Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2007, 10:19   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard Zijn werklozen lui ?

Volgens de Vld moeten langdurig werklozen geactiveerd worden. Dat is hetzelfde als zeggen dat de werklozen lui zijn en komt neer op het aanbrengen van een stigma op een ( groeiende ) minderheid - het getuigd ook van tribaal collectief denken waarbij er een opdeling gemaakt wordt in wij; de goeden en zij; de slechten.

De Vld begint ook steeds over de luie werklozen indien haar vragen gesteld worden over de economie die maar niet echt terug in gang wil geraken.

Is het niet een beetje laf dat de VLD, waarvan zowat alle mandatarissen uitgesproken rijk zijn, niet durft toegeven dat het de problemen gewoon niet opgelost krijgt en de schuld dan maar op de werklozen ( veelal toch maar weerloze armen en kansarmen ) steekt ?

Lijkt heel die haatcampagne tegen werklozen niet een beetje op wat de nazis deden met de joden ter voorbereiding van de holocaust destijds ?

Ook zij gaven de joden om de duitsers tegen ze op te zetten immers de schuld van de economische malaise.

Graag uw reactie
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 10:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:50   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

vorige winter zijn er tenminste drie daklozen doodgevrozen in de straten van onze europese hoofdstad, o bakermat van het humanisme, de mensenrechten en de democratische rechtstaat.

Tienduizenden mensen werden onder toeziend oog van de VLD geschorst van dop. Van dertig percent daarvan zijn bij kruispuntbank ed geen enkele gegevens meer terug te vinden, wat wil zeggen dat ze officieel geen enkel inkomen genieten en zelfs hun huur niet meer kunnen betalen. Zonder huisvesting ga je met dit klimaat dood in de winter en dus noem ik dat de holocaust van verhofstadt (ism met zijn waarde collega frank van de broecke - die dan kan doorgaan als de spreekwoordelijke "geubbels" van paars ).
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 11:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:35   #3
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Volgens de Vld moeten langdurig werklozen geactiveerd worden. Dat is hetzelfde als zeggen dat de werklozen lui zijn en komt neer op het aanbrengen van een stigma op een ( groeiende ) minderheid - het getuigd ook van tribaal collectief denken waarbij er een opdeling gemaakt wordt in wij; de goeden en zij; de slechten.

De Vld begint ook steeds over de luie werklozen indien haar vragen gesteld worden over de economie die maar niet echt terug in gang wil geraken.

Is het niet een beetje laf dat de VLD, waarvan zowat alle mandatarissen uitgesproken rijk zijn, niet durft toegeven dat het de problemen gewoon niet opgelost krijgt en de schuld dan maar op de werklozen ( veelal toch maar weerloze armen en kansarmen ) steekt ?

Lijkt heel die haatcampagne tegen werklozen niet een beetje op wat de nazis deden met de joden ter voorbereiding van de holocaust destijds ?

Ook zij gaven de joden om de duitsers tegen ze op te zetten immers de schuld van de economische malaise.

Graag uw reactie
Dit is te gek om woorden ...

Natuurlijk is een langdurige werkloze lui!


[SIZE=4]lui[/SIZE]2 (bn.) 1 afkerig van werk of inspanning => arbeidsschuw, gemakzuchtig, hij gelooft het wel, werkschuw


U bent mij maar een rare kwibus hoor... Een werkloosheidsuitkering is volgens u helemaal normaal! De gemeenschap MOET betalen voor iemand die niet WIL werken? Dat is helemaal gek... Wie bent u om te beslissen dat ik u geld moet geven?

Het gekste is nog dat u dan nog eens het vld bekritiseerd die juist het probleem aanpakt... Nog gekker is dat u woorden als nazis durft in de mond te nemen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:45   #4
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dit is te gek om woorden ...

Natuurlijk is een langdurige werkloze lui!
Jaja, langdurig werklozen zijn lui Ik, als langdurig werkloze zal het wel beter weten zeker. Jouw mening is het zoveelste bewijs dat de haatcampagne van Verhofstadt, Vandenbroucke en co zijn vruchten afwerpt.


