Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2008, 17:04   #661
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Bedankt voor uw toelichting, heel helder en duidelijk, veel van opgestoken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 18:21   #662
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Darwin heeft gewoon het occulte concept van metafysisch naturalisme over de feiten heen geplakt. Hij en zijn familie waren lid van een geheim genootschap (royal society).
Also sprach Exodus. Hij heeft weer een complot geruikt...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 21:00   #663
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Darwin heeft gewoon het occulte concept van metafysisch naturalisme over de feiten heen geplakt. Hij en zijn familie waren lid van een geheim genootschap (royal society).
zééééééérrrrrrrrrrr geheim.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 21:35   #664
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Dank aan Alter voor zijn zeer deskundige -eerste- post.
Een pluim!

Alter, wat denk jij dat de beste manier is om de evolutieleer-gedachte te promoten en aanvaardbaar te maken bij 'ID/Creationisme-believers'?

Een rationele discussie lijkt mij vrij zinloos aangezien de gedachtenkloof zo breed is dat een overstap ondenkbaar lijkt...

Zou een aangepast curriculum op de schoolbanken een opening kunnen bieden (voor de toekomstige generatie welliswaar)?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:02   #665
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Kerk leest de bijbel vanuit de traditie. Wil uw onwetendheid daaromtrent evenwel niet veranderen in wat u de Kerk zogezegd toeschrijft. Daarenboven is de bijbel een rijker geheel waarbij bepaalde passages meerdere interpretaties mogelijk maken die even rijk zijn.
Zonder in theologische discussies te willen vervallen, maar als ik dan toch zo onwetend ben zeg me dan eens waar de Kerk aan de gelovigen uitlegt welke Bijbelverhalen letterlijk te nemen zijn en welke niet. Daar bestaat volgens mij geen richtlijn over, maar het is wel een essentieel punt. Geloof jij letterlijk het verhaal van Adam en Eva? En zoniet, waarom niet? En zoja, waarom wel?
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:10   #666
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een wetenschapper een bepaalde stelling inneemt, dan mogen we redelijkerwijze aannemen dat hij ook bewijsgronden heeft. Welnu, juist over het ontstaan van het leven ontbreken die. Men neemt gewoon aan dat het zo is. Een puur dogma dus.
Creationisten spreken steeds over leven alsof dat iets mysterieus en ongrijpbaars is, een soort "vonk" die aan alle waarneming ontsnapt. Nochtans hangt dat er helemaal van af waar je de grens legt. De ruimste definitie van leven is elk geheel dat
1) zich van zijn omgeving onderscheid op de één of andere manier, en
2) zich repliceert
Binnen deze definitie zou je zelfs kunnen argumenteren dat computervirussen een rudimentaire levensvorm zijn. Of dat verdedigbaar is of niet doet er nu niet toe, maar ik bedoel maar dat je de term "leven" niet noodzakelijk op een mysterisch-romantische manier moet invullen.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:13   #667
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar leest u niet goed: archeologen houden zich ook met skeletten en beenderen bezig.
Straks gaat u ons ook nog vertellen dat archeologen het skelet van Adam of Eva gevonden hebben. Het zal dan vermoedelijk een skelet zijn, bewaard in een uitmuntende goed staat, vermits volgens diepgelovige orthodoxe christenen de aarde nog geen 6000 jaar oud is.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2008 om 22:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:26   #668
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Straks gaat u ons ook nog vertellen dat archeologen het skelet van Adam of Eva gevonden hebben. Het zal dan vermoedelijk een skelet zijn, bewaard in een uitmuntende goed staat, vermits volgens diepgelovige orthodoxe christenen de aarde nog geen 6000 jaar oud is.
Wie weet!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:30   #669
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie weet!
En wat zijn die menselijke skeletten dan die duidelijk al veel ouder zijn ?

Ze zijn in gedateerde aardlagen gevonden en geverifieerd met carbon dating.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:32   #670
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat zijn die menselijke skeletten dan die duidelijk al veel ouder zijn ?

Ze zijn in gedateerde aardlagen gevonden en geverifieerd met carbon dating.
Blijkbaar had u niet door hoe mijn reactie op een nogal onzinnig bericht van system hoort gelezen te worden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:34   #671
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar had u niet door hoe mijn reactie op een nogal onzinnig bericht van system hoort gelezen te worden...
Na deze thread weet ik niet meer hoe ik uw posts moet interpreteren
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:41   #672
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Na deze thread weet ik niet meer hoe ik uw posts moet interpreteren
't Probleem is dat velen mijn berichten niet voldoende aandachtig lezen en de voortgang van de discussie niet zo goed volgen. Anders had men wel ingezien dat ik enerzijds het evolutionisme als onwetenschappelijk verwerp (alleen al door de twee basisdogma's die men onbewezen aanneemt), maar tegelijkertijd ook de nodige reserves heb geuit tegenover het zomaar met moderne ogen en los van de traditie lezen van de bijbel zoals sommige huidige creationisten dat doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:43   #673
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Probleem is dat velen mijn berichten niet voldoende aandachtig lezen en de voortgang van de discussie niet zo goed volgen. Anders had men wel ingezien dat ik enerzijds het evolutionisme als onwetenschappelijk verwerp (alleen al door de twee basisdogma's die men onbewezen aanneemt), maar tegelijkertijd ook de nodige reserves heb geuit tegenover het zomaar met moderne ogen en los van de traditie lezen van de bijbel zoals sommige huidige creationisten dat doen.
Welja, ik denk in ieder geval dat de thread een pak korter zou kunnen zijn geweest
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 04:59   #674
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dank aan Alter voor zijn zeer deskundige -eerste- post.
Een pluim!

