Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2012, 21:31   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard Westboro Baptist Church.

Ik heb de afgelopen tijd wat onderzoek gedaan naar de Westboro Baptist Church. Dat is een klein maar tamelijk radicaal kerkje in de Verenigde Staten.

Nu moet ik niet veel hebben van protestantse kerken en kerkjes, zeker niet vanuit de Verenigde Staten. Toen ik dit kerkje zag bij de documentaire van Louis Theroux was mijn reactie ook niet bepaald positief. Maar integenstelling tot de rest van de honderden protestantse kerken en kerkjes, zaten er toch een aantal interessante ideeën in. Soms sloegen deze mensen, eigenlijk maar 1 familie en wat aangetrouwden, nagels met koppen.

Bijvoorbeeld deze site vind ik interessant :

http://www.jewskilledjesus.com/

Daar worden dingen gezegd die waar zijn, maar geen enkele andere Christelijke Kerk in de wereld durft zeggen. Zeker niet als het over de Holocaust gaat.

Andere dingen vind ik dan weer grote zever: zoals hun website:
http://www.priestsrapeboys.com/
Alsof alle katholieken pedofielen zijn, ze vergeten dat de Heilige Kerk in de naam van Christus veel goede dingen hebben gedaan, een miljoen keer meer dan hen.

Wat mij ook opvalt is hoe erg deze mensen gehaat worden in hun thuisland. Nochtans gebruiken ze nooit geen geweld en zijn ze niet erg radicaal. In een moslimland als Iran of Saoudie-Arabië zouden ze zelfs gematigd gevonden worden.

Ze worden vooral gehaat omdat ze betogen bij begrafenissen van omgekomen Amerikaanse soldaten en dat vind ik nu het beste aan heel dat kerkje. Die Amerikaanse soldaten brengen dood en vernietiging in de rest van de wereld en dan zouden ze nog gezegend zijn door onze Heer Jezus Christus. Vergeet het maar, ze gaan recht naar de hel !

Al bij al een interessant kerkje, waar we sommige dingen nog kunnen van leren, ook als katholiek zijnde.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 juli 2012 om 21:33.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 21:48   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Eerlijk gezegd lijkt het me maar niets, zelfs al zit er hier en daar terechte opmerkingen in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 21:59   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Ik bewonder de moed van die mensen. Zo in het hol van de leeuw, de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving aanklagen en dat op een geweldloze manier. Sterk.

Uiteraard is hun litanie tegen de katholieken onaanvaardbaar en vergissen ze zich zwaar van vijand. Jammer, want ze zijn wel moedig anders.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 juli 2012 om 21:59.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:04   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik bewonder de moed van die mensen. Zo in het hol van de leeuw, de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving aanklagen en dat op een geweldloze manier. Sterk.

Uiteraard is hun litanie tegen de katholieken onaanvaardbaar en vergissen ze zich zwaar van vijand. Jammer, want ze zijn wel moedig anders.
Eerlijk gezegd vind ik hun wijze van doen helemaal niet moedig, want iedereen weet dat de grondwettelijke vrijheden in de VS dermate ruim zijn dat ze bijna zowat alles ongestraft kunnen zeggen. Ook de wijze waarop ze tekeergaan, stoot me tegen de borst. Op die wijze win je niemand: alleen goed om jezelf te bewijzen voor je eigen mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:12   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik bewonder de moed van die mensen. Zo in het hol van de leeuw, de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving aanklagen en dat op een geweldloze manier. Sterk.

Uiteraard is hun litanie tegen de katholieken onaanvaardbaar en vergissen ze zich zwaar van vijand. Jammer, want ze zijn wel moedig anders.
Heidense ketter. De satan zal uw ziel op een spiets braden. De enige echte Christenen zijn de Landover baptist church.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 1 juli 2012 om 22:13.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:14   #6
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

WBC is een compleet geschifte bende loudmouths en aandachtshoeren, met een puur op haat gebaseerde ideologie. Als jij denkt daar 'dingen van te kunnen leren', dan zegt dat iets over jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Ze worden vooral gehaat omdat ze betogen bij begrafenissen van omgekomen Amerikaanse soldaten en dat vind ik nu het beste aan heel dat kerkje. Die Amerikaanse soldaten brengen dood en vernietiging in de rest van de wereld en dan zouden ze nog gezegend zijn door onze Heer Jezus Christus. Vergeet het maar, ze gaan recht naar de hel !
Ik hoop dat je beseft dat de reden waarom ze protesteren op die begrafenissen NIET is omdat die soldaten 'dood en verderf zaaien' (nee, dat vinden ze juist goed, hoe meer dood en verderf hoe beter voor WBC), maar wel omdat volgens hen die soldaten gestorven zijn als een straf van God omdat de Amerikanen homo's tolereren in hun maatschappij...

