Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2016, 10:34   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan krijg je dezelfde achterlijkheid, gewoon van een andere kant.
Dezelfde achterlijkheid ?
Of achterlijkheid met zwaar geweld ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:35   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop met mij woorden in de mond te leggen. Ik heb trouwens uw manipulatieve wijze van discussiëren gerapporteerd.
Dat is geen inbreuk op het forumreglement. De moderatie flooden met inhoudsloze RD drukkerij is dat wel...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:40   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Goede reportage.

Maar veel nieuws bracht ze ook niet aan. Dat de gemiddelde Vlaming een bekrompen heikneuter is met een gedateerd referentiekader, levend in een bubbel die niet verder reikt dan de parochiegrenzen, wisten we al.
Ah u gelooft dat het hier om de gemiddelde vlaming gaat en niet enkel om de vlaming die past binnen het doel van deze reportage?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:40   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb er maar stukjes van gezien en wat ik gezien heb verwondert mij niet.

Tremelo is een boerendorp en als daar een nieuw gezin komt dan wordt er geroddeld en zeker als het moslims zijn. Maar als die wat normaal doen en dat deden ze dan zijn die na een paar maand ingeburgerd.

Die twee zagen er ook niet uit als radicale moslims en praatten beterNederlands dan de Tremelonaars.
Oe oe oeh ... elitair !!! Njam njam ... cultuur en verhevenheid ...

Er bestaat geen beter Nederlands en ook geen slechter. Wat je spreekt leunt dichter aan bij dit of bij dat adjectief dat je er aan kunt geven (vb. academisch, standaard, bekakt, dialect van hier of van ginder), maar daar zit geen hiërarchie tussen. Behalve in 't schoolke.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:41   #45
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Waarschijnlijk een reportage met veel knip en plakwerk.

De uitkomst was op voorhand bepaald, de Vlaming moet racistisch overkomen, waarna de reportage ook zo is gemonteerd.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:44   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik sinds kort ook.

Vriendelijke mensen. Heel net ook. Voetpad voor eigen deur vegen is bv. een kunst die veel autochtone Vlamingen zijn verleerd.
Ze zetten, in de steden, hun afgedankte meubelen en tapijten inderdaad niet voor hun eigen voordeur ... maar wel op plaatsen waar de kuisploegen geregeld de boel moeten gaan opkuisen ...

Ze helpen ook andere mensen om hun voetpaden vrij te houden. Zet je fiets in de stad maar eens aan je voordeur zonder slot. Vijf minuten ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:45   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Hebben de poco's (nihilisten) weer wat gevonden om zich op af te rukken?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:50   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze zetten, in de steden, hun afgedankte meubelen en tapijten inderdaad niet voor hun eigen voordeur ... maar wel op plaatsen waar de kuisploegen geregeld de boel moeten gaan opkuisen ...

Ze helpen ook andere mensen om hun voetpaden vrij te houden. Zet je fiets in de stad maar eens aan je voordeur zonder slot. Vijf minuten ...

.
Citaat:
Ongeldigheid van moraal, in de zin dat morele waarden geen absolute geldigheid hebben; moraal is subjectief.
Ongeldigheid van waarheid: objectieve eeuwige waarheden zijn niet kenbaar; waarheid is subjectief.
Er is geen god: een eeuwige macht bestaat niet; de mens staat alleen.
Eeuwige herhaling: de geschiedenis heeft geen doel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nihilisme_(filosofie)

Je moet het de poco's niet kwalijk nemen; ze geloven namelijk in niets qua ethisch kompas e.d. "De keizer heeft geen kleren."

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 13 oktober 2016 om 10:52.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:51   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

En trouwens, die ene madam wordt nu overladen met alle zonden van Israel, maar uiteindelijk zegt ze gewoon dat buitenlanders hier moeten integreren en onze cultuur overnemen. Ze zegt eigenlijk simpelweg dat een multiculturele maatschappij een utopie is, gedoemd te mislukken. Dat is geen racistische mening. Voor mij hoort de hoofddoek hier ook niet thuis omdat het respectloos is tegenover niet moslims. Integratie van de hoofddoek in dit land is dan ook onmogelijk. PUNT.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:56   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bRT heeft dus een undercoverreportage gedraaid om wat racistische uitspraken van huismoeders, ouderlingen en dorpsbewoners te kunnen filmen.

Die mensen zullen wel "onherkenbaar" in beeld komen, alhoewel ik twijfel of dit anoniem genoeg zal zijn tegenover andere dorpelingen.

Blijft ook dat het nogal stiekem gebeurt. Makkelijk manipuleerbaar. Je kan eerst gekleurde vragen stellen of een verhaaltje vertellen, en dan wat straffe onbezonnen reacties selecteren.

Het is ook wel goed dat iedereen kan zien "wat de realiteit is", maar dan moeten we geloven dat de gekleurde bRT, met zijn reputatie, het spel eerlijk speelt.

