Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2021, 14:19   #361
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad, drie GEVACCINEERDEN werden besmet, [b]hun vaccin werkte dus niet om hen te beschermen.
werden deze risicopatienten ernstig ziek? Moesten ze gehospitaliseerd worden? Aan de beademing gelegd? Zijn ze gestorven?
Nee? Wel dan, dan heeft het vaccin wel gewerkt
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:29   #362
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge hebt dus geen enkel argument, he. Dat men idioot zal handelen zou mij niet verwonderen natuurlijk, men doet nu al meer dan een jaar idioot. Dat men dus niet-gevaccineerden gaat pesten om zich toch te vaccineren, wil ik wel aannemen. Maar ik vroeg naar een zinvol argument om dat te doen, niet of men zoiets zou doen.

Maar ik zou wel eens die mop van die vaccinatie paspoorten willen zien, wanneer zal blijken dat het voornamelijk gevaccineerden zijn die varianten binnenbrengen (wat goed is op zich, maar tegen de heersende waanzin doctrine in gaat). Blijkbaar moeten gevaccineerde Nederlanders nu al in quarantaine als ze van vakantie terugkomen ?

Begrijp je dat je vaccin een verouderde bescherming levert, en de virussen die rond gaan, daar meer en meer van afwijken ?

En begrijp je dat het volstaat dat je in contact komt met een van die virussen, om weer up to date te zijn, en dus klaar te zijn voor nog veel meer geevolueerde virussen, die U anders erg ziek zouden kunnen maken ondanks uw vaccin, in de niet zo verre toekomst ? Of begrijpt ge dat niet ?

Begrijp je ook dat men nooit zo snel een update kan geven met boosters, dan je dat kan met besmetting ? Met andere woorden, dat het sanitair heel gevaarlijk is om gedurende een zekere tijd GEEN virussen laten rond te gaan ?
Dat gaat een beslissing zijn van de regering(en). Gij noch ik hebben een glazen bol (enfin, ik toch niet ) dus we kunnen enkel maar gissen.

En volgens wat ik zie zijn de antivaxxers in Vlaanderen massaal in de minderheid. Ik voorspel dat die hun plan gaan mogen trekken en dat er niet veel compassie mee gaat zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:30   #363
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat gaat een beslissing zijn van de regering(en). Gij noch ik hebben een glazen bol (enfin, ik toch niet ) dus we kunnen enkel maar gissen.
Maar ik heb het niet of ze dat gaan beslissen of niet he. Ik heb het over de sanitaire ZIN van die maatregel. Of die enige reden van bestaan heeft, niet of die zal beslist worden.

Dus, leg mij eens uit waarom dat zinvol zou zijn. Niet of men zo idioot zou zijn, dat is goed mogelijk en in de lijn van meer dan een jaar sanitaire onzin.

Ik leg U uit dat het veel beter is dat virussen blijven circuleren, en dat gevaccineerden nieuwe infecties kunnen opdoen. Welk argument hebt gij daar tegen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 14:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:33   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En volgens wat ik zie zijn de antivaxxers in Vlaanderen massaal in de minderheid. Ik voorspel dat die hun plan gaan mogen trekken en dat er niet veel compassie mee gaat zijn.
Beschouwt gij nu al dat geneesmiddelen nemen een politiek standpunt is ? Moeten we dan ook allemaal anti biotica kuren nemen ? Iemand die onder antibiotica is, is ook stukken minder besmettelijk he. Gaan we mensen die geen antibiotica slikken, ook in de minderheid stellen en daar geen compassie mee hebben ?

Wilt gij ook, als gij zelf antibiotica slikt, dat iedereen in de omgeving er gaat slikken ?

Stel dat de regering morgen beslist dat iedereen cocaïne moet snuiven. Gaat gij daar dan ook achter staan ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 14:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:35   #365
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je moet nu de bejaarden niet de schuld geven, zij hebben er niks mee te maken, zij worden enkel ge(mis)bruikt om vaxxers op te jutten en uit te spelen tegen wie de gifspuit weigert...en dat lukt.

Het zijn de politici, tv-virologen en leugenpers die van de oudjes de zondebok willen maken om zichzelf uit de wind te zetten want zij zijn de grote schuldigen.
welke gifspuit?
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:39   #366
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Beschouwt gij nu al dat geneesmiddelen nemen een politiek standpunt is ? Moeten we dan ook allemaal anti biotica kuren nemen ? Iemand die onder antibiotica is, is ook stukken minder besmettelijk he. Gaan we mensen die geen antibiotica slikken, ook in de minderheid stellen en daar geen compassie mee hebben ?

Wilt gij ook, als gij zelf antibiotica slikt, dat iedereen in de omgeving er gaat slikken ?

Stel dat de regering morgen beslist dat iedereen cocaïne moet snuiven. Gaat gij daar dan ook achter staan ?
Niet irrationeel gaan doen hé patrick. Het gaat hier over een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen.
Het is volkomen normaal dat men maatregelen treft om de verspreiding tegen te gaan.
Trouwens ge zijt toch zelf al gevaccineerd. Hebt ge daar ernstige trauma’s aan overgehouden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2021 om 14:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:50   #367
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
werden deze risicopatienten ernstig ziek? Moesten ze gehospitaliseerd worden? Aan de beademing gelegd? Zijn ze gestorven?
Nee? Wel dan, dan heeft het vaccin wel gewerkt
Dat weet je toch niet? Dat kan altijd nog komen.
En neen, als het vaccin werkt, dan zou je beschermd zijn zoals ze beloven en dat waren deze gevaccineerden duidelijk niet want ze werden besmet.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:54   #368
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet irrationeel gaan doen hé patrick. Het gaat hier over een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen.
Niet meer dan griep voor gevaccineerden he.

