Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 7 februari 2006, 21:31   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Als Europa de kanker is, waarom dan hier blijven en zitten zeuren?
Waar schrijf ik dat Europa de kanker is? Een mens mag toch zeuren hier of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Irak I en Irak II???
Irak I= Eerste Golfoorlog Irak II= Tweede Golfoorlog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
War on islam?
Ik zal mezelf maar quoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik schrijf gevoelsmatig. Je kent de betekenis van gevoelsmatig toch. Ik zeg dus niet dat het werkelijk zo is. De voorbije 15 jaar zijn in Palestina, Bosnië, Irak I en Irak II, Tsjetsjenië en Afghanistan ruim meer dan een half miljoen Islamitische doden gevallen door Westerse mogendheden. Je zou voor minder al voelen dat er een War on Islam is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Ik heb altijd gedacht dat de eerste oorlog van Irak een reactie van de wereldgemeenschap was tegen de bezetting van Koeweit door Irak. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Men vindt altijd wel een reden om ergens te gaan vechten. Feit is dat voornamelijk Westerse mogendheden daar gingen batteren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 7 februari 2006 om 21:32.
Ke Nan is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:32   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Je zit maar wat te fantaseren. De reden was "omdat de lezers ze niet zouden appreciëren. Ik verwacht zelfs protest." Ik heb dit citaat van de redactie van Jyllands-Posten trouwens al drie maal in deze thread geciteerd. Er wordt hier druk aan selectief lezen gedaan.
Ja en? Die krant schrijft voor haar publiek, als dat rechtse conservatieve Denen zijn zou dat misschien protest uitgelokt hebben? Of misschien zouden ze wel protest te horen gekregen hebben omdat de cartoons niet grappig waren? Kan allemaal hé, wat is uw punt? Dat ze hypocriet zijn? Mag een krant al niet meer zelf slecteren wat ze plaatsen? So what dat ze de ene cartoon wel toelaten en de andere niet? Precies of de Belgische kranten selecteren hun nieuws niet, of selecteren hun cartoonisten niet. Kamagurka gaat bijvoorbeeld ook niet echt grappig bevonden worden door pakweg de gemiddelde Palieterke lezer, dan zal hij daar waarschijnlijk ook niet in gepubliceerd worden hé.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zeg dus niet dat het werkelijk zo is. De voorbije 15 jaar zijn in Palestina, Bosnië, Irak I en Irak II, Tsjetsjenië en Afghanistan ruim meer dan een half miljoen Islamitische doden gevallen door Westerse mogendheden. Je zou voor minder al voelen dat er een War on Islam is.
Tja, en wat er in Congo van vuile spelletjes gespeeld is, of dat de VS Pinochet aan de macht bracht, ook war on islam zeker? Er worden even goed moslims gesteund door het Westen, nu komt het dat het Westen meestal niet goed meer uit en bestrijden ze eerder toevallig sommige regimes in het MO omwille van economische belangen, dat is smerig maar de moslims al daar zouden toch mogen beseffen dat dit niet een strijd tegen hun geloof is, dat maken zij er zelf van meestal. Zij gebruiken hun geloof zelf hé, zij verblinden zich daar mee, of laten we zeggen een bepaalde laag.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 februari 2006 om 21:34.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:34   #23
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Waar schrijf ik dat Europa de kanker is? Een mens mag toch zeuren hier of niet?



Irak I= Eerste Golfoorlog Irak II= Tweede Golfoorlog.



Ik zal mezelf maar quoten.





Men vindt altijd wel een reden om ergens te gaan vechten. Feit is dat voornamelijk Westerse mogendheden daar gingen batteren.
Jouw alternatief graag voor de aanpak van de Koeweit-invasie?

Laatst gewijzigd door Mahdi : 7 februari 2006 om 21:34.
Mahdi is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:36   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In april 2003 weigerde de redactie van Jyllands-Posten een reeks cartoons over de verrijzenis van Jezus van Christoffer Zieler te publiceren. Hun motivatie van de weigering was als volgt: "omdat de lezers ze niet zouden appreciëren. Ik verwacht zelfs protest."
Bron. VRT teletekst.

De Deense krant verwachtte geen protest bij de publicatie van de cartoons van de Profeet? Moeilijk te geloven. Dit was goedkope en sensatiegerichte provocatie. Pure hypocrisie.
Waar zit de hypocrisie?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:37   #25
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Het kan belachelijk lijken wat ik zeg maar wat die krant naar de cartoonist geschreven heeft was een drogreden. Wie de cartoons gezien heeft begrijpt dat. Dat waren echt slechte cartoons, maar ja dat schrijf je natuurlijk niet naar iemand.
skaldis is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:38   #26
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Je zou voor minder al voelen dat er een War on Islam is.
voel je dat echt zo aan ?

neem afghanistan, taliban = islam ?

neem irak , baath = islam ?

kijk rond in belgië, waar zie je die War on Islam ?

