Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2012, 07:13   #21
Snarf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 mei 2011
Berichten: 86
Standaard

Ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat, maar 10 jaar geleden was het toch nog geen land waar ik permanent naar zou verhuizen.
Veel criminaliteit, armoede, rassenscheiding (duidelijk blanke villawijken en zwarte golfplaatwoningen), ....
Het is wel een heel mooi land, maar savonds was ik toch niet altijd op mijn gemak.

Dit is wel 10 jaar geleden he, misschien dat het nu drastisch veranderd is.
Snarf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 08:12   #22
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ben al naar de toekomst (Afrika) gemigreerd. Sommigen onder u lachten toen ik dat jaren geleden deed. Nu zie ik dat ge mij gelijk geeft.

Ik was misschien de eerste. Maar zeker niet de laatste.

Ik voorspel dat 25% van alle jongeren (tussen 18 en 30j) op dit forum, voor het jaar 2025 in Afrika zullen werken. En het daar nog goed zullen doen ook. Mark my words.
Haha. Naar welk land? Ghana, of naar het Zuiden?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:31   #23
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Bedankt voor dit niet onrealistisch scenario

Wel dat Vlaanderen uiteindelijk onafhankelijk wordt staat nu reeds vast, enkel stoort het nogal dat de cheerleaders van de NVA nog lopen preken over een WELVAREND Vlaanderen.....als héél Europa op z'n gat ligt dan Vlaanderen dus ook!

Ik denk dat wij Europeanen in de éérste plaats ons continent moeten 'zuiveren' van de grootste bedreiging sinds het nazisme : namelijk de steeds verder oprukkende islam en zijn waanzinnige ideeën

Ofwel aanvaarden die mafketels dat religie hier een privézaak is ofwel bollen ze het maar af richting zanbak! Dit is geen plat racisme maar een zaak van puur zelfbehoud en overstijgt iedere Waal-Vlaming-tegenstelling....knoop dat goed in uw oren Vlaams nationalisten! Daarom heb ik meer sympathie voor Vlaams Blokkers/Belangers dan NVA-ers
Diegenen die hier geboren zijn kun je niet uitwijzen.
Het multiculturalisme, daar moeten we van af.
Eénheid maakt macht.
Daar zal je helaas geen VB'er kunnen van overtuigen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:33   #24
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Haha. Naar welk land? Ghana, of naar het Zuiden?
Tanzania, definitely!
Ligt ideaal aan de Indische Oceaan, met Zanzibar als strategische poort.
Veel Indiërs, Omani's, en andere Arabieren en Aziaten.
Lees Robert Kaplan maar eens.

C2C kletst niet.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:42   #25
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De hamvraag is echter: wat moet er daarna gebeuren?

Hoe willen we het Vlaanderen van na Europa vorm geven?
Ons aansluiten bij de Russische federatie.

Rusland is al lang (meer dan twintig jaar) niet communistisch meer. Goed, er zijn nog wat probleempjes met democratie, maar dat komt wel goed. Zeker de invloed van alle democraten in Vlaanderen zal helpen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:43   #26
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Bedankt voor dit niet onrealistisch scenario
Niet echt hoor, een beetje Jared Diamond (Ondergang), Bassam Tibi (Europa zonder indentiteit), Robert Kaplan (Moesson) en Niall Ferguson (Beschaving) en wat conclusies.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:55   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ben al naar de toekomst (Afrika) gemigreerd. Sommigen onder u lachten toen ik dat jaren geleden deed. Nu zie ik dat ge mij gelijk geeft.

Ik was misschien de eerste. Maar zeker niet de laatste.

Ik voorspel dat 25% van alle jongeren (tussen 18 en 30j) op dit forum, voor het jaar 2025 in Afrika zullen werken. En het daar nog goed zullen doen ook. Mark my words.
Als gij denkt dat ge de eerste zijt die naar Afrika emigreert

Ik zou in 1968 vertrokken zijn, maar er kwam iets tussen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:59   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Nu stilaan zowat iedere politieke commentator al eens durft spreken van een totale desintegratie van Europa, wordt het tijd om vooruit te blikken en ons af te vragen wat er zal volgen.

Het lijdt weinig twijfel dat, zelfs zonder het uiteenvallen van deze unie van naties die enkel met de stem van hun eigen land durven spreken, Europa op internationaal vlak uitgeteld is.

Europa is het oudste continent, althans wat betreft de gemiddelde leeftijd, en heeft op politiek vlak allang niet veel gewicht meer in de internationale weegschaal te werpen.

Na het uiteenvallen van de unie, lijdt het weinig twijfel dat de splitsing van België er zit aan te komen.

Vooreerst zal het toekomstige zwaartepunt van de wereldpolitiek-en handel zich afspelen rond de Indische Oceaan, met China, India, Indonesië, Pakistan, het Arabisch schiereiland en Australië als belangrijkste spelers.

Nu al heeft de Amerikaanse marine besloten om haar aanwezigheid in de Atlantische Oceaan zogoed als tot nul te herleiden en volop in te zetten op de Stille en de Indische Oceanen.
De VS zal zelf hoogstwaarschijnlijk al binnen enkele jaren op wereldvlak niet langer de eerste viool spelen, maar dit moeten overlaten aan de economiëen van de Moessonlanden.

