Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2023, 13:51   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Google is eigenaar van Youtube.
Youtube is zowat de grootste "leverancier" van nieuwtjes zowel als onzin op deze kant van de planeet......
YT moet leven van reclameinkomsten.
Oorlogsbeelden en "meningen" gaan niet best samen met de belangen van reclame.(die altijd een madeliefjeswereld wil schetsen waar hun product of dienst dan perfect in past....kleuterschoolniveau gewoonlijk)

Zo herinner ik me,voordat ik mijn Ad-Blocker op orde kreeg zelfs reclames van Groen! tussen oorlogsbeelden in het groene platteland in Oekraine door,dat was in de zomer van 22.....

AdBlockers zijn een regelrechte aanval van de Kelten op het verdienmodel van YT......
Maar evengoed de rauwheid van de oorlog en de confrontatie met "meningen" en discussies in de comments er onder.Reclamemakers hebben dat niet graag,dat hun imbeciele reclame tussen dergelijke zaken terechtkomt....

Dus werden reeds vroeg al te "pro-Russische" standpunten weggefilterd.
Waren er in het begin van het conflict nog eenvoudig beelden van vernielde menselijke lichamen zichtbaar,dan werden die een paar maanden al "vaag" gemaakt en tegenwoordig zijn ze bijna onzichtbaar.....Oorlogscommentators maken overigens reclame voor hun Telegram kanalen waar ze niet zo moeten zitten editeren of gewoonweg niet tonen wegens het risisco op "demonitizing" of er gewoonweg af gegooid worden...

En nu begin ik te vernemen dat langlopende commentators er inderdaad beginnen af gegooid worden.....


YT moet die oorlog niet.Me thinks dat ze geleidelijk aan het ganse "Oekraine-War" gedoe er gaan af gooien.....tenzij het extreem gesteriliseerde nieuws gebracht door de grote nieuwskanalen...(je kent het wel,een afgeborstelde oudere heer met een pruik op en een mevrouw,al dan niet van een passende minderheidsgroep" die dan wat algemeenheden zitten te teuten voor een grote kaart waar niks op staat.......of een gepensioneerde officier die,omdat hij ex-officier is,meent ook nog iets van oorlog te kennen hoewel de kans groot is dat hij in geen jaren oorlogsdoden van dichtbij gezien heeft....laat staan weet hoe een slagveld ruikt......


Maar goed,het is wat het is.........en YT moet maar doen wat YT denkt te moeten doen...
Bijna alle bloggers die dagelijks nieuws brengen over de oorlog van Orcland tegen Oekraine kregen de laatste maanden en weken enorm veel tegenkanting van YT : enkele dagen geleden wees 'Reporting from Ukraine' er nog op dat ze met fake argumenten hem 'demonetizen' sinds oktober. Denys Davydov moet constant beelden censureren, Artur Rehi ook, Georgi van 'Ukraine Matters' ook, idem zo bij Operator Starsky...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 20:14   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Zijn er forumgangers met ervaring met Telegram ?

Aanbevelingen voor Telegram kanalen met niet gecensureerd nieuws ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 20:57   #63
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zijn er forumgangers met ervaring met Telegram ?

Aanbevelingen voor Telegram kanalen met niet gecensureerd nieuws ?
Telegram werkt perfect zoals het zijn moet en levert een schat aan informatie op. Het leuke is dat het volledig ongecensureerd rauw materiaal bevat dat de MSM niet oppikt of kan spinnen. Het minder leuke is dat dat vaak nogal om grafisch materiaal gaat.

Ik maak een onderscheid tussen:

- de propagandakannaaltjes, waar enkel gepost kan worden door de beheerder en waar het nieuws op een erg éénzijdige manier gebracht wordt (dennis davidov of wargonzo zijn daar mooie voorbeeldjes van),
- tussen min of meer betrouwbare kannalen waar enkel de beheerder post (rybar),
- Communities waar iedereen zijn bijdrage kan leveren, maar waar vaak ook enkele trollen aanwezig zijn (en dat zijn natuurlijk die idioten zonder leven die per sé hun enige eigen juiste mening willen verkondigen, vaak op de tegengestelde kannalen: pro-Oekraïens of Russischgezinde kanalen, en pro Russisch op Oekraïensgezinde kanalen.)

Al deze kanalen bevatten ongecensureerd nieuws gaande van interessante geolocated gebeurtenissen, getuigen van wat er gebeurt/gebeurt is, tot de goorste beelden enkel bedoeld om de andere kant pijn te doen.

Ik kan er door zo'n dertig scrollen, maar degene die vaak informatie aanleveren die men langs deze kanten niet ziet en waar ik af en toe interessante zaken uit op pik zijn in mijn ogen.

