Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2005, 00:23   #61
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Dat je formules van buiten moet kennen daar ga ik mee akkoord maar de theorie moet je in principe zelf kunnen opbouwen. Anders ben je gewoon met pappegaaienwerk bezig, net het tegengestelde van wat wiskunde eigenlijk zou moeten zijn: logisch redeneerwerk. Het hangt er natuurlijk ook allemaal wat vanaf wat voor wiskunde je op je bord krijgt.

Maar dit is hier helemaal off topic.
Niet moeilijk doen ..

Als je formules van buiten kent, en de theorie ook vast hebt, kan niets misgaan(opdracht moet je wel begrijpen).

Ik zat vorig jaar op 5de Tso-handel ... Op de kerstexamens had ik 98% voor wiskunde

Jeps, het is off topic:

Frans leren ze op school slecht. Al goed dat ik tegenwoordig veel meer naar Franse zenders kijk (tf1,multivision,tps,...). Anders was men Frans nog altijd een ramp.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 01:14   #62
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Niet moeilijk doen ..

Als je formules van buiten kent, en de theorie ook vast hebt, kan niets misgaan(opdracht moet je wel begrijpen).

Ik zat vorig jaar op 5de Tso-handel ... Op de kerstexamens had ik 98% voor wiskunde

Jeps, het is off topic:

Frans leren ze op school slecht. Al goed dat ik tegenwoordig veel meer naar Franse zenders kijk (tf1,multivision,tps,...). Anders was men Frans nog altijd een ramp.
euh ...

ik moest toch eventjes nadenken als we een geometrisch 3 D vraagstuk moesten oplossen met oppervlakte en volume integralen in bol en cylindercoördinaten.

en sappige differentiaalvergelijkingskes oplossen, fourier transforms om signalen te filteren in sappige vraagstukskes, inverse transforms om X stralen diffracties te reconsu ... bla bla bla ik ken hier niks meer van

Maar ja, voor velen is het bewijsje van buiten leren, bla bla bla, blokken blokken en blokken ... bla bla bla
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 01:25   #63
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Kak seg.
bij momenten waardeer ik musketo, ik zeg bij momenten, bij momenten he, heel heel soms wil ik daarmee bedoelen, heel heel heel soms, zeer zelden, slechts heel zelden, zeer zeer zeer zelden,

dat wou ik even meedelen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 07:40   #64
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Niet moeilijk doen ..

Als je formules van buiten kent, en de theorie ook vast hebt, kan niets misgaan(opdracht moet je wel begrijpen).

Ik zat vorig jaar op 5de Tso-handel ... Op de kerstexamens had ik 98% voor wiskunde

Jeps, het is off topic:

[size=3]Frans leren ze op school slecht[/size]. Al goed dat ik tegenwoordig veel meer naar Franse zenders kijk (tf1,multivision,tps,...). Anders was men Frans nog altijd een ramp.
Klopt.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 09:22   #65
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
De regel zou moeten zijn: de tweede taal in Vlaams onderwijs: Frans. In het Waalse onderwijs:Nederlands!
U gaat weer eens niet akkoord met Hans, denk ik.
Nu ja, zoveel te beter, want u mening is op dit vlak ook de mijne.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 09:38   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
euh ...

ik moest toch eventjes nadenken als we een geometrisch 3 D vraagstuk moesten oplossen met oppervlakte en volume integralen in bol en cylindercoördinaten.

en sappige differentiaalvergelijkingskes oplossen, fourier transforms om signalen te filteren in sappige vraagstukskes, inverse transforms om X stralen diffracties te reconsu ... bla bla bla ik ken hier niks meer van

Maar ja, voor velen is het bewijsje van buiten leren, bla bla bla, blokken blokken en blokken ... bla bla bla
Welneen.
Ge moet daar niet over nadenken.
Ook niet van buiten blokken.
Ge moet dat voelen!
En als het zo niet gaat, zit ge in de verkeerde richting.
Studeer dan liever voor dronkaard of clochard.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 09:54   #67
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Volgens mij zouden ze in beide landsgedeelten al vanaf het eerste studiejaartje rustig kunnen beginnen met het aanleren van het Engels. Vanaf het vijfde studiejaar komt daar in Vlaanderen het Frans bij en in Wallonië het Nederlands (wel aangeleerd op een deftige manier door leerkrachten die zelf ook Nederlands kennen). En vanaf het middelbaar neemt iedereen er nog het Duits bij.
Dit zou al stukken beter zijn dan de kinderen vol te stoppen met lessen waar ze totaal niks aan hebben.

Hebben jullie ook nog �*lle stromen en rivieren van Belgie moeten leren, INCLUSIEF �*lle steden en gemeenten die deze stromen en rivieren aandeden? Ik wel: in het 3de studiejaar!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 11:25   #68
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Niet moeilijk doen ..
Ik zat vorig jaar op 5de Tso-handel ... Op de kerstexamens had ik 98% voor wiskunde
Hebben jullie nog veel (dubbel) boekhouden gezien? Vorig jaar deden we niets anders.

