Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2016, 22:54   #6261
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Werken, dus niet de hele dag wat op de trein zitten en wat post ronddragen alsof we nog in 1920 leven...

Uw collega zoekt al voor z'n 60ste naar een uitweg, dus geen echte vent?
Post ronddragen op vraag van de baas en dan nog wel in de hoofdstad van de niet zo mooie smaak.
Maar in shiften werken, dus een echte man.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 02:03   #6262
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je hebt hier zelf geponeerd dat je niet elke dag hebt gestaakt. Niet afkomen dat je leve niet gekend is als het hier zelf komt tentoonspreiden...
Ik heb niet elke dag gestaakt, ik was daar ook geen voorstander van. Ik ben voorstander van een bepaalde dag waarop dan werkelijk alles plat ligt, anders kunnen types zoals U gaan beweren dat de meerderheid niet meestaakt en de meeste treinen gewoon rijden. Overigens hebben de vakbonden het ook begrepen, vanaf nu volgen gerichte dagen, en op die dagen zullen er weinig tot geen treinen rijden dat kan ik garanderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 02:07   #6263
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Werken, dus niet de hele dag wat op de trein zitten en wat post ronddragen alsof we nog in 1920 leven...

Uw collega zoekt al voor z'n 60ste naar een uitweg, dus geen echte vent?
Dus echte venten moeten werken tot ze erbij neervallen? (echte vrouwen dus niet blijkbaar, u bent dus seksistisch, niet echt hip hoor tegenwoordig...)
Als er morgen een land België binnenvalt zal ik de wapens opnemen, maar ik wil niet blijven werken tot ik stokoud ben, wil plaats laten voor jongeren.
En dan veel lezen, boeken schrijven, etc. zodat de jeugd iets kan leren van m'n levenservaring. Misschien verhuis ik naar Afrika en start daar een project, veel nuttiger dan hier de jobs afpakken van de jongeren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 02:11   #6264
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Juist, over werken in shiften.
Echte mannen werken in shiften, de woorden van Cheminoke.
Dus gewoon logisch denken dan.
Personen die in 3 shiften werken zijn dan zeker echte mannen.
Maar hoe zit dat dan met de dames die in shiften werken?
Echte vrouwen.
idd hoeveel Belgen willen er nog weekends, nachten en avonden werken?
De ECHTE cheminots doen het gewoon, zonder erover te zagen. Maar ze willen wel dat de voordelen die ze dachten te hebben, naast de nadelen, net als de militairen, behouden blijven. Nachten werken, shifts werken, ondermijnt de gezondheid, dat houd je niet vol tot je 67ste. Of toch de meeste mensen niet. Maar dat is misschien wat ze willen, hen laten werken tot ze letterlijk doodvallen. Dat vindt rechts, en de 1% rijken, ideaal. Kunnen ze nog rijker worden op kosten van de werkmensen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 02:16   #6265
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij had het over werken!
Dus spoormannen werken niet? Alleen zelfstandigen werken echt blijkbaar.
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien, wel bewijzen dat zelfstandigen hard sjoemelen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 02:19   #6266
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus mensen gaan fraude plegen om aan de verhoogde pensioenleeftijd te ontsnappen.
Dan heb ik nog meer goed nieuws voor u.
Er is eindelijk een regering die vindt:
  • dat iemand met bepaalde beperkingen toch nog nuttig kan zijn voor de maatschappij. Soms is dit parttime, soms maar één dag per week, maar er zijn mogelijkheden.
  • dat dokters verantwoordelijk zijn voor het voorschrijven van ziektedagen. Tot nu toe was alleen de patiënt verantwoordelijk. Vond de controledokter dat hij onterecht thuis bleef, dit ondanks een ziektebriefje, dan kon die persoon gesanctioneerd worden, de dokter ging echter steeds vrijuit.
Niemand die ontkent dat bepaalde ouderen nog actief kunnen zijn op de arbeidsmarkt, als ze dat willen, maar het mag geen verplichting worden.

