Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2021, 00:34   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

“Je gaat er niet meteen van doodvallen,” merkt professor Tytgat op, “maar als je dagelijks een te hoge concentratie binnen krijgt, kan je hormoonbalans verstoord raken. Verder is er kans op verhoogde cholesterol, groeistoornissen en een verhoogd risico op kanker.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...rust-moeten-w/
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:07   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Weekmakers en andere chemicaliën zorgen voor kleinere penissen en minder spermacellen.
Uit onderzoek dat ze in 2017 deed bleek al dat de hoeveelheid spermacellen die mannen produceren in de afgelopen vier decennia is gehalveerd. Als die ontwikkeling in dit tempo doorgaat, dan zou de spermaproductie in 2045 op nul kunnen uitkomen.

https://www.ad.nl/wetenschap/weekmak...llen~ab221ab6/

Moedwil natuurlijk. Ze hebben daarom ook transseksualiteit genormaliseerd zodat niemand kijkt naar de stoffen die dat helpen veroorzaken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 juni 2021 om 16:07.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:19   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Weekmakers en andere chemicaliën zorgen voor kleinere penissen en minder spermacellen.
Uit onderzoek dat ze in 2017 deed bleek al dat de hoeveelheid spermacellen die mannen produceren in de afgelopen vier decennia is gehalveerd. Als die ontwikkeling in dit tempo doorgaat, dan zou de spermaproductie in 2045 op nul kunnen uitkomen.

https://www.ad.nl/wetenschap/weekmak...llen~ab221ab6/

Moedwil natuurlijk. Ze hebben daarom ook transseksualiteit genormaliseerd zodat niemand kijkt naar de stoffen die dat helpen veroorzaken.
Yep, vervuiling wordt gezien als grootste oorzaak

"Volgens recent onderzoek is de spermakwaliteit van Westerse mannen de afgelopen decennia met 60% gedaald."
https://www.scientias.nl/de-spermacr...echt-sterk-af/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 17:16   #64
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De 3M-fabriek in Zwijndrecht is daar als sinds de jaren '60. Ik vraag me vooral af waarom dit zo laat uitkomt.
Uiteindelijk gaat het om een risicoanalyse.
Zijn de studies over de hormoon verstorende invloed van dergelijke stevige verbindingen wel zo duidelijk en eensluidend? Over welke concentraties gaat het dan? De omzetting? Het mechanisme? Zijn er geloofwaardige epidemiologisch studies?
In de tachtiger jaren van vorige eeuw was er veel ophef over de achteruitgang van de spermakwaliteit. Er waren prachtige grafieken waarin te zien was hoe de kwaliteit achteruitging en rond 2000 de mannen totaal onvruchtbaar zouden zijn. Ik herinner mij nog dat een Nederlandse toxicoloog alles erg relativeerde en de Belgen het advies gaf minder spannende onderbroeken te dragen.

Het is niet altijd duidelijk wie schuldig is in het manipuleren van de aandacht. Maar indien men kijkt naar het risico van ioniserende straling, of van dioxine in het voedsel dan heft men toch de indruk dat de media bewust de aandacht focussen op een onderdeel zonder het geheel te willen zien.
Bij de transitie van de energievoorziening of in de discussie over de klimaatverandering lijkt hun dat goed te lukken. Tijdsgeest is wel degelijk te beïnvloeden.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:42   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Zijn er al significante stijgingen in diverse aandoeningen in die streken?
Dit is toch erger dan Dehaene zijn dioxinekippen?
Aansprakelijkheid, waar?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 15:31   #66
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zijn er al significante stijgingen in diverse aandoeningen in die streken?
Dit is toch erger dan Dehaene zijn dioxinekippen?
Aansprakelijkheid, waar?
Het risico van de dioxine vervuiling bleek achteraf sterk overdreven te zijn. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat iemand door deze dioxineverontreiniging gestorven is. Het werd toen vooral politiek gebruikt.

