door Mijn lijn heeft niet genoeg bijgedragen aan de strijd...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 23:30   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, ik heb ook geen schuldgevoelens.
Vooral niet, omdat het in dezelfde periodes als die waarin de daden in andere gebieden gebeurd, de gewone bevolking het hier niet beter had dan de rest van de wereld.
Idd, lijfeigenen en overwonnen bevolkingsgroepen werden toen ook als slaven behandelt.
Citaat:
De mensen stierven hier ook van de nger, van ontbering, van ziekte,door uitbuiting.
Kinderen werkte zich dood in fabrieken en mijnen.
Jonge meisjes en vrouwen werden hier even goed verkracht.
Stakers en betogers werden door de rijkswacht gedood.
Gelukkig zijn die mistoestanden zo goed als verdwenen, maar door de gevolgen van die knettere lockdown zouden sommige van die punten wel eens kunnen terugkomen.
Citaat:
En de plaatselijke bevolkingen van buiten Europa waren ook geen lievertjes.
Ze zijn dat vandaag trouwens nog niet.
Volgens de cultuurmarxistische grondslag van de Euro-elite zijn alle culturen evenwaardig en al wie kritiek daarop heeft, wordt met een racistische saus afgeserveerd.
Citaat:
Nee, zij reizen liever op kosten van andere en gaan dan aan andere vertellen dat ze de fouten van hun voorvaderen moeten goed maken.

Dat de ellende daar werd en word veroorzaakt door mensen van daar, dat vertellen ze er niet bij.
Geschiedenis is bij uitstek het linkse vehikel, om de blanke bevolking te etaleren als racistische veroveraars en alle niet-blanken als (de eeuwige) slachtoffers ervan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 23:48   #28
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Ik heb ook totaal geen schuldgevoel.
Waarom zou ik ook?
Ik kan nooit verantwoordelijk zijn voor wat voor mijn tijd gebeurd was.
En zelfs als het tijdens mijn tijd gebeurd zou zijn, moet men mij niet verantwoordelijk houden voor wat een ander doet.
We hebben hier zelfs niet eens een regering die een meerderheid van de bevolking vertegenwoordigt, laat staan dat ik mij verantwoordelijk zou voelen voor wat zo'n regering doet.
Voor de monarchie (Leopold II) voel ik mij helemaal niet verantwoordelijk.
We hebben die pipo's niet gestemd, ze zijn ons opgedrongen.
En ik ben voor een Republiek Vlaanderen.
Ik behandel zwarten ook met respect, op dezelfde manier als ik anderen behandel.

Dus ja, waarom zou ik mij over iets schuldig voelen?

Knielen voor de zwarten?
Ik denk er niet aan.
Het ideaal dat er zou moeten zijn, is er een van gelijkheid.
Knielen is een teken van onderwerping, onderdanigheid.
Wie dat eist wil dus eigenlijk de rollen van de slavernij omdraaien, en zwart tegenover blank racisme vestigen.

"Black lives matter?"
Mijn slogan is "All lives matter".
Of moeten we nu veronderstellen dat alleen nog zwarte levens van tel zijn?
Er bestaan black supremacists, die vinden dat zwarten beter zijn dan blanken, en net zo racistisch zijn als de Ku Klux Clan.
Zo'n slogan speelt echt in hun kaart.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 23:56   #29
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Wie er achter die protesten zit?
Ik denk dat de Russen heel veel agitatie veroorzaken wereldwijd, niet alleen bij Corona, maar ook bij andere thema's.
Het is in het verleden al gebleken dat ze nepprofielen maken op facebook, die dan extreme meningen pro en contra laten beweren, en dan laten ze die profielen online het tegen elkaar uitvechten om de gemoederen op te hitsen.
Ze gaan daarbij niet de locale thema's uit de weg.
Dan doen ze alsof ze een rabiate belgicist zijn, maar vallen ze soms door de mand door hun taalfouten.
Stoken is niet zo moeilijk.
Je maakt één profiel dat de blanken aanvalt, en dan een ander dat de zwarten verrrot scheldt.
Het zal niet lang duren of daar gaan reacties op komen, waarna de 2 nog wat olie op het vuur kunnen gooien.

Let op, de Russen maken die thema's niet, maar ze spelen er handig op in, ze zaaien tweedracht, zetten de bevolking tegen elkaar op.
Alles om het Westen te verzwakken...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 00:19   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Grappig hoe iemand als George Floyd in de toekomst de geschiedenisboeken in gaat en vermeld wordt tijdens de lessen Geschiedenis in het secundair. En Trump als een akelige president met een kort lontje en een verergerende golf tijdens de coronacrisis.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 juni 2020 om 00:21.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 06:20   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Geschiedenis is bij uitstek het linkse vehikel, om de blanke bevolking te etaleren als racistische veroveraars en alle niet-blanken als (de eeuwige) slachtoffers ervan.
Dat is de interpretatie van de geschiedkundige feiten. Dat komt omdat wij nu in een eigenaardig dogmatisch systeem zitten dat overwinnen als slecht gaat beschouwen, een systeem dat de basis wetten van het leven ontkent.

Eigenlijk is de weldenkendheid (dus de dogmatische basis van onze maatschappij) een totale aanfluiting van alles wat we weten van het leven, het is een stroming die elke wetenschappelijke kennis ter zake tegenspreekt. Het is gebaseerd op twee ideeen die haaks staan op wat we weten:

- overwinnen is slecht
- duurzaamheid

Natuurlijk maak ik mij daar geen zorgen over: elke maatschappij die zodanig haaks op de natuurwetten handelt, elimineert zichzelf op den duur. Wat mij meer ambeteert, is dat ik daar zelf gedwongen in zit !