Wat die dokters betreft, een maat voor niets. Zullen dingen vallen zeer moeilijk te controleren. (zie boven). Overigens, hoe ouder de werknemer, hoe groter de kans op ziekte, zeker bij een zwaar en onregelmatig beroep.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 12:55   #6267
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
idd hoeveel Belgen willen er nog weekends, nachten en avonden werken?
De ECHTE cheminots doen het gewoon, zonder erover te zagen. Maar ze willen wel dat de voordelen die ze dachten te hebben, naast de nadelen, net als de militairen, behouden blijven. Nachten werken, shifts werken, ondermijnt de gezondheid, dat houd je niet vol tot je 67ste. Of toch de meeste mensen niet. Maar dat is misschien wat ze willen, hen laten werken tot ze letterlijk doodvallen. Dat vindt rechts, en de 1% rijken, ideaal. Kunnen ze nog rijker worden op kosten van de werkmensen.
U heeft gelijk.
De staat heeft het liefste dat u morgen in pensioen gaat en dat u vandaag dood neervalt.
Dan heeft u alleen maar opgebracht en niks gekost aan pensioen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:53   #6268
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Overigens hebben de vakbonden het ook begrepen, vanaf nu volgen gerichte dagen, en op die dagen zullen er weinig tot geen treinen rijden dat kan ik garanderen.
Gaat er dus weer sabotage gepleegd worden?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:57   #6269
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus echte venten moeten werken tot ze erbij neervallen? (echte vrouwen dus niet blijkbaar, u bent dus seksistisch, niet echt hip hoor tegenwoordig...)
Als er morgen een land België binnenvalt zal ik de wapens opnemen, maar ik wil niet blijven werken tot ik stokoud ben, wil plaats laten voor jongeren.
Ten eerste:
- Niemand die zegt dat je moet werken tot je "stokoud" bent. 65 is niet stokoud.
Ten tweede:
- Je pakt geen jobs van jongeren af. Je moet echt het idee dat jobs gelimiteerd zijn uit je hoofd zetten.

Citaat:
Misschien verhuis ik naar Afrika en start daar een project, veel nuttiger dan hier de jobs afpakken van de jongeren.
Je geeft dus toe dat je verwacht op je pensioensleeftijd nog best energie om te werken gaat hebben...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:07   #6270
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar wordt iets aan gedaan. Gevolg van snelle industrialisering. Maar liever smog dan armoede. Overigens in de Filippijnen, neoliberaal paradijs, is er ook smog en er wordt niets aan gedaan. Daarnaast is er ook dit:
Wij hebben hier een economisch kerkhof gemaakt door de zware normen.
We kopen zelfs zuivere lucht aan, kost massa's geld, ik weet alleen niet hoe ze die lucht naar hier transporteren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:08   #6271
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

[quote=tomm;8290963]
Wel dan is het het laatste. Overigens voor de elite die steeds rijker werd is het gemakkelijk zichzelf te beduvelen, zoals de vrouw van Louis 14 zei "als het volk geen brood kan betalen moeten ze maar pastijtjes eten zoals ikzelf".
[quote]

Er is inderdaad een toegenomen ongelijkheid. En nergens is de ongelijkheid zo sterk toegenomen als het door jou zo bewonderde China.
Staatskapitalisme is inderdaad goed voor de elite. Die kant gaat het in de VS en Europa jammer genoeg ook uit. Maar dat is geen reden om echt kapitalisme te verwerpen.

Dat moet jij toch ook begrijpen, want jij accepteert het mislukken van perverse vormen van communisme ook niet als argument tegen communisme, toch?

Citaat:
Niet overal, en zeker niet in de VS, en zeker ook niet evenredig met de welvaart die nieuwe technieken zouden moeten brengen.
De meeste landen waar de levenstandaard de laatste jaren er op achteruitgegaan zijn, zijn landen in oorlog.
Of landen met een populistisch links beleid, zoals Venezuela. Die lukt het zelfs in vredestijd...
Maar in de VS hebben zelfs de armen het beter dan een generatie geleden. De meeste armen hebben daar zelfs een levens standaard die hoger is dan de middenklasse in veel Europese landen.
Wat er in de VS vooral verandert is, is dat je als blanke protestant niet meer automatisch er van uit kan gaan dat je tot de middenklasse gaat behoren. Een middenklasse bestaan is niet langer meer een wit privilege. En dat is iets wat bij vele traditionele blanke amerikanen steekt. En dus stemmen ze voor Trump. Of Sanders...

Citaat:
Het neoliberalisme is een realiteit, niet omdat het moet, het is een bewuste ideologische keuze. En heel veel mensen hebben er hun buik van vol, daarom stemmen ze op Trump en Sanders.
Weet jij eigenlijk wel wat er onder neoliberalisme verstaan wordt? Of gebruik jij het gewoon als label voor alles waar je het oneens mee bent?

Citaat:
Wel in de VS is de middenklasse verarmd, in landen als China ontzettend veel rijker en groter geworden.
De middenklasse is in de VS niet verarmd. Ze is vooral minder "WASP" geworden.

