Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2012, 23:45   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Positie De Croo op de wip?

Volgens Liesbeth Impe in het Nieuwsblad zou de positie van Sander De Croo in de Ø-VLD op de wip staan. Wie weet daar meer over?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 23:51   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Volgens Liesbeth Impe in het Nieuwsblad zou de positie van Sander De Croo in de Ø-VLD op de wip staan. Wie weet daar meer over?
ja, Jean-Jacques De Gucht ziet zijn kans. Die zal dat voortreffelijk doen.

Laatst gewijzigd door giserke : 22 mei 2012 om 23:51.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 01:04   #3
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ja, Jean-Jacques De Gucht ziet zijn kans. Die zal dat voortreffelijk doen.
In de O-VLd-krabbenmand is er slechts plaats voor één krab. Jean-Jacques voldoet in deze aan de criteria inzake zwemvaardigheid, hersenvolume en luchtverplaatsing. Een niet te versmaden versterking, die op instemming van de externe concurrentie kan rekenen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 06:07   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=K73QEK8V

Uit welke hoek komt de kritiek ? Niet verwonderlijk uit de mond van iemand die door de stekkerman aan de kant is gezet. Vanhengel is een echte liberaal, en is verbannen naar Brussel ten voordele van Quick (die in een vorig leven zowat alle kleuren heeft gehad) en Turtelboom (overgelopen tsjeef). Dat steekt. Temeer daar diezelfde stekkerman diegene was die de vorige regering torpedeerde, waarin Vanhengel toch een prominente rol had. Vanhengel ziet zijn carrière genekt door Sander, weet dat een terugkeer voor hem niet realistisch is maar gebruikt zijn gezag in de partij voor een payback-time te proberen organiseren. Dat is wat ik denk.
Liberalen zijn altijd zalig om bezig te zien als ze onderling ruzie maken.
Anders dan in de meeste andere partijen hebben ze geen schrik om op te staan tegen de voorzitter.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 06:58   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Ik dacht eer te voorspellen dat den Hengel politiek aan het sterven was, begrafenis voorzien de avond van de gemeenteraadsverkiezingen.

Welke overtuigde liberaal gaat hier nu mee akkoord ?

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...er-vervoort-ps
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 07:06   #6
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Volgens wat ik net hoor op de radio, zou de naam van Guy Verhofstadt meer en meer opduiken... Yep, de OVLD gaat resoluut voor verjonging en vernieuwing!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 07:15   #7
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ambras in de vld, altijd plezant. Nadat ze eerst weken aan een stuk in de gazet komen met internen en externen die zeggen dat ze geen verhaal meer hebben, de ene na de andere slechte peiling, gaan ze nu rollend over de straat weer ruzie beginnen maken. mij niet gelaten, er zijn nog altijd tien procent kiezers langs die kant die nog terug naar de stal moeten gebracht worden.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 07:16   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Volgens wat ik net hoor op de radio, zou de naam van Guy Verhofstadt meer en meer opduiken... Yep, de OVLD gaat resoluut voor verjonging en vernieuwing!
Verafstoot heeft waarschijnlijk ergens een gebouwke kunnen vinden dat vorige keer over het hoofd gezien werd.
Hij zou ook dit gebouwke dus graag willen verkopen, om het direct terug te huren ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 07:50   #9
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Wanneer is het voorzittersverkiezing bij de O-VLD?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 07:59   #10
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wanneer is het voorzittersverkiezing bij de O-VLD?
Artikel niet gelezen ? December
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 10:08   #11
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.255
Standaard

Het voormalige triumviraat(verhofstadt-dewael-degucht) hebben het blijkbaar nog altijd voor het zeggen, misschien wat minder zichtbaar, maar achter de schermen meer dan ooit. En ja, het is hier al aangehaald, wie zal Decroo junior opvolgen, nen anderen junior zeker, die wat morgen trouwt in Aalst, ja ja, Jean-Jacques. Als hem genen burgemeester zou worden van Aalst is het partijvoorzitterschap van de VLD nog altijd een mooie troostprijs. Enige kaper op de kust die ik nog zie binnen het familiebedrijfje VLD is Mathias Declercq, maar ja, nu grootvader er niet meer is, zal dit de zaak voor het triumviraat er alleen maar gemakkelijker op maken. En gaat Jean-Jacques dan een nieuwe koers uitstippelen??? Ik denk het niet, hij zal de spreekpop worden van onze 3 broeders. Belgie een democratie, ik dacht het niet, laat het ons houden op fami-cratie
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:04   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ambras in de vld, altijd plezant. Nadat ze eerst weken aan een stuk in de gazet komen met internen en externen die zeggen dat ze geen verhaal meer hebben, de ene na de andere slechte peiling, gaan ze nu rollend over de straat weer ruzie beginnen maken. mij niet gelaten, er zijn nog altijd tien procent kiezers langs die kant die nog terug naar de stal moeten gebracht worden.
Ik hou meer van een partij waar ze intern ambras maken dan van een partij van cheerleaders van een grote leider. Ieder zijn eigen meug natuurlijk.

