Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2019, 23:02   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ze volgen het voorbeeld van de volwassenen... op welke zondag was die laatste grote vakbondsbetoging?
Niet juist, staking en betoging zijn mogelijk overeenkomstig de wetgeving. Daar staat niets in over scholieren.

En het blijft een feit: wie als werknemer staakt (en daarbij horend ook betoogt), verliest een deel van zijn loon. Wie als scholier eventjes naar Brussel trekt, verliest niets wat hem pijn doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 23:04   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als gij nu zélf nog een 'jongere' waart, zoudt gij daar dan NIET van profiteren?

Eerlijk?
U bevestigt dus wat ik aanstipte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 11:29   #43
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Wat als. Wat als Anuna De Wever haar zin krijgt.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...18747.html.amp

Dat is toch echt een naief kind van kaviaarcommunisten.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 20:25   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Wat als. Wat als Anuna De Wever haar zin krijgt.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...18747.html.amp

Dat is toch echt een naief kind van kaviaarcommunisten.

Zij komt ook bij mij over als behoorlijk naïef, en een aantal van haar uitspraken vind ik zelfs ronduit - ik wik mijn woorden - gevaarlijk gatachterlijk:


<< ... Er zijn genoeg grondstoffen... >>

<< ... Ik ken de nevenschade wel, maar bijvoorbeeld de Wereldbank zou kunnen bijspringen met geld voor landen die zich inspannen. Het is maar papier, ze hoeven het maar te drukken... >>

(Als ze die 'wijsheden' van haar ouders meekreeg, dan beklaag ik dat kind, eerlijk gezegd. En als ze er zélf opkwam, beklaag ik haar wellicht nog méér.)


Dat neemt echter niet weg dat ik voor enkele van haar standpunten/uitspraken wél een goedkeurende knik kan & wil opbrengen:


<< ... We proberen met zoveel mogelijk mensen te praten en laten het kernenergiedebat over aan de experten. Maar we kijken ook naar wat de consensus is, en die is dat we niet goed bezig zijn. Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat gascentrales geen goed idee zijn. Die visie kunnen wij als jongeren misschien wel beter in de schijnwerpers zetten dan experten... >>

<< ... Uiteraard blijven we vliegen, dat kan gezien het globale karakter van deze wereld niet anders. Maar het zal veel duurder moeten worden... >>

<< ... We proberen met deze actie ook voor individuele mentaliteitswijziging te zorgen. Er zijn al veel jongeren naar mij gekomen met de boodschap dat ze dankzij ons hun levensstijl hebben aangepast. Mijn generatie kan inderdaad beter, ikzelf ook trouwens... >>

<< ... Er is echt iets fundamenteel mis met ons geldsysteem... >>

<< ... Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen... >>

<< ... Binnen het systeem kan je de regels niet breken. Het gaat altijd over macht en herverkozen worden in plaats van over echte belangen... >>



Wat er ook van moge wezen: het doet er uiteindelijk niet toe welke kleur en welk geslacht de kat heeft; als ze maar muizen vangt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 11:20   #45
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De groenen zijn helemaal niet met het milieu bezig. Een echte groene wil de kerncentrales niet sluiten.

Neen, de groenen zijn eerst en vooral een migratiepartij.
Dus zullen die nooit betogen tegen" vrouwen besnijdenis" ?
Zouden ze er zelfs over durven praten ?
Maak daar een thema van op de scholen ……….

Laatst gewijzigd door fransV : 21 januari 2019 om 11:21.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 17:16   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zij komt ook bij mij over als behoorlijk naïef, en een aantal van haar uitspraken vind ik zelfs ronduit - ik wik mijn woorden - gevaarlijk gatachterlijk:


<< ... Er zijn genoeg grondstoffen... >>

<< ... Ik ken de nevenschade wel, maar bijvoorbeeld de Wereldbank zou kunnen bijspringen met geld voor landen die zich inspannen. Het is maar papier, ze hoeven het maar te drukken... >>

(Als ze die 'wijsheden' van haar ouders meekreeg, dan beklaag ik dat kind, eerlijk gezegd. En als ze er zélf opkwam, beklaag ik haar wellicht nog méér.)


