Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2019, 10:13   #761
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Veel beter dat je niet gaat stemmen, dan op de "eigen Dop eerst" lijst te stemmen hee Jie Pie.
Dus verplicht stemmen is enkel voor mensen die "juist" stemmen ?

"eigen dop eerst" is foeifoei wees maar vrij om niet te stemmen, maar "makakken dop eerst" is verplicht stemmen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2019 om 10:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 10:16   #762
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dus verplicht stemmen is enkel voor mensen die "juist" stemmen ?

"eigen dop eerst" is foeifoei wees maar vrij om niet te stemmen, maar "makakken dop eerst" is verplicht stemmen ?
Ik sprak over het eindresultaat v/h feit dat hij niet kan stemmen : een stem minder voor lijst Dewinter. De rest van jouw fantasie laat ik voor jouw rekening.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 10:28   #763
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik sprak over het eindresultaat v/h feit dat hij niet kan stemmen : een stem minder voor lijst Dewinter. De rest van jouw fantasie laat ik voor jouw rekening.
Ik dacht dat het ging om de verschillende houding ten aanzien van "kiesplicht" naargelang de kies intentie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 19:21   #764
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat het ging om de verschillende houding ten aanzien van "kiesplicht" naargelang de kies intentie.
uiteraard. De vroegere verontwaardiging van de Panda omtrent niet stemmers werd opeens door een aanval van 'tsjeefs-sossen' Alzheimer gedrag geteisterd...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 20:01   #765
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
uiteraard. De vroegere verontwaardiging van de Panda omtrent niet stemmers werd opeens door een aanval van 'tsjeefs-sossen' Alzheimer gedrag geteisterd...
Verontwaardiging ?
OK maar we leven in een vrij land : iedereen is vrij om te kiezen of niet te kiezen.
En dan ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 20:16   #766
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Verontwaardiging ?
OK maar we leven in een vrij land : iedereen is vrij om te kiezen of niet te kiezen.
En dan ???
Jie-Pie heeft geen ongelijk : puur principieel bekijk ik iemand die vrijwillig niet gaat stemmen als een idioot.

Wat iets heel anders is dan de LOL die ik beleef als iemand van wie ik voor 99% zeker ben dat hij voor de Bruine Horde gaat stemmen zegt dat hij toch maar niet gaat stemmen. Verwacht aub niet dat ik het Blok behandel en becommentarieer alsof het om een normale politieke partij gaat. Het zijn en blijven untermenschen, uitschot, stront.

Puur tactisch is dat 100% winst voor de democratie, elke bruine stem die vermeden is, is winst. Of die gaat naar sos, tsjeef, ongeldig, groen, neo-belgicistisch of liberaal speelt eigenlijk geen rol. Zolang het maar niet op de Bruine Horde is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 21:36   #767
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie heeft geen ongelijk : puur principieel bekijk ik iemand die vrijwillig niet gaat stemmen als een idioot.

Wat iets heel anders is dan de LOL die ik beleef als iemand van wie ik voor 99% zeker ben dat hij voor de Bruine Horde gaat stemmen zegt dat hij toch maar niet gaat stemmen. Verwacht aub niet dat ik het Blok behandel en becommentarieer alsof het om een normale politieke partij gaat. Het zijn en blijven untermenschen, uitschot, stront.

Puur tactisch is dat 100% winst voor de democratie, elke bruine stem die vermeden is, is winst. Of die gaat naar sos, tsjeef, ongeldig, groen, neo-belgicistisch of liberaal speelt eigenlijk geen rol. Zolang het maar niet op de Bruine Horde is.


Panda; ik wring graag tegen he vent.
Omdat gij dat allemaal zegt en ik weet dat je graag liegt bekruipt de aandrang mij om zondag te stemmen als een echte racist.
Als ze toch beweren dat ik dat ben dan moet het waar zijn.
Feitelijk heb ik niks tegen die sukkelaars die bommen op hun kop krijgen.
Maar ik blijf bij mijn standpunt en dat is dat ze moeten geholpen worden in hun zandbak en niet hier bij ons.
Onze politiekers beschouwen hen louter als een commercieel product dat ongekende voordelen kan opleveren. Maffia-denken is trouwens meer en meer de basis geworden van onze demo- (sorry!)…….. aristocratie.
Dus ik zal zondag stemmen als een racist. Om tegen te wringen zelfs.
Heb ik dan toch nog enige vreugde om te moeten gaan stemmen.
En oog om oog is een principe dat kan deugd doen.
Zelfs ik verheug mij over een onnozel stemmeke meer of minder.
Lang zal ik hier niet meer rond lopen.
Hopelijk is het de laatste keer dat ik nog moet.
Moeten is dwang en bleiten is kinderzang.

Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2019 om 21:39.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 21:51   #768
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie heeft geen ongelijk : puur principieel bekijk ik iemand die vrijwillig niet gaat stemmen als een idioot.

Wat iets heel anders is dan de LOL die ik beleef als iemand van wie ik voor 99% zeker ben dat hij voor de Bruine Horde gaat stemmen zegt dat hij toch maar niet gaat stemmen. Verwacht aub niet dat ik het Blok behandel en becommentarieer alsof het om een normale politieke partij gaat. Het zijn en blijven untermenschen, uitschot, stront.

Puur tactisch is dat 100% winst voor de democratie, elke bruine stem die vermeden is, is winst. Of die gaat naar sos, tsjeef, ongeldig, groen, neo-belgicistisch of liberaal speelt eigenlijk geen rol. Zolang het maar niet op de Bruine Horde is.
De vraag blijft: waarom zoekt u geen andere huisarts?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:20   #769
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Veel beter dat je niet gaat stemmen, dan op de "eigen Dop eerst" lijst te stemmen hee Jie Pie.
Oei, weer een oprisping van Pandaman waarmee hij laat zien dat hij niet echt democratisch denkt. Niet de eerste keer dat hij aldus het achterste van zijn tong laat zien...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 06:27   #770
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie heeft geen ongelijk : puur principieel bekijk ik iemand die vrijwillig niet gaat stemmen als een idioot.

Wat iets heel anders is dan de LOL die ik beleef als iemand van wie ik voor 99% zeker ben dat hij voor de Bruine Horde gaat stemmen zegt dat hij toch maar niet gaat stemmen. Verwacht aub niet dat ik het Blok behandel en becommentarieer alsof het om een normale politieke partij gaat. Het zijn en blijven untermenschen, uitschot, stront.
... omdat je ze ervan verdenkt andere mensen als untermenschen, uitschot en stront te beschouwen zeker he Iedereen die een zekere categorie mensen als untermenschen, uitschot en stront beschouwt, is zelf te beschouwen als een untermensch, uitschot en stront, niewaar. Oei.

Citaat:
Puur tactisch is dat 100% winst voor de democratie, elke bruine stem die vermeden is, is winst. Of die gaat naar sos, tsjeef, ongeldig, groen, neo-belgicistisch of liberaal speelt eigenlijk geen rol. Zolang het maar niet op de Bruine Horde is.
Dat is inderdaad een bijzonder democratische visie. Men mag kiezen op voorwaarde dat het rood of groen is, maar geen blauw zeker. Zeker van dat je hier toevallig niet uw eigen dada's aan anderen opdringt ? Want op dezelfde manier kan men beschouwen dat elke stem vermeden voor mediocratische partijen winst is. Of het nu gaat over een stem voor extreem rechts, moslim extremisten, katholieke integristen of trotskisten heeft geen belang, zolang het maar niet is op de Mediocratische Horde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2019 om 06:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 06:31   #771
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dus ik zal zondag stemmen als een racist. Om tegen te wringen zelfs.
Heb ik dan toch nog enige vreugde om te moeten gaan stemmen.
En oog om oog is een principe dat kan deugd doen.
Zelfs ik verheug mij over een onnozel stemmeke meer of minder.
Inderdaad, Panda is een crypto-propagandist voor het VB, een beetje zoals Pano. En zoals de RTBF voor de N-VA met haar "razzia's".

Het is een gekende techniek om zodanig overdreven zichtbaar iets te vilifieren, dat de aanhoorder geschokt wordt door de virulentie van de aanval, en dus sympathie krijgt voor het gevilifieerde slachtoffer.

Het is exact op die manier dat de Nazi's de Joden groot en sterk gemaakt hebben met hun holocaust. Dat was zo overdreven zichtbaar gemeen, dat men nadien een zodanig grote sympathie kreeg voor hen, dan ze zelfs wat woestijnnegers weggekregen hebben om hen een land te laten geven. De grootste crypto propagandisten van het Zionisme waren de nazi's. En Panda doet hetzelfde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2019 om 06:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:07   #772
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Oei, weer een oprisping van Pandaman waarmee hij laat zien dat hij niet echt democratisch denkt. Niet de eerste keer dat hij aldus het achterste van zijn tong laat zien...
Wat is er eigenlijk 'ondemocratisch' aan het beschimpen van een partij waar ik tegen ben ? Moet men zijn mond houden over het Blok ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:10   #773
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, Panda is een crypto-propagandist voor het VB, een beetje zoals Pano. En zoals de RTBF voor de N-VA met haar "razzia's".

Het is een gekende techniek om zodanig overdreven zichtbaar iets te vilifieren, dat de aanhoorder geschokt wordt door de virulentie van de aanval, en dus sympathie krijgt voor het gevilifieerde slachtoffer.