Ik vraag mij af of de concentratie van de producten waar het nu over gaat meetbaar is in groenten en eieren. Het is complexer dan bijvoorbeeld een loodverontreiniging.
Epidemiologisch aantonen dat er een verhoging is van ziekten, laat staan een oorzakelijk verband lijkt mij haast uitgesloten.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 16:13   #67
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Het risico van de dioxine vervuiling bleek achteraf sterk overdreven te zijn. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat iemand door deze dioxineverontreiniging gestorven is. Het werd toen vooral politiek gebruikt.

Ik vraag mij af of de concentratie van de producten waar het nu over gaat meetbaar is in groenten en eieren. Het is complexer dan bijvoorbeeld een loodverontreiniging.
Epidemiologisch aantonen dat er een verhoging is van ziekten, laat staan een oorzakelijk verband lijkt mij haast uitgesloten.
Dit lijkt me voor sommigen niet politiek relevant in deze discutie!
Angst verspreiden en beschuldigingen rondslingeren is de boodschap tot eigen profijt.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 18:00   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Het is eigenlijk ongelofelijk.Ik begrijp dat er zelfs een komplete communicatiestrategie uitgewerkt was over de PFOS vervuiling,jaren geleden..

En die is......niet....gebruikt.

Wat overblijft is die "dading",die op zich misschien een begrijpelijke aktie was,maar waarrond nu een geurtje blijft hangen,een vervuiling die nu,enkele jaren later,nog steeds niet in kaart is gebracht,een "communicatiestrategie" die nu beslist niet door onze bestuurders gestuurd wordt maar door ons allemaal ( ) en een immer groeiende joekel van een politieke ruzie....straks mogelijk crisis...

Twee partijen,een op de linkerflank en een op de rechterflank,zitten rustig genietend in de zetel...



vakwerk

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2021 om 18:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 19:08   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

En zo krijgen we meldingen binnen van inwoner(s) van Zwijndrecht die klacht ingediend hebben tegen 3M.

Het Antwerpse parket zal een onderzoek starten .Het is haast zeker dat er een proces van komt wegens de zwaarwegendheid van de nu reeds bekend zijnde feiten.De boel vervuilen met giftige stoffen mocht niet,mag niet,punt.

Bemerk dat ondertussen de Vlaamse Overheid nog moet beginnen met eens gedetailleerd te onderzoeken hoe erg het allemaal is en ondertussen de "onderzoekscommissie" die geinstalleerd wordt pas in januari volgend jaar haar eindrapport moet afleveren waarin desgevallend zaken kunnen staan die strafrechterlijk vervolgbaar zijn....

Ik bedoel maar,parallele juridische procedures.......enkel de beroepsklasse der Advokaten wordt hier beter van.Het is NU al duidelijk dat de advokaten van wat de verdediging zal worden van 3M (geen illusies in die kwartieren meer denk ik) daar genadeloos zal op spelen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2021 om 19:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 19:27   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Belachelijk.

Milieuvergunningen zijn een Vlaamse bevoegdheid. Een lokaal bestuur heeft daar bitter weinig aan te zeggen. Zeker als een bedrijf al in het verleden een vergunning heeft bekomen en er naderhand twijfels rijzen over de veiligheid.

Narrow minded politique politicienne-invalshoek.
De kern van de zaak zijn niet de milieuvergunningen maar de zwijgcultuur.
De "groenen" zijn maar liefst een kwart eeuw aan de macht in Zwijndrecht. Desondanks is Zwijndrecht de meeste vervuilde gemeente van heel Vlaanderen. DAT krijg je aan geen zinnig mens uitgelegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 05:25   #71
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kern van de zaak zijn niet de milieuvergunningen maar de zwijgcultuur.
De "groenen" zijn maar liefst een kwart eeuw aan de macht in Zwijndrecht. Desondanks is Zwijndrecht de meeste vervuilde gemeente van heel Vlaanderen. DAT krijg je aan geen zinnig mens uitgelegd.
De Groenen van Zwijndrecht hadden misschien eens kunnen piepen.
Maar de oorverdovende zwijgcultuur zit in bij de Vlaamse regering.
Ook Demir deed daar aan mee.
Ze heeft 3 (!) perfecte kansen laten voorbijgaan om veel eerder in actie te schieten. Namelijk haar PFAS actieplan - een parlemantaire vraag daarover - en de omgevingsvergunning voor de Ooosterweelverbinding.
Het blijft de vraag waarom Demir net nu de omerta waar zij ook aan meedeed, verbreekt en zo ook haar eigen partij diep in de shit steekt (en daardoor voor een vermakelijke politieke show heeft gezorgd)
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 juni 2021 om 05:25.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 05:42   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Grappig dat hier al verwezen wordt naar een PFOS actieplan terwijl nog moet vastgesteld worden waar het spul allemaal zit en hoeveel ervan....