Ze worden trouwens lang niet alleen gehaat, nog meer dan gehaat worden ze ook gewoon openlijk uitgelachen, en zijn er regelmatig ludieke 'tegenbetogingen'. Mooi voorbeeldje, toen ze gingen protesteren tegen een 'duivels' concert (van de Foo Fighters): http://www.youtube.com/watch?v=6e5hRLbCaCs
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:16   #7
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik hun wijze van doen helemaal niet moedig
Er kan wel een gek rondlopen met een wapen...

Het zou de eerste keer niet zijn in een land met al dat wapenbezit.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:29   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er kan wel een gek rondlopen met een wapen...

Het zou de eerste keer niet zijn in een land met al dat wapenbezit.
Hun taal is dermate agressief, dermate denigrerend, dermate aanvallend... dat ik bij een dergelijke aanslag meer begrip zal hebben voor de dader dan voor het slachtoffer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:35   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ze worden vooral gehaat omdat ze betogen bij begrafenissen van omgekomen Amerikaanse soldaten en dat vind ik nu het beste aan heel dat kerkje.
Dat is verschrikkelijk onrespectvol en laf. Op een begrafenis je politieke kraampje gaan verkondigen, je moet al goed ziek zijn om dat te kunnen doen.
Citaat:
Die Amerikaanse soldaten brengen dood en vernietiging in de rest van de wereld en dan zouden ze nog gezegend zijn door onze Heer Jezus Christus. Vergeet het maar, ze gaan recht naar de hel !
Yeah right. Die gasten strijden tenminste mee wereldwijd tegen het terrorisme en dictaturen. Net alsof je daarvoor naar de hel zou gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:39   #10
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb de afgelopen tijd wat onderzoek gedaan naar de Westboro Baptist Church. Dat is een klein maar tamelijk radicaal kerkje in de Verenigde Staten.

Nu moet ik niet veel hebben van protestantse kerken en kerkjes, zeker niet vanuit de Verenigde Staten. Toen ik dit kerkje zag bij de documentaire van Louis Theroux was mijn reactie ook niet bepaald positief. Maar integenstelling tot de rest van de honderden protestantse kerken en kerkjes, zaten er toch een aantal interessante ideeën in. Soms sloegen deze mensen, eigenlijk maar 1 familie en wat aangetrouwden, nagels met koppen.

Bijvoorbeeld deze site vind ik interessant :

http://www.jewskilledjesus.com/

Daar worden dingen gezegd die waar zijn, maar geen enkele andere Christelijke Kerk in de wereld durft zeggen. Zeker niet als het over de Holocaust gaat.

Andere dingen vind ik dan weer grote zever: zoals hun website:
http://www.priestsrapeboys.com/
Alsof alle katholieken pedofielen zijn, ze vergeten dat de Heilige Kerk in de naam van Christus veel goede dingen hebben gedaan, een miljoen keer meer dan hen.

Wat mij ook opvalt is hoe erg deze mensen gehaat worden in hun thuisland. Nochtans gebruiken ze nooit geen geweld en zijn ze niet erg radicaal. In een moslimland als Iran of Saoudie-Arabië zouden ze zelfs gematigd gevonden worden.

Ze worden vooral gehaat omdat ze betogen bij begrafenissen van omgekomen Amerikaanse soldaten en dat vind ik nu het beste aan heel dat kerkje. Die Amerikaanse soldaten brengen dood en vernietiging in de rest van de wereld en dan zouden ze nog gezegend zijn door onze Heer Jezus Christus. Vergeet het maar, ze gaan recht naar de hel !

Al bij al een interessant kerkje, waar we sommige dingen nog kunnen van leren, ook als katholiek zijnde.
Bedankt Max, de website priestrapeboys.com kende ik nog niet. Zeer interessant.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:41   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die gasten strijden tenminste mee wereldwijd tegen het terrorisme en dictaturen. Net alsof je daarvoor naar de hel zou gaan.
We gaan maar niet beginnen over Libië, Irak, Afghanistan, Servië en zelfs Dresden (Duitsland). Echte helden zijn het volgens de JewSA propagandadienst, maar de hemel zullen ze niet zien deze mensen. Iedereen die actief meewerkt aan het Amerikaanse imperialisme is een misdadiger.

