Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2015, 05:42   #1
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard "Je wil haar dus dood": imam stevig in de clinch met organisatrice cartoonwedstrijd

bron
Daar is ook een video beschikbaar.

Het blijft frappant. Die mannen hebben totaal geen gevoel voor humor. Elke gezonde en verstandige mens, weet hoe hij met humor moet omgaan en hoe dat moet geplaatst worden. Bovendien lijkt merendeel van die extremistische nozems niet te begrijpen dat niet elk land een structuur heeft, waarbij religie de grondslag van de wetgeving is.

Er rust een zware verantwoordelijkheid op de rug van de internationale gemeenschap. Natuurlijk mag die nozem die uitspraak doen. (Als je de cartoons van Charlie Hebdo gezien hebt, zou je de woede begrijpen. En jij, Pamela, wist maar al te goed dat godslastering voor veel moslims gelijkstaat met een misdaad die de doodstraf verdient.) Toch, is het de verantwoordelijkeid om die man daar op aan te spreken. Het cartoonfestival vond plaats in een land waar religie onderhevig is aan de wetgeving. Zo een nozem moet dat eens beginnen begrijpen.

Citaat:
Stevige confrontatie op Fox News tussen radicale imam Anjem Choudary en Pamela Geller, de vrouw die de Mohammed-spotprentenwedstrijd in Texas organiseerde. Tijdens dat evenement werden twee aanvallers die een bloedbad wilden aanrichten doodgeschoten. "Ze zou voor een sharia-rechtbank moeten verschijnen en als ze schuldig bevonden wordt, krijgt ze de doodstraf", klonk het letterlijk uit zijn mond.
Twee extreme meningen tegenover elkaar, vuurwerk verzekerd dus. Geller kreeg inmiddels al verschillende doodsbedreigingen, maar daar laat ze zich niet door intimideren. "President Obama heeft een klimaat gecreëerd waarin de kans op terreur in de VS toeneemt", klonk het.

Presentator Sean Hannity herinnerde de kijkers eraan waar Choudary precies voor staat. Zo wil hij de sharia-wetgeving in alle landen invoeren, ook in Amerika dus. "We hebben het hier voor alle duidelijkheid niet over Mickey Mouse of Donald Duck. Het gaat hier om mensen die doelbewust een wedstrijd organiseren om de profeet Mohammed te beledigen. Als je de cartoons van Charlie Hebdo gezien hebt, zou je de woede begrijpen. En jij, Pamela, wist maar al te goed dat godslastering voor veel moslims gelijkstaat met een misdaad die de doodstraf verdient."


"Je wil haar dus dood", deed Hannuity er nog een schepje bovenop. "Ze zou voor een sharia-rechtbank moeten verschijnen en als ze schuldig bevonden wordt, krijgt ze de doodstraf", luidde het antwoord.

"Dus mijn cartoons zijn controversieel? Hoe noem je dan de moord op cartoonisten?", riposteerde Geller. En toen hij haar maar bleef onderbreken: "Ik weet dat je het gewend bent om over vrouwen heen te stappen." Choudary noemde zijn gesprekspartner tot slot nog een 'Khanzier', Arabisch voor varken.


Het Southern Poverty Law Center (SPLC), een burgerrechtenbeweging die haatgroepen opspoort, is niet opgezet met dit 'mediaspektakel'. "We zijn natuurlijk niet verrast, maar wel ontgoocheld dat Hannity een nationaal platform geeft aan deze twee haatfiguren. Ze omhelzen allebei extreem politieke standpunten. En wat het nog erger maakt: zij verdedigt zogezegd de vrije meningsuiting, terwijl hij in naam van alle moslims beweert te spreken."

IS eiste de verantwoordelijkheid van de aanval op en stuurde ook een doodsbedreiging aan het adres van Geller. "Wie haar een platform geeft om zo'n vuiligheden de wereld in te sturen, wordt voor ons een gewettigd doelwit", klonk het. De bewaking van Geller is alvast verscherpt.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:48   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
bron
Daar is ook een video beschikbaar.