Het is exact op die manier dat de Nazi's de Joden groot en sterk gemaakt hebben met hun holocaust. Dat was zo overdreven zichtbaar gemeen, dat men nadien een zodanig grote sympathie kreeg voor hen, dan ze zelfs wat woestijnnegers weggekregen hebben om hen een land te laten geven. De grootste crypto propagandisten van het Zionisme waren de nazi's. En Panda doet hetzelfde.
Ik heb zowel Anna List als Xenophon al de raad gegeven niet langer te flipfloppen ts n-va en VB maar voluit voor het Blok te gaan.

En ik krijg daar niet eens een salaris voor van Tommeke Van Grieken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:12   #774
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb zowel Anna List als Xenophon al de raad gegeven niet langer te flipfloppen ts n-va en VB maar voluit voor het Blok te gaan.

En ik krijg daar niet eens een salaris voor van Tommeke Van Grieken.
voor Europa ga ik uwe raad zelfs opvolgen.

Vlaams en federaal zult ge het met N-VA moeten stellen.

Jambon I en BDW I

Air Francken!


tot zover de invloed van de Pandaman.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 mei 2019 om 07:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:14   #775
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor Europa ga ik uwe raad zelfs opvolgen.

Vlaams en federaal zult ge het met N-VA moeten stellen.

Jambon I en BDW I

Air Francken!


tot zover de invloed van de Pandaman.
en ik maar inspanning doen om de kudde op de goede weg te zetten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:18   #776
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor Europa ga ik uwe raad zelfs opvolgen.

Vlaams en federaal zult ge het met N-VA moeten stellen.

Jambon I en BDW I

Air Francken!


tot zover de invloed van de Pandaman.
Tussen Annemans en stijfhark is de keuze gemakkelijk he. Het zal voor mij de eerste keer VB worden. Europees dan toch...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:31   #777
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

PVDA zal zeker op 6% uitkomen en VLD zal de kiesdrempel zien liggen ten koste stijging CD&V , groen zal lichtje stijgen maar NVA zal geen 25% halen en dat komt door hun zelfzekerheid en lichte arrogantie die ze afstralen op ander partijen alsof hen niets kan raken.(6% van toekomstige gepensioneerde en werklozen stemmen NU anders)
VB zal de winnaar zijn .
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:35   #778
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb zowel Anna List als Xenophon al de raad gegeven niet langer te flipfloppen ts n-va en VB maar voluit voor het Blok te gaan.
Waarom is "elke stem minder op de Bruine Horde" dan uw devies als ge het over Jie Pie hebt ?

Gij zou eigenlijk het liefste hebben dat 80% van de N-VA terug VB wordt, maar dat geen enkele stem voor niet-N-VA verloren gaat, is het dat ?

Of is 80% te veel en gaat ge dan schrik krijgen ? 50 - 50 is waarschijnlijk het beste, nee ?

Elk 22% of zo.

Maar waarom ? De N-VA, dat is toch de CVP ? In welke mate is dat verschillend van de SP.A of van CD&V of van de O-VLD ? Toch 4 identieke machtspartijen ? Waarvan, toegegeven, de N-VA een veel en veel betere strateeg en communicant heeft dan die drie andere zeveraars.

Er zijn daar toch geen echte verschillen tussen (behalve in het electorale discours) ? Ik begrijp dus de coherentie niet tussen voluit voor mediocratie gaan, en absoluut een van de mediocratische clonen niet aan de macht willen zien. Tenzij het natuurlijk gewoon om uw eigen boetiek gaat, die verbonden is met een van de clonen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2019 om 07:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:38   #779
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
PVDA zal zeker op 6% uitkomen en VLD zal de kiesdrempel zien liggen ten koste stijging CD&V , groen zal lichtje stijgen maar NVA zal geen 25% halen en dat komt door hun zelfzekerheid en lichte arrogantie die ze afstralen op ander partijen alsof hen niets kan raken.(6% van toekomstige gepensioneerde en werklozen stemmen NU anders)
VB zal de winnaar zijn .
na de toeren van de Franstalige media en de PS van deze week? ... ik zet NVA terug op 29%
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 07:52   #780
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
na de toeren van de Franstalige media en de PS van deze week? ... ik zet NVA terug op 29%
Wie 55 jaar en ouder is of werkloos zal niet meer voor NVA stemmen dat is duidelijk of ze snijden theoretisch in hun eigen vlees. Is gewoon de logica van die kiezers. En dat zijn vele % die kan NVA niet meer terug winnen.
Pas op! Vele van die kiezers nemen als alternatief PVDA en VB
Groen is genekt door uit strot komenden Klimaatbetogingen en mogelijke politieke milieu ingrepen in hun programma

Laatst gewijzigd door Deo : 23 mei 2019 om 07:58.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be