Net zoals deze hieronder :

http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghr...prisoner_abuse
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:41   #12
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bedankt Max, de website priestrapeboys.com kende ik nog niet. Zeer interessant.
Je hebt wellicht zin om je aan te sluiten Peter
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 22:43   #13
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Dankzij onze Amerikaanse soldaten hebben we de Belgische bezetting sinds meer dan 60 jaar en de anti-Vlaamse repressie in 1944

Jaja, thank God for American soldiers...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 00:02   #14
Nick Overbrugghe
Burger
 
Nick Overbrugghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat mij ook opvalt is hoe erg deze mensen gehaat worden in hun thuisland. Nochtans gebruiken ze nooit geen geweld en zijn ze niet erg radicaal. In een moslimland als Iran of Saoudie-Arabië zouden ze zelfs gematigd gevonden worden.
Dat betwijfel ik. Het gros van hun acties hadden betrekking tot het verstoren van begrafenissen van gesneuvelde Amerikaanse soldaten. Vrij platvloers zou ik zo zeggen. Ik denk ook niet dat men in moslimlanden iets dergelijks zou tolereren.

Verder apprecieer ik ze wel voor hun uitmuntend trolgehalte, want meer dan dat zijn ze echt niet, Fred Phelbs en zijn familie.
__________________
Dr. Mabuse fährt inzwischen fort, die Menschheit für seine Zwecke zu missbrauchen. Sein Blick ist Befehl, dem sich keiner entziehen kann.
Nick Overbrugghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 01:04   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ze worden vooral gehaat omdat ze betogen bij begrafenissen van omgekomen Amerikaanse soldaten en dat vind ik nu het beste aan heel dat kerkje. Die Amerikaanse soldaten brengen dood en vernietiging in de rest van de wereld en dan zouden ze nog gezegend zijn door onze Heer Jezus Christus. Vergeet het maar, ze gaan recht naar de hel !

Al bij al een interessant kerkje, waar we sommige dingen nog kunnen van leren, ook als katholiek zijnde.
Over katholieke priesters zeveren ze maar gebrek aan respect voor overledenen keur je goed? Man u steekt uw pilaarbijterij en anti-Amerikanisme duidelijk niet onder stoelen of banken. Dat kerkje is gewoon een familie van zeveraars en anarchistische betweters.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 21:48   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Moet eens dit interview bekijken op de G.W. Bush propaganda/haat/zender:

Onze Kathleen Cools is een lammetje vergeleken tegen deze hysterische bitch van een reporter. Tjongejongejonge.

http://www.youtube.com/watch?v=b3PyoUPcobA

Je kan veel zeggen over onze zenders maar dit zielige gescheld zonder zinnig argument van de nieuwslezer komt hier toch niet voor. En de Amerikanen maar lachen met de Noord-Koreanen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 22:18   #17
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moet eens dit interview bekijken op de G.W. Bush propaganda/haat/zender:

Onze Kathleen Cools is een lammetje vergeleken tegen deze hysterische bitch van een reporter. Tjongejongejonge.

http://www.youtube.com/watch?v=b3PyoUPcobA

Je kan veel zeggen over onze zenders maar dit zielige gescheld zonder zinnig argument van de nieuwslezer komt hier toch niet voor. En de Amerikanen maar lachen met de Noord-Koreanen.
Als extreem conservatieve fox news al de draak steekt met WB, dan weet je hoe zo'n mensen bekeken worden in heel Amerika.

Ze zijn het grootste crapuul.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 3 juli 2012 om 22:19.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 22:32   #18
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Als extreem conservatieve fox news al de draak steekt met WB, dan weet je hoe zo'n mensen bekeken worden in heel Amerika.

Ze zijn het grootste crapuul.
Fox nieuws is vooral extreem liberaal en pro republikeins. Helemaal in tegen de leer van Jezus Christus die tegen de oorlog en het geweld is van de "American Hero's" en tegen de asociale kapitalistische republikeinen.

Wie is hier het grootste crapuul ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 05:14   #19
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Fox nieuws is vooral extreem liberaal en pro republikeins. Helemaal in tegen de leer van Jezus Christus die tegen de oorlog en het geweld is van de "American Hero's" en tegen de asociale kapitalistische republikeinen.

Wie is hier het grootste crapuul ?
Hoi Max, haal eens diep adem, lees jouw post nog eens zorgvuldig en bemerk de gigantische tegenstrijdigheid.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 07:48   #20
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Uiteraard is hun litanie tegen de homofielen onaanvaardbaar en vergissen ze zich zwaar van vijand. Jammer, want ze zijn wel moedig anders.
akkoord.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be