Dat neemt echter niet weg dat ik voor enkele van haar standpunten/uitspraken wél een goedkeurende knik kan & wil opbrengen:


<< ... We proberen met zoveel mogelijk mensen te praten en laten het kernenergiedebat over aan de experten. Maar we kijken ook naar wat de consensus is, en die is dat we niet goed bezig zijn. Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat gascentrales geen goed idee zijn. Die visie kunnen wij als jongeren misschien wel beter in de schijnwerpers zetten dan experten... >>

<< ... Uiteraard blijven we vliegen, dat kan gezien het globale karakter van deze wereld niet anders. Maar het zal veel duurder moeten worden... >>

<< ... We proberen met deze actie ook voor individuele mentaliteitswijziging te zorgen. Er zijn al veel jongeren naar mij gekomen met de boodschap dat ze dankzij ons hun levensstijl hebben aangepast. Mijn generatie kan inderdaad beter, ikzelf ook trouwens... >>

<< ... Er is echt iets fundamenteel mis met ons geldsysteem... >>

<< ... Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen... >>

<< ... Binnen het systeem kan je de regels niet breken. Het gaat altijd over macht en herverkozen worden in plaats van over echte belangen... >>



Wat er ook van moge wezen: het doet er uiteindelijk niet toe welke kleur en welk geslacht de kat heeft; als ze maar muizen vangt.
Een goedkeurende knik: als je het artikel in Knack leest dan zie je toch dat ze op de hoogte is van het klimaat probleem, voor zover dat kan op haar leeftijd.
Jij weet hier beter dan wie anders op dit forum hoe tieners redeneren. Je weet dus ook dat die af & toe naïeve dingen zeggen.
Het is aan de volwassenen om die naïeve dingen er uit te filteren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:11   #47
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard 24.01.19 aantal 35.000

35.000 van onze kinderen op straat omdat wij er niets van gebakken hebben.
Waren wij in al die tijd misschien in de veronderstelling dat er een planeet "B"" was?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:11   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Hoeveel van die 35.000 zouden volop durven pleiten voor nieuwe kerncentrales?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:13   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
35.000 van onze kinderen op straat omdat wij er niets van gebakken hebben.
Waren wij in al die tijd misschien in de veronderstelling dat er een planeet "B"" was?
Maar nee. 35000 onnozelaars. Het volstaat van een serieuze volkerenmoord op planetair vlak te organiseren, en alles is weer in orde. Maar daar hoort ge die dreumesen niet voor pleiten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:21   #50
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Was er "hoogdringendheid" in het spel, dan hadden al die jongeren beter iedere woensdag namiddag in Brussel gaan betogen. Keer op keer. Steeds weer in de namiddag. Dat zou erop wijzen dat er echt engagement aan te pas komt.

Nu zal het wel voor velen gewoon "een dagje zonder les" zijn geweest.
Mee eens. Op woensdagnamiddag zou hun engagement alvast geloofwaardiger overkomen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:27   #51
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor een partij als "Groen" is de milieu-problematiek in de eerste plaats een absoluut noodzakelijk 'fonds de commerce'.

Indien de milieu-problemen opgelost zouden geraken, verliest die partij zowat haar hele relevantie.

"Groen" heeft er dus eigenlijk geen énkel belang bij dat 'het milieu'/'de natuur' worden 'gered', wel integendeel.

Wat gerommel in de marge, daar moet en zal het voor "Groen" bij blijven.


Hopelijk krijgen de ongeruste jongeren dat op tijd door.
Dit zal dan wel de reden zijn voor het opengrenzen beleid waar Groen voor staat. Meer mensen betekent immers meer vervuiling waar ze dan weer kunnen tegen fulmineren (en het geïmporteerde kiesvee is natuurlijk ook mooi meegenomen)
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:35   #52
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zij komt ook bij mij over als behoorlijk naïef, en een aantal van haar uitspraken vind ik zelfs ronduit - ik wik mijn woorden - gevaarlijk gatachterlijk:


<< ... Er zijn genoeg grondstoffen... >>

<< ... Ik ken de nevenschade wel, maar bijvoorbeeld de Wereldbank zou kunnen bijspringen met geld voor landen die zich inspannen. Het is maar papier, ze hoeven het maar te drukken... >>

(Als ze die 'wijsheden' van haar ouders meekreeg, dan beklaag ik dat kind, eerlijk gezegd. En als ze er zélf opkwam, beklaag ik haar wellicht nog méér.)