Citaat:
U bent mij maar een rare kwibus hoor... Een werkloosheidsuitkering is volgens u helemaal normaal! De gemeenschap MOET betalen voor iemand die niet WIL werken? Dat is helemaal gek... Wie bent u om te beslissen dat ik u geld moet geven?
Betalen voor iemand die niet wil werken??? Daar wil ik dan bewijzen van zien. Mensen zonder uitkering zetten is hetzelfde als de doodstraf geven. Waarom niet meteen een spuitje?

Citaat:
Het gekste is nog dat u dan nog eens het vld bekritiseerd die juist het probleem aanpakt... Nog gekker is dat u woorden als nazis durft in de mond te nemen!
De vergelijking met nazis is helemaal niet gek. Werklozen krijgen tegenwoordig overal de schuld van en worden constant neer gezet als luie parasieten die alleen maar geld kosten. Wat mij betreft zou men dergelijke beschuldigingen dringend strafbaar moeten maken.

Laatst gewijzigd door debbie : 26 januari 2007 om 11:52.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:45   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dit is te gek om woorden ...

Natuurlijk is een langdurige werkloze lui!


[SIZE=4]lui[/SIZE]2 (bn.) 1 afkerig van werk of inspanning => arbeidsschuw, gemakzuchtig, hij gelooft het wel, werkschuw


U bent mij maar een rare kwibus hoor... Een werkloosheidsuitkering is volgens u helemaal normaal! De gemeenschap MOET betalen voor iemand die niet WIL werken? Dat is helemaal gek... Wie bent u om te beslissen dat ik u geld moet geven?

Het gekste is nog dat u dan nog eens het vld bekritiseerd die juist het probleem aanpakt... Nog gekker is dat u woorden als nazis durft in de mond te nemen!
U bent een wel zeer anekdotisch voorbeeld van een geslaagde campagne van de VLD ism de SPA om de werklozen te stigmatiseren als zijnde lui en dé hoofdoorzaak van de economische malaise.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 11:47.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:52   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
U bent mij maar een rare kwibus hoor... Een werkloosheidsuitkering is volgens u helemaal normaal! De gemeenschap MOET betalen voor iemand die niet WIL werken? Dat is helemaal gek... Wie bent u om te beslissen dat ik u geld moet geven?
om toegang te kunnen hebben tot de vrije markt moet je over kapitaal beschikken - daar wij armen daar niet over beschikken zijn we impliciet van de vrije markt uitgesloten. De markt moet immers enkel vrij blijven voor de groten en kapitaalkrachtigen.

Ter compensatie van de beknotting van ons ondernemingsrecht is het inderdaad niet meer dan normaal dat we een uitkering krijgen - en dit zonder dat we daar dankbaar voor moeten zijn. Eerder moet men ons dankbaar zijn omdat we met zo n magere compensatie tevreden zijn.

Het is bovendien ook zo dat de regering de werklozen gebruikt om de schuld van haar eigen falende economische beleid op af te schuiven. Mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat er tegenover deze onvrijwillige chartering van de diensten van de werkloze tenminste een pispaalvergoeding tegenover mag staan. Niets voor niets immers he in deze wereld .

ik ben het wel met je eens dat het niet eerlijk is dat de regering de werklozen op kosten van de arbeiders en bedienden; de kleine werkende man als pispaal inhuurt. Ze zouden dat tenminste op kosten moeten doen van de monopolisten wiens belangen ze behartigen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 11:54.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:00   #7
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

U klinkt helemaal van een andere wereld...

België is één van de landen waar het meest gewerkt wordt aan armoedebestrijding etc. En als dank durft u zaken zoals dit allemaal poneren... Ik zal hier verder geen woorden aan vuilmaken!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:05   #8
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dit is te gek om woorden ...

Natuurlijk is een langdurige werkloze lui!


