Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2005, 10:28   #1
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard Amazigh..multicultureel project

zoals velen onder jullie hier al verklaard hebben, er is veel onbegrip tussen de verschillende culturen, nu is Els de Schepper gestart met een multicultureel project, en omdat ieder van jullie verschillende meningen hebben, is het misschien toch eens interessant om er een kijkje te nemen...

Amazigh, de vrije mens.

Dit berbers woord duidt alles waar mijn medewerkers en ik via dit concert voor staan. Vrijheid houdt echter ook verantwoordelijkheid in. We hebben namelijk met z’n allen de keuze: mensen dichter bij elkaar brengen óf ze van elkaar te verwijderen. In een tijd waarin standpunten tot het extreme worden vervormd en tegenstellingen het liefst uitvergroot worden tot onverenigbare proporties, wil ik de andere richting uitgaan: die van begrip voor elkaar en verantwoordelijkheid nemen voor onszelf en wat wij teweeg brengen in onze leefwereld. Dat kan enkel door wezenlijke kennismaking met elkaar.
Vandaar dit initiatief.

Amazigh is een unieke, interreligieuze concertreeks met vier joodse, vier christelijke en vier islamitische zangers en zangeressen. Samen met dirigent Jan Goovaerts, mijzelf en een multi-instrumentalist treden we op in synagogen, moskeeën en kerken.

Bedoeling is aan te tonen dat we in wezen allemaal hetzelfde zijn. We hebben hooguit een andere ‘verpakking’ en een unieke manier om ons te uiten.
Wat ons bindt is dat we mensen zijn: we willen niet lijden en we zoeken geluk. We hebben dezelfde verzuchtingen en dezelfde wensen.
Wat ons bindt is de muziek: we zingen over dezelfde thema’s.
In elke cultuur en elke religie vind je liederen over God, vrede, oorlog, vreugde, liefde, feest, geboorte en dood.
Deze liederen brengen we in de concertreeks. Door alle culturen en religies heen doorlopen we de ‘éénheid in verscheidenheid’.
In de hoop dat er daardoor meer eerbied ontstaat voor elkaar en in de wetenschap dat het geen enkele zin heeft om elkaar te bevechten. Want als we vechten tegen een ander, bekampen we slechts ons eigen spiegelbeeld.

“Als je de televisie aanzet, of een krant openslaat dan zie je de werkelijke staat van onze planeet. Dan merk je waar de meeste mensen dagdagelijks mee bezig en zie je in hoeverre we ontwikkeld zijn op het vlak van ‘menselijkheid’.

‘Alles van waarde is weerloos’ zei Lucebert. De wereld is op het moment erg weerloos, aan ons om die wereld zijn waarde en zijn waardigheid terug te geven.


Ik ga er alvast naar kijken, want zowel wij belgen als zijn allochtonen zijn in weze hetzelfde...

bron: www.elsdeschepper.com
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:34   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Grappig, iedereen moet dichter bij elkaar gebracht worden en ondertussen sluit men een bepaalde groep uit, met name de VB-sympathisant.

Tja, dat zal linkse logica zijn, waarschijnlijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:36   #3
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

eu, waar staat er ergens dat je uitgesloten zou worden? Ik heb vernomen dat zelfs Filip Dewinter zou deelnemen...dus waarom zou jij al VB sympathisant er niet mogen zijn? Een voorwaarde is natuurlijk dat je je volwassen gedraagt en niet de hooligan uithangt, maar denk wel dat dat normaal is...
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:48   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Vanzelfsprekend wordt er bij multiculturele manifestaties niemand uitgesloten.
Vanzelfsprekend zullen er vertegenwoordigers en sympathisanten van de grootste Vlaamse oppositiepartij zulke projecten die onze samenleving veiliger en leefbaarder willen maken aanwezig zijn en dit zelfs steunen.
Vanzelfsprekend moet een politieke beweging die een brede aanhang wenst en als een volwaardige volkspartij aangezien wil worden weg van een imago van xenofobie en haat; het probleem is de aanhangers en kiezers behept van xenofobe neigingen behouden en ook de anderen winnen.
Het multiculturele huis is een open huis.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:54   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fien !!!
eu, waar staat er ergens dat je uitgesloten zou worden? Ik heb vernomen dat zelfs Filip Dewinter zou deelnemen...dus waarom zou jij al VB sympathisant er niet mogen zijn? Een voorwaarde is natuurlijk dat je je volwassen gedraagt en niet de hooligan uithangt, maar denk wel dat dat normaal is...
Hmm, nog nooit gehoord van "cordon sanitair", dit is uitsluiting op basis van niet akkoord zijn met de linkse doctrine. Ik veronderstel dat als men "multi-cultureel" in zijn vaandel draagt dat er al direct een groep mensen niet welkom zijn voor de organizatoren. Je moet nu eenmaal in België altijd tussen de regels kunnen lezen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:00   #6
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