Ook leuk op je examen is: ze stellen een vraag en dat moet je dan uitleggen aan de hand van de leerstof. Dit was met Godsdienst, maar veel godsdienst hebben we niet gezien, wel zo'n onzin als: maskers, ont-moeten enz. Als ik zo'n zever wou had ik wel voor humane gekozen.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 11:42   #69
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Welneen.
Ge moet daar niet over nadenken.
Ook niet van buiten blokken.
Ge moet dat voelen!
En als het zo niet gaat, zit ge in de verkeerde richting.
Studeer dan liever voor dronkaard of clochard.
bwoah, mijn ir. studies zijn al lang achter de rug.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 13:09   #70
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Omdat Frans de tweede van de drie Belgische officiële talen is.
Tot nader order bent U Belg en kan men veronderstellen dat Frans leren U helpt om uw medelandgenoten te verstaan.

(Er is nog zoiets als de wil om mekaar te verstaan, maar dat leert men U niet aan op school...)
Wallonië is voor mij het buitenland....8)
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 13:18   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
ik heb het vooral moeilijk met de houding van vele politici tov het leren van talen op school. Zo wil minister vandenbroucke de kinderen al van jongsaf met meerdere lessen frans opstapelen (wiskunde in het frans bijvoorbeeld). De vraag die ik mij stel is waarom? Waarom niet veel eerder met het duizend keer belangrijker engels beginnen, waarom niet eerder en meer het voor vlaanderen zeer belangrijke Duits?
De grootste vraag moet zijn wat er aan gedaan kan worden dan,jongetjes vooral,de kans krijgen serieus katte(N ?)kwaad uit te halen voordat ze 12 zijn ipv te doen alsof er in de lagere school massieve onderwijspakketten MOETEN gegeven worden.

Zoniet wordt dat "katte(n)kwaad gedaan als ze 16 a 18 zijn,op een wat ergere schaal,en is hun "toekomst" verknald....


Chinees,Frans,wathever...in de lagere school voeren aan kinderen die vooral zouden moeten spelen en met elkaar optrekken,jawel...bendevormen...,awel,als dat "opvoeding " is,dan beseffen de hooggestudeerde dames en heren opvoedkundigen blijkbaar nog steeds niet hoe homo sapiens sapiensis in elkaar zit.....en kijken ze blijkbaar niet rond wat er gebeurt in onze maatschappij....


Een PSP/PS2 - jeugd,een verzameling nerdjes,dat maken we ervan.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 13:28   #72
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Hebben jullie nog veel (dubbel) boekhouden gezien? Vorig jaar deden we niets anders.

Ook leuk op je examen is: ze stellen een vraag en dat moet je dan uitleggen aan de hand van de leerstof. Dit was met Godsdienst, maar veel godsdienst hebben we niet gezien, wel zo'n onzin als: maskers, ont-moeten enz. Als ik zo'n zever wou had ik wel voor humane gekozen.
Ja, natuurlijk. Als je boekhouden niet gere doet, verander dan van richting

Heb je het tegen de leerkracht gezegd?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 13:49   #73
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ja, natuurlijk. Als je boekhouden niet gere doet, verander dan van richting
Bwah, boekhouden is het saaiste aspect van Handel. Ik wou éérst Economie-Moderne Talen gaan doen, maar in het tweede jaar ben ik van richting moeten veranderen dus heb ik Handel gepakt. Ik denk wel dat we dit jaar wat interessante vakken krijgen; recht en economie.
Later zou ik graag op hogeschool geschiedenis studeren (géén regentaat

Citaat:
Heb je het tegen de leerkracht gezegd?
Natuurlijk, ze zei dat ik niet moest zagen, maar ik was er toch met 65% door.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 13:57   #74
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Bwah, boekhouden is het saaiste aspect van Handel. Ik wou éérst Economie-Moderne Talen gaan doen, maar in het tweede jaar ben ik van richting moeten veranderen dus heb ik Handel gepakt. Ik denk wel dat we dit jaar wat interessante vakken krijgen; recht en economie.
Later zou ik graag op hogeschool geschiedenis studeren (géén regentaat

Natuurlijk, ze zei dat ik niet moest zagen, maar ik was er toch met 65% door.
Boekhouden is saai maar makkelijk

Ik vond recht altijd interessant, maar economie was vorig jaar toch saai.

Ik vind talen interessant. Met je talen kom je ver in het leven niet met je geschiedeniskennis Al ben ik een krak in aardrijkskunde en geschiedenis.

Ze behandelde je als stront? Heeft ze een auto en heb jij een mes?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be