Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2018, 13:03   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vraag eens rond in Turkije. Daar loopt men niet te doen alsof de neus bloedt en beseft men dat de 'bondgenoten' liever een gelukte staatsgreep hadden gezien.
En waarom zou de mening van Erdogan-aanhangers objectiever zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 13:10   #62
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
Als er iemand is, die de wereld aan het verzieken is, is het wel Trump.
Die man zoekt ruzie met de voornaamste landen in de wereld en heeft zopas enorme investeringen gedaan ten behoeve van het leger. Reuze problemen in eigen land, armoede en een staatschuld van 20000 miljard dollar, zijn geen belemmering.
Erdowan daartegen is maar klein bier, een brullende muis. Trump wil oorlog.
Hopelijk kunnen ze die vent aan de kant zetten voor het te laat is.
Noem mij een president in Amerika - na Carter - die na 2 jaar ambtstermijn geen
oorlog begonnen is. Ik herhaal begonnen; niet doorploeren in oorlogen die door andere presidenten zijn opgestart.

Misschien dat je niet op de hoogte bent dat Obama meer immigranten heeft gedeporteerd dan alle presidenten na 1890 samen ?

Of dat onder zijn regime de FBI zwaar is gepolitiseerd; waar denk je dat al die leaks vandaan komen; en waarom er nog steeds geen onderoek naar de DNC server door de FBI is gedaan ? iets dergelijks maar dan in heftige mate wat onder Erdogan aan de gang is.

Waarom heeft Obama geen medicare for all in gevoerd op de hoogtepunt van de recessie en hij een meerderheid in senaat en congres had ?

Trump was een schreeuw om verandering; waar hij zich tot nu toe aan heeft gehouden is geen nieuwe oorlogen; en ik zie het ervan komen dat onder hem medicare for all wordt ingevoerd; linksom of rechtsom; simpelweg omdat hij een populist is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2018 om 13:22.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 13:15   #63
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Interessant. 1Maar extreme bemoeizucht kan al snel leiden tot revoluties. Jullie zullen zachte revoluties hebben gekend, niets zoals de Franse revolutie. 1 extreme revolutie en klaar.

Revoluties in de zin van afbraak van allerlei structuren. Eerder een progressief volk, maar ook niet te revolutionair. In de zin van gewelddadig.

2.Altijd de eerste willen zijn, dat zijn Nederlanders ja.

Erdogan is zich wat aan het bemoeien en als de boel daar totaal in elkaar stort zal die dat ook wel goed vinden. De Turken zullen wel wat verzinnen zoiets als de Duitsers hebben verzonnen met Hitler.

Dat zijn te extreme revoluties, zeker?
1.Exteme bemoeizucht van een staatsman casu quo koning leidt tot revoluties. Extreme bemoeizucht als collectief 'volk' is weer een ander verhaal. Hier moet ik Machiavelli hoogstwaarschijnlijk (weer) voor na pluizen om het nadere van te weten.

2.Op maatschappelijk vlak meen ik dat je dicht in de buurt zit.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:43   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Wat heeft die eigenlijk te zeggen in Europa die Erdogan, Turkije is geen lid en hopelijk ook nooit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2018 om 16:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 18:16   #65
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Vraag 1)
Geloven jullie dat een vrije val van de Lira de positie van Erdogan in gevaar kan brengen? Als mensen honger lijden en ondernemingen failliet gaan door inflatie (zo'n vaart als Venezuela zal het wel niet lopen) kan ik me voorstellen dat Erdogan onder druk komt te staan. Of is zijn macht echt zo absoluut en onaantastbaar?

Vraag 2)
Kan de vrije val van de Lira een gevaar betekenen voor de euro?
De verhouding euro/USD is alvast teruggevallen van 1.18 naar 1.13

Vraag 3)
Wat is het perspectief voor België + buurlanden als Sultan Erdogan zijn 3 miljoen vluchtelingen loslaat?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 augustus 2018 om 18:17.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 21:46   #66
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Conflict tussen VS en Turkije escaleert verder: Erdogan wil Amerikaanse elektronica boycotten



Zou dat wel een verstandige zet zijn?