wel dit is in dit geval NIET zo, iedereen is welkom, op voorwaarde dat je je fatsoenlijk gedraagt en openstaat voor andere culturen, meer vereiste is er niet...
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:14   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Ik vind nergens een beschrijving van wat deze voorstelling nu juist inhoudt.

Als het een verheerlijking is van religies zal je mij alvast niet zien, religies zijn opium voor het volk. Ik behoor nu eenmaal niet tot de groep die vindt dat je het geluk enkel kan vinden door God.

Laatst gewijzigd door Geertje : 28 april 2005 om 11:21.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:17   #8
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

triestig dat de Vlaming zich steeds maar moet aanpassen aan 'vooral' de marokanen. Iedereen die hier woont past zich aan behalve juist ja de marokanen. Dus pffff alweer een multicultureel project door onze strot geramd
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:24   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

droomproject zonder maatschappelijke draagkracht... zoals gewoonlijk 4 joden, 4 vlamingen, en 4 vlamingen die net terug zijn van een reisje sauna
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:29   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Vanzelfsprekend wordt er bij multiculturele manifestaties niemand uitgesloten.
Vanzelfsprekend zullen er vertegenwoordigers en sympathisanten van de grootste Vlaamse oppositiepartij zulke projecten die onze samenleving veiliger en leefbaarder willen maken aanwezig zijn en dit zelfs steunen.
Vanzelfsprekend moet een politieke beweging die een brede aanhang wenst en als een volwaardige volkspartij aangezien wil worden weg van een imago van xenofobie en haat; het probleem is de aanhangers en kiezers behept van xenofobe neigingen behouden en ook de anderen winnen.
Het multiculturele huis is een open huis.
Malmo, Brussel, Molenbeek, Meulenberg, Timor, Noord&Zuid Thailand, Centraal Afrika, Noord&Zuid Sudan, zowat geheel Joegoslavië....

De ware kleuren van de multicultuur...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:16   #11
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik vind nergens een beschrijving van wat deze voorstelling nu juist inhoudt.

Als het een verheerlijking is van religies zal je mij alvast niet zien, religies zijn opium voor het volk. Ik behoor nu eenmaal niet tot de groep die vindt dat je het geluk enkel kan vinden door God.
als je de tekst goed had gelezen dan had je gelezen dat het een concertreeks is waarin liederen van alle verschillende culturen worden gezongen en waarin wordt bekeken hoe we in onze verscheidenheid toch een geheel kunnen zijn, het is dus ABSOLUUT geen verheerlijking van godsdiensten..
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:17   #12
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
triestig dat de Vlaming zich steeds maar moet aanpassen aan 'vooral' de marokanen. Iedereen die hier woont past zich aan behalve juist ja de marokanen. Dus pffff alweer een multicultureel project door onze strot geramd
maar het heeft toch TOTAAL niets te maken met aanpassen...tjeezes...lees eens voor je OORDEELD, het gaat erover dat we godverdekke toch allemaal mensen zijn van vlees en bloed...
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:19   #13
fien !!!
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
droomproject zonder maatschappelijke draagkracht... zoals gewoonlijk 4 joden, 4 vlamingen, en 4 vlamingen die net terug zijn van een reisje sauna
ben jij ernaartoe geweest??? denk het niet he...dus OORDEEL dan niet, want dat is er verkeerd in onze samenleving, iedereen oordeeld voor ze nog ma hebben ondervonden wat het is om in iemand anders schoenen te staan...had hier wel meer niveau verwacht...fouten zitten er zowel bij ons als bij hun, het is de bedoeling om een eenheid te vinden in de verscheidenheid van verschillende culturen...
fien !!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:37   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Kan best zijn dat dit een goedbedoeld project is: "Amazigh is een unieke, interreligieuze concertreeks met vier joodse, vier christelijke en vier islamitische zangers en zangeressen. "