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2020 om 06:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 07:22   #32
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Vanuit de sociale studierichtingen aan voornaamste Amerikaanse universiteiten werd een bepaalde visie op racisme, discriminatie, gender, ... ontwikkeld die door universiteiten overal in de wereld wordt overgenomen. Vanuit die universiteiten nemen vakbonden, partijen, actiegroepen die visies over. Men merkt dat aan het taalgebruik. Daar zit niet echt iemand achter. Het is gewoon een ideologie waar mensen zich in vinden en bij aansluiten.

Persoonlijk vind ik het wel een veel te extreme en dikwijls gewoonweg totaal foute en soms zelfs racistische anti-witte ideologie. Het is mede door deze ideologie dat we ons amper nog voortplanten. Wanneer ik mensen die die ideologie uitdragen soms de aanloop van de holocaust hoor vergelijken met de visie op de islam bij rechts tegenwoordig dan denk ik wel eens: de joden pleegden geen aanslagen, de joden drongen hun godsdienst niet overal op, de joden werden ervan beschuldigd de wereld te leiden en stinkend rijk te zijn, ... de joden van toen lijken dan meer op de witten van nu dan op de moslims van nu me dunkt...

Dus neen, er zit geen geheime sekte achter, antifa zit er niet achter, Soros zit er niet achter, ... ze maken gewoon allemaal deel uit van een ongecontroleerde ontwikkeling die wie weet waar gaat eindigen ... ik zie het persoonlijk somber in voor de witten en hoop dat ik net niet meer ga meemaken wat ik denk dat er staat aan te komen maar ik vrees ervoor.

En het valt inderdaad op hoe elk protest tegen de corona-maatregelen onmiddellijk wordt gesmoord met boetes en aanhoudingen maar hoe het 'anti-racisme'-protest dat zich ook niet aan de maatregelen houdt ongemoeid gelaten wordt. Ik laat in het midden of dit gebeurt om mogelijk geweld tegen te gaan of dat het gewoon twee maten twee gewichten is en we A en B burgers kennen in wat dan niet langer voor een democratie kan doorgaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 juni 2020 om 07:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:02   #33
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Ik zal straks mijn inleiding aanpassen.

Ik denk niet meer dat er iets achter zit wereldwijd.
Waarom het overal plots is is politieke recuperatie van de linkerzijde en die zijn overal te vinden.

Bij ons is vooral Groen de walgelijke toer aan het bewandelen.
Almaci heeft al haar bewondering getoond voor graffiti ivm Floyd en vergeleek het politiegeweld in de VS met lompe Adil die zich zelf doodreed en de kleuter Mawda die gedood wordt als ongeval. Het is zeer walgelijk dat men die vergelijkingen maakt want in de VS was het bewuste terwijl bij ons het 2 accidenten waren en bij ons de politie vaak het slachtoffer is van burgergeweld, zelfs zorgverleners hebben hier mee te maken. Dit verklaart ook waarom Groen plots de politiecontroles weg wil in Gent. Ze zijn nog ranziger bezig dan de PvdA momenteel ????????????????????????????????
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:10   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Vanuit de sociale studierichtingen aan voornaamste Amerikaanse universiteiten werd een bepaalde visie op racisme, discriminatie, gender, ... ontwikkeld die door universiteiten overal in de wereld wordt overgenomen. Vanuit die universiteiten nemen vakbonden, partijen, actiegroepen die visies over. Men merkt dat aan het taalgebruik. Daar zit niet echt iemand achter. Het is gewoon een ideologie waar mensen zich in vinden en bij aansluiten.

Persoonlijk vind ik het wel een veel te extreme en dikwijls gewoonweg totaal foute en soms zelfs racistische anti-witte ideologie. Het is mede door deze ideologie dat we ons amper nog voortplanten. Wanneer ik mensen die die ideologie uitdragen soms de aanloop van de holocaust hoor vergelijken met de visie op de islam bij rechts tegenwoordig dan denk ik wel eens: de joden pleegden geen aanslagen, de joden drongen hun godsdienst niet overal op, de joden werden ervan beschuldigd de wereld te leiden en stinkend rijk te zijn, ... de joden van toen lijken dan meer op de witten van nu dan op de moslims van nu me dunkt...

Dus neen, er zit geen geheime sekte achter, antifa zit er niet achter, Soros zit er niet achter, ... ze maken gewoon allemaal deel uit van een ongecontroleerde ontwikkeling die wie weet waar gaat eindigen ... ik zie het persoonlijk somber in voor de witten en hoop dat ik net niet meer ga meemaken wat ik denk dat er staat aan te komen maar ik vrees ervoor.
Klopt voor een groot deel.

Citaat:
En het valt inderdaad op hoe elk protest tegen de corona-maatregelen onmiddellijk wordt gesmoord met boetes en aanhoudingen maar hoe het 'anti-racisme'-protest dat zich ook niet aan de maatregelen houdt ongemoeid gelaten wordt. Ik laat in het midden of dit gebeurt om mogelijk geweld tegen te gaan of dat het gewoon twee maten twee gewichten is en we A en B burgers kennen in wat dan niet langer voor een democratie kan doorgaan.
De oorzaak van het meten met 2 maten en 2 gewichten is niet ver te zoeken.
Agresief en als een dictator optreden tegen de protesten tegen de corona-maatregelen, kan verkocht worden als noodzakelijk voor de vloksgezondheid, 90% van de bevolking slikt dat als zoete koek.

Een betoging tegen racisme aanpakken en daar tegen reageren, is niet politiek correct en kan dus niet in Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be