Denk jij dat corona voor een gevaccineerde gevaarlijker is dan griep voor een niet-gevaccineerde ?

Citaat:
Het is volkomen normaal dat men maatregelen treft om de verspreiding tegen te gaan.
Men kan niet beweren dat het vaccin bescherming biedt, en beweren dat het een gevaarlijke ziekte is na vaccinatie he.

Maar nog eens: de verspreiding zelf is zelfs noodzakelijk op termijn om de ziekte onder controle te houden. Tenzij wereldwijd uitroeien van het virus, is het immers gevaarlijk om lange tijd niet "up te daten".


Citaat:
Trouwens ge zijt toch zelf al gevaccineerd. Hebt ge daar ernstige trauma’s aan overgehouden.
Daar gaat het niet om, he. Mocht ik 30 jaar geweest zijn, ik zou mij uiteraard niet hebben laten vaccineren. Dat zou idioot geweest zijn. Ik zou daar niks mee gewonnen hebben aan 30 jaar.

Trouwens ik denk dat het voor mij, gevaccineerde, heel nadelig is als er teveel gevaccineerden rondlopen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 15:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:56   #369
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet irrationeel gaan doen hé patrick. Het gaat hier over een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen.
Het is volkomen normaal dat men maatregelen treft om de verspreiding tegen te gaan.
is iedereen eigenlijk verplicht om te vrijen met condooms? HIV is nl ook een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:57   #370
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
is iedereen eigenlijk verplicht om te vrijen met condooms? HIV is nl ook een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen
En zelfs een condoom aan te doen als ie niet aan het vrijen is...

Voor de vruchtbaarheid van de bevolking zal dat wel een impact hebben he, als vrijen zonder condoom verboden wordt

Tenzij het lekke zwangerschapscondooms zijn natuurlijk

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 15:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:01   #371
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
welke gifspuit?
Haal jij nu maar je gifspuitjes, we zullen op termijn weleens zien of je blijft lachen.
Ik hoop mee voor jou van wel maar ik vrees ervoor, intussen al teveel vaccinatie-doden en -slachtoffers die ze niet meer in de doofpot gestoken krijgen.
Zelfs met kaars en bril wil de uil niet zien? Dan ook niet komen jammeren als je op de blaren moet zitten na je gat te hebben verbrand.
Ga je gang, het is jouw vel, niet het mijne.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:04   #372
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat weet je toch niet? Dat kan altijd nog komen.
klopt, iedereen gaat ooit dood
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En neen, als het vaccin werkt, dan zou je beschermd zijn zoals ze beloven en dat waren deze gevaccineerden duidelijk niet want ze werden besmet.
mooie stropop.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:14   #373
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
is iedereen eigenlijk verplicht om te vrijen met condooms? HIV is nl ook een besmettelijke ziekte met mogelijk ernstige gevolgen
Iemand bewust met HIV besmetten is strafbaar. Met Covid ook, spuw maar eens een agent in het gezicht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:27   #374
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand bewust met HIV besmetten is strafbaar. Met Covid ook, spuw maar eens een agent in het gezicht.
maatschappelijke maatregelen treffen om de verspreiding tegen te gaan is iets anders als straffen bij bewuste besmetting, en dat weet gij ook
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:32   #375
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
maatschappelijke maatregelen treffen om de verspreiding tegen te gaan is iets anders als straffen bij bewuste besmetting, en dat weet gij ook
Ja maar in het concrete geval van de niet gevaccineerde zorgkundige moet de ‘patient’ toch het recht hebben om iemand die zich bewust niet laat vaccineren (of die er niks wil over zeggen) te weigeren.
Er zijn nu eenmaal beperkingen aan de individuele vrijheid.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:34   #376
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand bewust met HIV besmetten is strafbaar. Met Covid ook, spuw maar eens een agent in het gezicht.
Als gij geen doden op uw geweten wilt, dan kan je beter uzelf levenslang opsluiten, want er zijn nog andere virussen dan corona die jij kunt doorgeven en zodanig verantwoordelijk bent voor de dood van iemand anders.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:50   #377
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand bewust met HIV besmetten is strafbaar. Met Covid ook, spuw maar eens een agent in het gezicht.
En met griep ?

Denk jij dat een gevaccineerde meer gevaar loopt als hij covid op doet, dan een niet-gevaccineerde die griep opdoet ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 15:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:58   #378
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal beperkingen aan de individuele vrijheid.
inderdaad. dat geldt ook voor mensen die werken voor "de overheid," die met rechtstreekse of onrechtstreekse verplichting tot vaccinatie vér buiten de beperkingen op individuele vrijheid gaan.
De lockdowns en maskerplicht zijn in hetzelfde bed ziek.

leuk dat we eens overeenkomen!
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 16:21   #379
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
werden deze risicopatienten ernstig ziek? Moesten ze gehospitaliseerd worden? Aan de beademing gelegd? Zijn ze gestorven?
Nee? Wel dan, dan heeft het vaccin wel gewerkt
Dat noemen ze dan een lekkend vaccin en dat zorgt ervoor dat het virus dodelijker wordt, in tegenstelling tot de maatregelen is dat iets wat al wetenschappelijk bewezen werd.

Als het virus dodelijker wordt is het vaccin de schuldige.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 mei 2021 om 16:23.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 16:29   #380
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat noemen ze dan een lekkend vaccin en dat zorgt ervoor dat het virus dodelijker wordt
Maar dat is ook zo met natuurlijke immuniteit hoor. Als immuniteit zo is dat het enkel maar nijdiger virussen doorlaat, die de gevaccineerden/geimmuniseerden niet zwaar ziek maakt, dan gaat het virus nijdiger worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 16:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be