De ambras bij Open VLD is er altijd al geweest, evenzo als bij de andere politieke partijen, inclusief de VU.

Het is ook een gegeven dat die ambras meer in de openbaarheid komt naarmate dat de macht van de partij slinkt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:06   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verafstoot heeft waarschijnlijk ergens een gebouwke kunnen vinden dat vorige keer over het hoofd gezien werd.
Hij zou ook dit gebouwke dus graag willen verkopen, om het direct terug te huren ....
Geen slecht idee. Welk gebouw stel je voor ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:08   #14
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

VLD opdoeken en door B.U.B. laten opslorpen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:13   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Aangezien de échte ideologische verschillen tussen N-VA en Open VLD eigenlijk zeer klein zijn denk ik dat we binnenkort Bart Dewever kunnen begroeten als nieuwe voorzitter
van de open N-VA...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:44   #16
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Vanhengel staat binnenkort op de PS-lijst in Brussel als lijstduwer (als ik mij dat goed meen te herinneren).

Wel, Vanhengel stijgt (ondanks bovenstaande vuiligheid) nog een paar treden in mijn achting.

Ge kunt de psychopathie van Sandro zijn smoeltje schrapen, het verwaande rijkeluiskindje dat altijd zijn goesting kreeg. Was pappie een industrieel ipv. politicus geweest, dan was Sandro misschien wel een Vlaamse equivalent geworden van Patrick Haemers. Nu richt hij vooral bloedbaden aan op socio-economisch vlak.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:46   #17
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hou meer van een partij waar ze intern ambras maken dan van een partij van cheerleaders van een grote leider. Ieder zijn eigen meug natuurlijk.

De ambras bij Open VLD is er altijd al geweest, evenzo als bij de andere politieke partijen, inclusief de VU.

Het is ook een gegeven dat die ambras meer in de openbaarheid komt naarmate dat de macht van de partij slinkt.
Je gaat er niet veel meer van houden,ze stellen niet veel meer voor na de verkiezingen,bye bye sanderke...hij mag met zijn poppen gaan spelen
een dikke nek heeft dat manneke,tegenwoordig heeft ie zijn pa nodig om overal zijne kop te tonen,aan de reaktie's die ik hoor van velen hier in de gemeente is het maar pover gesteld met zijn populariteit,gelukkig heeft ie papa nog...
Van den ouwe krijg je nog amper een handje van de jonge zelfs niets,amper een blik,daar hebben ze hem op gewezen toen ie klakkeloos zijn toekomstig kiesvee passeerde...had ik binnenpretjes toen!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 23 mei 2012 om 11:49.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 11:53   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

De Croo heeft in 2010 zich serieus mispakt door de regering te laten vallen over iets wat voor het kiespubliek van de VLD onbelangrijk is. Eens je in een partij zit die minder stemmen krijgt, zit je met problemen, er gaan mensen een stap opzij moeten zetten en dat is voor niemand plezant. En zeker in de VLD hebben ze allemaal een grote mond, die gaan zich dus niet inhouden.

in ieder geval, het stinkt daar, Van Hengel die roept en tiert, Bungeneers die in Antwerpen niet aan de kant wilt gaan staan, peilingen die alleen maar slechter en slechter worden, De Croo gaat nog content zijn dat hij afgezet wordt!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 12:48   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Je gaat er niet veel meer van houden,ze stellen niet veel meer voor na de verkiezingen,bye bye sanderke...hij mag met zijn poppen gaan spelen
een dikke nek heeft dat manneke,tegenwoordig heeft ie zijn pa nodig om overal zijne kop te tonen,aan de reaktie's die ik hoor van velen hier in de gemeente is het maar pover gesteld met zijn populariteit,gelukkig heeft ie papa nog...
Van den ouwe krijg je nog amper een handje van de jonge zelfs niets,amper een blik,daar hebben ze hem op gewezen toen ie klakkeloos zijn toekomstig kiesvee passeerde...had ik binnenpretjes toen!
Ik zal daar niet om malen. Alle ratingbureau's maken gewag van te weinig politieke cohesie in ons land. Hoe minder politieke partijen hoe beter.

Nu een Jean Luc Dehaene was nog onbereikbaarder dan Alexander of Herman De Croo. Dat neemt niet weg dat hij met volmachten van het parlement zijn zin kon doen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 13:01   #20
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Volgens wat ik net hoor op de radio, zou de naam van Guy Verhofstadt meer en meer opduiken... Yep, de OVLD gaat resoluut voor verjonging en vernieuwing!
Guy Verhofstadt is dan ook nog altijd enorm populair, in Wallonië weliswaar.

Le trio de la popularité en Wallonie et �* Bruxelles: Di Rupo, Verhofstadt et Milquet

Ja, waar is de tijd dat de Ø-VLD probleemloos de uitverkoop van Vlaanderen kon organiseren
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be