Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2010, 20:04   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard De Koran

Eerste les in de Koran... voor het geval Nederland straks geheel en al Islamitisch wordt.....
..

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

Commentaar: Het is opmerkelijk dat reeds in de eerste Sura sprake is van het laatste oordeel. Daar waar de bijbel eindigt, daar begint de Koran mee, zonder eerst even het verhaal van Adam en Eva en de zondeval te vertellen.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

Reeds in de eerste Sura van de Koran is sprake van de toorn van Allah.
In strijd dat Hij meent zo barmhartig te zijn.


Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus, waarin geen sprake is van toorn, maar wel dat als we zo door gaan dat we onze mooie aarde naar de knoppen helpen en ons zelf daarbij.
Het is daarom de hoogste tijd voor een totale verandering.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:58   #2
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard



bo-ring
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:22   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

slaapt ie eindelijk....gelukkig.........zo is de Koran nog ergens goed voor...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 mei 2010 om 21:22.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:08   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Eerste les in de Koran... voor het geval Nederland straks geheel en al Islamitisch wordt.....
..

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

Commentaar: Het is opmerkelijk dat reeds in de eerste Sura sprake is van het laatste oordeel. Daar waar de bijbel eindigt, daar begint de Koran mee, zonder eerst even het verhaal van Adam en Eva en de zondeval te vertellen.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

Reeds in de eerste Sura van de Koran is sprake van de toorn van Allah.
In strijd dat Hij meent zo barmhartig te zijn.


Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus, waarin geen sprake is van toorn, maar wel dat als we zo door gaan dat we onze mooie aarde naar de knoppen helpen en ons zelf daarbij.
Het is daarom de hoogste tijd voor een totale verandering.
Je hebt gelijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:07   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
dank je wel..
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:09   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Tweede wijze les in de Koran:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.



1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

Nee: de Koran is zeker niet volmaakt, want er ontbreekt heel veel aan, wat wij moderne mensen wèl weten. Veel beter is de nieuwe bijbel van harriechristus.

3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vooََr u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

Allah blijkt hier zelf de schuld te zijn van het ongeloof der ongelovigen, door hun ogen niet te openen, maar deze te verzegelen.
Blijkbaar heeft Allah op deze wijze op handige manier het probleem van goed en kwaad opgelost, door zelf de rol van de Duivel op zich te nemen.
Maar de mensen worden daar ook nog voor gestraft, wat Allah graag doet en bijna op elke bladzijde herhaald wordt.
Overigens: om niet van partijdigheid beschuldigd te worden: de God van de Bijbel: Jahweh, die eigenlijk ook Allah zelf is, die doet hetzelfde, want Hij is almachtig, dus ook de schuld van goed en kwaad en straft de mens daarvoor.
..............
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 12:49   #7
Mass13
Partijlid
 
Mass13's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Eerste les in de Koran... voor het geval Nederland straks geheel en al Islamitisch wordt.....
..

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

Commentaar: Het is opmerkelijk dat reeds in de eerste Sura sprake is van het laatste oordeel. Daar waar de bijbel eindigt, daar begint de Koran mee, zonder eerst even het verhaal van Adam en Eva en de zondeval te vertellen.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

Reeds in de eerste Sura van de Koran is sprake van de toorn van Allah.
In strijd dat Hij meent zo barmhartig te zijn.


Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus, waarin geen sprake is van toorn, maar wel dat als we zo door gaan dat we onze mooie aarde naar de knoppen helpen en ons zelf daarbij.
Het is daarom de hoogste tijd voor een totale verandering.
De eerste sura zoals je zegt inderdaad, maar niet het eerste geopenbaarde vers, dit was "I9ra bismi Rabikka alladhi 5alaq", jouw conclusie over Adam en Eva houdt dus geen steek (ik ben zo vrij om dit vers hier in het Arabisch te zetten)
Alweer begin je over de eerste sura, weet jij hoe het komt dat dit de eerste sura is? Trouwens hier wordt een evenwicht besproken, God is barmhartig maar straft ook degenen die fouten begaan indien ze geen berouw tonen. Dit evenwicht tussen goed en kwaad bestaat wel degelijk, de mens heeft een vrije (zwakke) wil, ik wil hier niet te ver over uitweiden, als je de Koran écht hebt gelezen dan begrijp je wel waar die sura over gaat

Nog iets, ik vraag me af wat jouw intentie is met die analyse van die verzen? Heb jij dit nodig om jezelf (of je denkwijze) te profileren? Jouw bijbel waar jij het over hebt is waarschijnlijk een filosofisch werk en heeft niet veel met religie te maken?

