Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2012, 20:02   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Uiteindelijk een normale reactie! Bedankt, BigF!
U bedoelt 'Eindelijk een reactie waarmee ik het eens ben'.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:04   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, ik ken het woord respect. Respect is iets wat ik niet toon aan overgepromote showfiguurtjes met het talent van een slijper.
U kan uw gebrek aan respect voor zo iemand evengoed uiten door u om te draaien of weg te blijven van zijn optredens.
Al is het maar uit respect (wat u kent naar verluidt) voor de mensen die het wel willen zien/horen.

Citaat:
Overigens is het gooien met tomaten en/of eiren een oude traditie die naar mijn mening niet mag sneuvelen omdat enkelen dit onrespectvol vinden. Wij gaan Zwarte Piet toch ook niet afschaffen?
Een traditie? Met eieren en tomaten gooien?
Moeten ze dringend opnemen in de inburgeringscursus voor 'nieuwe belgen' dan.
Staat iets u niet aan; ga dan met tomaten en eieren gooien of de goegemeente gaat u raar aankijken!

Ik vraag mij af of moslims die hier ten lande kerken, varkenskwekerijen of lokalen van vrouwenverenigingen met eieren en tomaten zouden bekogelen ook op zoveel respect zouden kunnen rekenen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:06   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
U bedoelt 'Eindelijk een reactie waarmee ik het eens ben'.
Nee hoor, hij bedoelt een normale.

Of is het voortaan normaal dat je alles wat je niet aanstaat met eieren en tomaten gaat bekogelen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:10   #24
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee hoor, hij bedoelt een normale.

Of is het voortaan normaal dat je alles wat je niet aanstaat met eieren en tomaten gaat bekogelen?
Natuurlijk. Dat is zeer bevrijdend. Iedereen zou dat moeten doen. Veel minder oorlogen en frustratie dan.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 20:10.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:10   #25
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Wegdraaien of niet naar kijken is geen teken van onwaardering. Er is veel muziek, zoals metal, waar ik nooit naar zal luisteren maar waarvan ik erken dat het technisch gezien goede muziek is, en ik heb ook alle respect voor de artisten. Dus dat ik er niet sta betekent niet dat ik het misprijs, gewoon dat het niet mijn stijl is.

Maar tomaten of eieren gooien is een krachtig signaal naar de artist toe. Dat betekent meer dan gewoon niet goed vinden, dat betekent dat het publiek je werk vals vindt, volksbedriegerij, perversie en degradatie.

Trouwens, het is niet dat hij slaag heeft gehad, he.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:11   #26
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Natuurlijk. Dat is zeer bevrijdend.
Ik zat onlangs in de Volkslust in Merksem, en daarnaast, in een van die zalen, zag ik toch wel een hele bijeenkomst van niets minder dan de Deltastichting.
Toen wou ik dat ik eieren had.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:13   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Zouden degenen die zo'n gedrag normaal vinden op de 'vind ik leuk'-knop hengsten als ik een optreden van hun favoriete artiest zou komen verstoren met een omelet-tomaat in spe?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Een fan
"Ja, het optreden van x was goed maar er was iemand bij die het niet goed vond en het optreden is na een kwartiertje stilgelegd omdat die iemand met eieren en tomaten aan't gooien was. Jammer, maar uiteraard heb ik respect voor die man. Eens vroeg naar bed is ook niet slecht."
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:15   #28
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Ik snap echt niet wat het probleem is. Gooien met eieren en tomaten is een traditie bij optredens, zoals dat een staande ovatie of het roepen van "bis!" dit ook is bij een heel goed optreden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:16   #29
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik zat onlangs in de Volkslust in Merksem, en daarnaast, in een van die zalen, zag ik toch wel een hele bijeenkomst van niets minder dan de Deltastichting.
Toen wou ik dat ik eieren had.
Iemand die een stichting naar het gedachtegoed Edmund Burke verdient niet minder.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:18   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Maar tomaten of eieren gooien is een krachtig signaal naar de artist toe. Dat betekent meer dan gewoon niet goed vinden, dat betekent dat het publiek je werk vals vindt, volksbedriegerij, perversie en degradatie.
Nee, dat betekent dat jij het niet goed vind. Jij bent niet het hele publiek eh?
De mensen die niet gooien zijn die mening van vals, volksbedriegerij ed niet toegedaan.
Hebben zij dan geen recht op amusement?