Opletten met die man (Erdogan) want die wil oorlog!

Ok, nu is 'The Donald' misschien niet van de knapste maar in dit geval wint hij het wel.

De Turken die amerikaanse producten gaan boycotten zijn diegenen die ze sowieso niet kunnen betalen. Zijn oproep tot boycot is trouwens een zwaktebod, hij had ze kunnen verbieden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:25   #67
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat heeft die eigenlijk te zeggen in Europa die Erdogan, Turkije is geen lid en hopelijk ook nooit.
De Erdo is Sültan van het nieuwe Ottomaanse Rijk. Bijgevolg heeft hij het overal voor het zeggen. Allez, dat vindt hij tenminste. Temeer is de invloed van Turkije op de Turken die in Europa wonen meer dan enorm. Bijgevolg heeft hij tenminste de zeggenschap over de Turkse vijfde kolonne in Europa.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 10:25   #68
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
De Erdo is Sültan van het nieuwe Ottomaanse Rijk. Bijgevolg heeft hij het overal voor het zeggen. Allez, dat vindt hij tenminste. Temeer is de invloed van Turkije op de Turken die in Europa wonen meer dan enorm. Bijgevolg heeft hij tenminste de zeggenschap over de Turkse vijfde kolonne in Europa.
Erdogan kan zijn Neo-Ottomaanse Rijk beter richten op het MO en Centraal Azië.
Europa heeft meer dan genoeg van de streken van Erdogan
en van de Turken die achter Erdogan aanlopen.
Turken in Duitsland lopen hun dubbele loyaliteit te verdedigen en
begrijpen dus niets van het probleem en begrijpen niets van Europa.
Dictators horen niet bij Europa en Turken die achter Erdogan aanlopen kunnen beter remigreren naar het Rijk van Erdogan.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 10:43   #69
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Erdogan kan zijn Neo-Ottomaanse Rijk beter richten op het MO en Centraal Azië.
Europa heeft meer dan genoeg van de streken van Erdogan
en van de Turken die achter Erdogan aanlopen.
Turken in Duitsland lopen hun dubbele loyaliteit te verdedigen en
begrijpen dus niets van het probleem en begrijpen niets van Europa.
Dictators horen niet bij Europa en Turken die achter Erdogan aanlopen kunnen beter remigreren naar het Rijk van Erdogan.
Ik volg u grotendeels, echter één aanmerking: welk Europa heeft meer dan genoeg van de streken van de Sültan? Het probleem is dat dat enkel de bevolking is. De Europese politici hebben er helaas nog lang niet genoeg van, hetgeen precies de basis is voor deze miserie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 11:34   #70
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dienen Turkse zot is er klaar voor :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...bben~aafd9369/

Kom maar op !! Dat geeft ons de gelegenheid en het excuus oml de islam weer eens uit Europa te schoppen.
Daar zijn we te laat mee.....Nog hoogstens 10 jaar en je loopt in djellabah.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 11:40   #71
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht


Vraag 3)
Wat is het perspectief voor België + buurlanden als Sultan Erdogan zijn 3 miljoen vluchtelingen loslaat?
Dan is er binnen enkele jaren geen sprake meer van Europa en verandert alles hier in een heksenketel. De Europese leiders zijn te soft, niet daadkrachtig en verre van eensgezind om dergelijke crisissen aan te pakken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 14:20   #72
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
De Erdo is Sültan van het nieuwe Ottomaanse Rijk. Bijgevolg heeft hij het overal voor het zeggen. Allez, dat vindt hij tenminste. Temeer is de invloed van Turkije op de Turken die in Europa wonen meer dan enorm. Bijgevolg heeft hij tenminste de zeggenschap over de Turkse vijfde kolonne in Europa.

Meer dan enorm is een beetje vaag. Maak dat eens concreet met cijfers.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 15:33   #73
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Die Amerikaanse dominee onder arrest in Turkije blijkt een probleem te zijn. Enerzijds tillen de Amerikanen (niet alleen Trump die ook geen kaas heeft gegeten van diplomatie) daar zwaar aan en anderzijds Erdogan met zijn immens ego die niet zal toegeven.