Maar goed, ik neem aan dat dat gevoel bij veel mensen in het middenoosten bestaat, maar is het dan niet de taak van imams en ayatollahs om dat gevoel te duiden ?

Zou een Al Sistani bvb dan niet op z'n homepagina de toestand moeten verhelderen, ipv decreten uit te vaardigen tegen schaken en muziek ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2006 om 21:40.
Knipp is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:39   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Het kan belachelijk lijken wat ik zeg maar wat die krant naar de cartoonist geschreven heeft was een drogreden. Wie de cartoons gezien heeft begrijpt dat. Dat waren echt slechte cartoons, maar ja dat schrijf je natuurlijk niet naar iemand.
Totaal irrelevant. Zelfs al waren de cartoons van de allerslechtste smaak (wat niet het geval is evenwel), dan nog is er geen enkele reden dat men daar in het Nabije Oosten "dood aan het Westen", "dood aan wie de islam beledigt", "Europa, bereid je voor op de echte holocaust", e.d. begint te roepen en dat men oproept tot het doden van de cartoonisten. Er is geen enkele rechtvaardiging daarvoor. Punt uit, andere lijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:41   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ja en? Die krant schrijft voor haar publiek, als dat rechtse conservatieve Denen zijn zou dat misschien protest uitgelokt hebben? Of misschien zouden ze wel protest te horen gekregen hebben omdat de cartoons niet grappig waren? Kan allemaal hé, wat is uw punt? Dat ze hypocriet zijn? Mag een krant al niet meer zelf slecteren wat ze plaatsen? So what dat ze de ene cartoon wel toelaten en de andere niet? Precies of de Belgische kranten selecteren hun nieuws niet, of selecteren hun cartoonisten niet. Kamagurka gaat bijvoorbeeld ook niet echt grappig bevonden worden door pakweg de gemiddelde Palieterke lezer, dan zal hij daar waarschijnlijk ook niet in gepubliceerd worden hé.
Mooi, wat zou dan de motivatie van een rechts-conservatieve krant kunnen zijn om cartoons van de Profeet te publiceren? Alleen maar om de vrijheid van meningsuiting te onderstrepen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Tja, en wat er in Congo van vuile spelletjes gespeeld is, of dat de VS Pinochet aan de macht bracht, ook war on islam zeker? Er worden even goed moslims gesteund door het Westen, nu komt het dat het Westen meestal niet goed meer uit en bestrijden ze eerder toevallig sommige regimes in het MO omwille van economische belangen, dat is smerig maar de moslims al daar zouden toch mogen beseffen dat dit niet een strijd tegen hun geloof is, dat maken zij er zelf van meestal. Zij gebruiken hun geloof zelf hé, zij verblinden zich daar mee, of laten we zeggen een bepaalde laag.
De meesten beseffen dit. Ik maak effe een ruwe schatting. Laten we zeggen dat 1.499 miljoen moslims van de 1.5 miljard dit beseffen. Dat ander miljoen zijn de idioten en diegenen die we op TV zien amok maken, aanslagen plegen en Jihad voeren. Omdat ze denken dat er een War on Islam is. Stel je eens voor dat 1.5 miljard Moslims zo zouden reageren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:43   #29
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

@jvdb: Ik denk dat skaldis het wel over die christus cartoons had hoor. Toen heeft die krant misschien gezegd tegen die cartoonist dat het omwille van het thema is dat ze die niet publiceerden om die cartoonist te sparen, kan hé...

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 februari 2006 om 21:43.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:43   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mooi, wat zou dan de motivatie van een rechts-conservatieve krant kunnen zijn om cartoons van de Profeet te publiceren? Alleen maar om de vrijheid van meningsuiting te onderstrepen?
De achterliggende reden doet er weinig toe. Het behoort tot de vrije meningsuiting en de moslims (vooral die hier wonen) hebben niet het recht onze rechten te betwisten. Punt uit.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:47   #31
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mooi, wat zou dan de motivatie van een rechts-conservatieve krant kunnen zijn om cartoons van de Profeet te publiceren? Alleen maar om de vrijheid van meningsuiting te onderstrepen?
Misschien dat ze grapiger worden bevonden door hun publiek hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De meesten beseffen dit. Ik maak effe een ruwe schatting. Laten we zeggen dat 1.499 miljoen moslims van de 1.5 miljard dit beseffen. Dat ander miljoen zijn de idioten en diegenen die we op TV zien amok maken, aanslagen plegen en Jihad voeren. Omdat ze denken dat er een War on Islam is.
Dus alleen diegene die protesteren denken dat zeker? In België alleen al 4000 vnl. jonge moslims op straat, volgens mij krijgen die dat verhaal van de war on islam van bepaalde figuren ook wel te horen en trappen ze daar misschien wel in hoor. Natuurlijk zijn er heel veel gematigde moslims, maar het probleem is wel dat nogal wat regimes in het MO aan de kant van de war on islam propaganda staan. Er zijn er ook veel misschien die naar dat war on islam beeld grijpen omdat ze het niet beter kunnen of mogen begrijpen door bepaalde omstandigheden.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:47   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De achterliggende reden doet er weinig toe. Het behoort tot de vrije meningsuiting en de moslims (vooral die hier wonen) hebben niet het recht onze rechten te betwisten. Punt uit.
Hoort hun ongenoegen uiten niet tot de vrije meningsuiting?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:49   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hoort hun ongenoegen uiten niet tot de vrije meningsuiting?
Ongenoegen uit wel; onze vrijheden en rechten willen afschaffen op basis van religieuze voorschriften en oproepen tot moord en doodslag niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:50   #34
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ben je al eens gaan kijken op de stie van de cartoonist die de cartoons van jezus had aangeboden?