Dat neemt echter niet weg dat ik voor enkele van haar standpunten/uitspraken wél een goedkeurende knik kan & wil opbrengen:


<< ... We proberen met zoveel mogelijk mensen te praten en laten het kernenergiedebat over aan de experten. Maar we kijken ook naar wat de consensus is, en die is dat we niet goed bezig zijn. Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat gascentrales geen goed idee zijn. Die visie kunnen wij als jongeren misschien wel beter in de schijnwerpers zetten dan experten... >>

<< ... Uiteraard blijven we vliegen, dat kan gezien het globale karakter van deze wereld niet anders. Maar het zal veel duurder moeten worden... >>

<< ... We proberen met deze actie ook voor individuele mentaliteitswijziging te zorgen. Er zijn al veel jongeren naar mij gekomen met de boodschap dat ze dankzij ons hun levensstijl hebben aangepast. Mijn generatie kan inderdaad beter, ikzelf ook trouwens... >>

<< ... Er is echt iets fundamenteel mis met ons geldsysteem... >>

<< ... Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen... >>

<< ... Binnen het systeem kan je de regels niet breken. Het gaat altijd over macht en herverkozen worden in plaats van over echte belangen... >>

Uiteraard blijft onze Anuna vliegen. In 2018 heeft ze blijkens haar sociale accounts nogal wat airmiles verzameld.



Wat er ook van moge wezen: het doet er uiteindelijk niet toe welke kleur en welk geslacht de kat heeft; als ze maar muizen vangt.
Uiteraard blijft ons Anunake vliegen. In 2018 heeft ze blijkens haar sociale accounts nogal wat airmiles verzameld. Maar ja, dat globale karakter van de wereld noopt nu eenmaal tot vakantiereizen naar verre bestemmingen, nietwaar.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:43   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
35.000 van onze kinderen op straat omdat wij er niets van gebakken hebben.
Waren wij in al die tijd misschien in de veronderstelling dat er een planeet "B"" was?
Wij ? OK maar dan wel in de eerste plaats "onze" politiekers hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:45   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

De toekomst behoort aan de jeugd,
maar als de jeugd diezelfde toekomst opeist, krijgt ze kritiek.
S. De Bie
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 20:42   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Uiteraard blijft ons Anunake vliegen. In 2018 heeft ze blijkens haar sociale accounts nogal wat airmiles verzameld. Maar ja, dat globale karakter van de wereld noopt nu eenmaal tot vakantiereizen naar verre bestemmingen, nietwaar.
Ze is knap en welbespraakt en weet haar persoon te verzilveren. Ze is 17 maar volwassen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 21:05   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Uiteraard blijft ons Anunake vliegen. In 2018 heeft ze blijkens haar sociale accounts nogal wat airmiles verzameld. .
Van hypocrisie gesproken.

Citaat:
Met een vlucht naar Nice (Zuid-Frankrijk) stoot je 7,5 keer zoveel broeikasgassen uit als met de trein en ruim 6 keer zoveel als met de bus. Maar ook 2 keer zoveel als met de auto. (Als je met z’n vieren in diezelfde auto stapt, is de uitstoot per persoon ongeveer een kwart van die met het vliegtuig.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 21:07   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De groenen zijn helemaal niet met het milieu bezig. Een echte groene wil de kerncentrales niet sluiten.

Neen, de groenen zijn eerst en vooral een migratiepartij.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 21:45   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De toekomst behoort aan de jeugd,
maar als de jeugd diezelfde toekomst opeist, krijgt ze kritiek.
S. De Bie
Die jeugd eist zomaar een vrije dag op. Laat ze op woensdag namiddag eens even massaal betogen en ik geef ze krediet.

Nu niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 22:07   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die jeugd eist zomaar een vrije dag op. Laat ze op woensdag namiddag eens even massaal betogen en ik geef ze krediet.

Nu niet.
2!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 22:10   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die jeugd eist zomaar een vrije dag op. Laat ze op woensdag namiddag eens even massaal betogen en ik geef ze krediet.

Nu niet.
Voor mijn part eist de jeugd 365/365 dagen 'vrij' op (366/366 in een schrikkeljaar).

Voor wie zouden ze het moeten laten?
Voor mij, of mijn pensioen?
Voor u misschien, en uw pensioen?



Of nee, wacht, voor 'god' en 'klein jezeke'. En hun pensioen!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 24 januari 2019 om 22:12.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be