Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Ik vind de EU een zwakke kwakkel, vooral in deze
Ja, zwak. 19 79,17%
Neen, het interesseert me niet. 5 20,83%
Ik weet nog iets anders over deze niet-beslissing voor dit jaar. 0 0%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2022, 21:03   #221
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, daar gaat het niet om. Als wij de zon op het hoogste punt willen rond 12 uur, dan is de best aangepaste tijd, de GMT. Niet onze GMT + 1 (die in de zomer zelfs GMT + 2 is).

De vraag is natuurlijk waarom wij de zon op het hoogste punt om 12 uur willen, want uiteindelijk is onze dag indeling niet symmetrisch rond 12 uur 's middags. We hebben een veel langere tijd waken NA 12 uur, dan ervoor. Het is dus eerder inderdaad rond 2 uur in de namiddag dat je de zon op het hoogste punt zou willen. Dan heb je 8 uur ervoor (6 AM - 2 PM) en 8 uur erna (2 PM - 10 PM) als maximaal verlichte waak dag.
U ziet, we zijn het eens, altijd zomertijd komt het best overeen met onze manier van leven. Houden zo.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2022, 21:52   #222
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, daar gaat het niet om. Als wij de zon op het hoogste punt willen rond 12 uur, dan is de best aangepaste tijd, de GMT. Niet onze GMT + 1 (die in de zomer zelfs GMT + 2 is).

De vraag is natuurlijk waarom wij de zon op het hoogste punt om 12 uur willen, want uiteindelijk is onze dag indeling niet symmetrisch rond 12 uur 's middags. We hebben een veel langere tijd waken NA 12 uur, dan ervoor. Het is dus eerder inderdaad rond 2 uur in de namiddag dat je de zon op het hoogste punt zou willen. Dan heb je 8 uur ervoor (6 AM - 2 PM) en 8 uur erna (2 PM - 10 PM) als maximaal verlichte waak dag.
Als iedereen wil middageten als de zon het hoogst staat dan is er niet veel keus.
Juist ja, de zon zou ook het hoogst kunnen staan om 18 uur bijvoorbeeld. Dan denk ik wel dat het zeer lang zou duren tegen tegen dat de mens zich hieraan aanpast.
Winter- en zomertijd afschaffen, dat zou mogen worden afgeschaft, en brengt volgens mij weinig problemen met zich.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 27 oktober 2022 om 21:58.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be