Er zal,luidens persberichten,straks een eerste gesprek zijn tussen de Minister van Omgeving en 3M.

Misschien zal dat het eerste gesprek ooit zijn tussen Vlaamse Regeringsfunctionarissen en 3M dat niet meer draait rondom,"hoe krabben we mekaars rug".....

Het zal vermoedelijk ook duidelijk maken hoe 3M staat tegenover de zaak.

Er is het risico dat zal geargumenteerd worden dat er lange jaren "geen regelgeving was" (de seventies in het bijzonder) en er bijgevolg geen "vervuiling" kan zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2021 om 05:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 08:19   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Grappig dat hier al verwezen wordt naar een PFOS actieplan terwijl nog moet vastgesteld worden waar het spul allemaal zit en hoeveel ervan....

Er zal,luidens persberichten,straks een eerste gesprek zijn tussen de Minister van Omgeving en 3M.

Misschien zal dat het eerste gesprek ooit zijn tussen Vlaamse Regeringsfunctionarissen en 3M dat niet meer draait rondom,"hoe krabben we mekaars rug".....

Het zal vermoedelijk ook duidelijk maken hoe 3M staat tegenover de zaak.

Er is het risico dat zal geargumenteerd worden dat er lange jaren "geen regelgeving was" (de seventies in het bijzonder) en er bijgevolg geen "vervuiling" kan zijn.....
Voor zaken als dit hebben wij dus onafhankelijke onderzoeken nodig en een vrije pers.
Beter dat die inwoners van Zwijndrecht naast de overheid nog onderzoeken laten doen.
Je kan overheidsdiensten gewoonweg niet meer vertrouwen omdat ze economische belangen voor volksgezondheid plaatst.

Ik zou er niet van verschieten dat ze dat expres verzwegen om mensen onvruchtbaar te maken. (Win win dacht de politiek)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 08:38   #74
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Wie werd op de hoogte gebracht van de vervuiling? Een email van Lantis hierover:
Citaat:
De datum ervan: 29 september 2017. De geadresseerden: toenmalig Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA), zijn vice-ministers Liesbeth Homans (N-VA), Bart Tommelein (Open VLD), Hilde Crevits (CD&V), de bevoegde ministers Ben Weyts (N-VA) op Mobiliteit, Joke Schauvliege (CD&V) op Milieu en de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA), mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) en havenschepen Marc Van Peel (CD&V). Met daarnaast nog een waslijst van kabinetsmedewerkers van al die mensen.
Ze wisten van het gevaar voor de volksgezondheid en deden wel.... niets.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...mail-ingelich/

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2021 om 08:40.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 08:44   #75
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie werd op de hoogte gebracht van de vervuiling? Een email van Lantis hierover:


Ze wisten van het gevaar voor de volksgezondheid en deden wel.... niets.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...mail-ingelich/
Heel juist.
Daarom dat het onverklaarbaar is dat de nieuwe godin nog meer dan een jaar gezwegen heeft en alleen maar omdat ze in het nauw gedreven werd door Mieke Schauvliege van Groen een wanhoopsdaad heeft gesteld en een commissie geforceerd.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 13:50   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kern van de zaak zijn niet de milieuvergunningen maar de zwijgcultuur.
De "groenen" zijn maar liefst een kwart eeuw aan de macht in Zwijndrecht. Desondanks is Zwijndrecht de meeste vervuilde gemeente van heel Vlaanderen. DAT krijg je aan geen zinnig mens uitgelegd.
Inderdaad !