[SIZE=4]lui[/SIZE]2 (bn.) 1 afkerig van werk of inspanning => arbeidsschuw, gemakzuchtig, hij gelooft het wel, werkschuw


U bent mij maar een rare kwibus hoor... Een werkloosheidsuitkering is volgens u helemaal normaal! De gemeenschap MOET betalen voor iemand die niet WIL werken? Dat is helemaal gek... Wie bent u om te beslissen dat ik u geld moet geven?

Het gekste is nog dat u dan nog eens het vld bekritiseerd die juist het probleem aanpakt... Nog gekker is dat u woorden als nazis durft in de mond te nemen!
waarom neem je aan dat een werkloze niet WIL werken? er zijn 24000 vacatures in knelpuntberoepen terwijl er 600000 uitkeringsgerechtigde volledige werklozen zijn (tel daar andere categorieën bij op en je komt aan ongeveer 7 �* 800000 voltijdse equivalenten).
daarenboven zijn interimjobs helemaal geen volwaardige jobs. daarmee kun je geen toekomst uitbouwen. er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die sterven (!) terwijl ze een interimjob doen omdat ze zodanig hard werken in de hoop een vaste job te krijgen.
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:07   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
U klinkt helemaal van een andere wereld...

België is één van de landen waar het meest gewerkt wordt aan armoedebestrijding etc. En als dank durft u zaken zoals dit allemaal poneren... Ik zal hier verder geen woorden aan vuilmaken!
ik leef inderdaad in een andere wereld; de vierde wereld die bestaat uit intussen zestien percent van de bevolking en die verhofstadt het liefste volledig zou ontkennen.

u hebt geen enkele van mijn beweringen weerlegd - en ze enkel een speculatieve kwaliteit opgekleeft. Volgens mij gaat deheer marinower ook niet veel verder geraken. Dit om de doodeenvoudige reden dat er wel degelijk vergelijkbare elementen zijn tussen dé holocaust en wat ik noem de holocaust van verhofstadt

wat jullie ook mogen willen denken of geloven - hier naast mij sterven er wel degelijk letterlijk mensen traag maar zeker af - en dit aan de lopende band en in grote aantallen ! En wij zullen overal op deze schandvlek van de moderne welvaartstaat blijven wijzen. Totdat men er echt iets aan doet.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:08   #10
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
U klinkt helemaal van een andere wereld...

België is één van de landen waar het meest gewerkt wordt aan armoedebestrijding etc. En als dank durft u zaken zoals dit allemaal poneren... Ik zal hier verder geen woorden aan vuilmaken!
tiens, waarom is het armoederisicopercentage dan verdubbeld op een jaar of 8 tijd?
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:11   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
waarom neem je aan dat een werkloze niet WIL werken? er zijn 24000 vacatures in knelpuntberoepen terwijl er 600000 uitkeringsgerechtigde volledige werklozen zijn (tel daar andere categorieën bij op en je komt aan ongeveer 7 �* 800000 voltijdse equivalenten).
daarenboven zijn interimjobs helemaal geen volwaardige jobs. daarmee kun je geen toekomst uitbouwen. er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die sterven (!) terwijl ze een interimjob doen omdat ze zodanig hard werken in de hoop een vaste job te krijgen.
de groep werkende armen wordt steeds groter en groter. Hetzelfde geldt ook voor de plannen van verhofstad om werklozen gemeenschapsdienst te laten doen. Al deze mensen zullen moeten werken en ondanks dat geen cent meer krijgen en dus even arm blijven of zelfs nog armer ( doordat ze kinderopvang moeten betalen bvb ) ondanks dat ze werken.