Waarom moet men dit in Vlaanderen dan "AMAZIGH" noemen? Kon er echt geen andere naam gevonden worden? Waarom niet gewoon het nederlandse: "de vrije mens"? Tot nader order is het in Vlaanderen toch nog steeds de officiël taal, of vergis ik me?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 april 2005 om 13:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:45   #15
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fien !!!
ben jij ernaartoe geweest??? denk het niet he...dus OORDEEL dan niet, want dat is er verkeerd in onze samenleving, iedereen oordeeld voor ze nog ma hebben ondervonden wat het is om in iemand anders schoenen te staan...had hier wel meer niveau verwacht...fouten zitten er zowel bij ons als bij hun, het is de bedoeling om een eenheid te vinden in de verscheidenheid van verschillende culturen...

Wat is het nut van een toneelstukje waar TOCH geen marrokanen, Turken, enzoverder gaan naar kijken, dat een show opvoert met 4 joden & enkele allochtonen, BETAALD om mee te spelen. Wie, buiten zij die moeten (voor hun werk) en rijkere elites met veel vrije, gaat wekelijks eens op toneel of opera?

Betaal mij met die subsidies en ik ga ook zingen met een jood of een Vlaming hoor... Maar wandel door molenbeek en je komt buiten met een afdruk van een schoen op je smoel.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 14:14   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Ik vraag me af als het voor iedereen is, waarom men dan enkel in synagogen, kerken en moskeën optreedt ? Dat is duidelijk enkel voor de religieuze mens en niet voor de ongelovige.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 15:39   #17
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Betaal mij met die subsidies en ik ga ook zingen met een jood of een Vlaming hoor... Maar wandel door molenbeek en je komt buiten met een afdruk van een schoen op je smoel.
Als jij in mijn straat komt, heb je ook veel kans op een schoen op je smoel hoor.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:28   #18
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fien !!!
maar het heeft toch TOTAAL niets te maken met aanpassen...tjeezes...lees eens voor je OORDEELD, het gaat erover dat we godverdekke toch allemaal mensen zijn van vlees en bloed...
Straks ga je nog beweren dat we allemaal gelijk zijn en dat we gezellig kunnen samenleven met elkaar. We moeten alleen maar verdraagzaam zijn!
Mensen zijn niet gelijk en verschillende rassen samenbrengen is vragen om problemen, heeft de geschiedenis u dan niks geleerd?
Weg met de multi-raciale maatschappij en weg met het multikulturele gedrocht, Europa blank!
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:51   #19
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Straks ga je nog beweren dat we allemaal gelijk zijn en dat we gezellig kunnen samenleven met elkaar. We moeten alleen maar verdraagzaam zijn!
Mensen zijn niet gelijk en verschillende rassen samenbrengen is vragen om problemen, heeft de geschiedenis u dan niks geleerd?
Weg met de multi-raciale maatschappij en weg met het multikulturele gedrocht, Europa blank!
Ik begin je een beetje beu te worden, Asgard. Je zegt altijd dezelfde zever.
Nu ben ik niet echt fan van Els de Schepper ofzo, maar vind joodse en arabische zang best mooi. Heeft vaak iets droevigs en intrigerends (allebei).
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 07:31   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Als jij in mijn straat komt, heb je ook veel kans op een schoen op je smoel hoor.
hahaha
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be