Het valt op wereldwijd dat nog nooit zoveel zotten aan de macht waren met immense ego's. Trump, Putin, Erdogan, Kim, Maduro etc. Zonder egotripper Xi Jinping te vergeten die wacht dat het rijp fruit uit de boom valt en wereldwijd zijn pionnen plaatst.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 augustus 2018 om 15:36.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 15:48   #74
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dan is er binnen enkele jaren geen sprake meer van Europa en verandert alles hier in een heksenketel. De Europese leiders zijn te soft, niet daadkrachtig en verre van eensgezind om dergelijke crisissen aan te pakken.
Ik ben ervan overtuigd dat dit opzettelijk wordt gedaan om Europa om zeep te helpen. Ik ben natuurlijk de conspiracy nut van politics.be maar het overspoelen van Europa door ongeschoold moslimtuig is een strategie die al veel eerder bekend was.

Het gebeurt nu al aan een immens tempo. Kijk eens naar de etnische achtergrond van de leerlingen in de lagere school.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 15:49   #75
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die Amerikaanse dominee onder arrest in Turkije blijkt een probleem te zijn. Enerzijds tillen de Amerikanen (niet alleen Trump die ook geen kaas heeft gegeten van diplomatie) daar zwaar aan en anderzijds Erdogan met zijn immens ego die niet zal toegeven.

Het valt op wereldwijd dat nog nooit zoveel zotten aan de macht waren met immense ego's. Trump, Putin, Erdogan, Kim, Maduro etc. Zonder egotripper Xi Jinping te vergeten die wacht dat het rijp fruit uit de boom valt en wereldwijd zijn pionnen plaatst.
Putin hoort helemaal niet in dat rijtje
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 16:00   #76
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Putin hoort helemaal niet in dat rijtje
Als egotripper wel en de enige significante zet die hij nu doet is twee belasting paradijzen op Russisch grondgebied créeren. Om daar zijn miljarden en die van zijn vrienden te parkeren om te vermijden dat de Amerikanen hun rekeningen wereldwijd blokkeren. Ik weet niet waarom er hier een kern van Putin aanbidders op dit forum zit. In een democratisch land zat die al lang vast.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 16:22   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dan is er binnen enkele jaren geen sprake meer van Europa en verandert alles hier in een heksenketel. De Europese leiders zijn te soft, niet daadkrachtig en verre van eensgezind om dergelijke crisissen aan te pakken.
De heksenketel staat op huidig ogenblik op een laag vuurtje te pruttelen maar daar zou best wel eens héél snel verandering in kunnen komen.

De Europese 'leiders' (mag je nog van leiders spreken eigenlijk??) zijn zoals u terecht wist te schrijven veeeeeeel te soft.

p.s.

Turkije verhoogt importtarieven op Amerikaanse goederen

Citaat:
Turkije heeft woensdag de importheffingen op een resem Amerikaanse producten verhoogd, van auto’s tot tabak. Het land van president Recep Tayyip Erdogan gaat momenteel door een valutacrisis nu de lira in vrije val is. De Amerikaanse president Donald Trump had er nog een schepje bovenop gedaan met hogere importheffingen op Turks staal en aluminium.
Niet echt een goed plan van de 'Sultan' denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 16:51   #78
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

//

Laatst gewijzigd door cato : 15 augustus 2018 om 16:52.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 16:52   #79
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Putin hoort helemaal niet in dat rijtje
Poetin is een goede vriend van Trump en van Erdogan .
Hij zou kunnen bemiddelen in het conflict tussen deze twee megalomane presidenten.
Het lijkt me de beste oplossing .want andere vrienden hebben Trump en Erdogan niet meer.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 17:07   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin is een goede vriend van Trump en van Erdogan .
Hij zou kunnen bemiddelen in het conflict tussen deze twee megalomane presidenten.
Het lijkt me de beste oplossing .want andere vrienden hebben Trump en Erdogan niet meer.
Of het woord 'vriend' goed gekozen is, mag ik daar aan twijfelen?

Op het niveau dat die 'heren' staan heb je géén vrienden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be