Wat de regering eigenlijk doet is de werklozen een schandstraf opleggen, wat een middeleeuws gebruik is. Men kan ons net zo goed verplichten om als langdurig werkloze een gele ster te dragen.

ik zie het al gebeuren binnenkort als een moeder met kindje op straat zo n gemeenschapsdienstpresteerder tegen komt die de goot staat uit te kuisen

"kijk eens mama dat is weer zo n luie werkloze"
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:16.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:16   #12
Eva123
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2003
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Jaja, langdurig werklozen zijn lui Ik, als langdurig werkloze zal het wel beter weten zeker. Jouw mening is het zoveelste bewijs dat de haatcampagne van Verhofstadt, Vandenbroucke en co zijn vruchten afwerpt.
Pardon? Verhofstadt, en Vandenbroucke voeren helemaal geen haatcampagne. Ze doen hun uiterste best om de zwakkeren in de samenleving zo goed mogelijk te beschermen, en dat siert hen. Dat mag ook eens gezegd worden. Verhofstadt, en Vandenbroecke doen een uiterst moeilijke evenwichtsoefening om deze samenleving stabiel te houden. De zwakkeren in deze samenleving kiezen voor het VB, de partij die hun alleen maar nog dieper in de afgrond kan storten.

Het is inderdaad waar zoals je schreef in je eerdere post, dat het voor moeders heel moeilijk is om een leefbaar inkomen over te houden, na de aftrek van de kinderopvang. Ik ben daar al lang uit. Plaats hier misschien eens een rekensommetje. Wat is het minimuminkomen, en wat kost de opvang van één kind, wat kost de huur van een appartement met twee slaapkamers, en bereken ook eens hoeveel uren werk je steekt in het huishouden, en in de verzorging van je kind(eren). Wat ik zie is dat vrouwen meestal hun eigen ergste vijand zijn. Ze kiezen en masse voor het VB, dat hun al hun rechten wil afpakken. Er is een Vlaams spreekwoord dat zegt: "Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten. Wel, als je dan toch denkt dat je goed bent met extreem rechts, zit dan maar op de blaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Betalen voor iemand die niet wil werken??? Daar wil ik dan bewijzen van zien. Mensen zonder uitkering zetten is hetzelfde als de doodstraf geven. Waarom niet meteen een spuitje?
Verdedig je, inplaats van je te wentelen in zelfbeklag. Toon aan dat de bescherming van de zwakkeren in de samenleving ook zinvol is, en misschien wel nog het meest zinvol is, voor diegenen die hier de werkloze tot zondebok komen maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
De vergelijking met nazis is helemaal niet gek. Werklozen krijgen tegenwoordig overal de schuld van en worden constant neer gezet als luie parasieten die alleen maar geld kosten. Wat mij betreft zou men dergelijke beschuldigingen dringend strafbaar moeten maken.
Dat is juist, werklozen, allochtone, moslims, Joden, armen, ouderen, vrouwen, kinderen, homo's, prinsen, etc... allemaal passeren ze wel eens de revue als zondebok, en uit iedere groep zijn er die daar zelf vurig aan meedoen. Wees eens consequent en eis respect voor �*lle mensen. Dan zullen we er misschien in slagen een eervolle cultuur op te bouwen.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:18   #13
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Dat is juist, werklozen, allochtone, moslims, Joden, armen, ouderen, vrouwen, kinderen, homo's, prinsen, etc... allemaal passeren ze wel eens de revue als zondebok, en uit iedere groep zijn er die daar zelf vurig aan meedoen. Wees eens consequent en eis respect voor �*lle mensen. Dan zullen we er misschien in slagen een eervolle cultuur op te bouwen.
wees eens consequent en ga eens eerst tegen verhofstadt zagen dat hij respect moet hebben vanuit zijn voorbeeldfunctie voor alle mensen en dus ook voor werklozen.

