Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2019, 10:14   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is dat beneden uw stand of zo?
Dat is stompzinnig werk. 2 keer per jaar wat weedol sproeien, en het probleem is opgelost.

Ik zie trouwens meer en meer mensen die bij gebrek aan weedol of round-up dan maar overschakelen op javel met een flinke schep zout, en daar de stoep plus hun oprit mee sproeien. Iemand van de groendienst gaf die tip, en dat is nu blijkbaar de ronde aan het doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 10:17   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is stompzinnig werk. 2 keer per jaar wat weedol sproeien, en het probleem is opgelost.

Ik zie trouwens meer en meer mensen die bij gebrek aan weedol of round-up dan maar overschakelen op javel met een flinke schep zout, en daar de stoep plus hun oprit mee sproeien. Iemand van de groendienst gaf die tip, en dat is nu blijkbaar de ronde aan het doen.
Dat is uiteraard veel ecologischer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 10:18   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Veel mensen zijn doortrapt proper, helemaal gebrainwashed door de reclame van bedrijven. Het zijn in feite zotten die dat zelf niet beseffen hoe zot ze bezig zijn.

Los daarvan vind ik het geen slecht idee van de burgemeester, net zoals je de stoep sneeuwvrij dient te maken, kan dit ook perfect voor onkruid dat niet gewenst is.

We leven tenslotte in een SAMENLEVING waarin elkeen zij steentje dient bij te dragen.

Ik heb altijd 2 zakken van 10 kilo strooizout staan, plus een sneeuwschop en harde borstel. Als het sneeuwt, maak ik mijn stoep volledig vrij.

Maar in geen honderd jaar ga ik me bezighouden met als een bompapa te zitten onkruid uitkrabben. Herbiciden lossen dat probleem op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 10:22   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is uiteraard veel ecologischer.
Zoals ik al zei : van zodra er een alternatief beschikbaar is, kan de burger daarop overstappen.
Momenteel bestaat er bij mijn weten nog geen ecologisch alternatief. Dus sproeien we maar voort, en zoeken naar oplossingen.

De verbod-cultuur vanuit de EU werkt niet. Je kunt niet vragen aan de burger dat die stopt met efficiënte middelen te gebruiken en dat te vervangen door middeleeuws manueel werk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 11:07   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wil je de namen van die producten geven a.u.b. ?
Tolueen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 11:08   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

'k Ben benieuwd hoe het er op straten en pleinen die door de gemeente of stad worden beheerd gaat bijliggen. Hier bij ons tiert het (on)kruid welig.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 11:22   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Ik heb nog een flinke voorraad staan in de kelder, goed voor de komende tien jaar.
Grote rotzooi Pandareus! Kom tot bezinning.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 11:45   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind het er totaal over.
Wij betalen genoeg aan de roverheid.

En wat met gehandicapten of bejaarden?
Geen excuses noch uitvluchten.

Aan het werk luiaards!

De plaatselijke OVLD Führer beveelt het.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 11:59   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Ben benieuwd hoe het er op straten en pleinen die door de gemeente of stad worden beheerd gaat bijliggen. Hier bij ons tiert het (on)kruid welig.
Gisteren was het wel grappig. Die burgemeester stond zo’n 50 meter voor het gemeentehuis en voor zover ik kon zien stond het pleintje voor het gemeentehuis vol onkruid.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 12:13   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Grote rotzooi Pandareus! Kom tot bezinning.
Zoals ik zei : geef me een even efficiënt alternatief en ik zal het kopen. Zelfs al kost het 4x zoveel. En mijn volledige voorraad weedol gaat dan voor recyclage naar het containerpark.

Maar no way ga ik terug zoals in 1950 staan krabben om onkruid weg te krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:06   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik zei : geef me een even efficiënt alternatief en ik zal het kopen. Zelfs al kost het 4x zoveel. En mijn volledige voorraad weedol gaat dan voor recyclage naar het containerpark.

Maar no way ga ik terug zoals in 1950 staan krabben om onkruid weg te krijgen.
Ik weet natuurlijk niet welk soort tuin u hebt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:22   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is stompzinnig werk. 2 keer per jaar wat weedol sproeien, en het probleem is opgelost.

Ik zie trouwens meer en meer mensen die bij gebrek aan weedol of round-up dan maar overschakelen op javel met een flinke schep zout, en daar de stoep plus hun oprit mee sproeien. Iemand van de groendienst gaf die tip, en dat is nu blijkbaar de ronde aan het doen.
Dat is een goede tip !
Dankjewel !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:24   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Grote rotzooi Pandareus! Kom tot bezinning.
Waarom grote rotzooi ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:28   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik zei : geef me een even efficiënt alternatief en ik zal het kopen. Zelfs al kost het 4x zoveel. En mijn volledige voorraad weedol gaat dan voor recyclage naar het containerpark.