- New World Geopolitics: neutraal (let op voor enkele trollen), Amerikaanse beheerder, enkel geïnteresseerd in feiten.
- Rybar: zowat de enige Russische bron die min of meer betrouwbaar is in het brengen van hun feiten en die dat op een min of meer neutrale manier doet: nadeel is dat je hier wel veel door de vertaalmolen mag halen.
- Intel Slava: Russisch gezind, maar wel accuraat in hun berichtgeving. Engelstalig
- Weeb Union: neutraal: post en repost ook andere kannalen, Deense beheerder.
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 30 december 2023 om 20:59.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 01:11   #64
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zijn er forumgangers met ervaring met Telegram ?

Aanbevelingen voor Telegram kanalen met niet gecensureerd nieuws ?
Dmitri Medvedev heeft een Telegram kanaal:
https://t.me/medvedev_telegram

Schakel de vertaal-functie in je hebt bij wijlen mooie stukjes proza.

Er zitten pareltjes tussen.

Ook de volgende Telegram kanalen kunnen gevolgd worden:
Inessa S - de vrouwelijke invalshoek
Pepe Escobar - de meer geopolitieke kijk op de zaak
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2023 om 01:14.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 11:50   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Telegram werkt perfect zoals het zijn moet en levert een schat aan informatie op. Het leuke is dat het volledig ongecensureerd rauw materiaal bevat dat de MSM niet oppikt of kan spinnen. Het minder leuke is dat dat vaak nogal om grafisch materiaal gaat.

Ik maak een onderscheid tussen:

- de propagandakannaaltjes, waar enkel gepost kan worden door de beheerder en waar het nieuws op een erg éénzijdige manier gebracht wordt (dennis davidov of wargonzo zijn daar mooie voorbeeldjes van),
- tussen min of meer betrouwbare kannalen waar enkel de beheerder post (rybar),
- Communities waar iedereen zijn bijdrage kan leveren, maar waar vaak ook enkele trollen aanwezig zijn (en dat zijn natuurlijk die idioten zonder leven die per sé hun enige eigen juiste mening willen verkondigen, vaak op de tegengestelde kannalen: pro-Oekraïens of Russischgezinde kanalen, en pro Russisch op Oekraïensgezinde kanalen.)

Al deze kanalen bevatten ongecensureerd nieuws gaande van interessante geolocated gebeurtenissen, getuigen van wat er gebeurt/gebeurt is, tot de goorste beelden enkel bedoeld om de andere kant pijn te doen.

Ik kan er door zo'n dertig scrollen, maar degene die vaak informatie aanleveren die men langs deze kanten niet ziet en waar ik af en toe interessante zaken uit op pik zijn in mijn ogen.

- New World Geopolitics: neutraal (let op voor enkele trollen), Amerikaanse beheerder, enkel geïnteresseerd in feiten.
- Rybar: zowat de enige Russische bron die min of meer betrouwbaar is in het brengen van hun feiten en die dat op een min of meer neutrale manier doet: nadeel is dat je hier wel veel door de vertaalmolen mag halen.
- Intel Slava: Russisch gezind, maar wel accuraat in hun berichtgeving. Engelstalig
- Weeb Union: neutraal: post en repost ook andere kannalen, Deense beheerder.
Bedankt voor de bespreking. Als ik in 2024 overweeg Telegram te gebruiken ga ik het nog eens herlezen.

Ik neem regelmatig een kijkje op Al Jazeerah English en Rt.com. Voor deze laatste heb ik de nameservers van Google in mijn router geconfigureerd, omdat deze door onze internetprovider op last van de EU gecensureerd wordt. Op RT.com is niets te vinden dat elders niet terug te vinden is. Ondanks de boycot van de EU lijkt RT.com me zich nooit éénzijdig anti-Westen of Pro-Russisch uit te talen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 15:53   #66
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor de bespreking. Als ik in 2024 overweeg Telegram te gebruiken ga ik het nog eens herlezen.

Ik neem regelmatig een kijkje op Al Jazeerah English en Rt.com. Voor deze laatste heb ik de nameservers van Google in mijn router geconfigureerd, omdat deze door onze internetprovider op last van de EU gecensureerd wordt. Op RT.com is niets te vinden dat elders niet terug te vinden is. Ondanks de boycot van de EU lijkt RT.com me zich nooit éénzijdig anti-Westen of Pro-Russisch uit te talen.
Hoe Telegram berichten te vertalen vind je hier:
https://t.me/TheIslanderNews/3466
Did you know that there is an option to auto translate all languages to
your language on Telegram?
It helps you to follow channels in different languages.
Go to:
- Settings
- Language
- Show translation button
For example, you can follow a channel that is in Serbian and Telegram will
translate all the texts into your language with right click on text you wanna
translate and use option translate.
Tegelijk ook een interessant Telegram kanaal:
The Islander
Geopolitics and Justice: Unveiling the Untold, While Advocating for a Just Peace
in the World, where Partnership Overpowers Domination. Investigative (long-
form) Op-eds, alongside quick news updates, keeping you informed.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 januari 2024 om 15:53.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be