Europa zal verweesd achter blijven, in een recessie die ook in België keihard zal toeslaan.
Dat de Europese economiëen nog een tijdje zullen blijven krimpen, is immers zonneklaar.

De verminderde levensstandaard zal hoogstwaarschijnlijk voor een definitieve boedelscheiding zorgen tussen Wallonië en Vlaanderen. Het terug afbakenen van de eigen volksstaat, zal niet alleen in België, maar in heel de wereld weer opgang maken.
Nationlisme wordt weer hot.
Zelfs de onbenulligste volkeren, zoals de Karen in Myanmar, dat China's doorgang naar de Indische Oceaan belemmert, zullen aan belang inwinnen in de lappendeken van semi-onafhankelijke en onafhankelijke staten rond de Indische Oceaan.

Links zal hier aanvankelijk fel tegen ageren, maar zal dat tij niet kunnen keren.
Hun beleid van inter-en multiculturele samenlevingen zal hier ook keihard in botsing komen met de harde realiteit: het geld is op.

Zoals steeds zullen zich in zo'n situatie 2 grote stromingen aftekenen: De autochtoon die zich begint af te zetten tegen de allochtoon omdat hij denkt dat deze profiteert en zijn werk afneemt (zien we nu al in Griekenland en Spanje) en de allochtoon die straatrellen veroorzaakt (zie Parijs enkele jaren geleden), omdat de OCMWs geen geld meer hebben.

Het feitelijk failliet van links zal echter wel weer grote mogelijkheden scheppen voor dit politiek spectrum, omdat het globaliserende kapitalisme minstens in Europa, in mindere mate mogelijk ook in de VS, zal instorten.

Europa buiten en Vlaanderen op zichzelf, het is absoluut geen onrealistisch toekomstbeeld.
De politieke machtshebbers zullen, aangezien ze geassocieerd worden met het kapitalisme, de verrijking, de postjespakkerijen, de cumuls, al net zo uitgekotst worden als het globalisme, het kapitalisme en de onbelaste multinationals zelf.

De hamvraag is echter: wat moet er daarna gebeuren?

Hoe willen we het Vlaanderen van na Europa vorm geven (deze discussie zal overigens in ieder Europees land moeten worden gevoerd)?
Wat kan/mag/zal er in de plaats komen als het stof is neergedwarreld?

Aub geen verdediging van het Belgicistisch of kapitalistisch systeem, maar serieuze reacties van mensen die wel verder kijken dan hun neus lang is en de contouren van de toekomst wel weten te ontwaren.
Die gasten hier zijn duidelijk aan het ontsporen.
Eerst ging België verdwijnen en nu ineens heel Europa.

Ligt wellicht aan de warmte.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:37   #29
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die gasten hier zijn duidelijk aan het ontsporen.
Eerst ging België verdwijnen en nu ineens heel Europa.

Ligt wellicht aan de warmte.
Blijf maar in de knusse beschutting van je grot zitten.
Het is daar lekker veilig.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 19:24   #30
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Niet echt hoor, een beetje Jared Diamond (Ondergang), Bassam Tibi (Europa zonder indentiteit), Robert Kaplan (Moesson) en Niall Ferguson (Beschaving) en wat conclusies.
Inderdaad. De eerste die beweert dat Europa niet aan't ondergaan is, moet hier in deze discussie nog opduiken.

Gelukkig zijn de meesten onder jullie realist.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:51   #31
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
De verminderde levensstandaard zal hoogstwaarschijnlijk voor een definitieve boedelscheiding zorgen tussen Wallonië en Vlaanderen. Het terug afbakenen van de eigen volksstaat, zal niet alleen in België, maar in heel de wereld weer opgang maken.
Nationlisme wordt weer hot.
Zelfs de onbenulligste volkeren, zoals de Karen in Myanmar, dat China's doorgang naar de Indische Oceaan belemmert, zullen aan belang inwinnen in de lappendeken van semi-onafhankelijke en onafhankelijke staten rond de Indische Oceaan.
Ik voorspel dat in dit scenario Duitsland nog meer het voortouw zal nemen in Europa. Niet zoals het nu doet, want het walgelijke gedrocht dat de EU is bestaat dan hopelijk niet meer, maar het zal er wel op neer komen.

Hoewel de demografische situatie in Duitsland om te huilen is, is het nog steeds, afgetekend, het land met de meeste inwoners en het Duits is de meest gesproken taal. België en Spanje zullen waarschijlnijk als eersten aan 'nationalisme' en 'separatisme' ten prooi vallen. Maar ook Groot-Brittanië, Italië en, wat Baskenland betreft, deels ook Frankrijk krijgen ermee te maken.
Het enige grote land dat niet met deze interne twisten geconfronteerd wordt is Duitsland. Toegegeven, af en toe komt er geweeklaag uit NRW dat de Oost-Duitse steden geld toegestopt krijgen terwijl ze het zelf ook kunnen gebruiken, en de Bayern durven hier ook al wel eens hun mond over open te trekken, maar veel heeft dit allemaal niet te betekenen.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 23 mei 2012 om 22:52.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:16   #32
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Een Diets keizerrijk?
²
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be