Maar no way ga ik terug zoals in 1950 staan krabben om onkruid weg te krijgen.
Ik ben met die rotzooi gestopt. Al een paar jaar. Toen de oprit voor de zoveelste keer vol onkruid stond dacht ik: als er zoveel onkruid kan groeien, kan er ook gras groeien. En dus heb ik er gras gezaaid. Dat is vrij goed gelukt en het is aangenaan groen. Voor mij moet niet alles 'kraaknet' zijn. Idem dito voor voetpaden van de gemeenten langs de straat van de gemeente ( = niet verharde 'stoepen'). Moet wel regelmatig eens maaien, maar dat heb ik er voor over.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 13:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:31   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben met die rotzooi gestopt. Al een paar jaar. Toen de oprit voor de zoveelste keer vol onkruid stond dacht ik: als er zoveel onkruid kan groeien, kan er ook gras groeien. En dus heb ik er gras gezaaid. Idem dito voor voetpaden van de gemeenten langs de straat van de gemeente ( = niet verharde 'stoepen'). Moet wel regelmatig eens maaien, maar dat heb ik er voor over.
Heb je nog gras staan?
Een paar jaar geleden opnieuw laten omploegen en inzaaien. Verleden jaar met de droogte: alles kapot. Nu staat het vol met onkruid. Vooral die hoge gele pissebloemen die je nu overal ziet.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 augustus 2019 om 13:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:33   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je nog gras staan?
Een paar jaar geleden opnieuw laten omploegen en inzaaien. Verleden jaar: alles kapot. Nu staat het vol met onkruid. Vooral die hoge gele pissebloemen die je nu overal ziet.

De helft. Door die droogte. Maar dan zaai ik in een vochtige periode met vaste regelmaat gras bij. Gras zaaien kan men zo goed als gans het jaar door. Beter dat dan dit vergif van Roundup en dergelijke.

Zelfs indien er wat onkruid tussen zit, is dit niet zo erg. Wanneer de oprit en de stoepen gemaaid zijn, bemerkt men dit niet meer en ziet er alles aangenaam groen uit. En natuurvriendelijk. De insecten kunnen er maar wel bij varen. Ik had dit véél eerder moeten doen.

Vergeet bovendien nooit: 'onkruid' bestaat niet. Er bestaan alleen maar 'kruiden'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 13:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:37   #57
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb altijd 2 zakken van 10 kilo strooizout staan, plus een sneeuwschop en harde borstel. Als het sneeuwt, maak ik mijn stoep volledig vrij.

Maar in geen honderd jaar ga ik me bezighouden met als een bompapa te zitten onkruid uitkrabben. Herbiciden lossen dat probleem op.
Ik heb nog nooit strooizout nodig gehad.
En nog nooit pesticiden of herbiciden gebruikt.

Ik zou niet weten waarom ik die moet gebruiken. Omdat dit wordt aangeprezen door de reclame of TV?

Beiden zijn schadelijke voor fauna, flora en mens en het is dus dom om deze te gebruiken.

Helaas zijn de meeste mensen bijzonder dom, getuige daarvan ook de algemene toestand van onze bol. Wat is er trouwens mis met het uittrekken van onkruid? Dat is nog steeds de meest efficiënte manier om onkruid tye bestrijden en heeft niets met bompa te maken. Al hadden de bompa's vroeger wel veel meer gezond verstand dat de huidige generaties zombies die hele dagen op hun smartphone zitten tokkelen ...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:56   #58
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben met die rotzooi gestopt. Al een paar jaar. Toen de oprit voor de zoveelste keer vol onkruid stond dacht ik: als er zoveel onkruid kan groeien, kan er ook gras groeien. En dus heb ik er gras gezaaid. Dat is vrij goed gelukt en het is aangenaan groen. Voor mij moet niet alles 'kraaknet' zijn. Idem dito voor voetpaden van de gemeenten langs de straat van de gemeente ( = niet verharde 'stoepen'). Moet wel regelmatig eens maaien, maar dat heb ik er voor over.
Hier ook. Ik had ook een oprit van grind toen ik het huis kocht. Maar al gauw heb ik de natuur laten doen en nu gewoon effe met het grasmachine erover en klaar. Alleen waar ge met de banden overrijd is er platgereden grind en dat heeft ook zo zijn charmes.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 13:58   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik heb nog nooit strooizout nodig gehad.
En nog nooit pesticiden of herbiciden gebruikt.

Ik zou niet weten waarom ik die moet gebruiken. Omdat dit wordt aangeprezen door de reclame of TV?

Beiden zijn schadelijke voor fauna, flora en mens en het is dus dom om deze te gebruiken.

Helaas zijn de meeste mensen bijzonder dom, getuige daarvan ook de algemene toestand van onze bol. Wat is er trouwens mis met het uittrekken van onkruid? Dat is nog steeds de meest efficiënte manier om onkruid tye bestrijden en heeft niets met bompa te maken. Al hadden de bompa's vroeger wel veel meer gezond verstand dat de huidige generaties zombies die hele dagen op hun smartphone zitten tokkelen ...
Er zit hier veel waarheid in.
Uittrekken van wilde klaver ? OK maar je moet ook het allerkleinste worteltjre meehebben.
Daarom: Round up !
Of javel met zout...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:01   #60
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hier ook. Ik had ook een oprit van grind toen ik het huis kocht. Maar al gauw heb ik de natuur laten doen en nu gewoon effe met het grasmachine erover en klaar. Alleen waar ge met de banden overrijd is er platgereden grind en dat heeft ook zo zijn charmes.
Inderdaad, thuis is het ook zo gebeurd. Meer nog, van de oude grint heb ik niet eens veel weggedaan. Het gras groeit er gewoon tussen door, net zoals het onkruid. Maar men moet wel regelmatig eens zaaien, zeker wanneer er een droogteperiode is geweest. So what?


Opm.
Op de gedeelten van de oprit die niet worden bereden of betreden, kan men zelfs proberen wat éénjarigen te zaaien. Bij sommige plantjes lukt het, bij anderen niet. Maar dat maakt het ook wat spannend.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 14:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be