Het blijft frappant. Die mannen hebben totaal geen gevoel voor humor. Elke gezonde en verstandige mens, weet hoe hij met humor moet omgaan en hoe dat moet geplaatst worden. Bovendien lijkt merendeel van die extremistische nozems niet te begrijpen dat niet elk land een structuur heeft, waarbij religie de grondslag van de wetgeving is.

Er rust een zware verantwoordelijkheid op de rug van de internationale gemeenschap. Natuurlijk mag die nozem die uitspraak doen. (Als je de cartoons van Charlie Hebdo gezien hebt, zou je de woede begrijpen. En jij, Pamela, wist maar al te goed dat godslastering voor veel moslims gelijkstaat met een misdaad die de doodstraf verdient.) Toch, is het de verantwoordelijkeid om die man daar op aan te spreken. Het cartoonfestival vond plaats in een land waar religie onderhevig is aan de wetgeving. Zo een nozem moet dat eens beginnen begrijpen.
Als ik het goed begrepen heb, roept hij op tot geweld.
Dat is niet toegelaten. (in Vlaanderen; in de usa weet ik het niet).
Vrije meningsuiting is niet absoluut.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 07:09   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat is die imam van VK dat sharia predikte en waarvan één van zijn studenten de kop van een Engelse soldaat afkapte. Hij is toegelaten in de VS.
Hij gaat Weldra in Nevada Sharia promoten.
Ik heb zoiets van: Zat die dan nog niet in de bak???? Die is gestuurd van het Kalifaat om hier Islam zoals daar te propaganderen en trekt doodleuk Europa door, en nu op weg naar Amerika?

Laatst gewijzigd door Peche : 8 mei 2015 om 07:28.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 07:39   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
bron
Daar is ook een video beschikbaar.

Het blijft frappant. Die mannen hebben totaal geen gevoel voor humor. Elke gezonde en verstandige mens, weet hoe hij met humor moet omgaan en hoe dat moet geplaatst worden. Bovendien lijkt merendeel van die extremistische nozems niet te begrijpen dat niet elk land een structuur heeft, waarbij religie de grondslag van de wetgeving is.

Er rust een zware verantwoordelijkheid op de rug van de internationale gemeenschap. Natuurlijk mag die nozem die uitspraak doen. (Als je de cartoons van Charlie Hebdo gezien hebt, zou je de woede begrijpen. En jij, Pamela, wist maar al te goed dat godslastering voor veel moslims gelijkstaat met een misdaad die de doodstraf verdient.) Toch, is het de verantwoordelijkeid om die man daar op aan te spreken. Het cartoonfestival vond plaats in een land waar religie onderhevig is aan de wetgeving. Zo een nozem moet dat eens beginnen begrijpen.
Extremisten en zin voor humor, wat een contradictio in terminis...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 07:56   #5
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Zelfde soort type die de schuld bij een verkrachtingsslachtoffer zou durven te leggen.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 09:48   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Dat zijn de gangbare antwoorden van de geestelijken in de Islam op dat soort vragen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 10:40   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Extremisten en zin voor humor, wat een contradictio in terminis...
Maar nee, dat gaat heel goed samen. Die hebben gewoon een zeer extreem gevoel voor humor. Zo extreem, dat het weer serieus is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 11:32   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het wordt inderdaad tijd dat men de uitspraken van die halvegaren eens onder de juridische loep legt.

Als ik overal ga verkondigen dat ik vind dat iedereen onderhevig moet zijn aan MIJN "GehaktBalWet - opgelegd door het Flying Spaghetti Monster, dan zullen ze me vast ergens wegsteken. Als ik dan specifieer dat die GBW me opdraagt om alle moslims de keel over te snijden en/of hen uit het land te verbannen, nadat eerst hun rechterhand en linkervoet werden afgehakt (onverdoofd) ---- dan gaan ze me toch even van dichterbij bekijken vrees ik. (nota aan CGKR: dit is een voorbeeld hoor, ik meen het niet)

Zegt echter een moslim krèk hetzelfde (zie de koran), dan schijnt dit te vallen onder de vrijheid van godsdienst?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 11:43   #9
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Ik ben geen fan van Fox 'News' of Hannity maar hij ging tenminste in op deze haatprediker. Op het Eén nieuws hebben ze die fascist ook eens laten preken zonder dat ge interviewer er ook maar een speld tussenkreeg.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 11:59   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Fox 'News' of Hannity maar hij ging tenminste in op deze haatprediker. Op het Eén nieuws hebben ze die fascist ook eens laten preken zonder dat ge interviewer er ook maar een speld tussenkreeg.