Met vriendelijke groet
__________________
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 13:40   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
De eerste sura zoals je zegt inderdaad, maar niet het eerste geopenbaarde vers, dit was "I9ra bismi Rabikka alladhi 5alaq", jouw conclusie over Adam en Eva houdt dus geen steek (ik ben zo vrij om dit vers hier in het Arabisch te zetten)
Dan moet men de sura's in de goede volgorde zetten.
Want een normaal mens begint een boek bij het begin te lezen.
En wij Nederlanders en Belgen kunnen geen Arabisch lezen, dus ook wat dat betreft zit je fout.
Citaat:
Alweer begin je over de eerste sura, weet jij hoe het komt dat dit de eerste sura is? Trouwens hier wordt een evenwicht besproken, God is barmhartig maar straft ook degenen die fouten begaan indien ze geen berouw tonen.
Allah straft nogal wat af en is in strijd met de barmhartigheid.
Citaat:
Dit evenwicht tussen goed en kwaad bestaat wel degelijk, de mens heeft een vrije (zwakke) wil,
Had Allah hem dan geen betere wil kunnen geven?
Citaat:
ik wil hier niet te ver over uitweiden, als je de Koran écht hebt gelezen dan begrijp je wel waar die sura over gaat
Je bedoelt dat je het zelf niet kunt uitleggen en je verstopt achter arrogantie.
Citaat:
Nog iets, ik vraag me af wat jouw intentie is met die analyse van die verzen? Heb jij dit nodig om jezelf (of je denkwijze) te profileren?
Mijn eigen nieuwe bijbel te complementeren met mijn visie over andere godsdiensten, met name met die van de bijbel en de koran.
Want deze zijn daaraan het nauwst verwant.
Citaat:
Jouw bijbel waar jij het over hebt is waarschijnlijk een filosofisch werk en heeft niet veel met religie te maken?
Het heeft alles met religie te maken en temeer daar het een filosofisch bewijs geeft van het bestaan van God, maar niet als één dictatoriale God, maar als de eenheid en verzoening van alle goden en godsdiensten en nog meer van alle mensen en alle microwezens.
Citaat:
Met vriendelijke groet
insgelijk.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:04   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

De derde wijze les in de Koran.

In de daarop volgende verzen van de tweede Sura van de Koran staan helaas niets anders dan vermaningen jegens de ongelovigen in allerlei vormen.
Wel zonde om daar een boek van God mee te vullen.
Bovendien wordt er dan regelmatig gedreigd met pijnlijke straffen.
Daar word je dan ook niet vrolijk van.


8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. Allah zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hun geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.

17. Hun toestand is als de toestand van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

19. Of, (dat zij) bij zware regen uit de hemel waarmede dichte duisternis, donder en bliksem komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna beneemt het bliksemlicht hun het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weder donker, dan staan zij stil. En, zo Allah het wilde, zou Hij hun het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 mei 2010 om 14:05.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:15   #10
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Ik vind jouw Matchbox-religie alleszins veel leuker dan Mo'Mhed's prietpraat!
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:28   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik vind jouw Matchbox-religie alleszins veel leuker dan Mo'Mhed's prietpraat!
dank je wel: ik hoop de Koeran een beetje op te kleuren....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:31   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Omdat er in de derde wijze les van de Koeran helaas niet veel bijzonders valt te melden, gaan we maar meteen over naar de vierde wijze les.



vierde wijze les in de Koeran

21. O gij mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen, die vooََr u waren, schiep - opdat gij behouden zult worden.

22. Die u de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed nederkomen en daardoor vruchten voortbracht, als voedsel voor u. Plaatst derhalve geen gelijken nevens Allah, tegen beter weten in.


Commentaar: Een gelijke naast Allah is Jahweh van wie Allah is afgekeken.