Mijn besluit: mocht ik ooit een vraag gesteld worden door een journalist van de bRT, dan zal hij/zij een antwoord krijgen dat ze een laag bij de grondse zender zijn waarvan ik het spijtig vind dat ik niet kan beletten dat ze ook van mijn belastingscenten in hun vuile handen krijgen.

titel: Undercoverreportage van moslimkoppel in 'blanke' gemeente levert scherpe reacties op
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161013_02516861
Het verbaast me niets van die reacties, en Tremelo tja da's een boeregat, zelfs in Mechelen kwam ik van zo'n stoten tegen, i.e. toen ik als charcuteriemedewerker in een supermarkt werkte.. -> Op mijn eerste dag kreeg ik van een vrouw te horen - zij het niet vlakaf in m'n gezicht maar wel luid genoeg opdat ik het kon horen: "ochgottekes ze hebben een Chinese koe geslacht!" gevolgd door vettig gelach... En ik kan ook sappige anekdotes vertellen toen ik stage deed in het Antwerpse in een rusthuis... collega's zeiden 's morgens aan iedereen goeiedag behalve aan mij, en ramenwassers kwamen toen ze mij aan de balie zagen "tsjing tsang tsong" zeggen, plus wanneer ze me later tijdens het middageten in de cafetaria zagen kon ik van één van hen luidop horen zeggen 'dat ie die avond Chinees ging bestellen'. Nou moe en dat was dus in een rusthuis in Brasschaat. Wel sorry hoor maar nogal wat Vlamingen hebben inderdaad een kerktorenmentaliteit. Alles wat vreemd is daar spotten ze mee of kijken erop neer. Yep.

En dan moesten ze eens weten dat ze het in wezen tegen een blanke hadden. Maar mij niet gelaten hoor vermits ik vanaf dan wel mondiger ben geworden en niet meer over me heen laat kakken.

Laatst gewijzigd door bembem : 13 oktober 2016 om 11:08.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 10:56   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oe oe oeh ... elitair !!! Njam njam ... cultuur en verhevenheid ...

Er bestaat geen beter Nederlands en ook geen slechter. Wat je spreekt leunt dichter aan bij dit of bij dat adjectief dat je er aan kunt geven (vb. academisch, standaard, bekakt, dialect van hier of van ginder), maar daar zit geen hiërarchie tussen. Behalve in 't schoolke.

.
Het is ook nooit goed hé. Eerst is het ambras omdat ze geen of slecht Nederlands praten en als ze dan goed Nederlands praten zijn ze elitair
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:01   #52
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het verbaast me niets van die reacties, en Tremelo tja da's een boeregat, zelfs in Mechelen kwam ik van zo'n stoten tegen, i.e. toen ik als charcuteriemedewerker in een supermarkt werkte.. -> Op mijn eerste dag kreeg ik van een vrouw te horen - zij het niet vlakaf in m'n gezicht maar wel luid genoeg opdat ik het kon horen: "ochgottekes ze hebben een Chinese koe geslacht!" gevolgd door vettig gelach... En ik kan ook sappige anekdotes vertellen toen ik stage deed in het Antwerpse in een rusthuis... collega's zeiden 's morgens aan iedereen goeiedag behalve aan mij, en ramenwassers kwamen ze mij aan de balie zagen "tsjing tsang tsong" zeggen, plus wanneer ze me later tijdens het middageten in de cafetaria zagen kon ik van één van hen luidop horen zeggen 'dat ie die avond Chinees ging bestellen'. Nou moe en dat was dus in een rusthuis in Brasschaat. Wel sorry hoor maar nogal wat Vlamingen hebben inderdaad een kerktorenmentaliteit. Alles wat vreemd is daar spotten ze mee of kijken erop neer. Yep.
Klagen en zagen dat wel, maar er zelf geen probleem mee hebben van Tremelo misprijzend een boerengat te noemen, pfff, zeveraars.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:02   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Klagen en zagen dat wel, maar er zelf geen probleem mee hebben van Tremelo misprijzend een boerengat te noemen, pfff, zeveraars.
Wat is het soms... Een cosmompoliete wereldstad zeker... Yeah right.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:03   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Klagen en zagen dat wel, maar er zelf geen probleem mee hebben van Tremelo misprijzend een boerengat te noemen, pfff, zeveraars.
Tremelo IS een boerengat!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:06   #55
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat is het soms... Een cosmompoliete wereldstad zeker... Yeah right.
Het is de manier waarop het geschreven is, misprijzend, er is niks mis met Tremelo.

Laatst gewijzigd door alberto : 13 oktober 2016 om 11:07.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:07   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tremelo IS een boerengat!
En wat is er mis met een boerengat indien de bewoners er zich THUIS voelen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:08   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat is het soms... Een cosmompoliete wereldstad zeker... Yeah right.
Liever een boerengat dan een kweekvijver voor IS'ers zoals Molenbeek of Vilvoorde.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:08   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En wat is er mis met een boerengat indien de bewoners er zich THUIS voelen?
Er is absoluut niks mis mee, ik ben geboren en getogen in een boerengat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:09   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is absoluut niks mis mee, ik ben geboren en getogen in een boerengat.
En mogen die bewoners het dan niet zo proberen houden?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:09   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En wat is er mis met een boerengat indien de bewoners er zich THUIS voelen?
En zich daar thuis willen blijven voelen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 oktober 2016 om 11:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be