Beter nog: ze BEDANKTE hem om zijn mening met ons te willen delen!
zie voor het artikel + video:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-bieden.dhtml
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 13:56   #11
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Fox 'News' of Hannity maar hij ging tenminste in op deze haatprediker. Op het Eén nieuws hebben ze die fascist ook eens laten preken zonder dat ge interviewer er ook maar een speld tussenkreeg.
Dat is natuurlijk heel de opzet van het spel dat FOX news speelt. Het gaat hier niet om Hannity die het vuur aan de schenen legt van een Imam, het gaat er om de haat tegenover moslims aan te wakkeren, kwestie van wat meer steun te krijgen voor de oorlog en ondertussen is het volk weer bezig over iets onbenullig. Tot dat einde kiezen ze er langs 1 kant een extreme moslim uit en aan de andere kant een idioot met een groot bakkes. Het resultaat hiervan is een filmpje van bijna 5 minuten waarin eigenlijk maar 1 ding in gebeurt… Hannity die roept "you want her to die". Wat gezien het kader zoveel wil zeggen als "muslims want to kill people".

Wat is hier nu precies de nieuwswaarde van? Vraagt niemand zich af waarom die 2 überhaupt aandacht krijgen? Of gaan we er vanuit dat ze belangrijk zijn omdat hun gezicht op TV komt?

Zouden we ons niet beter zorgen maken over het feit dat dit soort TV tegenwoordig als journalistiek wordt aanzien dan over wat een Imam zegt? Mij interesseert dat geen ruk. Berecht ze als de wet overtreden en geef ze geen aandacht tot dat het geval is, probleem opgelost.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 14:32   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Fox 'News' of Hannity maar hij ging tenminste in op deze haatprediker. Op het Eén nieuws hebben ze die fascist ook eens laten preken zonder dat ge interviewer er ook maar een speld tussenkreeg.
Wat een vergelijking. De VRT is een groepje linkse amateurs, zeg maar gerust losers.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 14:36   #13
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een vergelijking. De VRT is een groepje linkse amateurs, zeg maar gerust losers.
Wel grappig dat de VRT en onze media in het algemeen Obama steeds als een held afschilderen en Bush als een monster. Niet dat ik een Bush-fan ben, maar de VRT is duidelijk bevooroordeelt.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 14:37   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Zouden we ons niet beter zorgen maken over het feit dat dit soort TV tegenwoordig als journalistiek wordt aanzien dan over wat een Imam zegt? Mij interesseert dat geen ruk. Berecht ze als de wet overtreden en geef ze geen aandacht tot dat het geval is, probleem opgelost.
tegenwoordig worden ze doodgeschoten NADAT ze eerst een aantal mensen hebben vermoord. Dus verder mogen we er niet over praten?

Dat Kurt Westergaard al een paar keer een aanslag heeft overleefd moet dus worden stilgehouden en de andere doden laten we er ook maar buiten. Is dat wat je bedoelt?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:05   #15
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

We onthouden dat HLN het uiten van kritiek op de islam als een 'extreme mening' beschouwt.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:19   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
We onthouden dat HLN het uiten van kritiek op de islam als een 'extreme mening' beschouwt.
Inderdaad. HLN ten top.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:22   #17
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Dat is natuurlijk heel de opzet van het spel dat FOX news speelt. Het gaat hier niet om Hannity die het vuur aan de schenen legt van een Imam, het gaat er om de haat tegenover moslims aan te wakkeren, kwestie van wat meer steun te krijgen voor de oorlog en ondertussen is het volk weer bezig over iets onbenullig. Tot dat einde kiezen ze er langs 1 kant een extreme moslim uit en aan de andere kant een idioot met een groot bakkes. Het resultaat hiervan is een filmpje van bijna 5 minuten waarin eigenlijk maar 1 ding in gebeurt… Hannity die roept "you want her to die". Wat gezien het kader zoveel wil zeggen als "muslims want to kill people".