http://www.zieler.dk/

Ik mag je erop wijzen dat de stijl van zijn tekeningen ten eerste helemaal anders is dan deze van Mo en ten tweede heb ik, hoewel ik geen Deens spreek zo'n vermoeden dat deze meneer iets persoonlijks heeft tegen het christelijk geloof. Enfin, daar kan ik verkeerd in zijn, wat van belang is, is dat de krant niet had gevraagd om een losstaande cartoon over Jezus. Anders was het met de gewraakte cartoons, en deze zijn uiteindelijk volledig uit hun context gerukt door de moslimwereld.

Dat veranderd niets aan de situatie, had de krant wel die cartoons gepubliceerd, dan hadden geen drommen christenen gebouwen in de fik gestoken, dat kan ik u wel met 100% zekerheid zeggen. Wie op zo'n manier reageerd, bewijst enkel maar dat de kritiek op de Islam terecht is, niet meer niet minder, het heeft zelfs niets met respect of vrijheid van godsdienst te maken.
Zou de tekening achter de link die u opgeeft echt een cartoon over Jezus zijn?
Ik zie alleen een reptiel in een rood trainingsvest waarop de naam van de kunstenaar, Christoffer Zieler, een mij onbekend logo ("maltes spalte" staat er met een pijltje bij - is dat de clou?) en een vermelding die ik meen te kunnen vertalen als: "tekenaar en kunst".
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 7 februari 2006 om 21:56.
Salmon L.A. is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:52   #35
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongenoegen uit wel; onze vrijheden en rechten willen afschaffen op basis van religieuze voorschriften en oproepen tot moord en doodslag niet.
Iets anders hebben de Moslims hier nog niet gedaan. Jij fixeert je alleen op enkele fanatieke idioten. Realiteitszin is je totaal vreemd.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:55   #36
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

@jvdb: Boh, waarom zou ik iemand iemand anders eigenlijk niet en public mogen dood wensen? Moet eigenlijk ook kunnen, moet je misschien wel wat beter op hen letten, dat ze het ook niet echt doen.
Moeten we misschien reclame gaan verbieden omdat het bepaalde mensen kan opzwepen, alle vorm van propaganda bannen?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 februari 2006 om 21:56.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 februari 2006, 21:58   #37
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Wie de cartoons gezien heeft begrijpt dat. Dat waren echt slechte cartoons, maar ja dat schrijf je natuurlijk niet naar iemand.
Zoals de islam een echt slechte godsdienst is ...

( mijn god, dat lucht op om dat nu een keer in één eenvoudig zinnetje te kunnen zeggen )
Knipp is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:01   #38
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Beste Ke Nan,

wij lachen graag een keer met de islam, is dat nu echt zo moeilijk te vatten ?
wij vinden lachen BEVRIJDEND, we zijn nadien wat minder bang van dat miljoen fanaten,
waarvan er helaas soms tien of twaalf hier de trein nemen of de metro

Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2006 om 22:02.
Knipp is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:01   #39
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Totaal irrelevant. Zelfs al waren de cartoons van de allerslechtste smaak (wat niet het geval is evenwel), dan nog is er geen enkele reden dat men daar in het Nabije Oosten "dood aan het Westen", "dood aan wie de islam beledigt", "Europa, bereid je voor op de echte holocaust", e.d. begint te roepen en dat men oproept tot het doden van de cartoonisten. Er is geen enkele rechtvaardiging daarvoor. Punt uit, andere lijn.
Ik had het over die cartoons over christus, die sloegen dus compleet nergens op he. De krant heeft gewoon een drogreden gebruikt om die af te wimpelen. Wie kon denken dat twee drie jaar later dit zou gebeuren. Om niet te moeten zeggen, mijnheer cartoonist, je moet beter doen om in onze krant gepubliceert te worden jezus die boven een put zweeft slaat op niet veel. Die cartoons waren niet kwetsend, die sloegen gewoon echt nergens op.
skaldis is offline  
Oud 7 februari 2006, 22:02   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Zoals de islam een echt slechte godsdienst is ...
maar dat zeg je natuurlijk niet?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be