Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2007, 09:51   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Beste Hans,

Een oprechte vraag waar ik graag uw mening over had:

Stel dat men gewoon doorgaat met een monarchie.

Elk redelijk mens ziet wel dat de kinderen van koning Albert geen al te slimme mensen zijn, men weet gewoon ook dat geen van hen ooit wat heeft gestudeerd ( de diploma's zijn 'gekregen' ), geen van hen heeft ooit gewerkt, en heel belangrijk : hij die straks de kroon zou moeten dragen is totaal onhandig, zeg maar "hij kan het niet".

Zou u ervoor te vinden zijn dat men bijvoorbeeld beter opgeleide mensen met betere capaciteiten in de plaats van de familie Saks en Coburg benoemd tot koninklijke familie? Of moet een land onvoorwaardelijk blijven vasthangen aan deze familie, ondanks de overduidelijke onbekwaamheid?

Graag een eerlijk en oprecht antwoord.
flauw antoon ... per definitie draait een erfelijke monarchie niet om kwaliteiten.

de ENIGE voorwaarde is het ophouden van de schijn dat de prinsen het resultaat zijn van copulatie tussen koning en koningin. niks minder maar vooral ook niks meer !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 20:48   #2
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Dag Antoon,

Ik heb inderdaad een druk leven zodat het niet altijd mogelijk is onmiddellijk te antwoorden op de gestelde vragen, waarvoor mijn excuses.

Ik zie geen probleem met de huidige koninklijke familie, die trouwens van Duitse oorsprong is.

Prins Filip zal een zeer goed Koning zijn op voorwaarde dat er een Belgisch-gezinde regering is, een B.U.B.-regering bijvoorbeeld.

Hij heeft meer intellectuele capaciteiten dan u denkt.

Bovendien is de macht van de Koning zo beperkt (door de grondwet, de federalisering en de E.U.) dat de discussie over zijn intellectuele capaciteiten veel van haar waarde heeft verloren.
Subiet mag 'm nog meedoen aan "De slimste mens op aarde"!
En vermits hij van Duitse oorsprong is...??? Alhoewel... als Jan Moedwil dat maar niet hoort! Hij zal er niet om boffen, hij zal ze wel krijgen, die ...!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 21:04   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.805
Standaard

...hij zal ze wel krijgen, die ...moffen zonder kleren aan?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be