Wat is hier nu precies de nieuwswaarde van? Vraagt niemand zich af waarom die 2 überhaupt aandacht krijgen? Of gaan we er vanuit dat ze belangrijk zijn omdat hun gezicht op TV komt?

Zouden we ons niet beter zorgen maken over het feit dat dit soort TV tegenwoordig als journalistiek wordt aanzien dan over wat een Imam zegt? Mij interesseert dat geen ruk. Berecht ze als de wet overtreden en geef ze geen aandacht tot dat het geval is, probleem opgelost.
Er is maar 1 islam , dus is er geen onderscheid tussen een "extreme" en een "verdraagzame" .
Het staat je vrij om de "extreme" zijn ongelijk te bewijzen . Maar daar begin je niet aan . Daaruit besluit ik dat de "extreme" geen leugens vertelt , en dat de "verdraagzame" in stilte afwacht .
En daarom heeft dit zeer grote nieuwswaarde .
Blijkbaar ben je een "in stilte afwachtende" , natuurlijk heb je niet graag dat bepaalde zaken openlijk worden .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:24   #18
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Inderdaad. HLN ten top.
Ze publiceren ook wekelijks een moslim in Australië, Canada of de VS die wat uitgescholden wordt op de trein of tram.

Van de fysieke belagingen vanwege moslims in Brussel zien we precies nooit iets.

Laatst gewijzigd door Snerror : 8 mei 2015 om 15:25.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:43   #19
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt inderdaad tijd dat men de uitspraken van die halvegaren eens onder de juridische loep legt.

Als ik overal ga verkondigen dat ik vind dat iedereen onderhevig moet zijn aan MIJN "GehaktBalWet - opgelegd door het Flying Spaghetti Monster, dan zullen ze me vast ergens wegsteken. Als ik dan specifieer dat die GBW me opdraagt om alle moslims de keel over te snijden en/of hen uit het land te verbannen, nadat eerst hun rechterhand en linkervoet werden afgehakt (onverdoofd) ---- dan gaan ze me toch even van dichterbij bekijken vrees ik. (nota aan CGKR: dit is een voorbeeld hoor, ik meen het niet)

Zegt echter een moslim krèk hetzelfde (zie de koran), dan schijnt dit te vallen onder de vrijheid van godsdienst?
Als je nu gewoon zegt dat je een Christen-integrist bent, die terug wil naar de tijd van de Inkwisitie, inclusief het levend verbranden en doodmartelen van andersdenkenden, protestanten, joden, en uiteraard ook islamietische ongelovigen, dan zou je al snel wat last krijgen denk ik. Met ofwel het gerecht, ofwel die mannen in witte kostuumpjes, die u een lekkere dikke spuit in uw achterste zouden geven, alvorens u op te sluiten in een gecapitoneerde kamer...
Maar zo een fanatieke moslim mafketel, die mag op TV zijn onzin komen verkondigen, en van een bepaald publiek krijgt hij dan nog gelijk ook.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 16:01   #20
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Faux News op zijn best weeral: met een ernstig debat heeft dit bitter weinig te maken, en dat was ook niet het opzet. Het opzet was een radicale brulboei te tonen om zo de boodschap van de zender kracht bij te zetten: fear mongering, en de notie kracht bijzetten dat de moslims allemaal schuimbekkende haatbaarden zoals Choudary zijn die op het punt staan Amerika te onderwerpen. Hun belangrijkste publiek is tenslotte de bange blanke gepensioneerde.

...en dan kan je natuurlijk niet beter doen dan een figuur zoals die Choudary opvoeren. Vuurwerk gegarandeerd, en missie geslaagd voor Fox.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be