23. En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

Commentaar: hier wordt nogmaals gedreigd met het vuur van de hel. Overigens: ook Jezus deed dat, terwijl die toch de God van de Liefde was. (zie bijvoorbeeld: Mattheüs 5:22 )

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hun van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

Commentaar: hier is sprake van een beloning voor de gelovigen, namelijk het paradijs met reine maagden.
Het paradijs is echt het oorspronkelijke oord der dierlijke onschuld, waaraan de mens ontgroeid is en het is in zoverre dus onjuist dat de mens daar naar toe terug zou keren.
Ook is het onjuist dat de man terug zou keren tot de vrouwelijke maagdelijkheid.

De mens is wezenlijk een geestelijk wezen als God zelf en zijn ware plaats is in de hemel, niet in het paradijs.
Maar wel is het zaak hemel en aarde en ook de wereld daar tussen in met elkander te verzoenen en te verenigen.
Zoals de oude bijbel spreekt van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Vooral nu de mens bezig is de hele aarde qua milieu te vernietigen is dit een zaak van levensbelang omwille van de eeuwige toekomst der mensheid.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:42   #13
Mass13
Partijlid
 
Mass13's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan moet men de sura's in de goede volgorde zetten.
Want een normaal mens begint een boek bij het begin te lezen.
En wij Nederlanders en Belgen kunnen geen Arabisch lezen, dus ook wat dat betreft zit je fout.
Allah straft nogal wat af en is in strijd met de barmhartigheid.
Had Allah hem dan geen betere wil kunnen geven?Je bedoelt dat je het zelf niet kunt uitleggen en je verstopt achter arrogantie.
Mijn eigen nieuwe bijbel te complementeren met mijn visie over andere godsdiensten, met name met die van de bijbel en de koran.
Want deze zijn daaraan het nauwst verwant.Het heeft alles met religie te maken en temeer daar het een filosofisch bewijs geeft van het bestaan van God, maar niet als één dictatoriale God, maar als de eenheid en verzoening van alle goden en godsdiensten en nog meer van alle mensen en alle microwezens.insgelijk.....
Er is overeen gekomen om de hoofdstukken te rangschikken van groot naar klein. Dat jij een simplistische uitleg geeft aan de verzen die jij citeert kan ik je niet kwalijk nemen, het is gewoon onwetendheid plus je wil je eigen idee, je eigen bijbelpromoten. De Koran is inderdaad geen boek dat in chronologische volgorde geschreven is, iemand die interesse heeft in de Koran, die verzen analyseert althans, zou zoiets moeten weten; misschien liggen jouw intenties gewoon anders.
Ja inderdaad, Allah straft in de Koran, door eens te gaan biechten zijn je zonden niet vergeven, je zou moeten kijken in welke periode en welke context deze verzen zijn geopenbaard, er bestaan regels wat de interpretatie van verzen betreft. Jouw uitleg doet me denken aan die van salafisten, geen groot verschil.
Degene die een nieuwe bijbel schrijft noemt me arrogant, tiens, ik wist niet dat ik hier met een profeet te maken had
Voor de rest denk ik wel dat je goede bedoelingen hebt want je praat over eenheid en verzoening van alle goden, dus automatisch van alle mensen.
Ik ben benieuwd (en ik niet alleen) naar jouw filosofisch bewijs van het bestaan van God, gelovigen en atheïsten hebben hier al ontelbare discussies over gehad

