Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2019, 14:44   #281
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De liefde van de man gaat door de maag he

Neen Marie, het is je consequente Vlaamse houding die in al je berichten naar boven komt. Zo oervlaams als ... stoofvlees. Meer moet je er niet achter zoeken.
Oké, dat zie ik als een compliment...
Je moet oer-echt jezelf kunnen zijn om over de grenzen te kunnen klimmen; want wat oer-echt ik is, vind je overal terug...

Een oer-echte Vlaming, een oer-echte Corcicaan, een oer-echte Schot... je zult zien die verschillen van elkaar enkel in wat uiterlijke kenmerken, de grond is dezelfde...

En waarom kan je dat niet zeggen van een franstaligen vb. Hewel omdat door de ophemeling van, hier, la langue française, de franse kultuur enz... ze totaal vervreemd zijn van hun oer-wezen en ze dus eerder ontheemden dan thuisgekomenen zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:45   #282
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad dat is zoals vreemde en profiteur dat zijn ook synoniemen.
?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:47   #283
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wel maar Elio misschien niet.
Oei, een ogenblik dacht ik dat je het over EDR had en als dat voor iemand telt dan is het wel voor hem... Voor hem zijn dat zelfs geen synoniemen meer maar totaal hetzelfde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:47   #284
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het internet is een netwerk ... geen scherm.
Mooi Duc, goed gezegd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 03:49   #285
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge laat weer maar eens blijken dat ge er niks van afweet. Door de erkenning in Nederland wordt Limburgs daar niet zoals in België als een minderwaardig dialect bechouwd. In Nederland hoor je jonge ouders dan ook heel vaak Limburgs praten met hun kinderen. Iets dat in België bijna onbestaand geworden is. Vlaanderen vermoord de eigen taalcultuur. Of beter gezegd ze proberen te verdoezelen dat het huidige gewest Vlaanderen geen gemeenshappelijke (taal-)cultuur heeft.
Taal of dialect, maakt voor Limburgs niet zoveel uit, omdat ik van Limburgers zelf heb begrepen, dat Limburgs vrij divers is. In Limburg letten ze iets meer op hun dialect dan in Brabant, wat in de grotere steden eerder een soort regiolect is geworden. Brabants, maar niet zo Brabants als het Brabants van hun opa & oma's.
In mijn ervaring is dialect juist nog iets sterker in de Noorderkempen dan in Westelijk Noord Brabant.

Verder is het meest nefast voor de taalcultuur Radio en nu vooral Televisie en Internet. Dat is ironisch genoeg zowel slecht voor de dialecten, maar ook voor de band tussen Vlaams Nederlands en Nederlands Nederlands....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 14:15   #286
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Trump vind het een hellhole. Ik denk niet dat hij dat zei om te lachen.
Zou Trump al op de hoogte zijn ? Ik denk dat hij nog moeilijk kan volgen.....in zijn immense Hellhole.

Het is daar alle weken wel een gek die er daar paar tientallen neer maait. En dan gaat die clown opmerkingen maken over Brussel

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191201_04745654

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2019 om 14:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 22:41   #287
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou Trump al op de hoogte zijn ? Ik denk dat hij nog moeilijk kan volgen.....in zijn immense Hellhole.

Het is daar alle weken wel een gek die er daar paar tientallen neer maait. En dan gaat die clown opmerkingen maken over Brussel

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191201_04745654
Ach, voor hem zijn Brussel en Antwerpen een pot nat. En geef toe, het is erg gesteld met Antwerpen he. Enfin, dat zeg jij zelf toch.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be