Citaat:
Het artikel van journalist Bart Brinkman in de Standaard van vandaag 23-6-21 ivm PFOS dossier is opmerkelijk te noemen.
Volgens Bart de Wever heeft burgemeester van Zwijndrecht (GROEN) al meer dan een decennium weet van de PFOS-problemen maar is 'volstrekt nalatig" geweest in zijn communicatie.
Ook Brinkman twijfelt aan de ' verdediging' van deze GROENE burgemeester van Zwijndrecht die volgens hem helemaal niet sluitend is.
Een aantal elementen zou de beschuldigingen van de Wever naar het GROENE bestuur in Zwijndrecht staven:
Zo was er al in 2006 een bodemsaneringtraject bij 3M waarbij duidelijk werd dat gecontamineerd grondwater via de site naar de bewoonde omgeving lekte!!!
Dan erbovenop de verontrustende meetresultaten van een onderzoekster-wetenschapster in 2011, zelf wonende in Zwijndrecht dichtbij de 3M site, dat werd overgemaakt aan de gemeente!!!!!
En dan in 2017 was er behalve de bouwaanvraag voor een waterzuiveringsstation ook een WERFBEZOEK MET VERANTWOORDELIJKEN UIT DE GEMEENTE waarbij Lantis duidelijkheid verschafte over de PFOS-aanpak.
Daaruit blijkt dat de burgemeester van Zwijndrecht, André Van de Vyver, exclusieve informatie had dat hij blijkbaar met NIEMAND heeft gedeeld.....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 15:41   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Zo was er al in 2006 een bodemsaneringtraject bij 3M waarbij duidelijk werd dat gecontamineerd grondwater via de site naar de bewoonde omgeving lekte!!!
Tssssss. En maar jammeren dat de nieuwe godin van de N-VA EEN jaar lang zweeg, terwijl de groenen 15 jaar lang stilzwijgend toekeken hoe vanaf 2006 gecontamineerd water lekte in het grondwater, naar bewoond gebied in Zwijndrecht.
Welke groene godinnen lieten zich toen NIET, zoals Demir, in het nauw drijven zodat ze een wanhoopsdaad stelden en een commissie afdwongen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 16:44   #78
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Ik heb mijn gore-tex wandelschoenen alvast naar het containerpark gedaan en na geruzie met de parkwachter bij het klein gevaarlijk afval gezet ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 16:47   #79
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tssssss. En maar jammeren dat de nieuwe godin van de N-VA EEN jaar lang zweeg, terwijl de groenen 15 jaar lang stilzwijgend toekeken hoe vanaf 2006 gecontamineerd water lekte in het grondwater, naar bewoond gebied in Zwijndrecht.
Welke groene godinnen lieten zich toen NIET, zoals Demir, in het nauw drijven zodat ze een wanhoopsdaad stelden en een commissie afdwongen?
Als ik Bart De Wever bezig hoorde met data, feiten, ... en dan Almaci met een reeks sofismen, verdraaiingen, ... man man man wie stemt daar nog op. Groen! kan toch echt niet meer een partij van hoogopgeleiden zijn. Hoe halen die in godsnaam de kiesdrempel nog.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 17:04   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik Bart De Wever bezig hoorde met data, feiten, ... en dan Almaci met een reeks sofismen, verdraaiingen, ... man man man wie stemt daar nog op. Groen! kan toch echt niet meer een partij van hoogopgeleiden zijn. Hoe halen die in godsnaam de kiesdrempel nog.
Volgens de recente peiling in de Knack is de afgang van groen ingezet. 60% zegt zeker niet op de partij van Almaci te willen stemmen. 14% zou dat wel nog overwegen. De partij van De Wever haalt 34%.
Die van Lachaert en Coens nog ......11%

De enige "Vlaamse" vivaldipartij die het goed doet in de laatste peiling is die van Connor Russeau.

Het ziet er dus belabberd uit voor de Vivaldi-loosers.

https://businessam.be/opnieuw-desast...erm=2021-06-24
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be