Met, nog steeds, vriendelijke groet
__________________
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:07   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Er is overeen gekomen om de hoofdstukken te rangschikken van groot naar klein.
waardoor het hele verhaal door elkaar komt te zitten en je eerst de bijbel moet lezen om de koran te kunnen begrijpen.
En wat ook erg dom is, want stel dat ik een boek zou schrijven en vervolgens alle hoofdstukken ga ordenen van groot naar klein.
Dan kan niemand er meer wijs uit.
Citaat:
Dat jij een simplistische uitleg geeft aan de verzen die jij citeert kan ik je niet kwalijk nemen, het is gewoon onwetendheid plus je wil je eigen idee, je eigen bijbelpromoten.
inhoudelijke kritiek heb ik echter nog niet van je gehoord.
Blijkbaar omdat je dat ook niet kan.
Citaat:
De Koran is inderdaad geen boek dat in chronologische volgorde geschreven is, iemand die interesse heeft in de Koran, die verzen analyseert althans, zou zoiets moeten weten; misschien liggen jouw intenties gewoon anders.
Mijn intentie is om ook eerlijk de zwakheid van de Koran aan te tonen (wat velen hier al niet meer durven uit angst een kogel door hun kop te krijgen van een of andere fanatieke fundamentalist) , en waar verder in het algemeen de Moslummels een hekel aan hebben en ook vele van hun aanhangers in westerse landen, allemaal uit angst voor Allah.
Allah kan geen kritiek verdragen.
Citaat:
Ja inderdaad, Allah straft in de Koran, door eens te gaan biechten zijn je zonden niet vergeven, je zou moeten kijken in welke periode en welke context deze verzen zijn geopenbaard, er bestaan regels wat de interpretatie van verzen betreft. Jouw uitleg doet me denken aan die van salafisten, geen groot verschil.
Ook hier hoor ik geen inhoudelijke kritiek.
Allah is een god die vooral dreigt met straffen en waaruit zich ook de huidige angst en terreur en dictatuur laat verklaren.
Daarvoor behoef je echt geen Koran-kenner te zijn om dat reeds bij de eerste aanblik in de Koran te lezen.
De eerste en de tweede Sura beginnen er al meteen mee.
Citaat:
Degene die een nieuwe bijbel schrijft noemt me arrogant, tiens, ik wist niet dat ik hier met een profeet te maken had
Dan weet je het nu.
Citaat:
Voor de rest denk ik wel dat je goede bedoelingen hebt want je praat over eenheid en verzoening van alle goden, dus automatisch van alle mensen.
Ik ben benieuwd (en ik niet alleen) naar jouw filosofisch bewijs van het bestaan van God, gelovigen en atheïsten hebben hier al ontelbare discussies over gehad
Verdiep je dan maar in mijn atoomtheorie.
Het is nog niemand gelukt, maar ik blijf hopen en geloven dat ik eens iemand zal ontmoeten met verstand.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

http://www.vrijeforums.com/

hartelijke groeten van harriechristus
Citaat:
Met, nog steeds, vriendelijke groet
insgelijk......

Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 mei 2010 om 15:13.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:14   #15
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Er is overeen gekomen om de hoofdstukken te rangschikken van groot naar klein. Dat jij een simplistische uitleg geeft aan de verzen die jij citeert kan ik je niet kwalijk nemen, het is gewoon onwetendheid plus je wil je eigen idee, je eigen bijbelpromoten. De Koran is inderdaad geen boek dat in chronologische volgorde geschreven is, iemand die interesse heeft in de Koran, die verzen analyseert althans, zou zoiets moeten weten; misschien liggen jouw intenties gewoon anders.
Ja inderdaad, Allah straft in de Koran, door eens te gaan biechten zijn je zonden niet vergeven, je zou moeten kijken in welke periode en welke context deze verzen zijn geopenbaard, er bestaan regels wat de interpretatie van verzen betreft. Jouw uitleg doet me denken aan die van salafisten, geen groot verschil.
Degene die een nieuwe bijbel schrijft noemt me arrogant, tiens, ik wist niet dat ik hier met een profeet te maken had
Voor de rest denk ik wel dat je goede bedoelingen hebt want je praat over eenheid en verzoening van alle goden, dus automatisch van alle mensen.
Ik ben benieuwd (en ik niet alleen) naar jouw filosofisch bewijs van het bestaan van God, gelovigen en atheïsten hebben hier al ontelbare discussies over gehad

Met, nog steeds, vriendelijke groet
Wat zijn de straffen voor dit soort daden?