Vind jij het echter niet goed, neem dan een spandoek mee "Ik vind het niet goed." of "I don't find it not good." in geval van een engelstalige artiest.
Ook een krachtig signaal en de rest kan verder van zijn avond genieten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:19   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, dat betekent dat jij het niet goed vind. Jij bent niet het hele publiek eh?
De mensen die niet gooien zijn die mening van vals, volksbedriegerij ed niet toegedaan.
Hebben zij dan geen recht op amusement?

Vind jij het echter niet goed, neem dan een spandoek mee "Ik vind het niet goed." of "I don't find it not good." in geval van een engelstalige artiest.
Ook een krachtig signaal en de rest kan verder van zijn avond genieten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:21   #32
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, dat betekent dat jij het niet goed vind. Jij bent niet het hele publiek eh?
De mensen die niet gooien zijn die mening van vals, volksbedriegerij ed niet toegedaan.
Hebben zij dan geen recht op amusement?

Vind jij het echter niet goed, neem dan een spandoek mee "Ik vind het niet goed." of "I don't find it not good." in geval van een engelstalige artiest.
Ook een krachtig signaal en de rest kan verder van zijn avond genieten.

Jij moet lezen wat er staat. Als er een grote groep mensen gooit, betekent het dat niet enkel ik, maar een grote groep mensen misnoegd is.


In elk geval: ik heb nog hoop in de Vlaamse jeugd!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:27   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Jij moet lezen wat er staat. Als er een grote groep mensen gooit, betekent het dat niet enkel ik, maar een grote groep mensen misnoegd is.
Wat nog steeds betekent dat er ook nog altijd een groep mensen in de zaal zit die het wel goed vind. Is gewoon naar buiten gaan niet even krachtig als 'signaal' en niet veel respectvoller tov van de mensen die niet gooien?


Citaat:
In elk geval: ik heb nog hoop in de Vlaamse jeugd!
Ja, als de jeugd alles gaat bekogelen wat ze niet aanstaat komt het helemaal goed met de maatschappij.
Mij is altijd geleerd dat je meer oplost met praten dan als met 'geweld' maar dat is niet meer van deze tijd blijkbaar. Of dat een hoopvol teken is durf ik te betwijfelen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:28   #34
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Feit is dat Ian z'n "bekendheid" te danken heeft aan stiefpapa. Die jongen heeft denk ik niet veel moeite moeten doen om "bekend" te worden. Volgens mij heeft hij ook nog niets gepresteerd dat het vermelden waard is. Hoogstens ZOU hij op Justin B. lijken. (mits wat verbeelding).
Toch vind ik het niet kunnen hetgeen er gebeurd is. Nog minder dat het goedgekeurd wordt.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:30   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Och allez! Ik heb al zijn platen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:34   #36
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Als je een hekel hebt aan de muziek of de zanger, hoor je niet thuis in het publiek.

En als je om de één of andere reden toch in het publiek staat, probeer het geheel wat te relativeren of verlaat het optreden, zo simpel is het.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:34   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Laat die jongen met rust en gun hem zijn moment van faam. Dat kan en zal rap weer verdwijnen en hoe blijft die dan achter? Wat kan zo'n jongen er aan doen dat hij geschikt bevonden wordt voor die rol? Ik gun hem dat van harte, ook al kan zijn muziek mij niet bekoren en niks schelen.

Ik zie het al voor me als iedereen met dingen zou gaan gooien naar artiesten (of hoe je sommigen op een podium ook wil noemen). Leuk, zeg. Mijn vraag zou zijn: ga je daarvoor naar een optreden of festival?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:35   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als je een hekel hebt aan de muziek of de zanger, hoor je niet thuis in het publiek.

En als je om de één of andere reden toch in het publiek staat, probeer het geheel wat te relativeren of verlaat het optreden, zo simpel is het.
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:39   #39
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Jij moet lezen wat er staat. Als er een grote groep mensen gooit, betekent het dat niet enkel ik, maar een grote groep mensen misnoegd is.
Je bedoelt een bende tieners die stiekem stikjaloers zijn op het grote succes dat Ian Thomas heeft bij de Vlaamse meisjes ?

Uiteraard zullen ze dit nooit toegeven, maar de afgunst zit diep. Daarom grijpen ze elke kans die ze krijgen om hem belachelijk te maken of om zijn optreden te saboteren.

Met muzikale voorkeuren hebben dergelijke incidenten bitter te weinig te maken.

(Indien ze Lady Gaga zouden bekogelen, dat zou ik nu nog begrijpen.)
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:40   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als je een hekel hebt aan de muziek of de zanger, hoor je niet thuis in het publiek.

En als je om de één of andere reden toch in het publiek staat, probeer het geheel wat te relativeren of verlaat het optreden, zo simpel is het.
3
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be