Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2004, 00:24   #1
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

De lezers van dagblad Trouw zullen zich vorige week zaterdagochtend wel even hebben verslikt in hun kopje thee. Slechts vergezeld van een korte redactionele inleiding mochten ze kennismaken met een Turk die schrijft onder de schuilnaam Ertan.

De krant had een paar van zijn webartikelen afgedrukt. Op Ertans inmiddels gesloten website (www.ertan.tk) stonden sarcastisch bedoelde meningen die niet anders geduid konden worden dan als uitermate grof en beledigend voor Nederlanders. Onderaan elke bladzij stond een disclaimer, waarin werd uitgelegd dat we hier met humor te maken hebben.

Maar wie Ertans stukjes leest, vergaat het lachen snel. De afkeer van Nederlanders -Ertan is er zelf een - spat van elk woord. Zo betuigt de schrijver zijn steun aan de moordenaar van Hans van Wieren, Murat kon mijn broertje zijn', zijn Nederlandse vrouwen lellebellen, en krijgt hij kotsneigingen van homo's.

Ertan toont het engste en meest achterlijke gezicht van de islam. Opvallend is dat Trouw, toch zo omzichtig als het gaat om de gevoeligheden van de 'multiculturele' samenleving, de stukken van Ertan plompverloren plaatst. Wie de schrijver is of wat hem beweegt, wordt niet uitgelegd. Waarom deze polariserende opening van het katern Letter & Geest? Eindredacteur Jaffe Vink wil niets zeggen. Hij is 'erg moe'......

Bron: http://www.democrates.net/index.php
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 00:27   #2
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Ertan een Vlaams Blokker?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:06   #3
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Onderaan elke bladzij stond een disclaimer, waarin werd uitgelegd dat we hier met humor te maken hebben.
En toch neem je die web-site nog ernstig... tja, die VB-ers toch hee...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:21   #4
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Onderaan elke bladzij stond een disclaimer, waarin werd uitgelegd dat we hier met humor te maken hebben.
En toch neem je die web-site nog ernstig... tja, die VB-ers toch hee...
Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat onze "vriend" hier een racistische moslim is, niks nieuws onder de zon. Op een dag zit hij terug in zijne zandbak, alles op zijn tijd.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:37   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Op Ertans inmiddels gesloten ?????? website (www.ertan.tk)
o ja?

www.ertan.nl

www.ertan.tk
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 14:20   #6
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat onze "vriend" hier een racistische moslim is, niks nieuws onder de zon. Op een dag zit hij terug in zijne zandbak, alles op zijn tijd.
Allee, je geeft dan toch toe dat rascisme bestaat en geen uitvindsel is van de linkse PC-denktank?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 14:25   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat onze "vriend" hier een racistische moslim is, niks nieuws onder de zon. Op een dag zit hij terug in zijne zandbak, alles op zijn tijd.
Allee, je geeft dan toch toe dat rascisme bestaat en geen uitvindsel is van de linkse PC-denktank?
Dat heb ik bv nooit ontkent, maar geef ook maar toe dat er problemen zijn en dat rascisme van beide kanten kan komen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 17:14   #8
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat heb ik bv nooit ontkent,
Maar anderen van strekkingen die je hier geregeld verdedigd doen dat zeker wel en beginnen mij telkens uit te maken voor politiek correcte linkse rat en andere prullen van dat gezwats, maar bon, dat doet nu weinig terzake.

Citaat:
maar geef ook maar toe dat er problemen zijn en dat rascisme van beide kanten kan komen.
Rascisme is een wereldwijd probleem dat niet enkel gelokaliseerd is in België en een verzinsel is van de PS of de "linkse media". Ik geef je zeker gelijk in je standpunt dat rascisme van alle kanten komt en ik aangezien ik 200% tegen elke vorm van haat, discriminatie en rascisme ben, veroordeel ik ook elke vorm ervan.

Vandaag de dag loopt iedereen gefrustreerd rond en haat iedereen iedereen : haat tegen moslims, haat tegen christenen, haat tegen joden, haat tegen blanken, haat tegen zwarten, haat tegen walen, haat tegen vlamingen, haat tegen andersdenkenden, haat tegen homosexuelen, .... etc etc
Waarvoor is dat nu in godsnaam goed eigenlijk? Het leven is al veel te kort om het te vergooien aan blinde haat.

De mensen hebben nen TV, alle dagen eten op hun bord, ne shieken auto, een vrouw om nekeer goe te nemen, 2 kinderen, een stevig inkomen en elke zondag gaan golfen... (bij wijze van spreken hee) en toch lopen ze gefrustreerd rond als er toevallig ne "neger" naar dezelfde beenhouwder gaat dan zij. Waarom eigenlijk?