Wij streven gewoon onze eigen belangen na - wat alle belangengroepen trouwens ook doen

ga maar tegen het eigenaarssyndicaat zagen dat ze respect voor alle mensen moeten prediken dus - die hebben veel meer geld dan wij om daar campagnes voor op te zetten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:23.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:21   #14
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Pardon? Verhofstadt, en Vandenbroucke voeren helemaal geen haatcampagne. Ze doen hun uiterste best om de zwakkeren in de samenleving zo goed mogelijk te beschermen, en dat siert hen. Dat mag ook eens gezegd worden. Verhofstadt, en Vandenbroecke doen een uiterst moeilijke evenwichtsoefening om deze samenleving stabiel te houden. De zwakkeren in deze samenleving kiezen voor het VB, de partij die hun alleen maar nog dieper in de afgrond kan storten.

Het is inderdaad waar zoals je schreef in je eerdere post, dat het voor moeders heel moeilijk is om een leefbaar inkomen over te houden, na de aftrek van de kinderopvang. Ik ben daar al lang uit. Plaats hier misschien eens een rekensommetje. Wat is het minimuminkomen, en wat kost de opvang van één kind, wat kost de huur van een appartement met twee slaapkamers, en bereken ook eens hoeveel uren werk je steekt in het huishouden, en in de verzorging van je kind(eren). Wat ik zie is dat vrouwen meestal hun eigen ergste vijand zijn. Ze kiezen en masse voor het VB, dat hun al hun rechten wil afpakken. Er is een Vlaams spreekwoord dat zegt: "Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten. Wel, als je dan toch denkt dat je goed bent met extreem rechts, zit dan maar op de blaren.
en ga eens een ander uitmaken voor VB er. Niemand van ons heeft ooit op het VB gestemd en wij roepen onze lotgenoten op om in plaats van tegen de democratie en de mensenrechten te stemmen via het VB, net op te komen voor hun mensenrechten.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:24   #15
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

En dan te zeggen dat ik betaald wordt als ik nieuwe kandidaten aanbreng voor op het werk(informaticasector, geen opleiding vereist).
Stuur mij een pm en we verdelen de bonus die ik krijg om jouw aan te werven.


Er is enorm veel vraag naar laaggeschoolden en je vind het ook zonder interims hoor. Is wel hard werken natuurlijk .

Maja ik ga van werk veranderen, wordt te weinig betaald voor mijn diploma en werk is er genoeg.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:28   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

wat wij eisen is niet meer dan consequente toepassing van de mensenrechten, meer bepaald art 25
Citaat:
Artikel 25
Een ieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder begrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil.

Moeder en kind hebben recht op bijzondere zorg en bijstand. Alle kinderen, al dan niet wettig, zullen dezelfde sociale bescherming genieten.
bovendien is het net vanuit burgerzin en constitutioneel bewustzijn dat we de politici langs deze weg trachten te waarschuwen dat ze de rechtstaat aan het opblazen zijn. Onze inspiratie daartoe halen we uit volgend stuk uit de preambule van de universele verklaring voor de rechten van de mens.
Citaat:
Overwegende, dat terzijdestelling van en minachting voor de rechten van de mens geleid hebben tot barbaarse handelingen,
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:30.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:28   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Niet iedereen ziet een leven zitten van zichzelf afbeulen en dan het geluk halen uit het idee dat ge "iets" bereikt hebt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:32   #18
Eva123
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2003
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wees eens consequent en ga eens eerst tegen verhofstadt zagen dat hij respect moet hebben vanuit zijn voorbeeldfunctie voor alle mensen en dus ook voor werklozen.
Je snapt het niet, hé. Verhofstadt heeft respect voor alle mensen. Maar het zijn die werklozen zelf die samen met diegenen die de werklozen tot zondebok kiezen, en dat als excuus gebruiken om voor het VB te kiezen, ook dreigen om voor het VB te kiezen. Je moet weten wat je wil. Zet Verhofstadt niet onder druk tegen jou, dan zal je misschien iets bereiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Wij streven gewoon onze eigen belangen na - wat alle belangengroepen trouwens ook doen
Het is goed als mensen opkomen voor hun belangen, maar als ze daarbij dan in hun eigen voeten schieten, dan moeten ze maar met de wonden leren leven. Als de werklozen het vandaag moeilijk hebben, dan is dat hun eigen schuld. Ze moesten maar niet voor het VB kiezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ga maar tegen het eigenaarssyndicaat zagen dat ze respect voor alle mensen moeten prediken dus - die hebben veel meer geld dan wij om daar campagnes voor op te zetten
Als jullie al op een verstandige manier zouden omgaan met de rechten die jullie in deze samenleving hebben, dan zou dat al veel geld en campagnes gespaard zijn. De socialisten zouden de partij bij uitstek moeten zijn die opkomen voor de zwakkeren, maar omdat de zwakkeren inplaats van voor hun eigen belangen op te komen, zitten te kakken op de allochtonen, voelen de socialistische politici zich gedwongen om een onverdraagzame retoriek aan te nemen. Zolang je je eigen grootste vijand blijft, is het je eigen schuld.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:33   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
En dan te zeggen dat ik betaald wordt als ik nieuwe kandidaten aanbreng voor op het werk(informaticasector, geen opleiding vereist).
Stuur mij een pm en we verdelen de bonus die ik krijg om jouw aan te werven.