Citaat:
Dan is het systeem in China "het licht" en het Amerikaanse systeem "donker". Ok, van mij mag het licht aan, overal.
In China is de ongelijkheid vele groter dan in de VS. En de ongelijkheid neemt toe. Als er ergens een land is waar de hele economie ten dienste staat van 0,0001% dan is het wel China. Geen lichtend voorbeeld...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:09   #6272
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Juist, over werken in shiften.
Echte mannen werken in shiften, de woorden van Cheminoke.
Dus gewoon logisch denken dan.
Personen die in 3 shiften werken zijn dan zeker echte mannen.
Maar hoe zit dat dan met de dames die in shiften werken?
Echte vrouwen.
Ik ken er anders genoeg die in drie shiften aanwezig zijn.
Er werken zeer veel vrouwen in drie shiften (verzorging, verpleging, ...)
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:09   #6273
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je hebt hier zelf geponeerd dat je niet elke dag hebt gestaakt. Niet afkomen dat je leve niet gekend is als het hier zelf komt tentoonspreiden...
Inderdaad, dat was hem te duur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:10   #6274
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Post ronddragen op vraag van de baas en dan nog wel in de hoofdstad van de niet zo mooie smaak.
Maar in shiften werken, dus een echte man.
Postbode is best een zwaar beroep.
Post ronddragen laten ze meestal doen door lastposten, zijn ze er al weer een dag vanaf.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:11   #6275
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus echte venten moeten werken tot ze erbij neervallen? (echte vrouwen dus niet blijkbaar, u bent dus seksistisch, niet echt hip hoor tegenwoordig...)
Als er morgen een land België binnenvalt zal ik de wapens opnemen, maar ik wil niet blijven werken tot ik stokoud ben, wil plaats laten voor jongeren.
En dan veel lezen, boeken schrijven, etc. zodat de jeugd iets kan leren van m'n levenservaring. Misschien verhuis ik naar Afrika en start daar een project, veel nuttiger dan hier de jobs afpakken van de jongeren.
Waar schrijft ie dat?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:12   #6276
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
idd hoeveel Belgen willen er nog weekends, nachten en avonden werken?
De ECHTE cheminots doen het gewoon, zonder erover te zagen. Maar ze willen wel dat de voordelen die ze dachten te hebben, naast de nadelen, net als de militairen, behouden blijven. Nachten werken, shifts werken, ondermijnt de gezondheid, dat houd je niet vol tot je 67ste. Of toch de meeste mensen niet. Maar dat is misschien wat ze willen, hen laten werken tot ze letterlijk doodvallen. Dat vindt rechts, en de 1% rijken, ideaal. Kunnen ze nog rijker worden op kosten van de werkmensen.
Bij ons wordt er ook in ploegen gewerkt.
Meestal dagen van 10 tot 11 uur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:12   #6277
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus spoormannen werken niet? Alleen zelfstandigen werken echt blijkbaar.
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien, wel bewijzen dat zelfstandigen hard sjoemelen.
Als u bewijzen heeft van sjoemelende zelfstandigen, moet u die aangeven, dat is een burgerplicht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:25   #6278
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb niet elke dag gestaakt, ik was daar ook geen voorstander van. Ik ben voorstander van een bepaalde dag waarop dan werkelijk alles plat ligt, anders kunnen types zoals U gaan beweren dat de meerderheid niet meestaakt en de meeste treinen gewoon rijden. Overigens hebben de vakbonden het ook begrepen, vanaf nu volgen gerichte dagen, en op die dagen zullen er weinig tot geen treinen rijden dat kan ik garanderen.
Nog tot januari en dan is dat spelletje van blokkeren en saboteren gedaan. De laatste jaren werd er niks gedaan aan die sabotage tot de publieke opinie het beu was. Nu grijpen de spoorwegen zelf in en sturen ze deurwaarders om de installaties te vrijwaren, gevolg is dat er nauwelijks nog hinder is. Een teken aan de wand van de dictatuur van een kleine minderheid.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:37   #6279
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus echte venten moeten werken tot ze erbij neervallen? (echte vrouwen dus niet blijkbaar, u bent dus seksistisch, niet echt hip hoor tegenwoordig...)
Als er morgen een land België binnenvalt zal ik de wapens opnemen, maar ik wil niet blijven werken tot ik stokoud ben, wil plaats laten voor jongeren.
En dan veel lezen, boeken schrijven, etc. zodat de jeugd iets kan leren van m'n levenservaring. Misschien verhuis ik naar Afrika en start daar een project, veel nuttiger dan hier de jobs afpakken van de jongeren.
Mijn beide grootvaders hebben meer dan 20 jaar geleefd na hun pensioen. Wie heeft het over neervallen?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:39   #6280
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus spoormannen werken niet? Alleen zelfstandigen werken echt blijkbaar.
Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien, wel bewijzen dat zelfstandigen hard sjoemelen.
Het ging over uw collega die tijdens zijn werk zo onmisbaar is dat hij een brief naar Hasselt kan brengen, daar wat foto's maken en dan rustig de trein terugnemen naar zijn station. Dan werkt u niet, dan bent u gewoon overbodig in uw gewone dagtaak.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be