Het is een feit dat haat een gevolg is van angst, maar waar zijn we dan allemaal zo bang voor???

Persoonlijk vind ik dat aan deze haat een einde moet komen en dat bvb. het process tegen het VB een stap in de goede richting is. Maar ik moet je zeker gelijk geven dat niet alleen het VB een probleem is vandaag de dag.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 17:15   #9
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat onze "vriend" hier een racistische moslim is, niks nieuws onder de zon. Op een dag zit hij terug in zijne zandbak, alles op zijn tijd.
Allee, je geeft dan toch toe dat rascisme bestaat en geen uitvindsel is van de linkse PC-denktank?
Heb ik dat ooit tegengesproken
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 17:24   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat heb ik bv nooit ontkent,
Maar anderen van strekkingen die je hier geregeld verdedigd doen dat zeker wel en beginnen mij telkens uit te maken voor politiek correcte linkse rat en andere prullen van dat gezwats, maar bon, dat doet nu weinig terzake.

Citaat:
maar geef ook maar toe dat er problemen zijn en dat rascisme van beide kanten kan komen.
Rascisme is een wereldwijd probleem dat niet enkel gelokaliseerd is in België en een verzinsel is van de PS of de "linkse media". Ik geef je zeker gelijk in je standpunt dat rascisme van alle kanten komt en ik aangezien ik 200% tegen elke vorm van haat, discriminatie en rascisme ben, veroordeel ik ook elke vorm ervan.

Vandaag de dag loopt iedereen gefrustreerd rond en haat iedereen iedereen : haat tegen moslims, haat tegen christenen, haat tegen joden, haat tegen blanken, haat tegen zwarten, haat tegen walen, haat tegen vlamingen, haat tegen andersdenkenden, haat tegen homosexuelen, .... etc etc
Waarvoor is dat nu in godsnaam goed eigenlijk? Het leven is al veel te kort om het te vergooien aan blinde haat.

De mensen hebben nen TV, alle dagen eten op hun bord, ne shieken auto, een vrouw om nekeer goe te nemen, 2 kinderen, een stevig inkomen en elke zondag gaan golfen... (bij wijze van spreken hee) en toch lopen ze gefrustreerd rond als er toevallig ne "neger" naar dezelfde beenhouwder gaat dan zij. Waarom eigenlijk?

Het is een feit dat haat een gevolg is van angst, maar waar zijn we dan allemaal zo bang voor???
Lol, ik ga langs ene kant volledig met je akkoord. We hebben hier inderdaad alles wat we maar nodig hebben, indien je er iets voor doet tenminste. MAAR... lol.
Indien Belgie enkel bestond uit mensen met goeie wil dan zou het allemaal lopen als een leien dakje of hoe zeg je dat. En indien je als normaal hard werkende mens ziet, hoe ze je loon al voor de helft leegpluimen en je langs alle kanten komen er nieuwe kosten bij en men blijft verkondigen dat men nog steeds geld te kort heeft (de staat dan), terwijl ze tekort schieten aan veiligheid, jobs, etc... en langs de andere kant gooien ze het geld buiten alsof het niets is, en echte rechtvaardigheid van de gedupeerde tov de crimineel is er ook niet echt veel. Dus kun je zijn wie je bent, al kom je van mars maar er is niemand die niet gefrustreerd en kwaad word door dergelijke dingen, en daarom is het nu eigen volk eerst, of eigen familie eerst, eigen kinderen eerst,...
Ik zou ook willen dat het niet zo was maar dat is hetzelfde als vrede op aarde proberen te verkrijgen vrees ik.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 17:26   #11
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Het is een feit dat haat een gevolg is van angst, maar waar zijn we dan allemaal zo bang voor???
Ben jij bang? Daar heb ik nog niet veel last van gehad, zo om het jaar eens als ik bij de tandarts moet.
En wat die neger in de beenhouwerij betreft, geen probleem mee. Een Marrokaan daarentegen dat is een andere zaak, die komt waarschijnlijk niet voor het lekkere varkensvlees.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 18:47   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Onderaan elke bladzij stond een disclaimer, waarin werd uitgelegd dat we hier met humor te maken hebben.
En toch neem je die web-site nog ernstig... tja, die VB-ers toch hee...
Dus mag je om het even wat uitkramen als je maar doet alsof het voor te lachen is?
Sla dat deksel eens dicht op die "jar"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 20:11   #13
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Wolf, als stemmer op dé parthj van de vrije meningsuiting, ben uje dan voor het banne van zulke websites?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 22:44   #14
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Wolf, als stemmer op dé parthj van de vrije meningsuiting, ben uje dan voor het banne van zulke websites?
Nee zeker niet beste Seba, ik vind het juist verhelderend dat dergelijke websites bestaan.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be