Alter, wat denk jij dat de beste manier is om de evolutieleer-gedachte te promoten en aanvaardbaar te maken bij 'ID/Creationisme-believers'?

Een rationele discussie lijkt mij vrij zinloos aangezien de gedachtenkloof zo breed is dat een overstap ondenkbaar lijkt...

Zou een aangepast curriculum op de schoolbanken een opening kunnen bieden (voor de toekomstige generatie welliswaar)?
aangemeld in 2005, en pas nu zijn/haar eerste post. Goede wijn rijpt inderdaad zeer langzaam.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 08:51   #675
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alter Bekijk bericht
Uit de vele postings betreffende dit onderwerp, blijkt dat enkele personen op dit forum helaas weinig of geen notie hebben van wat de evolutieleer of –theorie precies inhoudt. Uiteraard leidt zoiets tot oeverloze, hilarische discussies, waarbij provocaties en pesterijen niet uitgesloten zijn..

Voor alle duidelijkheid dus eerst het volgende : De evolutietheorie is een wetenschappelijke theorie, die zich beperkt tot de studie van de evolutie van levende wezens, en die zich NIET inlaat met het ontstaan en de evolutie van de Kosmos (kosmogenese), NOCH met het ontstaan van het leven uit dode materie (abiogenese).
We moeten ons aan de feiten houden. Feit is dat er fossiele vondsten zijn de de huidige evolutietheorie totaal tegenspreken. Alle wetenschappelijke praat en wetenschapsfilosie ten spijt zijn er de feiten die de evolutietheorie tegenspreken.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 5 februari 2008 om 08:55.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 08:54   #676
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zééééééérrrrrrrrrrr geheim.
De royal society was niet strikt geheim maar had alle kenmerken van de klassieke genootschap, waaronder de occulte elementen.

In de moderne onderwijsboeken en werken wordt de invloed van de Royal society nauwelijks of niet vermeld, nochtans was dat een heel bepalende factor. Want als je het nagaat zijn er veel occulte concepten vandaar in de evolutietheorie overgelopen. Je zou je kunnen afvragen of het net wel toevallig is dat de concepten die ze praktriseeren wel heel toevallig ook de evolutietheorie geworden is omdat het heel toevallig ook de realiteit beschrijft die Darwin dan ontdekt heeft.. Integendeel, de evolutietheorie is over de feiten heen geplakt.

En ja, velen kunnen het niet geloven en accepteren dat de wetenschappelijke theorie waarin ze in geloven een theorie is die ontsproten is uit occulte filosofïen. Dat zou pas een aanfluiting van deze wetenschap zijn.

De elite zorgt er altijd voor dat het volk een wereldbeeld heeft dat de elite genegen is en goed uitkomt. Het was al duizenden jaren zo en het is nu niet anders.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 5 februari 2008 om 08:58.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 09:12   #677
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
We moeten ons aan de feiten houden. Feit is dat er fossiele vondsten zijn de de huidige evolutietheorie totaal tegenspreken. Alle wetenschappelijke praat en wetenschapsfilosie ten spijt zijn er de feiten die de evolutietheorie tegenspreken.
hoeveel van die feiten zijn authentiek, beste exodus?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 09:58   #678
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hoeveel van die feiten zijn authentiek, beste exodus?
Ik neem aan dat al die fossielen zoals 100 miljoen jaar oude konijntjes veilig zijn opgeborgen in dat magazijn dat we op het einde van Indiana Jones te zien krijgen (je weet wel, waar ook de Ark der Verbonds wordt bewaard)
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 5 februari 2008 om 09:59.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 10:32   #679
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie weet!
Ik zou maar eens gaan graven onder de berg Golgotha. Want, volgens de (christelijke ?) overlevering, is Jezus gestorven op de plaats waar Adam begraven ligt.

Wisten we maar waar Golgotha nu juist moet gesitueerd worden, dan waren we al een stap dichter bij het skelet van Adam. Of Eva daar ook ligt, is mij tot op heden onbekend.

Laatst gewijzigd door system : 5 februari 2008 om 10:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 10:33   #680
alter
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt voor uw toelichting, heel helder en duidelijk, veel van opgestoken!
Om het met de woorden van Pim Fortuyn te zeggen "At your Service"
alter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be