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:22   #16
Mass13
Partijlid
 
Mass13's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
waardoor het hele verhaal door elkaar komt te zitten en je eerst de bijbel moet lezen om de koran te kunnen begrijpen.
inhoudelijke kritiek heb ik echter nog niet van je gehoord.
Blijkbaar omdat je dat ook niet kan.
Mijn intentie is om ook eerlijk de zwakheid van de Koran aan te tonen, waar vooral de Moslummels een hekel aan hebben en ook vele van hun aanhangers in westerse landen.
Allah kan geen kritiek verdragen.
Ook hier hoor ik geen inhoudelijke kritiek.
Allah is een god die vooral dreigt met straffen en waaruit zich ook de huidige angst en terreur en dictatuur laat verklaren.
Daarvoor behoef je echt geen Koran-kenner te zijn om dat reeds bij de eerste aanblik in de Koran te lezen.
De eerste en de tweede Sura beginnen er al meteen mee.
Dan weet je het nu.Verdiep je dan maar in mijn atoomtheorie.
Het is nog niemand gelukt, maar ik blijf hopen en geloven dat ik eens iemand zal ontmoeten met verstand.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

http://www.vrijeforums.com/

hartelijke groeten van harriechristus
insgelijk......
Het staat inderdaad in de Koran dat de verschillende boeken niet los van elkaar mogen bekeken worden, zoals 4 muren van een huis dus. Ik kan hier inhoudelijk op reageren maar maar vind het intellectueel niet eerlijk dat jij wat verzen uit de Koran plukt en je daar je eigen draai aan geeft zonder de tafsir of de hadith te bekijken, de Koran leest niet zoals de Bijbel. Wat jij als zwakheid kwalificeert komt omdat jij niet de moeite wil nemen om je te verdiepen in de Koran, de regels van interpretatie etc., dan wil ik ook de moeite niet nemen om inhoudelijk te reageren op de commentaren die jij bij de ayats plaatst. Indien je toch interesse zou hebben raad ik je Tafsir Ibn Kathir aan
Wat die angst, terreur en dictatuur betreft, héél kort door de bocht van jou, verdiep je maar wat in het neo-kolonialisme en het huidige imperialisme om te zien waar deze problemen vandaan komen. De Arabische wereld heeft in de geschiedenis een bloei van wetenschap en cultuur meegemaakt, de islam stond dit niet in de weg, integendeel.

Jouw 2 laatste zinnen, arrogantie iemand?

Alle respect voor jouw verhaal over atomen e.d. maar ik ga afsluiten met een vers uit de Koran "lakum dinekom w liya din"

Met vriendelijke groet,
__________________
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:28   #17
Mass13
Partijlid
 
Mass13's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat zijn de straffen voor dit soort daden?

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html
in jouw link staan vertalingen van verzen die niet kloppen, pure leugens, dat zie ik al op het eerste zicht, ik reageer niet op propaganda en polarisering.
__________________
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:44   #18
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
in jouw link staan vertalingen van verzen die niet kloppen, pure leugens, dat zie ik al op het eerste zicht, ik reageer niet op propaganda en polarisering.
Ik ken geen Arabisch dus kan het niet controleren en ik heb dat niet geschreven, so enlighten me. (us)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:50   #19
Mass13
Partijlid
 
Mass13's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik ken geen Arabisch dus kan het niet controleren en ik heb dat niet geschreven, so enlighten me. (us)
daar staat geen Arabisch, alleen Engels, er zijn genoeg bronnen op internet met correcte vertalingen van de Koran, als het je écht interesseert ga je zelf op zoek.
voor ik een link op het internet gooi controleer ik ook eerst of die wel klopt, of er geen halve waarheden in worden verteld, indien iemand me daar dan toch attent op maakt, ga ik zelf op zoek naar de waarheid
__________________
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées

Laatst gewijzigd door Mass13 : 19 mei 2010 om 15:51.
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 16:30   #20
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
daar staat geen Arabisch, alleen Engels, er zijn genoeg bronnen op internet met correcte vertalingen van de Koran, als het je écht interesseert ga je zelf op zoek.
voor ik een link op het internet gooi controleer ik ook eerst of die wel klopt, of er geen halve waarheden in worden verteld, indien iemand me daar dan toch attent op maakt, ga ik zelf op zoek naar de waarheid
Probleem is , dar er zoveel interpretaties als er mensen zijn.
Dat heb je nu eenmaal met orakeltaal.

Ik had het trouwens niet zozeer de Koranteksten maar de "acties" van. Dus als je zegt dat de vertalingen fout zijn, wordt hij helemaal niet "verschoond" door allah?

Niet dat dat verschil uitmaakt vr de slachtoffers...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be