Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 00:45   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 942
Standaard zoeken op internet....

Begin echt een hekel te krijgen als ik wat op google opzoek dat ik steeds op Nederlandse/Belgische site's terechtkom. De info die ik steeds via google zoek verkies ik veel liever via engelstalige site's. Valt me laatste tijd meer en meer op dat het zoeken van info in een andere taal moeilijker en moeilijker wordt. Google.be kan je al helemaal niet veranderen in google.com. Je krijgt dadelijk nederlandstalige wikepedia pagina''s, voorts website's die georiënteerd zijn over het taalgebied waar het ip nr mee overeenkomt. Om een voorbeeld te geven. Ik zoek reisburo's in de VS( typ het dan ook in het Engels), maar krijg telkens reisagentschappen uit Belgie en Nederland. Het is haast onmogelijk om nog iets op te zoeken in een bepaald land.

Laatste weken bestaat er ook al een yahoo.be. De nieuwsrubriek van Yahoo.be bestaat uit teksten die klakkeloos overgenomen zijn van Skynet.be. Je moet al heel veel moeite doen om hem te verzetten naar yahoo.com, om nog eens wat buitenlandse info te lezen.

Gaat elk land nu zijn eigen internet creëren zodanig dat het haast al moeilijk wordt om nog buitenlandse site's te raadplegen, want daar komt het precies wel op neer.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 01:03   #2
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Begin echt een hekel te krijgen als ik wat op google opzoek dat ik steeds op Nederlandse/Belgische site's terechtkom. De info die ik steeds via google zoek verkies ik veel liever via engelstalige site's. Valt me laatste tijd meer en meer op dat het zoeken van info in een andere taal moeilijker en moeilijker wordt. Google.be kan je al helemaal niet veranderen in google.com. Je krijgt dadelijk nederlandstalige wikepedia pagina''s, voorts website's die georiënteerd zijn over het taalgebied waar het ip nr mee overeenkomt. Om een voorbeeld te geven. Ik zoek reisburo's in de VS( typ het dan ook in het Engels), maar krijg telkens reisagentschappen uit Belgie en Nederland. Het is haast onmogelijk om nog iets op te zoeken in een bepaald land.

Laatste weken bestaat er ook al een yahoo.be. De nieuwsrubriek van Yahoo.be bestaat uit teksten die klakkeloos overgenomen zijn van Skynet.be. Je moet al heel veel moeite doen om hem te verzetten naar yahoo.com, om nog eens wat buitenlandse info te lezen.

Gaat elk land nu zijn eigen internet creëren zodanig dat het haast al moeilijk wordt om nog buitenlandse site's te raadplegen, want daar komt het precies wel op neer.
de geavanceerde instellingen kiezen, daar kan je taal en land instellen ...

google onthoudt wel je zoekopdrachten, zodat je altijd dezelfde richting wordt uitgestuwd.

Naar verluidt bleek dat tijdens de Egyptische revolutie van een jaar geleden, "linksen" eerder nieuws kregen over de opstand, terwijl "rechtsen" eerder sites over toerisme te zien kregen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:23   #3
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:47   #4
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Begin echt een hekel te krijgen als ik wat op google opzoek dat ik steeds op Nederlandse/Belgische site's terechtkom. De info die ik steeds via google zoek verkies ik veel liever via engelstalige site's. Valt me laatste tijd meer en meer op dat het zoeken van info in een andere taal moeilijker en moeilijker wordt. Google.be kan je al helemaal niet veranderen in google.com. Je krijgt dadelijk nederlandstalige wikepedia pagina''s, voorts website's die georiënteerd zijn over het taalgebied waar het ip nr mee overeenkomt. Om een voorbeeld te geven. Ik zoek reisburo's in de VS( typ het dan ook in het Engels), maar krijg telkens reisagentschappen uit Belgie en Nederland. Het is haast onmogelijk om nog iets op te zoeken in een bepaald land.

Laatste weken bestaat er ook al een yahoo.be. De nieuwsrubriek van Yahoo.be bestaat uit teksten die klakkeloos overgenomen zijn van Skynet.be. Je moet al heel veel moeite doen om hem te verzetten naar yahoo.com, om nog eens wat buitenlandse info te lezen.

Gaat elk land nu zijn eigen internet creëren zodanig dat het haast al moeilijk wordt om nog buitenlandse site's te raadplegen, want daar komt het precies wel op neer.
Je kan op Google zelf de taal instellen die je wenst te lezen. U bent nieuw op het internet ? Uw eerste computer ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be