Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: In Belgie is het veilig omdat het in Los ANgeles onveiliger is? Is deze denkwijze juist?
Ja, zolang de criminaliteit ginds erger is, is het hier veilig n niet de moeite om er een probleem van te maken. 1 20,00%
Nee, dit is gewoon een belachelijke stelling en slaat nergens op. 4 80,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2004, 13:29   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Filosoof heeft deze stelling gisteren hier ergens geplaatst en hij blijft ze verdedigen. Ik kan me niet voorstellen dat hier veel mensen zijn die deze denkwijze ook steunen, vandaar de poll.
Ik vind het echt belachelijk en ik twijfel ook zeer sterk aan het gezond verstand van iemand die dit echt gelooft, maar goed...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 13:50   #2
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Filosoof heeft deze stelling gisteren hier ergens geplaatst en hij blijft ze verdedigen. Ik kan me niet voorstellen dat hier veel mensen zijn die deze denkwijze ook steunen, vandaar de poll.
Ik vind het echt belachelijk en ik twijfel ook zeer sterk aan het gezond verstand van iemand die dit echt gelooft, maar goed...
Dat is wel wat jij ervan maakt, illwill. Dat was trouwens helemaal geen stelling van filosoof, maar een simpele vergelijking.

Vanaf wanneer zeg je dat het onveilig is in een stad? Vanaf wanneer is het veilig? Als er geen enkele misdaad meer gebeurd?
Das toch een beetje te utopisch, hee?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 13:58   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Filosoof heeft deze stelling gisteren hier ergens geplaatst en hij blijft ze verdedigen. Ik kan me niet voorstellen dat hier veel mensen zijn die deze denkwijze ook steunen, vandaar de poll.
Ik vind het echt belachelijk en ik twijfel ook zeer sterk aan het gezond verstand van iemand die dit echt gelooft, maar goed...
Dat is wel wat jij ervan maakt, illwill. Dat was trouwens helemaal geen stelling van filosoof, maar een simpele vergelijking.

Vanaf wanneer zeg je dat het onveilig is in een stad? Vanaf wanneer is het veilig? Als er geen enkele misdaad meer gebeurd?
Das toch een beetje te utopisch, hee?
"Jij noemt Brussel onveilig, ik vergelijk dat met andere steden en dan is Brussel niet onveilig"
Dit is wat filo schrijft, noem het voor mijn part een vergelijking sorry, alsof dat het probleem is maar goed...
Waar heb ik gezegt dat het pas veilig is wanneer er geen misdaad meer is? En dan zeg je dat ik er iest van maak.
Maak van het woord stelling maar vergelijking als je dat beter vind en antwoord op de poll ipv weer gewoon anti illwill dingen te posten, je gaat me toch niet vertellen dat je het met filo hierover eens bent zeker?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 17:24   #4
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
je gaat me toch niet vertellen dat je het met filo hierover eens bent zeker?
Ik heb geen idee uit welke discussie dit afkomstig is, maar niet tegenstaande dat kan ik filosoof zijn standpunt - of althans mijn interpretatie van dat standpunt - best wel begrijpen. Criminaliteit is een relatief gegeven en de hoogte ervan wordt dan ook hoofdzakelijk bepaalt door datgene dat de omgeving/samenleving als criminaliteit bestempelt en wenst te veroordelen. Verschillende maatschappijen vergelijken is dan ook een absurde bezigheid in deze materie, daar een willekeurig feit in een welbepaalde samenleving als criminaliteit omschreven kan worden terwijl dit in een andere maatschappij als perfect tollereerbaar kan worden geacht.

Terloops wil ik daarbij toch nog eens eventjes (nog maar eens) vermelden dat onveiligheid (en het zogenaamde onveiligheidsgevoel) maar bitter weinig te maken heeft met de hoogte en intensiteit van de criminaliteit.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 18:32   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
je gaat me toch niet vertellen dat je het met filo hierover eens bent zeker?
Ik heb geen idee uit welke discussie dit afkomstig is, maar niet tegenstaande dat kan ik filosoof zijn standpunt - of althans mijn interpretatie van dat standpunt - best wel begrijpen. Criminaliteit is een relatief gegeven en de hoogte ervan wordt dan ook hoofdzakelijk bepaalt door datgene dat de omgeving/samenleving als criminaliteit bestempelt en wenst te veroordelen. Verschillende maatschappijen vergelijken is dan ook een absurde bezigheid in deze materie, daar een willekeurig feit in een welbepaalde samenleving als criminaliteit omschreven kan worden terwijl dit in een andere maatschappij als perfect tollereerbaar kan worden geacht.

Terloops wil ik daarbij toch nog eens eventjes (nog maar eens) vermelden dat onveiligheid (en het zogenaamde onveiligheidsgevoel) maar bitter weinig te maken heeft met de hoogte en intensiteit van de criminaliteit.
Je kunt zijn standpunt begrijpen maar je vind het toch absurd. Wat wil dat nu weer zeggen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be