Er is enorm veel vraag naar laaggeschoolden en je vind het ook zonder interims hoor. Is wel hard werken natuurlijk .

Maja ik ga van werk veranderen, wordt te weinig betaald voor mijn diploma en werk is er genoeg.
omschrijf dat werk eens wat gedetailleerder aub ? Hoeveel uren. Wat zijn de verdiensten ? Naar waar moet ik mij verplaatsen ? Waarom blijf je het zelf niet doen ? maar ja waarschijnlijk vind je dat ik dat niet eens mag vragen en dat ik aan eender welk loon in eender welke omstandigheden ga werken.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:37   #20
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Je snapt het niet, hé. Verhofstadt heeft respect voor alle mensen. Maar het zijn die werklozen zelf die samen met diegenen die de werklozen tot zondebok kiezen, en dat als excuus gebruiken om voor het VB te kiezen, ook dreigen om voor het VB te kiezen. Je moet weten wat je wil. Zet Verhofstadt niet onder druk tegen jou, dan zal je misschien iets bereiken.



Het is goed als mensen opkomen voor hun belangen, maar als ze daarbij dan in hun eigen voeten schieten, dan moeten ze maar met de wonden leren leven. Als de werklozen het vandaag moeilijk hebben, dan is dat hun eigen schuld. Ze moesten maar niet voor het VB kiezen.



Als jullie al op een verstandige manier zouden omgaan met de rechten die jullie in deze samenleving hebben, dan zou dat al veel geld en campagnes gespaard zijn. De socialisten zouden de partij bij uitstek moeten zijn die opkomen voor de zwakkeren, maar omdat de zwakkeren inplaats van voor hun eigen belangen op te komen, zitten te kakken op de allochtonen, voelen de socialistische politici zich gedwongen om een onverdraagzame retoriek aan te nemen. Zolang je je eigen grootste vijand blijft, is het je eigen schuld.
als jij morgen omkomt bij een roofoverval gepleegd door een geschorste werkloze dan is dat je eigen schuld. Je had maar niet moeten stemmen op cultureel fascistische partijen die holocausten organiseren tegen de allerzwaksten uit de maatschappij.

Jij bent trouwens een archetypisch voorbeeld van tribaal collectief denken. Werklozen zijn lui en hebben hun miserie aan zichzelf te danken - je plakt een ganse groep een sticker op en dit onder invloed van verhofstadt zijn laatste encycliek

is hetzelfde als zeggen - allochtonen hadden zo bruin maar niet moeten zijn

of

mensen die in een rolstoel zitten zijn te lui om te lopen

hoe wij onze belangen behartigen zullen wij trouwens wel zelf bepalen

het eerste dat jij moet leren is ontsnappen uit het schuldoordelend denken en overgaan naar probleemoplossend denken

we organiseren daar trouwens speciale cursussen voor, maar voor niet armen zijn deze vanzelfsprekend niet gratis
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be